Zdravo ljudi
Jel imao neko situaciju da mu auto pregreva na uzbrdicama.
Dakle tokkom voznje na autoputu temperatura stoji 1 crticu iznad normalne (napolju je bilo oko 28 stepeni,zimi je temperatura normalna) klima je bila upaljena.
Druga ozbiljnija situacija se desila na jednom malo duzem da kazem planinskom usponu gde je auto vozen drugom brzinom i klima je bila ukljucena kad je skala za temperaturu zakucala u maks.
Pustili smo grejanje na maks i ugasili klimu,a proverili smo da li ventilator radi i radio je. Ovaj auto ima 1 ventilator,ali nesto mi se cini da ne vrti to bas brzo (jedva se cuje) nije ko punto
Auto je u roku od minut spustio temp na normalnu verovatno jer smo pustili grejanje.
E sad sta moze tu da bude problem
Termostat je verovatno iz prve ugradnje kao i svaki na autu iz uvoza.
Primetio sam kuci kad upalim klimu ventilator vrti ali kad stavim ruku do hladnjaka vode da vazduh jedva prolazi kroz hladnjak,bukvalno se jedva oseti strujanje vazduha...
Na ovom autu je ventilator sa prednje strane branika pa onda ide hladnjak klime pa tek onda hladnjak antifriza...
Neki savet?
Citroen C5 2.0hdi 140ks
- Ivan
- Postovi: 9884
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: Citroen C5 2.0hdi 140ks
Savet je da odes kod majstora
Kao sto si i sam dosao do zakljucka problem je najverovatnije termostat ili hladnjak motora, a mozda jedno i drugo.
Moglo bi i da mu otezava posao sto je hladnjak iznutra ili spolja zapusen, ali se to mora videti.
Kao sto si i sam dosao do zakljucka problem je najverovatnije termostat ili hladnjak motora, a mozda jedno i drugo.
Moglo bi i da mu otezava posao sto je hladnjak iznutra ili spolja zapusen, ali se to mora videti.
- dag81
- Postovi: 7259
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Citroen C5 2.0hdi 140ks
Probati oprati oba hladnjaka, klime i motora.
Послато са SM-G973F помоћу Тапатока
Послато са SM-G973F помоћу Тапатока
Re: Citroen C5 2.0hdi 140ks
Oprati spolja hladnjake, iz smera motora ka smeru ventiltora.
Proveriti lampicom da li se lepo vidi svetlost da prolazi.
Na usponu i slično treba da se aktivira II brzina ventilatora, kada je ispravno čuej se baš jako hučanje i veoma se oseti duvanje tu gde si pipao.
Iz opisanog ponašanja deluje mi da ti se ne uključuje II brzina tj ventilatora na pune obrtaje.
Može da bude osigurač, relej, sigurnosni kablić sa zaštitom od pregrevanja na samom reostatu(ima ga Pug pa pretpostavljam i Citro).
Relej i reostat se nalaze desno pored ventilatora, ispred hladnjaka, u posebnoj pravougaonoj kutijici.
To ako pričamo o C5 Mk1 modelu.
Proveriti lampicom da li se lepo vidi svetlost da prolazi.
Na usponu i slično treba da se aktivira II brzina ventilatora, kada je ispravno čuej se baš jako hučanje i veoma se oseti duvanje tu gde si pipao.
Iz opisanog ponašanja deluje mi da ti se ne uključuje II brzina tj ventilatora na pune obrtaje.
Može da bude osigurač, relej, sigurnosni kablić sa zaštitom od pregrevanja na samom reostatu(ima ga Pug pa pretpostavljam i Citro).
Relej i reostat se nalaze desno pored ventilatora, ispred hladnjaka, u posebnoj pravougaonoj kutijici.
To ako pričamo o C5 Mk1 modelu.
- Eskimko
- Postovi: 517
- Pridružio se: 14 Jan 2018, 22:15
- Garaža: Citroën C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
- Lokacija: Smederevo
Re: Citroen C5 2.0hdi 140ks
Sutra cemo svakako da skinemo hladnjak motora kuci pa da vidimo sta se desava. Da li je nesto zapuseno i da ocistimo po potrebi...
A zaboravio sam da napisem da je auto 2009god tako da on nema prvu i drugu brzinu ventilatora nego ima onaj pwm regulisan broj obrtaja ventilatora ako ne gresim
A zaboravio sam da napisem da je auto 2009god tako da on nema prvu i drugu brzinu ventilatora nego ima onaj pwm regulisan broj obrtaja ventilatora ako ne gresim
Re: Citroen C5 2.0hdi 140ks
E pa to je bitno, Mk2 ima pwm regulaciju i taman je u godinama da se radi remont elektronike.
(ide razvoj problema redom hladan lem, varničenje i na kraju strada IGBT tranzistorski par)
Ili zamena za novi regler i po potrebi uprogramiranje.
Ide leto, kako god morate rešiti pre dalje vožnje jer na dizelu takvo pregrevanje kako si opisao može ubiti motor dok si rekao keks.
(ide razvoj problema redom hladan lem, varničenje i na kraju strada IGBT tranzistorski par)
Ili zamena za novi regler i po potrebi uprogramiranje.
Ide leto, kako god morate rešiti pre dalje vožnje jer na dizelu takvo pregrevanje kako si opisao može ubiti motor dok si rekao keks.
- Eskimko
- Postovi: 517
- Pridružio se: 14 Jan 2018, 22:15
- Garaža: Citroën C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
- Lokacija: Smederevo
Re: Citroen C5 2.0hdi 140ks
Evo da napsiem na kraju sta je bio problem.
Nakon sto smo ustanovili da ventilator najnormalnije radi presli smo na skidanje hladnjaka rashadne tecnosti.
Ispostavilo se da je ceo hladnjak bio bukvalno zacepljen prasinom,peskom i ko zna cime jos.
Nakon 15tak minuta prskanja sa peracem pod pritiskom sve je to oprano hladnjak je vracen i to bi bilo to
Samo jednu sliku mogu da dodam ovaj forum puko skroz
Nakon sto smo ustanovili da ventilator najnormalnije radi presli smo na skidanje hladnjaka rashadne tecnosti.
Ispostavilo se da je ceo hladnjak bio bukvalno zacepljen prasinom,peskom i ko zna cime jos.
Nakon 15tak minuta prskanja sa peracem pod pritiskom sve je to oprano hladnjak je vracen i to bi bilo to
Samo jednu sliku mogu da dodam ovaj forum puko skroz