Antipollution fault na pezou 307 2.0 hdi

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Zarko96
Postovi: 26
Pridružio se: 15 Jun 2021, 23:19
Garaža: Peugeot 307

Antipollution fault na pezou 307 2.0 hdi

Post od Zarko96 » 17 Jun 2021, 18:39

Pozdrav drugari imam jedan problem koji me muci vec 3 4 meseca. Elem, imam pezo 307 2.0 hdi od 79kw, a antipollution gresku izbaci kad potegnem malo gas i zaredjam onako druga treca cetvrta i istog momenta izbaci tu gresku i onu slavinu na instrument tabli i ogranici mi obrtaje na 2600. Cim ugasim auto i upalim ga sve normalno radi i tako u nedogled. Zamenio sam regulator pritiska goriva i proverio dizne(nosio na testiranje, u redu su), stavio nov akumulator, majstor skidao danas egr ventil i ocistio ga, rekao mi da je bio potpuno zapeknuo i sad isto pali lampicu. Vozio sam auto na dijagnostiku i odradjena regeneracija dpf filtera i vozio na autoputu da iscisti, ali i dalje imam problem. Opet isto. Greske koje je bio nasao pre ciscenja egr i regeneracije su bile 4 i to 1 za egr, 2 za dpf da je pun 1 za instrument tablu i 4 za neki ventilator da nije uskladjen, izbrisane greske i ovo sredjeno i dalje isto....... Ima neko neki predlog sta vise ds mu radim, muka mi je vise dodje mi da ga prodam. Hvala na odgovoru

ljubitelj
Postovi: 10566
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Antipollution fault na pezou 307 2.0 hdi

Post od ljubitelj » 17 Jun 2021, 18:55

Deluje da dijagnostika nije dovršena, započeto sa čitanjem kodova pa se zastalo....

Može svašta da bude iz opisa, zapušen EGR i DPF su posledice a nikako uzrok tako da prvo treba postaviti dijagnozu uzroka lošeg sagorevanja a potom tek krenuti u popravke.

Antipolution fault PSA pali i ako nije zadihtovan potpuno usisni sistem, neko crevo ili sastav ili gumica recimo pušta.
Na tom motoru postoji O gumica na kućištu klapne vazduha interkulera, ako ona pušta pali se lampica a i ostaje 04xx greška za EGR.

Ograničenje na 2600 znači da je kontrola rada motora u žešćem problemu pa se prelazi u zaštitni mod rada.
To ne znači da je ozbiljan kvar, može da bude samo da pušta crevo neke od vakum kontrola što se jednostavno i jefitno rešava, na primer.

Dizne i kako rade se vidi na oscilogramu sasvim lepo, isto i rad regulatora pritiska.

Probaću da okačim oscilogram impulsa sagorevanja uzorkovan na izlazu auspuha sa ispravnog baš tog motora od 79kW. Snimak imam samo još da nadjem načina da jednostavno okačim.

Nedostaje podatak koliko je predjena kilometraža, to što se zna i koliki je pritisak na usisu pri tih 2600- treba da je oko 1,05bara.

LAV-LAV
Postovi: 301
Pridružio se: 27 Okt 2019, 10:49

Re: Antipollution fault na pezou 307 2.0 hdi

Post od LAV-LAV » 17 Jun 2021, 19:21

Tu poruku je imao moj prijatelj na C4 (1.6 dizel) ... nije se baš zamarao s tim. Mislim da je bio neki filter u pitanju (filter zraka )

Poslano sa mog Redmi Note 7 koristeći Tapatalk


ljubitelj
Postovi: 10566
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Antipollution fault na pezou 307 2.0 hdi

Post od ljubitelj » 17 Jun 2021, 20:19

Slika
2,0HDI 79kW 2003,

Vidi se pritisak gasova sagorevanje posle pilot i posle glavnog ubrizgavanja, redom za sva 4 cilindra. Pokazuje stanje dizni, ventila, bregaste i dihtunga glave.
Upareno sa još nekim oscilogramima sa drugih senzora vidi se i stanje zupčastog razvoda, tj da li je dobro faziran.

Zarko96
Postovi: 26
Pridružio se: 15 Jun 2021, 23:19
Garaža: Peugeot 307

Re: Antipollution fault na pezou 307 2.0 hdi

Post od Zarko96 » 17 Jun 2021, 21:07

Sad me podsetilo kad si napisak da ne dihtuje i terkuler pa me podsetilo na ulje kod protokomera, ili ti onog creva sto ide is filtera vazduha pa tamo negde u motor, sa spolja gledano ima ulja preko motora odozgo u onim rebrima ili kako se vec zove. Moguce da je neko crevo busno gde prolazi ulje i da ga izbacuje na motor. Sto se tice pritiska u cilindru mi je rekao da je odlican, a za dizne koliko se secam mi je rekao da je treca u -1, a da su ostale bile sve iste, ne mogu da se setim jer sam tad vec bio nervozan :glavomuzid: , auto je presao 235 000, redovno odrzavan od kako je kod mene, a kod mene je od 180k.. Sto se tice toga kad je dijagnostika u pitanju bio sam prisutan i secam se tih oscilograma ili kako se zovu i znam da je majstor bas obratio paznju na dizne i rekao mi za tu 1, posle ih ja nosio na proveru i kao dobre kazu kad ih proverio.(ostavio sam auto da proveri i nisam bio prisutan da vidim kako to radi). Inace sledece nedelje ostavljam auto da proveri da vidi gde to ulje curi, s obzirom da auto ne dimi ni truncicu, a izbaca ga na motor ispod poklopca negde blizu protokomera, i u protokomeru sam video ulje. Dal je moguce da je zbog nekog creva sto mozda izbacuje ulje ili ne dihtuje lepo izbaca gresku? Za Egr je pisalo da nije uskladjen rad sa motorom, a za dpf da je potpuno zacepljen, pisem laicki, imao sam sliku kako je pisalo i izbrisao sam je :ludaca:

ljubitelj
Postovi: 10566
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Antipollution fault na pezou 307 2.0 hdi

Post od ljubitelj » 17 Jun 2021, 21:56

Da, sasvim moguće.
Upravljačka elektronika na tom motoru je možda malo presetljiva u smislu da i na najmanji poremećaj reaguje upozorenjem.
Ulja ne sme da bude tako kako je opisano, negde verovatno ne dihtuje.
Na toj kilometraži dizne ne bi trebale da budu tema, negde do 350,000km te dizne su upotrebljive iz originala ako je redovno menjan i stavljan original filter goriva (original nivo kvaliteta, 5 mikrona filtracija).

Te razne dijagnostike /čitači kodova su što se tiče dublje analize oscilogramom uglavnom neupotebljive, recimo popularna Delfi 150 /klonovi.
Mislim ima neke mogućnosti da prikaže neke rudimentarne osnovne oscilograme ali je to tako bedna rezolucija, nema memorisanja, nema merenje uglova/faze izmedju dogadjaja....uglavnom vrlo ograničene mogućnosti za postavljanje tačne dijagnoze.

ps. Da li se misli na ulje kod protokomera (ne bi smelo ni pod razno tu) ili na ulje kod MAP senzora pritiska (na iterkuleru) gde već može blago da se pojavi ulje?

Mislio sam na pritisak koji vidi MAP senzor, posle turbine u cevovodu od 1,0 +- 0,05bara počev od 1750 obrtaja pa naviše.
Ako nema tog pritiska gotovo sigurno je bušan sistem creva i /ili interkuler.

Zarko96
Postovi: 26
Pridružio se: 15 Jun 2021, 23:19
Garaža: Peugeot 307

Re: Antipollution fault na pezou 307 2.0 hdi

Post od Zarko96 » 17 Jun 2021, 23:18

:klanjamse: Mislio sam na pritisak koje ostvaruju dizne odnosno pod kojim pritiskom valjda ubrizgavahu, ne mogu konkretno da se setim sta mi je rekao majstor, elem sledece nedelje ga vozim opet kod majatora da pregleda sva kompletno creva da vidi da li ne nesto busno. Sad cu postaviti sliku gde sam obelezio i video da ima ulja, ne bih znao kako se to tu konkretno zove, sa slike ces uiociti sta je. Jos nesto, najcesce upali check engine kad nece onako da mi zalepi kad mu dam gas, obicno na nekih 1800 obrtaja osetim turbo da zalepi, a nekad nece nego tek zalepi na 3000, i onda kad ga prebacim u naresnu brzinu odmah check engine. Evo i linka
[https://imageupload.io/i/jIz7NqRlNG]

ljubitelj
Postovi: 10566
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Antipollution fault na pezou 307 2.0 hdi

Post od ljubitelj » 18 Jun 2021, 09:34

The image has expired poruka na linku.

MAP senzor, vakum regulacija, vakum ventil upravljački, vakum servo izvršni...proveriti na primer nbitne stvari za rad turbine. Kao i stvarne pritiske u usisu tokom tih problema.

Uglavnom lampica se ne pali bez veze i bez postojanja problema, 307 ima vrlo dobru elektroniku u tom smislu praćenja stanja.
Ali ako nešto nije ok sa bilo čime ne može "u 5 minuta" da se uradi dijagnoza kao na ranijim pre CR dizel motorima, treba mnogo više poznavanja, alatki i vremena pa redom sve meriti.
Ako samo nešto nije u predvijdenim granicama rada ceo sistem može da udje u problem regulacije...

Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 5029
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Antipollution fault na pezou 307 2.0 hdi

Post od cozmo » 18 Jun 2021, 09:47

Imas li aditiva za DPF, da li je fizicki provereno a ne preko dijagnostike.

Prvo proveri, pa onda teraj dalje.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

Zarko96
Postovi: 26
Pridružio se: 15 Jun 2021, 23:19
Garaža: Peugeot 307

Re: Antipollution fault na pezou 307 2.0 hdi

Post od Zarko96 » 18 Jun 2021, 10:19

U utorak cu ga odvesti kod majstora da proveri sva creva i spojeve da vidimo gde to pusta ulje i reci cu mu da proveri aditiv. Javljam u sredu sta sam uradio i sta je majstor nasao. Do tad Vam hvala ljudi sto mi pomazetez javljam se opet.

ljubitelj
Postovi: 10566
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Antipollution fault na pezou 307 2.0 hdi

Post od ljubitelj » 18 Jun 2021, 11:14

Aditiv nema uticaja na rad turbine prema obrtajima a nema niti uticaja kada se nakon točenja goriva (i aktivacije ili neaktivacije) ne upali na displeju jasna aditiv poruka. Posle toga je neaktivna kontrola imanja aditiva tokom same vožnje.

Ne vidim sliku gde pušta ulje.

ljubitelj
Postovi: 10566
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Antipollution fault na pezou 307 2.0 hdi

Post od ljubitelj » 18 Jun 2021, 18:15

Na tom motoru postoji O gumica na kućištu klapne vazduha interkulera,


To sam ranije napisao. Tu ako ne dihtuje curka ulje (ispod na gornji deo motora i to crevo) koje donosi vazduh pod pritiskom a gubi se tako i vazduh iz turbine, tj sistem natpunjenja ostaje bez predvidjene količine (izmerene) vazduha što posledično čini da ECU baca upravljanje u safe mode.
U njemu je limitiran broj obrtaja i još neki parametri su izmenjeni, to je režim rada motora da se auto doveze do servisa.

Ispod te klapne vazduha u blizini je opisano rebrasto crevo.

Zarko96
Postovi: 26
Pridružio se: 15 Jun 2021, 23:19
Garaža: Peugeot 307

Re: Antipollution fault na pezou 307 2.0 hdi

Post od Zarko96 » 18 Jun 2021, 19:11

Sad vidim i ove ostale poruke, ide u utotak kod majstora da sve to lepo isproverava pa cu Vam reci sta je nasao, a evo opet slika, izgleda da je isteklo vreme onoj od pre. Ovo sta sam zaokruzio je mokro od ulja, a gde je ova linija tu ima dosta ulja verovatno od kapanja odozgohttps://ibb.co/G3hBsfV

Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 5029
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Antipollution fault na pezou 307 2.0 hdi

Post od cozmo » 18 Jun 2021, 19:14

ljubitelj je napisao:Aditiv nema uticaja na rad turbine prema obrtajima a nema niti uticaja kada se nakon točenja goriva (i aktivacije ili neaktivacije) ne upali na displeju jasna aditiv poruka. Posle toga je neaktivna kontrola imanja aditiva tokom same vožnje.

Ne vidim sliku gde pušta ulje.
Ne mora da pali poruku. Kod starih modela je nema. Samo Antipollution Faulf i Risk of filter blocking. Kod modela 2006 i 2007 napise da je nivo nizak. Posto pali opste greske, nek fizicki proveri nivo jer je napisao da je imao greske za DPF.

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk

"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

ljubitelj
Postovi: 10566
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Antipollution fault na pezou 307 2.0 hdi

Post od ljubitelj » 19 Jun 2021, 01:55

Mora da napiše poruku na ovom modelu i motoru da je nizak nivo.
Tako je predvidjeno i tako radi 2. generacija DPF sistema.

To što si opisao je važilo za prvi DPF sistem PRE 2001. godine i ne važi za ovaj model 307 jer ovaj motor se ugradjuje u 307 OD 2002. godine.
Konkretno prama navedenom motor o kome se priča je 2. generacija DPF sa zasebnim ECU aditiv sistema koji je pametan i beleži nivo aditiva i prosledjuje na displej svaki put nakon točenja više od približno 8 litara goriva i prelaska brzine 30km/h.

Kako god, ne postoji nikakav uticaj aditiva niti nivoa niti greške o tom nivou na rad turbine i povezanog sistema upravljanja motorom.
Može iz dokonosti da se usmerava dijagnostika na aditiv i nivo ali je po mom saznanju potpuno bez smisla u vezi navedenog problema.

Odgovori