Nivo g12
Nivo g12
Kao sto naslov kaze u pitanju je nivo g12. Kad je motor hladan nivo g12 nalazi se izmedju max i min. Kad se motor ugrije na radnu temperaturu novo g12 bude tacno na max. Na hladan motor dosuo sam g12 do max i posle odredjenog vremena nivo je opet spao izmedju max i min i tu stoji. Da li tako treba. U pitanju je golf 6 2.0 81 kw. Hvala
Re: Nivo g12
Piše u uputstvu za vozilo, a nekad i na čantri, da li se meri cold ili hot. Nekad čantre mogu imati i obe skale, hot i cold.
To je za neko opšte znanje, pošto ćeš sigurno voziti još automobila, gde je to možda drugačije rešeno.
Odgovor na pitanje, ciljaš Max ili neznatno ispod kad je motor _hladan_.
To je za neko opšte znanje, pošto ćeš sigurno voziti još automobila, gde je to možda drugačije rešeno.
Odgovor na pitanje, ciljaš Max ili neznatno ispod kad je motor _hladan_.
- Saša
- Postovi: 13039
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Nivo g12
Ako je nivo opet spao, to znači da negde gubi antifriz, minimalno, ali ipak gubi. Verovatno na nekoj račvi, slavinici ili tako nešto, ispari uvek neki mali procenat. Ja bih to ignorisao, odnosno pratio i povremeno dopunio, jer je to stvarno zanemariva količina. Ako se gubitak (drastično) poveća, tek onda treba otići majstoru.
Re: Nivo g12
Najčešća mesta curkanja kod TDI i TSI (ne znam koji 2.0 motor imaš, nisi napisao) je na pumpi za vodu, termostatu ili ako je objedinjen deo kod mene, na kućištu. Možda možeš i vizuelnom inspekcijom tih delova da vidiš, ili da odvezeš auto kod nekog majstora na pregled, na dizalicu, gde će lepo videti ako negde kaplje antifriz.
Re: Nivo g12
Mislim da se nivo rashladne tekučine mjeri kada je motor topao,odnosno kada se ventilator upali (onda pokazuje max stanje u sistemu).
Pišem iz iskustva.
Meni su u ovlaštenom servisu (nije VW u pitanju) na hladno dolili na max i kada se motor zagrijao , tekućina je iscurila kroz odušak.
Logično jer se pritisak u sistemu podigao i odradio svoje.
Da skratim, neka ti bude između min i max na hladno ako ti je tada max na toplo i ne diraj ništa.
Prati nivo radi redovne kontrole kao i ulje i sve ok.
Onaj višak je iscurio,nije ga motor pojeo (sigurno si primjetio nekakvo isparavanje ispod haube,ipak je to bila vruća tekućina)
Ali nije dobro da to teče po motoru,crijevima,remenima i slično pa zato ne prepunjavaj.
Uostalom, kako je spomenuo netko prije mene... treba pročitati uputstva.
Poslano sa mog Redmi Note 7 koristeći Tapatalk
Pišem iz iskustva.
Meni su u ovlaštenom servisu (nije VW u pitanju) na hladno dolili na max i kada se motor zagrijao , tekućina je iscurila kroz odušak.
Logično jer se pritisak u sistemu podigao i odradio svoje.
Da skratim, neka ti bude između min i max na hladno ako ti je tada max na toplo i ne diraj ništa.
Prati nivo radi redovne kontrole kao i ulje i sve ok.
Onaj višak je iscurio,nije ga motor pojeo (sigurno si primjetio nekakvo isparavanje ispod haube,ipak je to bila vruća tekućina)
Ali nije dobro da to teče po motoru,crijevima,remenima i slično pa zato ne prepunjavaj.
Uostalom, kako je spomenuo netko prije mene... treba pročitati uputstva.
Poslano sa mog Redmi Note 7 koristeći Tapatalk
Re: Nivo g12
Malo me buni. Ugrijan je na max, hladan je izmedju max i min. Znaci kad sam dolijevao tecnost na max, opet posle odredjenog vremena bude izmedju max i min i tu stoji. To mi se kod oktavije 1.9 tdi isto desavalo, dok kod renoa 1.4 16 v benzin nsam primjetio. Kod mene je u pitanju golf 6 2.0 tdi cr 81 kw
Re: Nivo g12
Evo Vlado da ti ja dam pravi oodgovor na tvoju dilemu.
Naime kao sto znas, tecnost se siri kad je zagrejana, i to je povoljna okolnost jer to podisze i tacku kljucanja, i motori mogu da rade na visoj temp efikasnije.
Taj pritisak koji dobijas zavisi od vazduha koji se nalazi u tom proznom prostoru, koji se sabija sirenjem tecnosti.
Zato postoji orjetntir min i max, da bi imao adekvatan pritisak sistema.
MEdjutim pritisak je nesto veci ako tecnost na hladnom motoru bude na max, zato sto si onaj vazdu koji se nalazi u cantri, vise sabio ako imas vise vode.
Tako da onda pod dejstvom jaceg pritiska, malo vise i curka, na nekim mikro ruoicama, kako nivo spadne, tako se i smanji pritisak u sistemu, i vise ne piski na rupicama....
Naime kao sto znas, tecnost se siri kad je zagrejana, i to je povoljna okolnost jer to podisze i tacku kljucanja, i motori mogu da rade na visoj temp efikasnije.
Taj pritisak koji dobijas zavisi od vazduha koji se nalazi u tom proznom prostoru, koji se sabija sirenjem tecnosti.
Zato postoji orjetntir min i max, da bi imao adekvatan pritisak sistema.
MEdjutim pritisak je nesto veci ako tecnost na hladnom motoru bude na max, zato sto si onaj vazdu koji se nalazi u cantri, vise sabio ako imas vise vode.
Tako da onda pod dejstvom jaceg pritiska, malo vise i curka, na nekim mikro ruoicama, kako nivo spadne, tako se i smanji pritisak u sistemu, i vise ne piski na rupicama....
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Nivo g12
Hvala na pojasnjenju, i da napomenem, to sam primjetio i ljetnom periodu, u zimskom ne
Re: Nivo g12
il je dizel, ili termostat ne zatvara, pa imas pothladjen motor zimi.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Nivo g12
Zimi ti je motor pothladjen, tj ni ne stigne da rasiri tecnost, te da nabije protosak koji leti nabije.
Verovatno nikad ni ne upali ventilator, pred paljenje venta ti je naveci pritisak u sistemu, tj navisa temp.
Verovatno nikad ni ne upali ventilator, pred paljenje venta ti je naveci pritisak u sistemu, tj navisa temp.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Nivo g12
Hvala Vam svima na pojasnjenju i ako neko jos nesto zna nek napise