Auto-klima
Re: Auto-klima
Prvi put cujem da pranje hladnjaka ima veze sa mirosom klime al dobro bitno je da se nista ne oseca nikad
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23815
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Auto-klima
Nema sta da se oseti kad mirise na novo.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- carov2
- Postovi: 4181
- Pridružio se: 23 Apr 2012, 20:24
- Garaža: Audi A4
- Lokacija: Pirot, Kladovo
- Kontakt:
Re: Auto-klima
Baš zbog toga i ne osećaš, a ako si baš uporan i hoćeš da vidiš kakav ti je horoskop, isključi klimu pa proveri.milosg je napisao:Ja nisam imao iskustva da se usmrdi klima. Doduše, ove automobile sa automatskom klimom držim na "auto" čitave godine. Da li to pomaže, nemam pojma. Promenim filter na svakom malom servisu, i to je to.
Sent from my LE2121 using Tapatalk
Re: Auto-klima
Kapiram šta hoćeš da kažeš, ali ne ne smrdi ni tada.
- Gazu
- Postovi: 2119
- Pridružio se: 08 Feb 2022, 00:31
- Garaža: Opel Astra G 1.6i-16V
- Lokacija: Novi Sad
Re: Auto-klima
Meni kako radi klima, bude da se povremeno čuje kao neko šištanje, ali samo povremeno. Uveren sam da mi to nije bilo tako pre više godinu dana, al od prethodnog proleća... Al nije ono ujanje kao da je prazan freon. Valjda je OK, osim toga klima dobro funkcioniše.
I ispušta on freon, mislim da ume on oko pola godine da izdrži. To sam baš jesenas ovde pisao, i rešeno je to donekle, jedno crevo je menjano, menjani (valjda) dihtunzi... Al loviti to još i dalje, ne vredi, ipak je to auto matoriji, 25 godina. Samo, valjda je to povremeno šištanje/ujanje OK.
-----------
E, al na temu tog mirisa... Kad ugasim klimu, istu stvar osetim i ja kao i vi sad što opisujete. Malo sam o tome nedavno i mislio baš pošto su i u SAT-u pisali o klimi i održavanju klime u junskom broju. Na osnovu svega što pišete, deluje da bi čišćenje isparivača i filter kabine rešili stvar. Jel to rutinski mogu da urade u svako servisu klime ili? Kolko oni to obično naplate?
I ispušta on freon, mislim da ume on oko pola godine da izdrži. To sam baš jesenas ovde pisao, i rešeno je to donekle, jedno crevo je menjano, menjani (valjda) dihtunzi... Al loviti to još i dalje, ne vredi, ipak je to auto matoriji, 25 godina. Samo, valjda je to povremeno šištanje/ujanje OK.
-----------
E, al na temu tog mirisa... Kad ugasim klimu, istu stvar osetim i ja kao i vi sad što opisujete. Malo sam o tome nedavno i mislio baš pošto su i u SAT-u pisali o klimi i održavanju klime u junskom broju. Na osnovu svega što pišete, deluje da bi čišćenje isparivača i filter kabine rešili stvar. Jel to rutinski mogu da urade u svako servisu klime ili? Kolko oni to obično naplate?
Re: Auto-klima
Mehaničko čišćenje isparivača (malog hladnjaka) je sve samo ne rutinska stvar i zavisi od auta do auta.
Na dosta njih se vadi kompletna tabla tj rasklapa prednji deo kabine auta, na nekima postoji neki predvidjeni servisni otvor (retko) a kod nekih može nekom improvizacijom delimičnog rasklapanja (recimo ventilatora) da se omogući pristup.
Za to je potrebno od recimo 2 do 15tak radnih sati, pa cena servisa x norma sata može da bude neka procena.
Filter kabine jeste uglavnom predvidjena servisna jednostavna operacija koja se završava u nekoliko minuta.
Na dosta njih se vadi kompletna tabla tj rasklapa prednji deo kabine auta, na nekima postoji neki predvidjeni servisni otvor (retko) a kod nekih može nekom improvizacijom delimičnog rasklapanja (recimo ventilatora) da se omogući pristup.
Za to je potrebno od recimo 2 do 15tak radnih sati, pa cena servisa x norma sata može da bude neka procena.
Filter kabine jeste uglavnom predvidjena servisna jednostavna operacija koja se završava u nekoliko minuta.
Re: Auto-klima
REST je opcija da iskoristi “residual heat” ili zaostalu toplotu od motora da nastavi da greje, ili u slučaju ventilacije, da ventilira nekih sledećih 30-40mincarov2 je napisao:Ukoliko se ne varam i VW ima "rest" dugme, ali nisam siguran da je baš za tu namenu, a ja lično na Audiju imam dugme za webasto, pa može da se koristi u sličnu svrhu.dag81 je napisao:Poslednjih par godina u servisi radim dezinfekciju klime i enterijera ozonom,jedino on ima efekta. Kome se jako usmrdi najbolje resenje je pranje isparivaca. Ozon odradi posao, samo mora onda redovan tretman na bar god dana da se ne vrati smrad.
Kod novijih BMWa su dobro odradili, kad ugasis auto ima opciju da ukljucis da ventilator izvrti i osusi isparivac.
Послато са SM-G991B помоћу Тапатока
Znači kliknem, uključi se webasto koji vrti ventilator još 10 ili 20min.
Obično otvorim i panoramu na kant.
Sent from my LE2121 using Tapatalk
Boringly average, but also perfect for school run mums
Re: Auto-klima
Meni se na svakom autu osecao miris kad se ugasi klima negde manje negde vise, menjani filteri redovno, koristio one dimne bombe za dezinfekciju, prskao asepsol u kuciste filtera i nista ali na jednom autu sam kod drugara radio punjenje i masinsku dezinfekciju sistema e jedino tada se nista nije osecalo posle gasenja klime
- Gazu
- Postovi: 2119
- Pridružio se: 08 Feb 2022, 00:31
- Garaža: Opel Astra G 1.6i-16V
- Lokacija: Novi Sad
Re: Auto-klima
@ljubitelj Uh, ako je tako, neka tog mirisa, ionako se oseti samo kad se tek ugasi klima, a i nije nešto strašan taj miris kad sve uzmem u obzir. Kod mene barem nema tog nekog mirisa truleži, ali se oseti kao da je vlaga odnegde...
Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
Re: Auto-klima
Da li je onda pametnije, kad dezinfikujemo pomoću onih "bombi", da to radimo kada je A/C off kako bi sredstvo bolje dospelo na površinu isparivača? Ovako kako si opisao ispada da je saće zaleđeno tokom procesa...
Ja sam dva puta dezinfikovao pomoću Sonax "bombe" i jednom je super odradila posao, a jednom kao da nije ni rađeno. Oba puta je klima bila uključena da hladi najjače, filter izvađen i otvorena vratanca kod filtera, auto na suncu, recirkulacija.
Re: Auto-klima
Evo uputstvo sonax-a
Ne kaze da treba da podesavas izduve, samo klima ukljucena, recirkulacija i ventilacija na max.
https://www.sonax.com.au/products/sonax ... -symbiotic
Послато са SM-S918B помоћу Тапатока
Ne kaze da treba da podesavas izduve, samo klima ukljucena, recirkulacija i ventilacija na max.
https://www.sonax.com.au/products/sonax ... -symbiotic
Послато са SM-S918B помоћу Тапатока
Re: Auto-klima
Naravno da je vlaga, pa isparivač pliva maltene u vodi tj kondenzu.
Par litara vode po satu se sakupi iz vazduha...i ostane kao barica ispod auta ako stoji u mestu ili se prospe po put dok voziš.
To je sve normalno. Smrad je posledica truljenja organskih materija, sam metal (aluminijum uglavnom) tj. isparivač kao takav nema miris.
Svi ti razni metodi čišćenja "bombama", sprejevima i slično treba da ubiju te mikroorganizme a onda treba da ih sama kondenzovana voda odnese tj da ispere.
Nekad to i ne uspe, pa se smrad vraća jer je ostalo hrane za dalje truljenje.
- Saša
- Postovi: 13057
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Auto-klima
@Da@Dare4x4
Mislim da klima mora biti uključena iz više razloga, prvo da bi se to tamo unutra ovlažilo i "omekšale" te naslage (ako ih ima) odnosno da bi sredstvo bolje delovalo, a drugi je razlog da bi se osigurali da vazduh i to sredstvo sa njim prolazi zaista putem koji treba (da recimo nije neka klapna slučajno zatvorena kada je klima isključena, odnosno da se vazduh ne preusmerava drugim putem). Naravno, i recirkulacija mora biti uključena jer bez toga nema efekta.
Inače, kod mene na Kadjaru ako pritisnem taster za recirkulaciju - klima se automatski isključi (pređe u manuelni mod) pa je potrebno pritisnuti i taj njen taster da bi nastavila da radi. Možda je i to razlog da naglase da mora klima raditi jer se eto isključuje rad kompresora na pritisak taastera recirkulacije.
p.s. Nije to inače unutra bukvalno zaleđeno sa naslagama leda - jesta ako klima ne radi pravilno - već je to više baš baš hladno a ponekad i često blago pokriveno "injem". Možda je rešenje pustiti klimu da malo radi i sve unutra ovlaži, isključiti je i onda pustiti sredstvo...
Mislim da klima mora biti uključena iz više razloga, prvo da bi se to tamo unutra ovlažilo i "omekšale" te naslage (ako ih ima) odnosno da bi sredstvo bolje delovalo, a drugi je razlog da bi se osigurali da vazduh i to sredstvo sa njim prolazi zaista putem koji treba (da recimo nije neka klapna slučajno zatvorena kada je klima isključena, odnosno da se vazduh ne preusmerava drugim putem). Naravno, i recirkulacija mora biti uključena jer bez toga nema efekta.
Inače, kod mene na Kadjaru ako pritisnem taster za recirkulaciju - klima se automatski isključi (pređe u manuelni mod) pa je potrebno pritisnuti i taj njen taster da bi nastavila da radi. Možda je i to razlog da naglase da mora klima raditi jer se eto isključuje rad kompresora na pritisak taastera recirkulacije.
p.s. Nije to inače unutra bukvalno zaleđeno sa naslagama leda - jesta ako klima ne radi pravilno - već je to više baš baš hladno a ponekad i često blago pokriveno "injem". Možda je rešenje pustiti klimu da malo radi i sve unutra ovlaži, isključiti je i onda pustiti sredstvo...
- cozmo
- Postovi: 5042
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
- Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
- Lokacija: Novi Sad
Re: Auto-klima
307 i zasto treba prati hladnjak spreda (isto je na svim 307, nema veze model i motor):
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: Auto-klima
Niko ne kaze da je lose prati. Na sluzbenim, mislim oktavijama, eventualno pasatima, zaboravih vec, su morali cak da idu u servis da skidaju hladnak klime, jer je na konkretnom modelu takva konstrukcija da se sve kaci prilikom voznje van asfalta i samim tim sprecava da se toplota izbacuje iz sistema, pa klima otezano radi, ali to ne utice na smrad, utice samo na efikasnost hladjenja.
Послато са SM-S918B помоћу Тапатока
Послато са SM-S918B помоћу Тапатока