Auto-klima

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
Korisnikov avatar
dag81
Postovi: 5526
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Auto-klima

Post od dag81 » 21 Jun 2019, 19:51

Ostavite ga na manometrima 30min pa vidite sta se desava. Presostat ga isklkuci iz nekog razloga.

Послато са SM-A520F помоћу Тапатока


Korisnikov avatar
bozza1979
Postovi: 420
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:01
Garaža: Fiat Punto Classic Multijet Dynamic & Hyundai Getz 1.1
Lokacija: Beograd

Re: Auto-klima

Post od bozza1979 » 22 Jun 2019, 17:59

Odradio danas servis i dezinfekciju klime na Puntu.
Prvi put bilo sta cackano od kad je kupljen, 2010.
Falilo 70 grama. Posle svega mozda za nijansicu bolje hladi...
Filter klime bio katastrofa prljav posle 9000km.

ljubitelj
Postovi: 6283
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Auto-klima

Post od ljubitelj » 22 Jun 2019, 19:15

cozmo je napisao:
21 Jun 2019, 09:27
Noge drzim na gumenoj patosnici jer sam svo vreme na tempomatu na AP. Malo se krecem po gradu. Mozda je i to fora kod mene - uvek vozim auto koji je na radnoj temperaturi.


P.S. nevezano za temu: kod mene duzi i jaci pritisak sirene gasi tempomat. Da li je kod tebe to slucaj?
Koje ti trikove pravis da bi doveo do normale komfor :klanjamse:

Za razliku ja stopala drzim na pedalama i vozim po gradu sa cestim kracim voznjama, udji-izadji.
Verovatno kada noge pouvuces pozadi i priblizis zoni izduva bude osetno prijatnije.

Sto se sirene tice, 307 ima konstukcionu gresku sa tasterom/prekidacem koji aktivira sirenu.
Problem je opste poznat, PSA nema resenje ali su Francuzi osmislili dosta korektno resenje koje za cudo i funkcionise.
Umesto prekidaca sirene Pezo je postavio celicnu zicu koja se nateze preko gusane legure koja je kuciste airbaga. Tu usled elektro korozije razlicitih materijala dolazi do intezivne oksidacije i povecanja povelikog prelaznog omskog otpora.

Resenje je da skine airbag, srecom 15 sekundi posla, i da se najfinijoim cetkom ocisti ta oko 2mm debela "sipkica" koja izigrava strujni provodnik i narocito leziste ispod nje u odlivku.
Zatim odmah namazati bakarnom ili drugom antioksidacionom pastom i problem je resen.

Meni je cim sam uzeo auto sirena radi -ne radi- radi- ne radi a i slabije se cula. Uzrok je ta oksidacija posto je auto nekoliko meseci bio van upotrebe (na placu u D pa ovde itd).
Uglavnom ocistio po uputstvu sa francuskog 307 foruma, gde je sve fino u slikama objasnjeno,, i evo godinu i po dana sirena radi bez greske. Srecom sluzim se francuskim a forum ima puno obradjenih tema korekcije fabrickih resenja, pogotovu ono sto se redje pomene ili uopste i ne pominje kod nas u lokalu jer se smatra da "tako mora" da nesto funkcionise iako mozda i ne valja.

E zasto je bitno, sirena ima zajednicki minus sa rucicom tempomata,, opet jedno mudro resenje konstruktora pa se lako moze deisti da se strujni krug zatvori preko sirene sto mu dodje slicno kao da je zatvoren strujni krug preko pedale kocnice/kvacila ka masi.

Mislim da treba da sredis pomenuti problem sa oksidacijom.

Sto se tice moje klime, juce sam poslusao potpuno suludu pricu sa prozorima i na 35C odmah po paljenju auta sam otvorio desni prozor. Nepunih 4-5 sekundi nakon toga je AUTO grunuo ventilator na najjace i relativno brzo/kako treba/ ohladio.
Prozor sam posle 15ak sekundi zatvorio, ventilator nastavio da radi na maksimalnoj jacini.

Danas na +28C probao isti trik ali ne funkcionise, na AUTO i dalje se ukljuci neko bedno duvanje koje traje oko minut i po do dva a onda se pojava duvanje na otprilike pola tj neku brzinu recimo da je 4 u manuelnom modu.

Praticu odnos spoljne temperature i vremena potrebnog da se AUTO "dozove pameti" sto se ventilatora tice.
Inace, kada duva jako duva i hladno, i bez problema ohladi kabinu.

Problem je sto ja za 4 minuta zavrsavam voznju, posle toga me ne interesuje i treba da brzo odradi posao isusivanja vazduha da se ne znojim kada udjem u vrelu kabinu.

U sustini resi se igranjem duimicima kao da je manuelna klima i podesim na maksimum hladjenja uz recirkulaciju....

Kakve veze ima prozor sa brznom ventilatora na AUTO ne mogu ni da zamisljam, neka tajna veza :kezo:

Korisnikov avatar
Ivan
Postovi: 8681
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 5 e60, bmw 5 f10, bmw 3 e46
Lokacija: Novi Sad

Re: Auto-klima

Post od Ivan » 22 Jun 2019, 19:35

Trik da se dobro ohladis u pezoroli, spustis prozor, ukljucis tempomat i sviraš dok ne ohladi :D

Sent from my STF-L09 using Tapatalk


Korisnikov avatar
nuk
Postovi: 7404
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:49
Garaža: Renault Espace 2.0dCi
Lokacija: Ns
Kontakt:

Re: Auto-klima

Post od nuk » 22 Jun 2019, 21:40

:kezo:

Sent from my MI 8 Lite using Tapatalk


ljubitelj
Postovi: 6283
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Auto-klima

Post od ljubitelj » 22 Jun 2019, 22:10

:thumbup: :)

Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 3348
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Auto-klima

Post od cozmo » 22 Jun 2019, 22:51

Nema kod mene nikakve greske i oksidacije i slicno sto pominjes. Restyle nema tih problema. Samo stari model. Dakle, verovatno je nesto aktiviriano preko dijagnostike, razgovarao sam sa nekim ko se ipak malo bolje od tebe razume. Kaze da mogu da aktiviram i follow me home funkciju isto. Kao sto rekoh, stave neku opciju a toga zvanicno nema. Secas se rada brisaca, kod mene skroz drugacije nego kod tebe. Nesto je stavljeno na zahtev verovatno.

Sent from my FIG-LX1 using Tapatalk


"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

Korisnikov avatar
somi-car
Postovi: 1911
Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:50
Garaža: Peugeot 607 2.2 petrol, Alfa Romeo 156 JTD
Lokacija: BG

Re: Auto-klima

Post od somi-car » 23 Jun 2019, 09:05

Sumnjam da je 307 pezou model koji je dozvoljavao neko brdo personalizacije kod kupaca.

Ako postoji razlika pre ce biti zbog trzista ili serije.

ljubitelj
Postovi: 6283
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Auto-klima

Post od ljubitelj » 23 Jun 2019, 09:43

SVI modeli svih serija svih Pezo i Citroen vozila imaju problem oksidacije jer je jedan te isti deo u pitanju napravljen od istog neodgovarajuceg materijala.
Problem je opste poznat sirom Evrope jer se koristio jedan te isti airbag modul kod svih PSA i svuda su prijavljivani problemi servisima.
Gubitak amse se manifestuje na razlicite nacine, kod vecine PSA pobrljavi multi funkcionalna rucica za svetla (leva) a kada jos i serviser ne ume da postavi dijagnozu onda menjaju te rucice sto polovnim sto novim kineskim kopijama da bi se problem opet pojavio nakon godinu dve...
Oglasi su prepuni tih rucica-komandi.

Kod PSA nema personalizacije, postoje gotovi paketi /modeli auta prema trzistu i to je to.

Secam se brisaca, rade identicno i kod tebe i kod mene tacno onako kako pise u uputstvu za rukovanje.
To sto je naopako i nelogicno napravljeno fabricki je drugi par carapa :)
A isti nacin rada i identicna palica je i kod drugih modela Pezoa i Citroena, evo i na C8 na primer isto.

Follow me je serijska oprema u BSI, i aktivira se preko menija od strane vozaca.
Nikakva filozofijam, ni dijagnostika, ni posebna personalizacija i slicno...
Nema nikakve dijagnostike koju ti pominjes niti neki imaginarni sagovornik koji se bolje razume, sve je napisano u PSA uputstvu u vezi tempomata i samo treba procitati. Nikakva misterija. :)

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 2281
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: C4
Lokacija: Krusevac

Re: Auto-klima

Post od OMP » 23 Jun 2019, 09:56

kakva crna personalizacija kod pezoa posebno 307ice, pa mnogo bolji i skuplji automobili nemaju te opcije
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji

Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 3348
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Auto-klima

Post od cozmo » 23 Jun 2019, 10:07

Ovo sto ljubitelj pominje ima veze samo ako sirena ne radi ili je iskljucuje dok se mota volan. Nema nikakve veze sa tempomatom. Kod mene sve savrseno radi sto se tice komandi i bilo cega oko volana. Pri tom, jasno je receno da problem sa rucicama vise ne postoji kod modela 2007 ui 2008. godista. U 99 posto slucajeva su problemi samo do 2005. godista. Do sada, na raznim grupama, nisam video nijednu falinku tog sklopa na 2007 i 2008 modelskom godistu.

Brisaci ne rade isto kao kod ljubitelja, to smo apsolvirali onim snimkom.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

ljubitelj
Postovi: 6283
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Auto-klima

Post od ljubitelj » 23 Jun 2019, 10:30

Brisaci rade identicno, i identicna rucica koja zapravo i daje komandu je i kod mene i kod tebe. Snimak je upravo pokazivao da su iste komande na rucici.

Ovo sto sam opisao nema nikakve veze sa motanjem volana, taj deo je potpuno stacionaran.
Volan stoji zakovan u mestu, nema oketanja a sirena povremeno radi ili povremeno ne radi.

I problem nema nikakve veze sa samom sirenom.
Javlja se povremeno zavisno od stepena oksidacije.

Nema problem veze sa tempomatom nego sa gubljenjem dobrog kontakta mase podsklopova tj COM2000 jedinice i onda brljavi kao sto je kod tebe slucaj.

Odes na Pezo francuski forum i procitas, problem je crvenim markiran jos na pocetnoj strani, sa sve opisom kako se resava i vazi za sva godista svih modela svih Pezo i svih Citroena koji su sa tom konstrukcijom.

Cinjenica jeste da su novija godista pedantnije sklapana i da ima serija u odredjenom periodu kada su jos u fabrici stavljali elektroprovodnu pastu a ima i serija (veci deo proizvodnje) gde je prosto preskocen taj dodatni postupak koji oduzima vreme tokom sklapanja na traci jer mora da se odvoji airbag modul.

Kod mene je konkretno bilo potpuno suvo, niti jedan gram paste nije stavljen a bila je formirana tanka a opet jasno vidljiva siva pokorica oksidacionog sloja.
Napisao sam ti prepricano, opis uzroka i postupak resenja. Proverili vec Francuzi, delotvorno resava na duzi rok. Mozes i sam da se uveris bilo da procitas original na francuskom ili automatski (ne bas srecan) prevod. Uostalom na forumu su i serviseri iz zvanicnih PSA servisa sirom Francuske pa se moze verovati da su informacije prilicno tacne.


Opisao si da ti ne radi tempomat kada koristis sirenu, to je daleko od stanja da "sve savrseno radi" ali ako tebi ne smeta sve ok :)

Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 3348
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Auto-klima

Post od cozmo » 26 Jun 2019, 13:34

Nisi ti skapirao nista :) Tempomat radi kad radi sirena. Kad pritisnes sirenu duze od 5s gasi tempomat. Dakle duze od 5 (pet) sekundi. Ne 1, ne 3, nego duze od 5 sekundi. Normalno kad sviras sve radi kako treba. Da je to sto ti pominjes desavalo bi se uvek i random. Ne, ovo je vremenski tacno, merio sam precizno i nema veze uopste sa tim sto ti pominjes. Takodje, posle tih 5 sekundi nebitno je vremenski da li si drzao ili nisi ili sta god. Kao da ima tajmer ugradjen, veoma precizno i odredjeno. Taj kvar sto pominjes znam odavno i to nema veze sa ovim, ja ti lepo pricam ali ti ne citas kako treba niti se udubljujes u tematiku. Dakle mozes da svirkas milion puta tempomat radi. Mozes da drzis sirenu 1, 2, 3, 4 sekunde tempomat radi. Mozes da svirkas po par sekundi naizmenicno i da drndas po njoj tempomat radi. SAMO AKO DUZE od 5 sekundi drzis stisnutu sirenu konstantno onda ga gasi. Samo i iskljucivo tada i nikad vise. Mozes da je akas do sutra neces iskljuciti tempomat osim kako sam napisao. Mozes da drzis 4,8 sekunde nece iskljuciti tempomat. Cisto sumnjam da kontakt ima u sebi tajmer i da meri bas to a ne kad akas po njemu kao ludak.

Da li je ovde nesto radjeno ili modifikovano ja ne znam i ne zamara me to, ovo mi je ODLICNA opcija u slucaju neke nuzde. Doduse u slucaju nuzde i kocis pa nema potrebe, ali svakako je mnogo korisna stvar ako recimo vozis malom brzinom na tempomatu negde gde duzim pritiskom na sirenu oteras budale u saobracaju a pritom nema potrebe da kocis.

Edit: LIMITER NE GASI na ovaj nacin. Dakle SAMO tempomat. Tako da nije do tog "kvara". Izuci ti malo modifikacije na Pezou :)
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

Korisnikov avatar
Heinz
Postovi: 14681
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Auto-klima

Post od Heinz » 26 Jun 2019, 13:43

Neispravan ti je limiter.










:mrgreen:

Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 3348
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Auto-klima

Post od cozmo » 26 Jun 2019, 13:56

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

Odgovori