Problem VW 1.6 tdi

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
GolfVar7
Postovi: 5
Pridružio se: 13 Maj 2022, 23:45

Problem VW 1.6 tdi

Post od GolfVar7 » 14 Maj 2022, 16:19

Zdravo drugari, pre 2 meseca sam kupio vw golf 1.6 tdi 110ks 2016. godiste. Sa autom imam odredjenih "problema".
Ako neko ima neki savet ili sugestiju kako da resim problem, bio bih mu zahvalan.
Auto je presao 180.000 km, proverena kilometraza.
Javljaju se neki "sitni gremlini" koji me naprosto izludjuju.
Auto prilikom kretanja u prvoj brzini izmedju 2000-2500rpm kao da posustane prilikom ubrzavanja. Ono sto je jako cudno je da se to nikad ne desava prilikom ostrog kretanja, npr kada dodam ostrije gas. To se ne desava ni prilikom sporog kretanja sa laganim gasom. Dakle to posustajanje je prisutno samo prilikom nekog "srednjeg" kretanja i to ne uvek, nego svaki 4-5 put otprilike. To oklevanje na ubrzanju nije toliko vidljivo da bi ga putnici osetili, ali vozac to definitivno primecuje. I jako nervira.
Takodje, 2-3-4-5 brzina potpuno normalno se auto ponasa, normalno vuce.
Ovaj problem se javlja i kada je vruc i kada je hladan, nezavisno od toga da li je ukljucena klima npr ili neki drugi potrosac...totalno nepredvodivo.

Drugi problem koji imam tice se povisenih obrtaja na leru. Auto se upali, radi na priblizno 750rpm, posle 1-2 km, obrtaji se penju na 1000rpm i tako stoje. Auto vozim 50-60km na autoputu, stanem, obrtaji su i dalje na 1000rpm. Ugasim auto i ponovo ga upalim, obrtaji su na 750rpm. Posle 1-2 km ponovo rastu na 1000rpm i tako u krug.
Kada ugasim auto, ne cujem ventilator ili bilo sta sto bi mi ukazalo da je zapoceta regeneracija dpf-a. I ovaj problem se povremeno javlja, bez nekog pravila.
Napomenuo bih da mi sija check engine lampica. Na dijagnostici je izbacio gresku nekog senzora na izduvnim gasovima. Zamenjen je taj senzor, ali se check engine lampica ponovo upalila nakon 40-50 km.
Molim za bilo kakav savet. Isao sam kod vise majstora, ali cini mi se da oni ne shvataju ozbiljno problem dokle god auto normalno pali i ide. Hvala unapred.

Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Postovi: 13408
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Problem VW 1.6 tdi

Post od McGruja » 14 Maj 2022, 16:36

Deluje da su DPF EGR ili katalizator zapusen

Korisnikov avatar
Jovan072
Postovi: 32
Pridružio se: 16 Jan 2021, 07:50

Re: Problem VW 1.6 tdi

Post od Jovan072 » 14 Maj 2022, 16:48

Teški sam laik oko mehanike odmah da nagovestim ali sa ovom pojavom posustajanja sam imao na Touranu 1,9 tdi - u pitanju je bilo crevo do turbine , ništa strašno stvar rešena.

Na 2200 obrtaja čini mi se pali turbinu ali zbog falš vazduha sistem je automatski upalio kao treperenje grejača i izbacio je grešku na motoru i nije dozvolio paljenje turbine.



Poslato sa MAR-LX1B pomoću Tapatoka


Koshmar
Postovi: 359
Pridružio se: 13 Sep 2017, 10:03

Re: Problem VW 1.6 tdi

Post od Koshmar » 14 Maj 2022, 19:21

Ovo oko obrtaja mislim da bih mogao da potvrdim isto da je DPF...ja sam imao Golf 6 2.0TDI 110ks sa DPF-om...
Kad upali regeneraciju,ne obavesti nikakvom lampicom niti zvukom,samo pocne isto tako na 1000 obrtaja da radi i da ima grublji rad kao da rezi,naravno i blazi pad snage se oseti.
Meni nikad nije palio check engine,ali ako tebi pali onda postoji verovatnoca da je dosta zapusen.

A za onaj prvi problem,nisam imao iskustva,ne znam sta za to da ti kazem. :)

GolfVar7
Postovi: 5
Pridružio se: 13 Maj 2022, 23:45

Re: Problem VW 1.6 tdi

Post od GolfVar7 » 14 Maj 2022, 20:40

Proveren je dpf filter, nije zaprljan, sve ok. Nakon gasenja auta ne cuje se ventilator. Radio je ranije regeneraciju, posle 15-20 minuta voznje na otvorenom je zavrsi, ali sada ne...vozio sam ga sat vremena i nista, i dalje radi na 1000rpm.
Evo npr. danas ga vozio pola sata i sve je bilo ok, a juce je posle 2 minuta voznje podigao obrtaje.
A sto se tice posustajanja, cudno je sto se desava samo u 1. brzini i to ne uvek, nego u proseku svaki 4-5ti put.
Hvala na dosadasnjim odgovorima.
Auto je generalno stvarno u super stanju, i bas zato me ove stvari posebno nerviraju.

ftj
Postovi: 13024
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Problem VW 1.6 tdi

Post od ftj » 14 Maj 2022, 20:51

Za pocetak napisi koju je tacno gresku izbacio na dijagnostici pa kreni odatle.

GolfVar7
Postovi: 5
Pridružio se: 13 Maj 2022, 23:45

Re: Problem VW 1.6 tdi

Post od GolfVar7 » 14 Maj 2022, 21:04

Na dijagnostici je izbacio gresku nekog senzora izduvnih gasova. Promenjen je senzor, obrisana greska, i onda je nakon 40-50km ponovo upalio check engine. Trebalo bi sl.nedelje da idem kod majstora, ali pretpostavljam da ce opet biti ista greska.

ljubitelj
Postovi: 10568
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Problem VW 1.6 tdi

Post od ljubitelj » 14 Maj 2022, 21:18

Dijagnostika obično ne ume da prepozna grešku senzora niti daje informaciju o samom senzoru (retki su senzori koji imaju u sebi ECU i obradu signala dvosmernom komunikacijom).
Senzori oko izduvnih gasova su koliko znam iz prakse obični, pasivni i njih dijagnostika ne ispituje.

Verovatno je očitano dijagnostikom da strujni signal sa nekog senzora odstupa od očekivane vrednosti, ali to uopšte ne znači da je problem senzor niti da se senzor menja kao takav.
Može biti xxx problema a da je sam senzor ispravan iako signal na dijagnostici nije ispravan.

Usput, jedno 10tak senzora je uvezano u sistemu obrade i kontrole izduvih gasova.
To "neki senzor zamenjen" gotovo ništa ni znači kao informacija, kap u okeanu koliko je površna/ premalog objašnjenja.

Pxxx greška je očitana?

To godište tog motora (i novija godišta) nema nekih problema, 2015. i stariji motori jesu imali nekih problema ali osnovno je osim čitanja kodova greške uraditi pravu dijagnostiku dizel ciklusa rada motora očitavanjem realnih parametara iz vožnje kada se opisani problemi dešavaju.

GolfVar7
Postovi: 5
Pridružio se: 13 Maj 2022, 23:45

Re: Problem VW 1.6 tdi

Post od GolfVar7 » 14 Maj 2022, 21:37

Hvala na iscrpnom objasnjenju, ali ja nisam majstor, a nisam ni gledao ocitavanja sa dijagnostike.
Auto je bio kod majstora koji je konstatovao neispravnost pomenutog senzora. Dao mi je kataloski broj tog senzora da bih mogao da ga nabavim. S obzirom da senzor nije bio bas jeftin, otisao sam kod jos jednog majstora, da cujem i njegovo misljenje za svaki slucaj.
I on je konstatovao da je problem neispravan senzor.
Kada je senzor zamenjen, majstor mi je dao stari senzor sa konstatacijom da je mnogo zaprljan, u sta sam se i ja vizuelno uverio.

ljubitelj
Postovi: 10568
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Problem VW 1.6 tdi

Post od ljubitelj » 14 Maj 2022, 21:41

Pa onda idi do majstora da on rešava problem, jednog od te dvojice.
Zamena senzora očito nije rešenje pošto problem i dalje postoji.
Dakle, postavljena dijagnoza kvara nije adekvatna

GolfVar7
Postovi: 5
Pridružio se: 13 Maj 2022, 23:45

Re: Problem VW 1.6 tdi

Post od GolfVar7 » 14 Maj 2022, 22:12

I ja vidim da problem nije resen, zato sam se i javio ovde za neki savet.

Koshmar
Postovi: 359
Pridružio se: 13 Sep 2017, 10:03

Re: Problem VW 1.6 tdi

Post od Koshmar » 14 Maj 2022, 23:04

Na zalost..to su danasnji "majstori"...a ima ih za izvoz takvih...prikaci dijagnostiku i to sto mu izbaci menjaj,to je to...to sto dijagnostika prijavljuje (banalizujem) neki senzor,ne znaci nuzno idi trci u prodavnicu to je to,kupuj senzor.
Postoji u vecini slucajeva UZROK zbog kog je doslo do toga da prijavi gresku za nesto...npr lupam neko crevo turbine zbog kog dijagnostika javlja low turbo pressure...ne znaci da treba da se trci po novu turbinu, sto bi ti vecina "majstora" rekla da uzmes i jos bi te poslali kod koga da uzmes... :)

Odgovori