Fenomen poznat kao višak ulja: motor troši manje ulja nego što se goriva (obično dizel-goriva) sliva u korito/karter, zajedno sa različitim kondenziatima i agensima, pa nivo raste. Obično dizela jer u pravilu benzin više isparava.Uroš S. je napisao: ↑04 Avg 2022, 21:19Upravo tako, ta rashladna posledično preuzima toplotu ulja, pa ga i hladi.
Jednom sam ga nagurao na 108c, ali spoljna temperatura verovatno blizu 50c, jak uspon, i vožnja 150+. 1.0 turbo benzin. Gotovo instant pada ispod 100 kad se pusti gas.
Dodatno ne znam koje vode ima da se oslobađa ulje?
Drugo, temperature unutar motora nisu ujednačene, pa tako ni u zonama u kojima se nalazi ulje u odnosu na one gde je rashladna tečnost. Nisam merio lično na sad baš svim različitim motorima kako to izgleda, ali sam pročitao priličan broj udžbenika, priručnika, i proizvođačkih stručnih članaka, gde vlada neko takvo mišljenje koje sam ovde preneo. Postoje međuuticaji, naravno.
TNG obično blago podiže temperaturu motora.