Rover 75 1.8 - pregrevanje

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
SrdjanN
Postovi: 132
Pridružio se: 27 Feb 2021, 23:33

Rover 75 1.8 - pregrevanje

Post od SrdjanN » 03 Avg 2022, 18:23

Od skoro (3 meseca max) imam Rover 75 1.8 120ks 2002. godiste.

Pre mesec dana vozim ga da stanem na pumpu kad odjednom dim iz haube, pogledam ono crevo od cantre do hladnjaka se probusilo, mala tackica samo kao da je neko iglom ubo, sredim to univezalnim crevom, dopunim obicnu cesmusu i nastavim dalje.

Posle 10tak dana isto vozim malo duze, auto se odjednom ugasi, tj ostanem bez gasa skroz i opet crevo, ne to, nego sada ovo do motora tanko puklo na krivini...

Uzmem skratim ga, i sipam vodu.

Creva ni u jednom momentu nisu bila mnogo tvrda, ne znam kako trebaju biti, ali su bila prilicno mekana, ali je izlazila kljucala voda iz njega, a iz cepa je izlazila kljucala voda..

A sve vreme mi temperatura na pokazivacu normalna, dodje lepo do 90 i tu stane cak i tim momentima...
Izmerim sada dijagnostikom posle 15tak minuta viseg gasa u leru temperatura je dosla do 110 stepeni, a ventilator se nije upalio, pa sam pustio grejanje koje radi i tek kad sam ugasio auto cuo se ventilator samo 10tak sekundi i vise se nije palio, a temperatura je tad malo opala oko 100 dok je radio i onda sve polako...

Pritisak nije mnogo strasan kad se otvori na cepu, znam da je druga isprzila voda kad je glava morala da se radi, ovde onako samo prelije malo i to je to.

Svaki put su creva bila pregrejana i sva creva su nekako stara.

Sta mi je ciniti jer trenutno ne mogu jos kod majstora, a da li mogu ja da ispitam nesto da budem siguran koliko toliko da nije glava?

Ulje ni antifriz nije trosio.
Poslednja izmena od SrdjanN u 03 Avg 2022, 18:34, izmenjeno 1 put ukupno.

SrdjanN
Postovi: 132
Pridružio se: 27 Feb 2021, 23:33

Re: Rover 75 1.8 - pregrevanje

Post od SrdjanN » 03 Avg 2022, 18:24

Znam da je ovaj model sklon problemima s glavom, ali se nadam da kod mene to nije slucaj.

E da, kopresor klime ne vrti uopste, ako to ista znaci.
Ispod cepa nema ulja, pavlake itd, vodu ni ulje nisam primetio da trosi za ovaj kraci period.

SrdjanN
Postovi: 132
Pridružio se: 27 Feb 2021, 23:33

Re: Rover 75 1.8 - pregrevanje

Post od SrdjanN » 03 Avg 2022, 18:28

I jos jedna info, kada sam prvi put menjao antifriz nisam ozracio sistem, nisam znao da to treba?

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11084
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Rover 75 1.8 - pregrevanje

Post od Bax » 03 Avg 2022, 19:38

Tako je meni bilo na Epici.
Ako ti pucaju creva mozes da vozis sa rupicom na cepu, koja ce stalno da ispusta pritisak, ali u tom slicaju ti je mnogo niza tacka kljucanja(lagano pritegnes cep).

Bar ti nece pucati creva vise.....

Sto se tice ozbiljnijeg pristupa, prvo utvrdis koja je radna temp motora, recimo Astra 1.6 twinport radi na 110 stepeni, pa i 115, to je regulrno stanje.

KAd provalis radnu remp, a to mozes recimo iz podatka kad ti orvara termostat, pa dodas jos 8 stepeni preko, npr.

Onda vidis jel tih 110 OK.

Potom ako to nije OK, obaras temp, ventilator, termoavac, vodena pumpa, ,vazdusni cep, termostat....

Ako je to OK, onda uradis test da li ti je probila glava, onaj CO, kako se zove.

Ako nije probila glava, mejas sva creva, za nova, i nadas se da si zavrsio sa problemima....
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Korisnikov avatar
motorista
Postovi: 625
Pridružio se: 09 Avg 2020, 18:11

Re: Rover 75 1.8 - pregrevanje

Post od motorista » 04 Avg 2022, 00:43

Saglasan sa Baxom. Uz to, antifriz obično prokuvava na preko 100°C, tako da ta temperatura sama po sebi nije razlog za brigu (po meni je veći to odokativno dolivanje vode, i to česmovače, ali kapiram da verovatno nisi imao puno izbora). Što se pokazivača tiče, nažalost, već dugo su u upotrebi oni koji imaju diskretne položaje - 3 do 5 pozicija - i oni prikazuju samo stanje radne, niske ili visoke temperature, bez prikazivanja pravog stanja (npr pokažu 90°C kada motor dostigne 80°C i nastave sa prikazivanjem 90°C sve dok realna temperatura ne bude 120°C).

SrdjanN
Postovi: 132
Pridružio se: 27 Feb 2021, 23:33

Re: Rover 75 1.8 - pregrevanje

Post od SrdjanN » 04 Avg 2022, 08:11

Dakle mislite da moze biti i normalno da ide na toliku temperaturu?

Kada sam pre par dana hteo da ga menjam, sve se dogovorili i covek slucajno odvrne cep i izleti kljucala voda iz cantre, odmah je odustao od zamene, kaze pa on je prokuvao.

Logicno da ce da prokuva ako je temperatura iznad 100, a obicna voda unutra zar ne?
Meni je najvise cudno sto se nije palio ventilator uopste, tek kad sam ugasio auto par sekundi samo i to je to.

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8051
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Rover 75 1.8 - pregrevanje

Post od OMP » 04 Avg 2022, 08:21

Nikad se cep ne otvara na vrucem motoru jer je pritisak u sistemu normalna pojava veci ili manji zavisno od motora i temp. i kod ispravnog motora moze se desiti da te zapljusne tecnost kad otvoris tako da se to ne radi i nije nikakav pokazatelj ispravnosti!
Sipaj antifriz i prati temp jer sa obicnom vodom naravno da ce da kuva kad ima manju tacku kljucanja nego antifriz.
Preko 100 stepeni nije cudna pojava neki motori kao vec pomenuti opelovi idu do 115 kao normalna temp.

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11084
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Rover 75 1.8 - pregrevanje

Post od Bax » 04 Avg 2022, 09:39

Tako je cep se ne otvara. Sto i pise na njemu. Covek se nalupao...

Dve stvari podizu tacku kljucanja, pritosak koji pravi sirenje zagrejane tecnosti, a taj pritisak si naglo oborio otvaranjem cepa.

Druga stvar je da mesavina kljuca na visoj temp od vode.

Nadji na koliko stepeni otvara fabricki termostat za tvoj model po broju sasije.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8051
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Rover 75 1.8 - pregrevanje

Post od OMP » 04 Avg 2022, 09:46

a i cep ce sam da otpusti pritisak preko ventila u sebi, mislim da je preko 1.5bar kad otpusta

SrdjanN
Postovi: 132
Pridružio se: 27 Feb 2021, 23:33

Re: Rover 75 1.8 - pregrevanje

Post od SrdjanN » 04 Avg 2022, 09:50

Bax je napisao:
04 Avg 2022, 09:39
Tako je cep se ne otvara. Sto i pise na njemu. Covek se nalupao...

Dve stvari podizu tacku kljucanja, pritosak koji pravi sirenje zagrejane tecnosti, a taj pritisak si naglo oborio otvaranjem cepa.

Druga stvar je da mesavina kljuca na visoj temp od vode.

Nadji na koliko stepeni otvara fabricki termostat za tvoj model po broju sasije.
Da dodam da imam malo curenje na ovom crevu sto sam skratio, ja sam stegao to selnom koliko sam mogao.
Da li i to utice? Ovom je termostat iza izduvne grane bas zavucen.

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11084
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Rover 75 1.8 - pregrevanje

Post od Bax » 04 Avg 2022, 11:06

Mozda je zveknula i prva brzina ventilatora, ali polazna tacka ti je ocekivana radna temp motora, a nju ocenis po temp otvaranja termostata

@OMP
Cep ima sigurnosni ventil, ali se na ispravnom sistemu nikad ne otvara. To je jedna od zabluda koja je rasirena.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8051
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Rover 75 1.8 - pregrevanje

Post od OMP » 04 Avg 2022, 11:27

znam da se ne otvara zato i kazem ako postoji problem prevelikog pritiska iz nekog razloga ventil bi oslobodio visak nema sta bilo ko da dira ventil i sam oslobadja pritisak.

koliko procitah prva brzina ventilatora se pali na 100*C kod tog auta a druga na 107 i gasi na 97 kad obori

SrdjanN
Postovi: 132
Pridružio se: 27 Feb 2021, 23:33

Re: Rover 75 1.8 - pregrevanje

Post od SrdjanN » 04 Avg 2022, 11:52

https://www.autodragstor.rs/termostati/81028-termostat

Evo ga termostat, pise da je na 88 temperatura otvaranja ako to ista znaci?

SrdjanN
Postovi: 132
Pridružio se: 27 Feb 2021, 23:33

Re: Rover 75 1.8 - pregrevanje

Post od SrdjanN » 04 Avg 2022, 11:58

Bax je napisao:
03 Avg 2022, 19:38
Tako je meni bilo na Epici.
Ako ti pucaju creva mozes da vozis sa rupicom na cepu, koja ce stalno da ispusta pritisak, ali u tom slicaju ti je mnogo niza tacka kljucanja(lagano pritegnes cep).

Bar ti nece pucati creva vise.....

Sto se tice ozbiljnijeg pristupa, prvo utvrdis koja je radna temp motora, recimo Astra 1.6 twinport radi na 110 stepeni, pa i 115, to je regulrno stanje.

KAd provalis radnu remp, a to mozes recimo iz podatka kad ti orvara termostat, pa dodas jos 8 stepeni preko, npr.

Onda vidis jel tih 110 OK.

Potom ako to nije OK, obaras temp, ventilator, termoavac, vodena pumpa, ,vazdusni cep, termostat....

Ako je to OK, onda uradis test da li ti je probila glava, onaj CO, kako se zove.

Ako nije probila glava, mejas sva creva, za nova, i nadas se da si zavrsio sa problemima....
A kako mogu da proverim radnu temp kad on stalno dize tu temperaturu, ja sam cekao do 111c i ugasio ga jer nisam smeo vise da ne ostetim motor, al utisak je da bi se popelo i vise, sve vreme sam drzao gas da bi sto pre dostigao neku temp da proverim ventilator. Uopste se nije upalio, tek kad sam ugasio auto na 10tak sekundi se cuo ventilator, dakle radio je, samo prekratko i prekasno zar ne?

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8051
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Rover 75 1.8 - pregrevanje

Post od OMP » 04 Avg 2022, 12:15

I drove out about eight miles during which the traffic limited me to around 50mph. Cruising at 50mph gave a temperature of around 95-96C depending on throttle. Interestingly, you can see the effect of acceleration/decelleration very easily, the temperature rising then easing back once cruising speed was reached. At slower speeds the temperature was significantly higher. At 30mph it averaged nearer 100C and around 98C at 40mph. On returning, I managed a short run at 70mph, which dropped the temperature towards 90C and sometimes lower depending on my right foot. This effect was no doubt due to the low ambient temperature and air speed through the radiator. I wasn't aware that the cooling fan had come on at any stage, so I thought I'd check that when I got back home.

I parked up and left the engine ticking over. The temperature was clearly falling initially, but on standing it didn't rise above 100C or so. I guessed it would eventually get hotter but to speed things up, I held the throttle at 2000 rpm and watched the readout. Anyway, at about 107C, the fan switched on at high speed, so I dropped the revs and let it tick over. The fan switched off at about 97C. Happy with my test I switched the engine off.
kad se podigne temp. otvori haubu i gledaj dal radi ventilator ako ga ne cujes, ako radi pusti ga odradi i prati na koliko padne temp. kad se ugasi ventilator, kao sto rekoh trebalo bi da pali na 107 drugu brzinu a pise da se gasi kad temp. padne na 97
Poslednja izmena od OMP u 04 Avg 2022, 12:17, izmenjeno 1 put ukupno.

Odgovori