Rover 75 1.8 - pregrevanje

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11083
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Rover 75 1.8 - pregrevanje

Post od Bax » 04 Avg 2022, 12:16

Dakle nasli ste odvojene podatke, da termostat na 88 otvara, i da prva bzina vent pali na 100.

To se negde uklapa (ja bih ocekivao da budu i blize te dve temp...), tu ti se krece radna temperatura tog motora, izmedju 90 i 100 stepeni, ako su podaci tacni.

a onda, ne pali ti prvu brzinu ventilatora na vreme.

Moze tu negde da bude prozet i kvar na klimi, jer ti ventilatori zavise i od rada klime.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Korisnikov avatar
motorista
Postovi: 625
Pridružio se: 09 Avg 2020, 18:11

Re: Rover 75 1.8 - pregrevanje

Post od motorista » 04 Avg 2022, 12:47

SrdjanN je napisao:
04 Avg 2022, 11:52
https://www.autodragstor.rs/termostati/81028-termostat

Evo ga termostat, pise da je na 88 temperatura otvaranja ako to ista znaci?
Većina starih termostata otvara na 87-88, ne ulazim u to da li i originalni otvara pri toj temperaturi. Nekada je radna temperatura podešavana na 90 zbog masovne upotrebe vode, inače bi samom motoru što se tiče većine komponenti više odgovarala - recimo - 110, ulje je obično na oko 125, vazdušno hlađeni idu do 175, što već ulazi u temperature otpuštanja pojedinih metala, ali oni su vrlo specifični, a i da ne širimo priču.

Čep prelivnog suda se ne otvara dok je motor vruć, izuzev u izuzetnim slučajevima, to piše i u uputstvu za tvoj auto, kao i kod većine. Preporučeni antifriz za njega je Havoline Extendded Life Coolant, i meša se pola-pola sa destilovanom vodom tokom cele godine.

Moraš da se raspitaš za tačne podatke svog motora, zameniš oštećena creva, sipaš adekvatni antifriz, pa onda redom, kao Bax što ti je odmah odgovorio. Makar probaj da izguglaš neko ozbiljnije uputstvo ili Haynes-ovu knjigu.

Na primer -

https://www.onlymanuals.com/rover/75/ro ... _1999_1999
https://www.bookdepository.com/Rover-75 ... 256&sr=1-1

Korisnikov avatar
Uroš S.
Postovi: 10886
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
Garaža: Fabia 1.0 TSI DSG | Yamaha X-Max 300 TechMax 2023. | Polar Forester
Lokacija: Blokovi

Re: Rover 75 1.8 - pregrevanje

Post od Uroš S. » 04 Avg 2022, 12:57

Kad je ulje na 125? Meni obično ispod 100, možda ide na 110 kad se baš napregne.

Sent from my SM-N970F using Tapatalk


Korisnikov avatar
motorista
Postovi: 625
Pridružio se: 09 Avg 2020, 18:11

Re: Rover 75 1.8 - pregrevanje

Post od motorista » 04 Avg 2022, 13:03

Uroš S. je napisao:
04 Avg 2022, 12:57
Kad je ulje na 125? Meni obično ispod 100, možda ide na 110 kad se baš napregne.
Meni skoro svaki put kada sam konstrolisao motor zagrejan na radnu temperaturu, a i tako stoji u literaturi, čak i starijoj. Načelno, ulju treba 15 minuta više da dostigne radnu temperaturu u odnosu na rashladnu tečnost (što se odnosi i na njihovo okruženje, naravno) i njegova temperatura je oko 25 stepeni iznad one rashladne tečnosti. Ovo je ugrubo, svaki motor je priča za sebe.

Ako si u prilici, meri barem preko OBD-a.

Korisnikov avatar
Uroš S.
Postovi: 10886
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
Garaža: Fabia 1.0 TSI DSG | Yamaha X-Max 300 TechMax 2023. | Polar Forester
Lokacija: Blokovi

Re: Rover 75 1.8 - pregrevanje

Post od Uroš S. » 04 Avg 2022, 13:52

Imam taj podatak na brodu u realnom vremenu u svakom trenutku.

Sent from my SM-N970F using Tapatalk


Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11083
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Rover 75 1.8 - pregrevanje

Post od Bax » 04 Avg 2022, 13:59

Ispod 100 stepeni ulje, nije u stanju da se oslobodi nakupljanja vode i shodno tome, ide u degrdaciju.
Civilni motori rade na 110 do 125 stepeni temp ulja, sad mozda ima izuzetaka, ali ispod tacke kljucanja vode, ne sme da bude ulje.

Trkacki motori idu na temp ulja i preko 150 stepeni.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

SrdjanN
Postovi: 132
Pridružio se: 27 Feb 2021, 23:33

Re: Rover 75 1.8 - pregrevanje

Post od SrdjanN » 04 Avg 2022, 14:07

OMP je napisao:
04 Avg 2022, 12:15
I drove out about eight miles during which the traffic limited me to around 50mph. Cruising at 50mph gave a temperature of around 95-96C depending on throttle. Interestingly, you can see the effect of acceleration/decelleration very easily, the temperature rising then easing back once cruising speed was reached. At slower speeds the temperature was significantly higher. At 30mph it averaged nearer 100C and around 98C at 40mph. On returning, I managed a short run at 70mph, which dropped the temperature towards 90C and sometimes lower depending on my right foot. This effect was no doubt due to the low ambient temperature and air speed through the radiator. I wasn't aware that the cooling fan had come on at any stage, so I thought I'd check that when I got back home.

I parked up and left the engine ticking over. The temperature was clearly falling initially, but on standing it didn't rise above 100C or so. I guessed it would eventually get hotter but to speed things up, I held the throttle at 2000 rpm and watched the readout. Anyway, at about 107C, the fan switched on at high speed, so I dropped the revs and let it tick over. The fan switched off at about 97C. Happy with my test I switched the engine off.
kad se podigne temp. otvori haubu i gledaj dal radi ventilator ako ga ne cujes, ako radi pusti ga odradi i prati na koliko padne temp. kad se ugasi ventilator, kao sto rekoh trebalo bi da pali na 107 drugu brzinu a pise da se gasi kad temp. padne na 97
Juce sam testirao do 111 stepeni i nije palio ventilator uopste i onda sam ugasio auto i upalio se kratko ventilator.

Klima ne radi, grejanje radi. Kad se klima upali ne cuje se ventilator.

Sada sam vozio 30km auto pola grad, pola magistrala, i gledao sam u realnom vremenu kako se menja temperatura, pa je isla do 93 pa je pala na 87 i onda je opet isla do 98 i verovatno bi nastavila, bice da je tu u nekom periodu i radio ventilator pa je obarao temperaturu ili je to zbog voznje u nizim obrtajima.

A kad mi se desilo pucanje creva npr tada se nije cuo ventilator i posle nekog vremena se cuo i duze vremena je radio brzo i ohladio sve.
Poslednja izmena od SrdjanN u 04 Avg 2022, 14:11, izmenjeno 2 puta ukupno.

Korisnikov avatar
Uroš S.
Postovi: 10886
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
Garaža: Fabia 1.0 TSI DSG | Yamaha X-Max 300 TechMax 2023. | Polar Forester
Lokacija: Blokovi

Re: Rover 75 1.8 - pregrevanje

Post od Uroš S. » 04 Avg 2022, 14:10

Ne znam gde to. U svakom slučaju TSI je na 87-92 temp ulja u 99% vremena, tj 100% vremena normalne vožnje i opterećenja.

Sent from my SM-N970F using Tapatalk


Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21095
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Rover 75 1.8 - pregrevanje

Post od nidza » 04 Avg 2022, 15:10

Pošto imam oba instrumenta na tabli, turbo benzinac 2 litre:

Rashladna 90C, ne mrda. Ne znam koliko je instrument tačan, ali na Alfi sam kroz OBD gledao (dizel), ulje je oscilovalo slično ovom što ću napisati, rashladna je praktično bila u +-2C u odnosu na 90C.

Ulje je po gradu i na magistrali 90C, ili sitno prebacuje kad je baš vruć dan. Meni je to i očekivano da je ulje ~= rashladna kad je motor rasterećen.

Autoput 150 duži period, tu je 100-101C sad kad je 35C+ napolju, u svim ostalim režimima je 99C i tu temperaturu ECU cilja očigledno. Čim se malo uleti u gužvu i popusti gas, krene da obara i približava temperaturi rashladne - spusti jako brzo na 95-96 kad se skloni sa autoputa i uđe u sporiji saobraćaj i nastavlja da spušta.

Uzbrdo penjanje pod velikim opterećenjem, vreo dan, ili track day, usijan asfalt, 35C, do 115C kad se vošti, moglo bi i više, ali to sam zacrtao kao temperaturu odmaranja auta. Jako brzo se spusti na <105 u pripremi za brzi krug.

Može se uzeti kao difolt, 90C rashaldna, 100C ulje na 2.0 TSI i jako slično se ponašao 1.9 JTDm 16v, sa tim da je rashladnu tečnost sporije podizao, TSI ima rashladnu tečnost i u izduvnoj grani i turbo punjaču, pa se ekstremno brzo zagreje, ali ulje to jako sporo prati, egal je sa dizelkom.

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8050
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Rover 75 1.8 - pregrevanje

Post od OMP » 04 Avg 2022, 15:26

Na 155ici imao cajger za ulje i koliko se secam bazdaren bio od 80-140 a uvek je oko ili preko 100 stepeni pokazivao...kako sam negde nasao normalna temp. ulja u motoru je od 90-120 zavisno od motora.

SrdjanN
Postovi: 132
Pridružio se: 27 Feb 2021, 23:33

Re: Rover 75 1.8 - pregrevanje

Post od SrdjanN » 04 Avg 2022, 16:31

Cekao do 112 i upalio se ventilator i oborio na 90:
Screenshot_20220804-162306.jpg
Screenshot_20220804-162306.jpg (28.4 KiB) Pogledano 938 puta
Screenshot_20220804-162320.jpg
Screenshot_20220804-162320.jpg (25.18 KiB) Pogledano 938 puta
Je l to normalno?
Bice da mu je 110-112 kada ventilator pali? Ili mozda ne radi prva brzina pa se samo ovaj brzi upali?

SrdjanN
Postovi: 132
Pridružio se: 27 Feb 2021, 23:33

Re: Rover 75 1.8 - pregrevanje

Post od SrdjanN » 04 Avg 2022, 16:50

2 greske imam

P0313 low fuel level jer sam u totalnoj rezervi za oba goriva, auto ima plin zab sam reci!
P0340 Camshaft position sensor A, bank 1, circuit mailfunction.

ovu drugu pre nije prijavljivao, moram da vidim da li je stalna. Do duse ujutru duze vergla verovatno jer su i benzin i plin na minimumu, jer pre dok nisu bili lakse je palio, ne vozim ga puno jer imamo jos jedan pa tako ostane.

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8050
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Rover 75 1.8 - pregrevanje

Post od OMP » 04 Avg 2022, 18:01

verovatno ti ne radi prva brzina ventilatora pa samo 2. pali na tih 112

SrdjanN
Postovi: 132
Pridružio se: 27 Feb 2021, 23:33

Re: Rover 75 1.8 - pregrevanje

Post od SrdjanN » 04 Avg 2022, 21:14

I meni tako izgleda.
Koji bi bio proces provere da li je do prve brzine i kako se to popravlja?
Poslednja izmena od SrdjanN u 04 Avg 2022, 21:25, izmenjeno 1 put ukupno.

Korisnikov avatar
Uroš S.
Postovi: 10886
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
Garaža: Fabia 1.0 TSI DSG | Yamaha X-Max 300 TechMax 2023. | Polar Forester
Lokacija: Blokovi

Re: Rover 75 1.8 - pregrevanje

Post od Uroš S. » 04 Avg 2022, 21:19

nidza je napisao:Pošto imam oba instrumenta na tabli, turbo benzinac 2 litre:

Rashladna 90C, ne mrda. Ne znam koliko je instrument tačan, ali na Alfi sam kroz OBD gledao (dizel), ulje je oscilovalo slično ovom što ću napisati, rashladna je praktično bila u +-2C u odnosu na 90C.

Ulje je po gradu i na magistrali 90C, ili sitno prebacuje kad je baš vruć dan. Meni je to i očekivano da je ulje ~= rashladna kad je motor rasterećen.

Autoput 150 duži period, tu je 100-101C sad kad je 35C+ napolju, u svim ostalim režimima je 99C i tu temperaturu ECU cilja očigledno. Čim se malo uleti u gužvu i popusti gas, krene da obara i približava temperaturi rashladne - spusti jako brzo na 95-96 kad se skloni sa autoputa i uđe u sporiji saobraćaj i nastavlja da spušta.

Uzbrdo penjanje pod velikim opterećenjem, vreo dan, ili track day, usijan asfalt, 35C, do 115C kad se vošti, moglo bi i više, ali to sam zacrtao kao temperaturu odmaranja auta. Jako brzo se spusti na <105 u pripremi za brzi krug.

Može se uzeti kao difolt, 90C rashaldna, 100C ulje na 2.0 TSI i jako slično se ponašao 1.9 JTDm 16v, sa tim da je rashladnu tečnost sporije podizao, TSI ima rashladnu tečnost i u izduvnoj grani i turbo punjaču, pa se ekstremno brzo zagreje, ali ulje to jako sporo prati, egal je sa dizelkom.
Upravo tako, ta rashladna posledično preuzima toplotu ulja, pa ga i hladi.

Jednom sam ga nagurao na 108c, ali spoljna temperatura verovatno blizu 50c, jak uspon, i vožnja 150+. 1.0 turbo benzin. Gotovo instant pada ispod 100 kad se pusti gas.

Dodatno ne znam koje vode ima da se oslobađa ulje?

Sent from my SM-N970F using Tapatalk




Odgovori