Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
Korisnikov avatar
pegazbre
Postovi: 862
Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp

Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Post od pegazbre » 18 Sep 2022, 01:17

Hm ja turbinu oduvek cujem u 3-coj brzini, zvuk "punjenja" turbine i tad auto pocne da vuce i lepi za sediste. U drugim brzinama ne cujem taj zvuk.

Medjutim ovo ujanje je totalno drugaciji zvuk i sve mislim da je to zvuk od neceg drugog (nesto na izduvnom sistemu ili usisu, uji dok se ne ugreje) jer nebitno je u kojoj sam brzini i kojom brzinom idem, uvek se cuje ujanje u opsegu od 1750 do 2000 obrtaja bio u 1voj ili 5toj brzini, stajao u leru ili isao 80km/h.

Evo danas 3-ca brzina, 2500 obrtaja, hladan jos auto, nista se ne cuje. Prilazim semaforu i pustam gas i cim je pao ispod 2000 krene da uji i cim padne ispod 1750 ponovo prestane da uji. I cim motor otprilike predje 70c° zvuk se polako gubi i skroz se izgubi kad se motor ugreje.

Korisnikov avatar
pegazbre
Postovi: 862
Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp

Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Post od pegazbre » 20 Sep 2022, 07:53

Ajde da pitam unapred, da li neko ima preporuku za remont trubina u NS ili okolini?

Majstor mi preporucuje Turbo servis Radosavljevic iz Sremske Mitrovice ali oni su mi nezgodni zato sto moram da vozim do njih i gubim dan na poslu (u slucaju da uspeju da poprave za jedan dan) pa ako se nesto i kasnije desi sa turbinom u garanciji, opet vozi (ako je u voznom stanju) do njih na reklamaciju. Majstor je izricit da oni skinu i stave turbinu kako nebi bilo: majstor nije dobro ugradio...

Na moju odgovornost bi mogao da uradim u NS u Cubiju-u, majstor da skine i odnesem do njih. Od par ljudi sam cuo da dobro rade kako same obrade motora tako i turbine.

E to je i problem, kako god se raspitujem o nekom servisu koji je trenutno "jedan od boljih" uvek nadjem i pozitivne i negativne komentare i nekako se uvek svede na to da najbolje da osvezes kod onih koji su ti najblizi i kod kojih najlakse mozes da uradis remont.

Ima li neko da je radio u Cubiju ili na nekom drugom mestu u NS?

Korisnikov avatar
pegazbre
Postovi: 862
Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp

Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Post od pegazbre » 20 Sep 2022, 14:37

Zove me danas majstor, prvo mi kaze nasli smo ti rascerupanu pticu ispod motora na susplehu :glavomuzid:

Kazu da zvuk ujanja nije od turbine nego da im dolazi iz kartera i da cim se ugreje motor (tj ulje) odmah zvuk nestane pa su morali par puta da cekaju da se ohladi motor da bi uspeli da skontaju odakle dolazi. Kontam da je mozda do pumpe za ulje da je ulje gusto dok se ne ugreje pa uji pumpa, lupam...majstor je spominjao neko sito u karteru da hoce da spadne ako udarim karter a znam da je u starim Focusima tu bila neka cevka u obliku "U" slova koja se pomeri pa uji kako prolazi ulje.

Nista cekam dalje da vidim sta ce majstor reci.

Korisnikov avatar
Gazu
Postovi: 2116
Pridružio se: 08 Feb 2022, 00:31
Garaža: Opel Astra G 1.6i-16V
Lokacija: Novi Sad

Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Post od Gazu » 20 Sep 2022, 18:20

pegazbre je napisao:
20 Sep 2022, 14:37
Zove me danas majstor, prvo mi kaze nasli smo ti rascerupanu pticu ispod motora na susplehu :glavomuzid:
Nek sad počiva u miru.🤣

Korisnikov avatar
pegazbre
Postovi: 862
Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp

Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Post od pegazbre » 22 Sep 2022, 21:26

Ne pociva u miru, kaze majstor pola sata nakon sto su ostatke izbacili ispred garaze, neka zivuljka ih je odnela🙂

Danas pokupio auto, uradili su i planirani mali servis.

Kao sto sam napisao ranije, nasli su da zvuk dolazi iz kartera, otvorili i na uljnoj pumpi su nasli da je sito bilo delimicno zacepljeno. Inace kazu da nije bilo mulja u karteru ali su ga ocistili. To objasnjava zasto se culi samo dok je hladan motor i sto nije zavisilo od brzine kretanja i u kojoj si brzini, samo od obrtaja i temperature motora. Hladan motor, hladno i gusce ulje, zagreva se motor a samim tim i ulje koje postaje tecnije. Za sad u voznji vise ne cujem tek zvuk, vidicemo da li ce se zvuk vratiti.

Korisnikov avatar
Rolla
Postovi: 834
Pridružio se: 06 Feb 2018, 15:00

Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Post od Rolla » 24 Sep 2022, 07:47

Koje ulje si sipao ranije a koje sada, da li je po preporuci fabrike za taj motor?

Korisnikov avatar
pegazbre
Postovi: 862
Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp

Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Post od pegazbre » 24 Sep 2022, 08:19

Vidis o ovom pitanju sam bas razmisljao sinoc kad sam proveravao nivo ulja u motoru. Prosle godine sam mali servis radio kod drugog majstora i posle malog servisa obicno proverim nivo ulja da bi znao kiliko je sipano i da li u medjuvremenu mi opada ili se dize nivo ulja.

Prosli put mislim da je ulje bilo nesto tamnije nego sad, sad je bas svetlo tj providno. Razlika je u tome sto je sad karter skinut i ociscen pa je moguce zbog toga. Oba majstora rade samo Forda i sipaju Ford formula ulje ali ne znam sta stavljaju od ostalih delova (filteri i sl) uvek sam imao poverenja u njih a posto radim na godinu dana mali servis to obicno bude na nekih 7-8000km.

Ali ono sto me je podstaklo na razmisljanje je da je ovo ujanje krenulo nekih stotinjak km nakon proslog malog servisa tako da je moguce da je nesto uradjeno na proslom malom servisu sto je dovelo do zacepljenja sita u uljnoj pumpi. Mozda pogresna gradacija ulja a cujem da ne valja da se izvlaci ulje onom masinom kroz merac za ulje, navodno podigne mulj sa dna a nemam pojma kako izvlace ulje.

ljubitelj
Postovi: 10588
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Post od ljubitelj » 25 Sep 2022, 09:03

Na ispravnom motoru uz iole odgovarajuće ulje/ intervale nema nikakvog mulja.
Pojava začepljenja sita na usisu pumpe je obično karakteristična kada se motor termički preopterećuje, često pregreva (lokalno) i ulje "izgori"...nije odgovarajuće ulje, sportska vožnja pod punim opterećenjem, neka falinka u konstrukciji motora, itd...

Dobro je da je nadjen uzrok i da je valjda trajno rešeno.

Korisnikov avatar
pegazbre
Postovi: 862
Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp

Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Post od pegazbre » 25 Sep 2022, 09:33

Koliko mi rece majstor da je ovo prvo skidanje kartera od kada je auto proizveden (valda na osnovu dihtung mase) i da nije bilo vidljivog mulja na dnu sem sto je sito bilo delimicno zacepljeno. Kaze za skoro 180000km na satu ovo je super da je samo ovo bio problem sobzirom koliki je servisni interval u inostranstvu.

Drugi problem, ako sam dobro razumeo, je to sto pumpa naleze direktno na motor, nema nikakvog dihtunga i onda najmanje "drhtanje" pumpe proizvodi kojekakve zvukove.

Korisnikov avatar
pegazbre
Postovi: 862
Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp

Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Post od pegazbre » 28 Sep 2022, 17:50

Prerano sam se radovao.

Nakon predjenih nekih 80km od intervenicje, zvuk ujanja je ponovo tu. Opseg obrtaja se pmerio pa se sad javlja od nekih 1900 do 2100 (nakon toga preovlada zvuk motora) ali i kad se auto ugreje zvuk je i dalje tu, smanji se dosta ali ne nestane skroz kao prosli put.

Ili se ponovo zacepilo sito (usta sumnjam) ili to nije bio glavni problem ili je samo prikrivao zvukom glavni problem. Ja sam bas sumljao na turbinu ali majstori kazu da zvuk nije dolazio od nje, da je suva bez tragova ulja ili garezi mada se i ona pomalo cuje kad je pritisak u sistemu veliki (zacepljen auspuh).

Da li je moguce da se sito ponovo zacepi nakon 80km i nakon sto je ocisceno zajedno sa karterom ( u kom nije bilo mulja) i uradjen mali servis nakon toga?

Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 45823
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Post od Geza » 28 Sep 2022, 18:44

Ja bih prvo pregledao kaiševe.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

Korisnikov avatar
pegazbre
Postovi: 862
Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp

Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Post od pegazbre » 28 Sep 2022, 19:00

Gledali su odakle dolazi zvuk i dolazio je sa strane gde nema kaiseva (a odatle cujem i iz kabine) i onda skontali da dolazi iz kartera. Veliki servis je radjen pre nekih 10-15000 km.

Korisnikov avatar
Bogdan
Banned
Postovi: 1129
Pridružio se: 15 Avg 2020, 13:10

Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Post od Bogdan » 28 Sep 2022, 19:05

Au zajebancije... Verujem ti da pizdis i to kako...
Kazem iz iskustva sa Galaxy sto sam imao... Ali druge vrste bio problem, nisam imao vise zivaca i prodao ga.

Ford S-Max 2,5t


Korisnikov avatar
pegazbre
Postovi: 862
Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp

Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Post od pegazbre » 28 Sep 2022, 19:44

Ma nepricaj mi nista, imam i Focusa starog 21 godinu, 1.6 benzinac, zena ganja po gradu i mnogo manje sam imao problema sa njim za ovih 10 godina koliko ga imamo.

S-Max je ove zime na ispitu, ako se bude vracao problem sa nemogucnosti paljenja kad je napolju veliki minus, sledece godine ide na prodaju, sve se nadam da je majstor otklonio problem. A ako ga prodam uzimam samo atmosferske benzince, neka Honda/Mazda/Toyota ali otom potom, dacemo Maxi jos iednu sansu.

Za sad da resim ovo ujanje i najvise mrzim ovakve kvarove, mislis popravljeno je i to nije izaslo puno para a na kraju nije a moze da izadje skupo ako je turbina na koju i dalje sumljam.

ljubitelj
Postovi: 10588
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Post od ljubitelj » 28 Sep 2022, 22:56

Varijabilna, plivajuća remenica radilice???
Zvuk se lako prenosi preko metalnih delova i nije lako odrediti tačni izvor zvuka, može da bude i dalje nego što se misli da se čuje/opaža.

Ja koristim mikrofon i softver pa se zvuk onda lepo vidi na ekranu laptopa...i može analizirati i osnovan frekvencija izvora i harmonici i i eventualno interferencija više zvukova.
Dijagnostika je po meni uvek najbolji prvi korak u popravci nekog problema, i čitati uputstva proizvodjača pa se možda nasluti iz upustva ili neke slike u njemu gde bi mogao biti izvor takvih vibracija koje se čuju u tom opsegu obrtaja.

Odgovori