Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
ljubitelj
Postovi: 10570
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Post od ljubitelj » 17 Jan 2023, 19:01

Vazduh unutra, usis motora.

Korisnikov avatar
pegazbre
Postovi: 861
Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp

Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Post od pegazbre » 17 Jan 2023, 21:27

Nasta tacno mislis?

Inace raspitujem se i na Citroenovom forumu, najvise zbog toga sto ovaj TDCI je u osnovi HDI motor i njihovi zakljuci su sledeci:

1. Uljna po pumpa sigurno nije problem ona skoro nikad nepravi probleme na tim motorima i potanje je da li je i stara pumpa bila problem pogotovo sto nije bilo problema sa uljnim pritiskom.

2. Moguce da je turbina, neki pocetni stadijum (pre jakog zvizdanja) da se zvuk prenosi do kartera. Savetuju mi da raskacim crevce sa elektroventila koji kontrolose obrtaje turbine pa da vidim da li ima promene u zvuku tj da li se desava na drugim obrtajima.

3. Najglasniji su da je problem u lancu na bregastima koji se cuje i koji na tim motorima odlazi tj uljni zatezac. Za ovo prvi put cujem kao moguci problem jer ja sem povremenog zveckanja lanca (koje zna da nestane) nemam nikakvih problema sa radom motora. Po majstorima menja se lanac i zatezac tek kad stalno zvecka o dosta jace nego sad.

ljubitelj
Postovi: 10570
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Post od ljubitelj » 18 Jan 2023, 05:46

Slika
zaokruženo iscrtanom crvenom bojom, 2 cevi.

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21084
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Post od nidza » 18 Jan 2023, 12:22

A da ti ne vibrira cevka za gorivo u CR sistemu, oko pumpe visokog pritiska? Nama se to čulo u prethodnoj O3, tako negde oko 2000 i sitno obrataja, ispod i iznad ne. Načelno stvar koja se ne rešava, ili ko baš ne može da istrpi, stavi se neka guma.

Korisnikov avatar
pegazbre
Postovi: 861
Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp

Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Post od pegazbre » 18 Jan 2023, 12:23

A kakav ti je bio zvuk?

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21084
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Post od nidza » 18 Jan 2023, 12:30

Zujanje doslovce.

Dijagnoza nije potvrđena, međutim tipično je bilo za O3 to godište TDI 150KS po netu, pa sam pretpostavio da je to.

Korisnikov avatar
pegazbre
Postovi: 861
Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp

Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Post od pegazbre » 18 Jan 2023, 14:04

ovo je vise ujanje, bas kao sto uji remenica ili servo pumpa recimo. Mogao si procitati sta mi je ovlasceni rekao pre par dana, po njima to je sad turbina...da odem i kod 5-tog majstora mislim da bi dobio jos jednu dijagnozu.

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11076
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Post od Bax » 18 Jan 2023, 14:07

Taj nivo usluge koji se ocekuje, ti ljudi nisu u stanju da ispostave, ipak su oni majstori, nisu neuro hirurzi. Gledaj to sa vedrije strane, ja sam imao novi auto, koji je tako imao gomilu gresaka, koje nisu znali da srede....

KAd sam ga prodao, to mi je bio kao da je neko skinuo 150kg sa ledja.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Korisnikov avatar
pegazbre
Postovi: 861
Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp

Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Post od pegazbre » 18 Jan 2023, 14:17

Gledao ih ja kroz prozor cekaonice sta rade, par puta spustali i dizali auto na dizalicu, skidali su kais, nosili dijagnostiku, turirali auto, slusali onim stetoskopom...ali prica da nista nisu culi iz kartera ne pije vodu jer ja sam licno svojim uvetom (umesto stetoskopa) naslonjenim na karter cuo jasno ujanje...verovatno nisu hteli da priznaju da ne bi novu pumpu narucivali a pogotovo kad su proverili da trenutna pumpa daje dobar pritisak tj u principu dobro radi.

E sad, necu da gresim dusu, mozda je stvarno turbina pa se nekako zvuk prenosi recimo preko povratnog creva za ulje (koje ide iz turbine u karter) ali barem da mi kazu tako a ne, nista mi necujemo, MOZDA je turbina, pa kako mozda majku mu, imate svu opremu, stetoskop i vi nemozete da mi kazete sta je problem, nego ovo je mozda a ovo je sigurno...

Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 5030
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Post od cozmo » 18 Jan 2023, 14:20

Mislim da je ovo normalan zvuk u usisu.

Kod svakog 1.6 HDI se cuje slican zvuk a nije turbina naravno. U pitanju je samo strujanje vazduha kroz usis, jednostavno takav zvuk pravi (kao neko tiho ujanje na odredjenim obrtajima). U kabini se skoro i ne cuje, (malo vise spolja), ali se ipak razlikuje od zvuka turbine (ona vise pisti i zavija kao sirena).

Dok ne primetis slucajno, ni ne znas za taj zvuk. I bas se cuje kao ujanje, i to bas puno priguseno (cak ni spolja nije tako glasno).

Jedino ako je bas pojacan pa mozda ima neka mikronska rupa negde na nekom od tih creva pa ga pojacava.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

Korisnikov avatar
pegazbre
Postovi: 861
Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp

Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Post od pegazbre » 18 Jan 2023, 14:30

E ovo se bas lepo cuje u kabini ili ako slusas odozdo. Recimo najvise se cuje kad je hladno napolju a ti se isparkiravas (uparkiravas) sa parkinga pa vozis na tim malim obrtajima na po kvacila sto kazu. Bas se lepo cuje zvuk ujanja. U voznji se cuje samo kad kreces iz mesta ili si bas usporio na tako male obrtaje. Radi testiranja sam probao da usporim u 2 i u 3 brzini na 1000 obrtaja pa da polako ubrzavam, u 2-goj brzini zvuk je znacajno slabiji jedva se cuje dok u 3-coj se uopste necuje sto znaci da sto je motor optereceniji to se manje cuje. U leru kad turiras izmedju 1000 i 1200 obrtaja se najace cuje.

Ispod je snimak kad sam stavio telefon otprilike ispod kartera (i sus pleha), jako lepo se cuje ujanje pogotovo ako imate slusalice.


Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11076
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Post od Bax » 18 Jan 2023, 14:38

Cuje se ujanje, nema sta, jel si poslusao jos neki motor?
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21084
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Post od nidza » 18 Jan 2023, 14:41

Ja se uopšte ne bih opterećivao, ako više majstora nije našlo ništa za šta da se uhvati. Pomiriš se nekad sa time da tu ima puno pokretnih delova, koji svi imaju neki zvuk i vibraciju. Stvari za kojima ćemo jednog dana žaliti, kako stvari stoje, kad budeš imao samo struju.

BTW, mislio sam da je greška, prvi put čujem reč 'ujanje'. Turbina se čuje, negde jače, negde manje, po konstrukciji ona ima neki zvuk, ali je utišan izduvom. Ako ti nedostaje bilo koja komponenta u izduvu, taj zvuk će biti jači.

Da li taj zvuk liči na ovo:


edit:
pegazbre je napisao:
18 Jan 2023, 14:30
Ne bih rekao da je turbo, on uvek kasni malo, ovo tvoje se čuje kao kompresor. Da nije alternator?

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21084
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Post od nidza » 18 Jan 2023, 14:43

nidza je napisao:
18 Jan 2023, 14:41
Ja se uopšte ne bih opterećivao, ako više majstora nije našlo ništa za šta da se uhvati. Pomiriš se nekad sa time da tu ima puno pokretnih delova, koji svi imaju neki zvuk i vibraciju. Stvari za kojima ćemo jednog dana žaliti, kako stvari stoje, kad budeš imao samo struju.

BTW, mislio sam da je greška, prvi put čujem reč 'ujanje'. Turbina se čuje, negde jače, negde manje, po konstrukciji ona ima neki zvuk, ali je utišan izduvom. Ako ti nedostaje bilo koja komponenta u izduvu, taj zvuk će biti jači.

Da li taj zvuk liči na ovo:


edit:
pegazbre je napisao:
18 Jan 2023, 14:30
Ne bih rekao da je turbo, on uvek kasni malo, ovo tvoje se čuje kao kompresor. Da nije alternator? Ležaj kompresora klime?

Korisnikov avatar
pegazbre
Postovi: 861
Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp

Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Post od pegazbre » 18 Jan 2023, 14:53

Bax je napisao:
18 Jan 2023, 14:38
Cuje se ujanje, nema sta, jel si poslusao jos neki motor?
Slusao sam moj pre nekih pola godine kad ovoga nije bilo, mogao si da turiras koliko hoces, nije bilo ovog ujanja.

Prvo se pojavilo na oko 2000 obrtaja, rekao bi da je isto ujanje u pitanju, nemogu 100% da tvrdim ali bi rekao da je isto. Kad je zamenjena pumpa, to na 2000 je nestalo ali pojavilo se ovo na 1000. Da li je to isto ujanje nemam pojma. Na Citroenovom forumu, majstor koji je odrzavao dosta 2.0 HDI motora (osnova za moj TDCI) tvrdi da pumpa nikad ne crkava na njima i da ovo nije pumpa, moguce da je turbina ali ni za to nisu bas nesto ubedjeni.
pegazbre je napisao:
18 Jan 2023, 14:30
Ne bih rekao da je turbo, on uvek kasni malo, ovo tvoje se čuje kao kompresor. Da nije alternator?
[/quote]

Provereno vise puta tako sto je skidan PK kais evo i pre par dana ovi iz ovlascenog su rekli da su skinuli PK kais i da se opet cuje, znaci nije alternator, kompresor klime, remenica koja pokrece PK kais. Ovaj zvuk deluje kao da prati obrtaje nije kao na snimku sto si postavio da su obrtaji pali a turbina zvizfi i dalje.

Majstor iz ovlascenog mi je objasnio da je ovo pocetni stadium turbine tj da ona na pocetku krene da uji kad krece da se vrti/puni a onda to ujanje predje u zvizdanje bas kao gore na snimku.

Odgovori