Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
Korisnikov avatar
pegazbre
Postovi: 861
Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp

Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Post od pegazbre » 12 Sep 2022, 22:55

Mislim da sam pisao u nekoj od tudjih tema ovde ali reko da otvorim svoju, posto hocu da se pozabavim ovim problemom.

Kao u naslovu sto pise, cuje se ujanje (uuuuuuu) u opsegu izmedju 1750 do 2000 obrtaja dok god se motor ne zagreje a kad se zagreje zvuk nestaje tj ja ga bar u kabini vise ne cujem. Takodje ako je broj obrtaja ispod 1750 ili iznad 2000 obrtaja nema tog zvuka. Zvuk dolazi bas negde ispred vozaca (tu je turbina, iza motora do kabine) i naravno jasnije se cuje ako se otvori prozor. Interesatno je da kad se upali auto, prvi minut-dva voznje nema tog ujanja a onda krene i traje par minuta dok se auto ne ugreje.

Prvo na sta sumnjam je turbina. Pre par meseci proverena kod par majstora (kad sam se zezao zasto auto cesce radi regeneraciju), neki kazu ne cuju uopste turbinu, nema gresaka na dijagnostici, dobar pritisak, ne gubi se ulje, dok je jedan rekao da se cuje tek kad zacepe auspuh i nabiju pritisak. Recimo majstor koji je cistio DPF mi je rekao da dok ga je izvozio iz garaze da nesto nije uredu sa turbinom, sumnja na varijabilnu geometriju da tu nesto nije ok jer mu ne povlaci lepo u prvoj, sto u principu i jeste slucaj, nekako osetim da vuce tek u 2-3 brzini a zvuk punjenja turbine cujem tek od 3ce brzine negde od 1500-1600 obrtaja. Medjutim ja bi rekao da ovaj zvuk se poceo javljati (ovim intezitetom) nakon tih pregleda i konstatacija.

Mene buni sto se zvuk cuje samo u jednom opsegu obrtaja i dok se ne zagreje auto (cak se i ne zagreje do kraja, cim predje 70c zvuk polako nestaje). Nema onog ujanja koje je jace sto dajes jaci gas a zvuk prati broj obrtaja i opada sa njim srazmerno a znam da se turbina vrti dosta brze od motora i obrtaji ne opadaju tako brzo.

Ne znam da li su ovo neki pocetni siptomi turbine ili je nesto drugo u pitanju (neko crevo i sl). Jedino sta moze da se cuje sa te strane je pumpa visokog pritiska koja je direktno povezana na vratilo.

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8033
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Post od OMP » 13 Sep 2022, 07:59

moze biti do turbine nesto tj neki pocetni znaci da je u problemu a to moze da traje jos ihaa...mozda ima veze sa podmazivanjem turbine ko ce ga znti to mora neko strucan da se pozabavi. U principu ako geometrija zeza, ona obicno zaglavljuje usled nakupljanja garezi, ali u tom slucaju auto ce uglavnom upadati u safe mod na visim obrtajima cime kompjuter sprecava prepunjavanje, tako se meni desavalo na dva auto na kojima sam imao problem sa varijabilnom geometrijom koja je zaglavljivala....moze se desiti da pravi problem i na nizim obrtajima ali nema logike da ne vuce lepo samo u 1. brzini vec ne bi vukao u svakoj posebno ne u visim stepenima prenosa kad je vece opterecenje na malom gasu. Crevo bi se culo uvek a posebno u vecim obrtajima kad ima veci pritisak i takve slucajeve sam imao, na manjem gasu se ne cuje uopste a na vecem sisti uz moguc gubitak snage.

LAV-LAV
Postovi: 301
Pridružio se: 27 Okt 2019, 10:49

Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Post od LAV-LAV » 13 Sep 2022, 11:13

Vnerujem da te užasno ovo iritira,ali iz iskustva sa svim i svačim ti savjetujem da nikome ne daš da ti dira turbinu jer onda vise nista neces čuti... nadam se da si razumio.

Poslano sa mog Redmi Note 7 koristeći Tapatalk


Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 5030
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Post od cozmo » 13 Sep 2022, 11:34

Turbina kad krece da "odlazi" svakako ces lepo da je cujes :)

Mozda neko crevo ili negde neki vazduh vuce ili "suri" dok je hladan...
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

Korisnikov avatar
pegazbre
Postovi: 861
Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp

Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Post od pegazbre » 13 Sep 2022, 11:54

Sa te strane gde je vozac, postoje tri mehanicke stvari koje se vrte: vakum pumpa, pumpa visokog pritiska koje su jedna do druge sa desne strane motora kad se gleda u motorni prostor i sama turbina koja se nalazi iza motora sa desne strane. Pumpu visokog pritiska sam vec remontovao a za turbinu sam pitao cetiri/pet razlicita majstora (od mehanicara u tri servisa, do autoelktricara i majstora koji cisti DPF a radio je na servisu turbina) da pogledaju/oslusnu turbinu.

Tri su rekla da ne cuju uopste turbinu dok se turira, da su creva ok, da nema curenja ulja, da na dijagnostici nema gresaka i da pokazuje dobar pritisak na turbini, jedan je rekao da se turbina cuje kad nabiju pritisak u sistem tj kad su zacepili auspuh (ne znam koliko je ovo merodovno) a ovaj zadnji mi je rekao da ne cuje turbinu ali da misli da nesto nije u redu sa njom zbog toga sto slabo vuce u prvoj a i to moze da objasni zasto aut radi cesto regeneracije DPF-a.

Meni se stvarno nekad cini da ne vuce uvek ravnomerno u toj mojoj regularnoj voznji. Nekad bas povuce (koliko moze da povuce 2.0 dizel od 140HP auto tezak 1700kg dok je prazan) a nekad povuce ali onako mlitavo nekako. Prva brzina jeste kratka, brzo dodje do 2500obrtaja kad menjam u sledecu a nema uopste osecaja povlacenja, totalno linearno ubrzava, u drugoj se oseti po malo (i ovde se najvise oseti ta razlika dal je povuko ili ne) da vise nije tako linearno ali tek u trecoj cujem turbinu kako se puni i osetim da lepi za sediste.

Posto taj zvuk linearno opada (menja se) sa opadanjem/povecanjem obrtaja mozda i nije turbina jer se ona dosta brze vrti od motora i njeni obrtaji sporije opadaju pa bi i zvuk sporije opadao a ne cim skazaljka padane ispod 1750 obrtaja nema zvuka. Mozda je opet pumpa visokog pritiska u problemu pa uji dok se ne ugreje jer ona je povezana direktno na motor i prati obrtaje motora...

Korisnikov avatar
Rolla
Postovi: 829
Pridružio se: 06 Feb 2018, 15:00

Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Post od Rolla » 14 Sep 2022, 17:33

Obzirom da je turbo sa varijabilnom geometrijom broj obrtaja turbine nema veze za brojem obraja motora vec sa opterecenjem, tj koliko se trazi snage od motora.

Korisnikov avatar
pegazbre
Postovi: 861
Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp

Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Post od pegazbre » 14 Sep 2022, 20:12

Bio danas do majstora da zakazem pregled i mali servis i po prici i opisu siptoma njemu nedeluje da je turbina u problemu jer kaze da ona uji ne bi ujila samo u tom malom opsegu i dok je hladna, turbina koja uji i zavija se cuje jos vise kako se povecava pritisak u njoj tj obrtaji.

On sumnja da je nesto do izduvnog sistema pa rezenuje zvuk dok se metal ne rasiri kad se ugreje, moguce da je ona pletenica ali da ne nagadja, u ponedeljak da dovezem pa ce pogledati.

ljubitelj
Postovi: 10570
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Post od ljubitelj » 14 Sep 2022, 20:25

Turbina se vrti 150,000-250,000 obrtaja tokom regularene vožnje a pri vršnom opterećenju može i 300,000+ obrtaja da dostigne.
Inače, turbina se u radu ne čuje, ne proizvodi nikakav zvuk u kabini.. ispravna.

Kada budeš čuo turbinu, znaćeš sigurno da je ona....pred raspadom jer zvuk potiče od mehaničkog ribanja rotora (krilca) o kućište. A i vidi se okom o čemu se radi, jasni tragovi.

Sam broj obrtaja turbine zavisi od protoka izduvnih gasova a nevezano za broj obrtaja motora. Opterećenje motora je ključni element.

ftj
Postovi: 13026
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Post od ftj » 14 Sep 2022, 20:30

Osim kod motora gde se pomalo cuje sa otvorenim prozorom. npr. stari tdievi.

Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 5030
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Post od cozmo » 15 Sep 2022, 10:34

Turbina svakako proizvodi zvuk, kod nekih motora se i fabrciki moze zvuti kao ono sitno pistanje (tiho je ali se cuje) kad je otvorena hauba.

Ono sto mi kazemo da je pred crkavanje je ono klasicno zvizdanje i zavijanje (sirena).

Ja cujem neki blag zvuk hujanja (kroz orvoren prozor naravno ako uspes da uhvatis taj zvuk) kad je motor hladan - prvi minut voznje, obicno kad je zimsko vreme (u sustini neko neiskusan ne cuje nista). Cim je iole toplije nema ni tog zvuka. Posle tog prvog minuta cak i taj tihi zvuk ne moze vise da se cuje ni spolja. U sustini, relativno i normalno za auto koji je presao 250.000 km. Sto se tice moje turbine, po proceni majstora, turbina ce bez problema da gura minimum jos toliko, ako ne i vise. Posto se to javlja samo pri hladnom vremenu vrlo kratko ni ne obracam paznju, tako je od kako je auto u mom vlasnistvu.

To sto "mislis" da ne povlaci ravnomerno zavisi od mnogo uslova i kakvi su zahtevi su pred motorom. Recimo meni auto na +43 C sigurno nece identicno da povuce opterecen kao na +15 neopterecen - sigurno moze, ali mu racunar ne da, odnosno to je normalno da se izracunava kad sta i kako moze, zavisno od trenutnih parametara.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8033
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Post od OMP » 15 Sep 2022, 11:29

Na 1.6 hdi se bar lako moze proveriti stanje tubine kad se skine crevo jer je sve na izvolte, ako nema nikakvog lufta ni ostecenja na impeleru kao ni neke nenormalne masnoce i prljavstine nema brige.

Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 5030
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Post od cozmo » 15 Sep 2022, 12:03

Osovinica turbine svakako ima sitan luft napred nazad (cak i kad je nov auto). Ne sme da ima gore dole i levo desno. To vazi za svaku turbinu. Kao i ovo ostalo, a svako to moze da proveri na servisu (doduse kod ovog 1.6 je sve pristupacno).
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8033
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Post od OMP » 15 Sep 2022, 12:31

suprotno, ne sme da ima aksijalni luft tj napred nazad a radijalni luft levo desno je normalno u nekoj maloj meri i na novoj turbini

Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 5030
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Post od cozmo » 15 Sep 2022, 14:17

Da, tako je, ja sam nesto permutovao. Sad se setih kad mi je majstor pokazivao.

Ovako "sme" (ima kod mene sitno), a ovako "ne sme" da ima lufta (i nije bilo lufta uopste).
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

ljubitelj
Postovi: 10570
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Post od ljubitelj » 15 Sep 2022, 21:22

OMP je napisao:
15 Sep 2022, 11:29
Na 1.6 hdi se bar lako moze proveriti stanje tubine kad se skine crevo jer je sve na izvolte, ako nema nikakvog lufta ni ostecenja na impeleru kao ni neke nenormalne masnoce i prljavstine nema brige.
Upravo tako. laka provera stvarnog stanja. :plusone:

@cosmo,
nače, turbina se u radu ne čuje, ne proizvodi nikakav zvuk u kabini.. ispravna.
A pogotovu u kabini nekog dizela koji je sam po sebi bučan, turbina koja je ispravna ni na toplom ni na hladnom motoru ne treba da pravi zvuk. (zvuk je vibracija, a turbina ne sme da ima vibracije. Kada nema lufta jer je dobro balansirana nema ni vibrracija).

Turbina koja pravi zvuk je van balansa, obično to znači pohabana sa prevelikim zazorima, iliti luftom koji ne može ulje adekvatno da popuni pri datom pritisku ulja.
To je univerzalno pravilo, nevezano za kubikažu motora, vrstu goriva, snagu motora itd....prosto princip funkcionisanja te konstrukcije.

Odgovori