Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11079
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Post od Bax » 04 Jan 2023, 17:36

JA sam imao vise puta tako neki gremlin problem, obisao sam vise majstora, i shvatio da oni nece/ ne znaju da se zezaju sa time.
Obicno pristup bude, evo ti lista, sve ovo da izmenjamo, pa ako nas ukenja... na sta se ja u startu najezim....

Onda se pomiris sa time, ili uzmes stvar u svoje ruke, zabodes na strane forume i kopas, posle zaprljas ruke, pa ako upali, upali....

Imas dve opcije, ili da sma provalis sta je, ili ovo tvoje uce se na tvom autu, o tvom trosku.

Secam se kad je na mom starom Z10, izmenjano 500e delova, samo radi nekog lupanja,i to bezuspesno,i da se ispostavilo da auspuh lupa koju godinu kasnije....
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Korisnikov avatar
Bogdan
Banned
Postovi: 1129
Pridružio se: 15 Avg 2020, 13:10

Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Post od Bogdan » 04 Jan 2023, 17:50

pegazbre je napisao:Pazi, da ja u svom mestu nemam uopste majstora za Forda ili da nemam dobrog onda bi i ja zapalio 100km do onog kod kog mi preporucuju. Medjutim za tog cuvenog u Pinosavi ces sve vise da cujes komentara da vise nisu posveceni, dobri kao nekad, da biraju posao i sl i sto bi isao tamo ako u NS i mnogoj blizoj okolini imas isto dobre majstore za Forda i meni su dosad sve resili od problema a nisam bio za ovaj problem jos kod svih kod kojih sam isao ranije i znam kako rade.

Problem je sto je tema odlutala ja sam ocekivao da ce se pricati o mogucem problemu a otislo je u smeru odvezi kod ovog majstora, resice ti...no da ne lutamo dalje, ko sumlja sta je problem nek bar nagadja pa da krene prica, naucice se nesto, bar ja za majstora cu ja lako ako preostane samo taj u Pinosavi.
Potpuno se slazem Slika
Takodje sam lutao sa majstorima dok sam imao Galaxy, i nista, ovi su mi provereni i vrlo zadovoljan sa njima.
Ovo lici na proci sa drugog foruma u vezi cuvenog Audi koji je kuoeljen6i hvaljen na sva usta i na kraju prc...
Ja te razumem, imas svog majstora, i ne zelis da ides negde gde si procitao komentare svakakve itd...

Edit :
Dok sam imao Galaxy, da sam tada znao za ove gde redovno teram Smax za sve, naravno da bih otisao...


Ford S-Max 2,5t



Korisnikov avatar
pegazbre
Postovi: 861
Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp

Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Post od pegazbre » 04 Jan 2023, 18:03

Stavise imam vise majstora u slucaju da moj primarni nema termina (sto je retko jer me ubaci preko reda cesto ali kad kaze da nema nista onda znam da je u guzvi do guse) ili se desi da ne zna tacno sta je problem (i to se desilo, kaze covek nisam siguran sta je ne bi da nagadjam ili da cekamo jos malo odnosno ne diraj nista, pojacaj muziku i vozi ili probaj kod nekog drugog).

Posto moj primarni majstor nema vise ideja sta bi moglo biti (jer kaze sve su proverili, ocistili, zategli i pritegli i njima i dalje deluje da dolazi iz kartera...) imam jos jednog kod kog povremeno odrzavam pa cu sa njim videti posle praznika a u medjuvremenu kao sto kaze @Bax raspitujem se po raznim forumima sta bi mogao da bude problem...ljudi N puta se znalo desiti da na forumu dobijem dobar hint sta bi mogao biti problem i odem do majstora i kazem mu sumnjam na to i to a oni pregledaju, potvrde i poprave. To mi je namera i sad sa ovom temom i ovim problemom + sto neko moze da nabasa na ovu temu sa istim problemom i da mu pomogne.

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11079
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Post od Bax » 04 Jan 2023, 18:22

Ok je i taj kombo pristup, probas da nadjes sam resenje, ali das majstorima da menjaju delove.
Onda polako, pa listaj, ipak Fordova im mnogo vise nego sto se vozi u Srbiji.
Recimo za Auris, sam resenje nasao na nekom stranom forumu za Lexuse, tako da kopaj, i strpljivo, dva forumska favorizovana servisa iz Sbije, nisu znali sta je, a kvar je bio banalan na kraju.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Korisnikov avatar
pegazbre
Postovi: 861
Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp

Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Post od pegazbre » 04 Jan 2023, 19:32

Ja sam vise za to da ne moram nista da kopam ali kad dodjes u situaciju da ni majstor ne zna kud dalje ili kreces da menjas sve zivo kod jednog pa drugog majstora ili pokusas da pronadjes nekog ko je vec imao slican problem da te navede na potencijalno resenje.

Problemi na jednom autu a kamoli N modela koji jedan majstor moze da odrzava, su takvi da on nema sanse da za svog zivota dodje u kontakt sa svim mogucum problemima i kombinacijama siptoma tih problema. Zato ce uvek biti situacija kad ti majstor nemoze pomoci ali neko je sigurno imao slican ili isti problem koji je negde resio.

Zato, jos jednom, ako neko prati ovu temu od pocetka i ima makar i ideju sta moze biti, nek napise, prodiskutovacemo mozda bas to bude resenje problema.

Korisnikov avatar
pegazbre
Postovi: 861
Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp

Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Post od pegazbre » 10 Jan 2023, 12:26

Samo da javim za one koje zanima da je moj drugi majstor potvrdio da zvuk dolazi opet iz kartera i da se cuje pumpa na tim malim obrtajima a cim obrtaji porastu i ulje u pumpi dostigne neki pritisak, ujanje prestane. Odmah kad sam dovezao auto je skontao da se iz pravca kaiseva gotovo nista ne cuje ali kad se sagnes tacno cujes da dolazi ispod auta pa je prvo posumnjao da je mozda nesto do izduva. Ostavio da pregleda, kasnoje zove i kaze, tacno dolazi iz kartera.

Na staroj pumpi to je bilo oko 2000 obrtaja a na novoj to je oko 1000 obrtaja sto je razumljivo zato sto je nova pumpa pa na manje obrtaja postigne isti pritisak.

Teorija ovog majstora da je nesto vezano za pritisak ulja ali ne u motoru, jer tu je pritisak dosta manji nego u pumpi (i da nije dobar, senzor bi primetio i upalila bi se greska i lampica) i regulise ga neki tip ventila (@ljubitelj je objasnjavao) vec od pumpe do tog ventila. Nije mi znao reci gde se tacno nalazi taj ventil/regulator dok ne proveri, spominje da na nekim modelima moze biti u samoj pumpi ili negde unutar motora na pocetku uljne magistrale.

Nesto pumpu na odredjenom pritisku "muci" dok se ne postigne odredjen pritisak i pumpa "progura" ulje. Majstor mi rece da tokom vremena (pogotovo ako ulje nije menjano kako treba) se stvaraju naslage u uljnim kanalima i neki od njih mogu biti suzeni ali da ne preporucuje da se koriste neki uljni aditivi koji to rastapaju jer nikad se ne zna gde ima naslaga i gde mogu da zavrse kad se "odlepe".

Za sad cu malo da iskuliram pa ako mi bude bas smetalo ili se pogorsavalo ostaje mi cuvena Pinosava mada iskreno ne znam sta bi oni mogli da urade sem da potvrde da zvuk dolazi iz kartera.

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11079
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Post od Bax » 10 Jan 2023, 12:59

Zanci preostaje ti italo tuning, cepanje do Grcke u crvenim obrtajima :)
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Korisnikov avatar
Bogdan
Banned
Postovi: 1129
Pridružio se: 15 Avg 2020, 13:10

Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Post od Bogdan » 10 Jan 2023, 13:02

Nekad i valja auto izduvati tako reci uci kratko u crvene obrtaje, ja to svremena na vreme bas tako izduvam S-Max ukoliko naravno saobracaj na AP dozvoli
Uzivaj znas sad sta je, ukoliko ne pali neku gresku i nije kriticno za neke ostale delove, vozi tako...

Ford S-Max 2,5t


horvat
Postovi: 207
Pridružio se: 10 Sep 2021, 15:37
Garaža: Alfa Romeo 159 2.2 jts
Lokacija: Subotica
Kontakt:

Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Post od horvat » 10 Jan 2023, 14:32

Italo tuning pomaze za ciscenje (sagorevanje naslaga garezi) kanala kojima ide vazduh zajedno sa delom izduvnih i karter gasova (od kojih se oni i prljaju), ali uljne kanale to nece cistiti, naprotiv. Slazem se za izbegavanje aditiva. Ja bih to odradio jednom prevremenom zamenom ulja. Sipa se neko ulje, moze i neko jeftinije, provoza se 200-300 km i onda ispusti i sipa novo. U tom roku taman deterdzenti malo prorade. Nije to nesto Bog zna kako efikasno, ali je barem potpuno bezbedno (za razliku od ponekih aditiva).

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11079
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Post od Bax » 10 Jan 2023, 15:36

NE znam da li je to bas tacno, ulje efikasnije radi ciscenje na visoj temperaturi, koju ovaj motor ne dostize....
JA i tiganj kad perem zagrejem vodu :)
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

horvat
Postovi: 207
Pridružio se: 10 Sep 2021, 15:37
Garaža: Alfa Romeo 159 2.2 jts
Lokacija: Subotica
Kontakt:

Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Post od horvat » 10 Jan 2023, 16:18

Ulje ne prolazi usisnim i izduvnim traktovima. A voznja sa zagrejanim uljem je dobra kako bi ispario kondenz i eventualno gorivo koje se u njemu nalazi. Ali za to uopste ne moraju visoki obrtaji, dovoljno je voziti autoputem po ogranjicenju, sasvim normalno. Ako se pak ulje pregreje, moze vrlo lako izgubiti svojstva. Meni je npr. temp ulja normalne voznje na autoputu malo preko 100 stepeni, do 110 stepeni. A kad bas divljam, recimo jurim ka max brzini, ode na 120 vrlo brzo, verujem da bi se popela na 130 kroz samo nekoliko minuta takvog gasa. U 159 imam satic sa temp ulja, pa mi je bas zanimljivo da pratim koliko mu treba da se zagreje, u kojim uslovima dostize koje temp i slicno. No, malo sam vec otisao u off, ali eto, moja 2 centa su : jedno ispiranje motora uljem posle ~200 km, a naravno ne kazem da ce mu skoditi ako ga produva koji put na AP u visim obrtajima, samo komentarisem sta je za sta...

Korisnikov avatar
pegazbre
Postovi: 861
Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp

Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Post od pegazbre » 10 Jan 2023, 16:22

Mali servis uradjen pre otprilike 700km (prethodni mali servis radjen pre 6000km) i tad dobijam info da se treba menjati pumpa. Nekih 450km nakon toga, menja se pumpa, filter i kompletno ulje iako je staro jos bilo skoro providno. Znaci ja sam vec isprao motor.

horvat
Postovi: 207
Pridružio se: 10 Sep 2021, 15:37
Garaža: Alfa Romeo 159 2.2 jts
Lokacija: Subotica
Kontakt:

Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Post od horvat » 10 Jan 2023, 16:33

Da, onda zanemari to...

Korisnikov avatar
pegazbre
Postovi: 861
Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp

Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Post od pegazbre » 14 Jan 2023, 15:33

Bio sam danas do roditelja i posto otac ima manji kanal u garazi, reko ajde da vidimo odakle dolazi zvuk. Posto je kanal malo plici a ja imam 2m, mogao sam celim obrazom i uvetom da se naslonim na donju stranu kartera (sreca panje bio hladan).

Kruzio sam levo/desno, napred/nazad, gore/dole i zvuk ujanja tacno dolazi iz sredistsa kartera. Turbina je dosta vislje iznad kartera a iza motora, suva kao barut, creva deluju ok i nista se necuje od nje, proverio i srafcigreom. Desno od kartera (okrenut prema prednjim svetlima) se nalazi remenica koja pokrece PK kais a malo iznad i zupcasti kais koji pokrece zupcanik sa spoljne strane a taj zupcanik preko osovine pokrece zupcanik u karteru koji pokrece pumpu. Kad se postavim izmedju kartera i remenica/zupcastog zvuk dolazi sa leva tj iz centra kartera dok sa desna gde su remenica nema tog zvuka (koliko sam moga proverio i srafcigerom).

E sad u leru imam dve situacije. 80% puta kad se upali auto iz kartera se samo cuje blago sustanje dok radi pumpa a sa desne strane kartera do remenice se cuje tiho caktanje lanca koji pokrece pumpu. Kako se daje gas iz sredine kartera krece da uji a caktanje lanca se ubrzava ali zvuk je iste jacine. Kako se dalje daje gas, ujanje postaje sve brze ali tise dok se caktanje lanca ubrzava i polako utisava i posle nekog vremena ostane samo tiho caktanje lanca dok ujanje prestane.

U 20% slucajeva, kad se upali auto iz kartera odmah krene da se cuje blago ujanje koje se samo cuje dok mi je glava pored a pri dodavamju gasa se isto desava kao goreopisano.

Jedino sto mi pada na pamet su dve situacije:
1- Ovlasceni servis mi je prodao repariranu pumpu pa se cuje lezaj u njoj. Zasto ovo mislim, pa rekli su mi da ako kod njih budem menjao pumpu, moracu moju staru da ostavim njima. Jedini razlog zasta ce njima stara pumpa je da urade reparaciju iste. Dokazati sve ovo i pozvati se na falican deo a oni nisu menjali je nemoguca misija.

2- nesto "muci" pumpu na nizim obrtajima, da li je to neko suzenje uljnih kanala ili nesto drugo to je sad teoretisanje.

U svakom slucaju, ostaje mi samo da pratim pa ako bas popizdim na zvuk, naci neku polovnu pumpu pa videti kako se ponasa sa njom da se iskljuci da je nova pumpa falicna.

Korisnikov avatar
pegazbre
Postovi: 861
Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp

Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Post od pegazbre » 17 Jan 2023, 09:22

Bio sam juce do ovlascenog da pitam za reklamaciju i kazu mi oni da pricekam malo stavice ga oni na dizalicu pa ako se cuje kontaktirace centralu u Beogradu da vide kako i sta dalje.

I tako gledali su ga oni vise od sat vremena i kad su zavrsili, deklamuje meni covek zaduzen za organizaciju servisa sta su nasli, kaze: skidali smo PK kais da proverimo remenice, sve ok, zupcasti isto deluje ok, proveravali smo pritisak ulja u motoru uredu je, proveravali smo dijagnostikom sve ok, stetoskopom smo slusali delove sve ok, slusali smo karter, lepo se cuje kako pumpa radi, cuje se zupcanik i lanac kako se okrece sve je to Ok. Pitam ja njega ok, sta je sa ujanjem? Paaaaa nebi ja rekao da to dolazi iz kartera, nismo mi culi to u karteru, ono sto smo culi deluje ok, MOGUCE je da se cuje turbina kada se zavinta na tim malim obrtajima. Reko kako sad MOGUCE je ako koristite stetoskop, nemoguce da niste culi ujanje iz kartera, ja sam sopstvenim usima cuo, moj prigluvi otac i jos dva majstora. Ne znam nismo mi culi to sto se cuje nije iz kartera, sve je uredu vozi slobodno ako se nesto pogorsa imas dve godine garancije pa slobodno dovezi...u principu kontradiktorni su i nece da priznaju, vide da je pritisak dobar pa onda je sve ok.

E sad sa druge strane, kad slusas iz motornog prostora, zvuk dolazi odozgo iza motora (a tu je turbina) a recimo spreda gde se vidi uljni filter i gornji deo kartera, nema tog zvuka. Da li je moguce da se zvuk turbine nekako prenosi do kartera? Vidim da od interkulera , pored kartera pa sve gore do turbine ide neko debelo crevo, da ono ne prenosi zvuk do kartera? Ili mozda povratni uljni vod iz turbine ka karteru? Mislim i za tu turbinu sam dobijao kojekakve dijagnoze, te cuje se turbina, te necuje se turbina...pa i majstor koji mi je menjao uljnu pumpu nakon zamene je rekao da se to cuje turbina kad krece da puni a posle kad je menjan zupcasti opet nije turbina dolazi iz kartera.

Dole je slika cevi na koju mislim:
Prikačeni fajlovi
g023100602.png
g023100602.png (98.6 KiB) Pogledano 406 puta

Odgovori