Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21090
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Post od nidza » 13 Mar 2023, 11:15

pegazbre je napisao:
13 Mar 2023, 10:53
Cek da su tebi na tvojoj Oktaviji majstori rekli da ti se BILO KAD moze upaliti lampica za ulje (jer po njima pumpa uji i pitanje je koliko ce da izdrzi) i ako je ne primetis na vreme i ne ugasis motor, mozes ceo motor da sjebes, tvoje resenje bi bilo da uplatis pomoc na putu
Tačno tako, nekoliko meseci nerviranja i jurenja duhova ima višestruko veću cenu celog polovnog motora. Zamenio bih pumpu, ako su stvarno svi toliko bili jasni da je to, video da to nije, kao što si se uverio i sam, vozio bih taj auto normalno i pratio. Vremenom bih se opustio i ako to sve tera dobro, ne bih se vraćao korak nazad. Verovatnoća da je treća pumpa takođe neispravna je baš minimalna.

Ni na jednom novijem automobilu se ne pali crvena lampica tako da ne možeš da primetiš, imaćeš i zvučnu i vizuelnu poruku na ekranu čim padne pritisak u sistemu.

Korisnikov avatar
pegazbre
Postovi: 862
Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp

Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Post od pegazbre » 13 Mar 2023, 11:31

E pa kod mene nema zvucne indikacije tj na nekim modelima Forda ima a na nekim nema (S-max mk1 je auto iz 2006-te godine i proizvodio se do 2014-te a onda dolazi Mk2), zato moras bukvalno da gatas kad ce da se upali i da li ces da je skontas odmah ili bilo ko ko vozi auto u tom trenutku. A mislim da niko ne bi opusteno vozio auto i da mora da ceka kad ce mu se upaliti lampica. U tom trenutku, na osnovu onog sto sam ja znao i sto su mi majstori pricali morao sam da donesem odluku da zamenim pumpu iako sam se potrudio da vise majstora pregleda auto.

Druga pumpa je jurena samo zato sto je ocigledno poluispravna (i na koju me je majstor upozorio) iako je dobro radila (davala dobar pritisak), sto je i potvrdjeno kad je stigla zamenska sa reklamacije (koja je drugacije zvucala) ali sta vredi kad pumpa na prvom mestu nije problem ocigledno. I onda se vracamo na pocetak, STA JE ONDA PROBLEM? Da li je nesto ozbilno (kao sto su mi pricali za pumpu) ili bezazleno, da li je turbina ili nije?

Znaci ja necu da pojacam muziku, prodam auto i sl, hocu da za pocetak SAZNAM sta je problem i posto mi je odneo toliko zivaca, hocu odmah da ga resim. Kao sto sam i pisao, kad se javi neki problem na autu, meni je prioritet da saznam sta je problem, koliko je ozboljan, da li je hitno za zamenu i sl, ne ignorisem problem svakojakim metodama.

Korisnikov avatar
carov2
Postovi: 4176
Pridružio se: 23 Apr 2012, 20:24
Garaža: Audi A4
Lokacija: Pirot, Kladovo
Kontakt:

Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Post od carov2 » 13 Mar 2023, 11:55

Ne planiraš da ideš u Pinosavu?

Sent from my LE2121 using Tapatalk


Korisnikov avatar
pegazbre
Postovi: 862
Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp

Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Post od pegazbre » 13 Mar 2023, 12:48

Kad proverim tubinu i ako to ne bude resilo problem mozda i odem kod njih mada ne ocekujem da bi mi oni nista drugacije rekli nego ovi majstori u NS jer nemoguce da 5 majstora ukljucujuci i daleko hvaljen majstor za Citroen/Pezo vozila nemaju pojma i svi grese.

I oni u Pinosavi su znali da menjaju sve i svasta pa kad nisu znali sta dalje bilo je 'pojacaj muziku i vozi', ranije su dok su bili mali i dokazivali se mozda i bili broj 1 ali danas kako su narasli, po prici mnogih koji su bili kod njih. vise nisu tako fokusirani i 'dobri' zato nisam ni jurio kod njih vec sam otisao kod najboljih u NS.

Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 5039
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Post od cozmo » 13 Mar 2023, 13:33

Kod tog motora ne moze da ti upali nizak pritisak ulja a da ga ne ugasi automatski. Tako je na svakom HDI motoru. I ne mozes da ga upalis posle.

Sto se tice pritiska ulja - minut je potrebno dijagnostikom da se utvrdi valja ili ne valja. Valja - pun gas. Ne valja - menjas sta treba.

Trece - kod tog motora DUUUUUUUUGO vremena mozes itekako da cujes da je pritisak ulja slab (cekicanje se cuje). I to tako ima da ide desetinama hiljada km sa tim zvukom da bi ti upalio lampicu. :ccc:

Posto takvih simptoma nemas, niti ih imas ni u najavi, moj savet je samo pun gas.

Niko tebe ne tera da ne ides kod majstora, idi ako ces da izmenjas pola auta i ako ti to zelis, nego mi ti samo govorimo realno i kako jeste.

Evo kad dolazis u NS svrati pa cu ti pokazati par stvari oko tih motora.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

markoue
Postovi: 907
Pridružio se: 21 Nov 2016, 15:56
Garaža: Passat B7 2.0 TDI, PUG 307 1.6 16V

Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Post od markoue » 13 Mar 2023, 13:59

@cozmo Samo ispravka za prvu recenicu.
Meni je peugeot 308 1.6 HDI (80kw) 2008 godiste upalio nizak pritisak ulja, dok sam se vracao sa mora. Tek je bila zamenjena turbina.
Bez problema sam dosao do kuce, jer je cas palio/gasio. Tako da prva recenica ne stoji.
Сад му није ништа...

Korisnikov avatar
pegazbre
Postovi: 862
Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp

Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Post od pegazbre » 13 Mar 2023, 14:02

Ja sam iz NS i ponavljam jos jednom, zelim da saznam sta je problem a ne koliko mogu dugo da vozim sa pojedinim problemima a ne znam ni da li imam takve probleme. Kad saznam sta je problem, onda mogu da vazem da li cu da zanemarim i vozim ili cu da popravljam odmah.

Inace eno u Maksim servisu u NS mozes da vidis unisten motor gde vlasnica nije stala kad je auto upozorio da je slab pritisak ulja. Motor izvadjen iz Kuge, Koliko sam ja razumeo majstora, vlasnica se vracala autoputem iz BG za NS i auto je upozorio i to cak mislim zvucno (na ovom modelu) da je slab pritisak ali se ona nije obazirala dok je auto nije poceo da lupa (a verovatno bi tako i moja zena). Mislim da je auto samo usao u safe mod, da ga je ugasila tad verovatno ga ne bi vise upalila ali ona je nastavila dalje da vozi. Motor na kraju neisplativ za generalnu, kupila polovan za 550 evra. Tako da sve zavisi sta ce prolupati na autu kad ulje ima slab pritisak, koliko dugo vozis tako, koje je opterecenje, kako je ranije odrzavan auto i sl.

Korisnikov avatar
carov2
Postovi: 4176
Pridružio se: 23 Apr 2012, 20:24
Garaža: Audi A4
Lokacija: Pirot, Kladovo
Kontakt:

Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Post od carov2 » 13 Mar 2023, 14:03

cozmo je napisao:Kod tog motora ne moze da ti upali nizak pritisak ulja a da ga ne ugasi automatski. Tako je na svakom HDI motoru. I ne mozes da ga upalis posle.
Ovako je kod skoro svakog auta, ugasi se i posle ne možeš da ga upališ.



Sent from my LE2121 using Tapatalk


Korisnikov avatar
pegazbre
Postovi: 862
Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp

Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Post od pegazbre » 13 Mar 2023, 14:07

Nije, kod nekih auta ECU ubaci auto u safe mod i tek ako ga ugasis on nece dozvoliti da ga upalis. Zasto? Pa zamisli da obilazis na magistrali kamion i upali ti se lampica i auto ti ugasi auto...ne bi valjalo. Zato te prebaci u safe mode, redukovana snaga i obrtaji da koliko toliko mozes da se sklonis sa ceste ili dovuces do majstora.

Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 5039
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Post od cozmo » 13 Mar 2023, 14:32

markoue je napisao:
13 Mar 2023, 13:59
@cozmo Samo ispravka za prvu recenicu.
Meni je peugeot 308 1.6 HDI (80kw) 2008 godiste upalio nizak pritisak ulja, dok sam se vracao sa mora. Tek je bila zamenjena turbina.
Bez problema sam dosao do kuce, jer je cas palio/gasio. Tako da prva recenica ne stoji.
Ne bi smelo tako, upali se STOP i automatski ugasi motor. Tako stoji i uputstvu. Mozes da pokrenes motor ako posle toga je pritisak normalan. Nesto drugo tu nije bilo u redu. Znam neke kojima se to desilo i upravo je kao u uputstvu - sirena (ne pistanje ono), STOP i ugasi automatski. Ali mislim da ima nekoliko tih stavki - nisu sve vezane za pritisak ulja, mozda je i manjak ulja i slicno.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

Korisnikov avatar
Ivan
Postovi: 9884
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Post od Ivan » 13 Mar 2023, 15:51

Kako ugasi motor ako si u brzini na autoputu, deluje mi nemoguce, preskocio bi razvod i polupao sve zivo.

Jedino na automatiku nekom mozda da ga sam izbaci u neutral i da ugasi, a ovako mi je neverovatno.
nidza je napisao:
12 Apr 2021, 10:56
nemam problem uvek sam najsporiji

Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 5039
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Post od cozmo » 13 Mar 2023, 16:40

Pa isto kao sto ima i detekciju iberturaze pa ga gasi i na 6000 obrtaja. Jednostavno ima proceduru za to verovatno. E sad, jedino ako je Ford menjao, to ne znam.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 5039
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Post od cozmo » 13 Mar 2023, 16:41

pegazbre je napisao:
13 Mar 2023, 14:02
Ja sam iz NS i ponavljam jos jednom, zelim da saznam sta je problem a ne koliko mogu dugo da vozim sa pojedinim problemima a ne znam ni da li imam takve probleme. Kad saznam sta je problem, onda mogu da vazem da li cu da zanemarim i vozim ili cu da popravljam odmah.
Hajde bas se javi da poslusamo zvuk, da cujem da li je to sto mislim da je kao i na PSA HDI.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

ljubitelj
Postovi: 10588
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Post od ljubitelj » 13 Mar 2023, 18:28

majstori rekli da ti se BILO KAD moze upaliti lampica za ulje (jer po njima pumpa uji i pitanje je koliko ce da izdrzi) i ako je ne primetis na vreme i ne ugasis motor, mozes ceo motor da sjebes
Ovo navedeno prosto nije moguće, ne može bilo kad da nestane pritiska ulja u motoru. Tipa juče bilo pritiska danas nema, ili tokom neke vožnje tek tako odjednom...

Osim u slučaju da se mehanički ošteti blok, tipa proleti klipnjača i napravi rupu u bloku, ili slično.

Pumpa ulja umire postepeno i polagano, tipa 200-300-500-700,000km..to je tako prost mehanizam od 2 zupčanika.
Namerno tako napravljeno da je nepokvarljivo na način da bilo kad prestane da radi.

Ne bih dalje na tu temu ali i sam si se uverio da promena pumpe nije promenila stanje, a to znači da ta priča da će motor ostati bez podmazivanja bilo kad je jako malo verovatan dogadjaj. Teži asimptotski nuli.

Na tvom mestu sačekao bih ishod te sage sa turbinom na tom istom motoru, i šta se desilo nakon zamene turbine novom.

A možda i da pratiš Fordove teme na forumu motor-talk.de gde je puno Nemaca pa bi očekivao da je neko nekada imao neki sličan problem jer tih Fordovih motora ipak ima u milionima komada po raznim vozilima.

Ja ne znam gde bi dalje gledao, osim možda da se napravi na USB flash snimak parametara motora kroz ceo taj period kada je hladan i čuje se pa do faze kada je zagrejan i ne čuje se.
I onda naknadna analiza po frejmovima da proba da se "upeca" neka neregularnost.
Da neko ima vremena (tj novca da se plati to vreme) da se bakće a uz neizvestan ishod.
Verovatno ti nisam pomogao ali ti nisam ni odmogao, moraš sam da odrediš dalje delovanje.

Pominjao si da si radio pumpu viskog pritiska, da li je nova stavljena ili može nova da se stavi?
U njoj su obrtni delovi slični onima u uljnoj pumpi samo je pritisak nekih 100 puta veći. I ona se okreće tako da je direktno spregnuta sa brojem obrtaja motora, dakle može a i ne mora da proizvede zvuk koji se menja linearno sa promenom obrtaja motora.

Navodiio si da je komplet sve otkačeno sa pogona kanalnog kaiša pa time otpadaju svi agregati koje on pokreće.

Korisnikov avatar
pegazbre
Postovi: 862
Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp

Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Post od pegazbre » 13 Mar 2023, 18:42

Da, radjen je remont pumpe visokog pritiska, zamenjeni su dihtunzi koji su popustili pa je balavila i zamenjena je prelivna pumpa koja je unutar nje jer su lopatice krenule po malo da zuljaju pa je zamenjena da ne bi krenula da pravi opiljke koji bi zavrsili u diznama. Sreca pa nisam cekao da procuri vise (kao sto me je i majstor i bosista savetovao) pa smo primetili struganje na vreme. Pumpu su novodno pregledali a video sam da je gledao i majstor gde sam prisustovao pregledu, nije ona ne dolazi zvuk odatle.

Sto se tice lampice za pritisak ulja, tako je meni receno: kad se upali lampica, a nije problem u senzoru pritiska, pumpa je za zamenu. Pre toga eventualno se moze primetiti da pri prvom paljenju treba vise vremena da se ugasi lampica za ulje, tj potrebno je vise vremena da se nakon paljenja uspostavi pritisak veci od 0.5 bara u leru, ispod toga pali lampicu.

Trenutno mi je turbina najveci sumljivac, kako vreme prolazi, dok je hladan auto cuje se to ujanje, kontinualno od 1000 obrtaja pa sve do 2500 kad promenim brzinu, zvuk se ubrzava sa obrtajima, rekao bih da ih prati ali nisam siguran da li kasni ili ne. Isto kao sto rekoh, u zadnje dve godine nekako uvek je sumnjiva majstorima pa bi to proverio nezavisno od pvog problema bez obzira kako ce se zavrsiti prica sa Galaxy-jem.

Odgovori