Pomoc oko akumulatora
Pomoc oko akumulatora
Pozz vec neko vreme poceo akumulator da me zeza na autu i danas resio da vidim o kakvom se akumulatoru radi da odem da kupim novi, kad ono ima sta i da vidim efb model akumulatora ili ti za start stop sistem.
E sad mene zanima kako to da ja imam efb akumulator a nemam start stop sistem u autu, i jel cu da napravim gresku ako uzmem normalan ili mora efb akumulator?
U pitanju je passat b6 2.0 fsi 4motion 2009 godiste.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
E sad mene zanima kako to da ja imam efb akumulator a nemam start stop sistem u autu, i jel cu da napravim gresku ako uzmem normalan ili mora efb akumulator?
U pitanju je passat b6 2.0 fsi 4motion 2009 godiste.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Re: Pomoc oko akumulatora
ako nemas start stop sistem ne treba ti ni akumulator za njega, kupi obican
Pomoc oko akumulatora
Ok ali zasto bi onda fabrika stavila efb ako nemam start stop? Da nije neka caka sa alternatorom?
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Poslednja izmena od guzva u 20 Sep 2022, 16:09, izmenjeno 1 put ukupno.
- AleksandarAca
- Postovi: 789
- Pridružio se: 21 Jul 2021, 14:54
- Garaža: VW Tiguan 2.0TDI Elegance 4Motion
- Lokacija: Beograd
Re: Pomoc oko akumulatora
EFB moze i ako nije start- stop...
Sent from my SM-G998B using Tapatalk
Sent from my SM-G998B using Tapatalk
Re: Pomoc oko akumulatora
Jesi li siguran da je fabrika stavila u prvu ugradnju, ne primećujem VAG "pečat".
59Ah/640A je u rangu stanadrnih akumulatora, možeš i bilo koji sličan 60-63Ah / 540-640A pošto je benzinac u pitanju manje kubikaže (dakle, lagano opterećenje pri startovanju za takve akumulatore).
Ali, proveriti najbolje u uputstvu od auta šta je napisano po pitanju akumulatora, možda je neophodan baš ovakav zbog recimo kontrolera punjenja koji je programiran /podešene krive za baš ovaj.
Sam alternator je glupa sprava, nema pojma koji i kakav potrošač je vezan....
59Ah/640A je u rangu stanadrnih akumulatora, možeš i bilo koji sličan 60-63Ah / 540-640A pošto je benzinac u pitanju manje kubikaže (dakle, lagano opterećenje pri startovanju za takve akumulatore).
Ali, proveriti najbolje u uputstvu od auta šta je napisano po pitanju akumulatora, možda je neophodan baš ovakav zbog recimo kontrolera punjenja koji je programiran /podešene krive za baš ovaj.
Sam alternator je glupa sprava, nema pojma koji i kakav potrošač je vezan....
Re: Pomoc oko akumulatora
Tako nesto mi je malopre i spomenio jedan prodavac akumulatora koji kaze da zbog tog nekog cuda mora ovakav akumulator i rece ako uzmem ove obicne ima da se ubrzo isprazne jer nije to to i da ce dva meseca da traje max taj obican akumulator.
Svakako cu sutra da pogledam i u onim knjigama sta kaze za akumulator ali mislim da ce ipak morati ovaj za start stop.
Sent from my MAR-LX1A using Tapatalk
Svakako cu sutra da pogledam i u onim knjigama sta kaze za akumulator ali mislim da ce ipak morati ovaj za start stop.
Sent from my MAR-LX1A using Tapatalk
Re: Pomoc oko akumulatora
EFB aku je uvek bolji od obicnog. Ima deblje ploce i dizajniran je za vecu izdrzljivost kod povecanog broja paljenja motora. Ima sigurno skoro duplo vecu moc izdrzljivosti paljenja motora.
Tako da.... neces pogresiti ako kupis isti. Ali cena je... oko 40% veca.
Tako da.... neces pogresiti ako kupis isti. Ali cena je... oko 40% veca.
Re: Pomoc oko akumulatora
Npr na sajtu varte preporučuju običan aku.
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
Re: Pomoc oko akumulatora
Ma nije mi bitna toliko cena jer i razlika u ceni nije neka, koliko sam da ne pogresim nesto. Jer sam najvise bio skeptik otkud start stop akumulator a nemam start stop u autu...
Sent from my MAR-LX1A using Tapatalk
Sent from my MAR-LX1A using Tapatalk
Re: Pomoc oko akumulatora
Kao sto sam rekao, EFB aku je sigurno duplo izdrzljiviji od obicnog aku. Kao dokaz tome evo izvod sa vartinog sajta:
21 145353.jpg[/attachment]
21 145353.jpg[/attachment]
- Prikačeni fajlovi
-
- Snimak ekrana 2022-09-21 145353.jpg (56.95 KiB) Pogledano 1783 puta
Re: Pomoc oko akumulatora
Gde tu piše taj dokaz o duplo većoj izdržljivosti?
Ovo dato je opšti prikaz SVAKOG akumulatora, i nema baš ništa specifično niti napisano niti dato tako da izdvaja Vartin proizvod od stotina drugih akumulatora.
Ako se priča o izdržljivosti onda pogledati OPTIMA akumulatore, Yacht program.
Ovo dato je opšti prikaz SVAKOG akumulatora, i nema baš ništa specifično niti napisano niti dato tako da izdvaja Vartin proizvod od stotina drugih akumulatora.
Ako se priča o izdržljivosti onda pogledati OPTIMA akumulatore, Yacht program.
Re: Pomoc oko akumulatora
Glavna karakteristika EFB aku u odnosu na obicne aku je sledeca:
- veci broj ploca u samom aku
- pozitivne ploce su "umotane" u presvlaku od staklenih vlakana. Ovakve omotnice održavaju aktivnu supstancu ploča vlažnom u svakom trenutku. Na ovaj nacin sprecava se krunjenje i ubrzano trosenje aktivne mase sa ploca. Primena staklenih vlakana na plocama omogucava i da se energija punjenja znatno brže apsorbuje, samim tim aku je u vecini vremena u napunjenom stanju. Zbog ovakve vrste izrade aku, baterije imaju nizak unutrašnji otpor, mogu dvostruko vise da se pune, dvostruko vise izdrzljivije.
- veca otpornost na duboka praznjenja zbog gore navedenog
- ovaj nacin izrade smanjuje u vecoj meri mogucnost pojave sulfatizacije na plocama, tj., prelazak elektrolita u tvrdu masu koja se lepi za ploce i tako dodje do kratkog spoja, pa aku crkne "iznenada u sred leta"
- skuplji su zbog gore navedenog nacina izrade, kojeg nema kod konvencionalnih aku
Glavna karakteristika AGM aku u odnosu na obicne EFB aku je sledeca:
- ćelije su su zatvorene posebnim ventilima i premazane kalcijumom, pa cak i karbonom. Zbog bolje provodljivosti.
- elektrolit je vezan u specijalne staklaste separatore
- elektrolit nije u tekucem stanju, vec je stegnut u separatorima od staklene vune
- jos veca otpornost na duboka praznjenja
- sve ćelije su pod pritiskom, zatvorene posebnim ventilima
- ovaj nacin izrade jos vise smanjuje mogucnost pojave sulfatizacije na plocama
- najskuplji za izradu
Vozila koja imaju cesta paljenja, odnosno vozila koja su opremljena START-STOPOM, ne smeju se koristiti sa obicnim aku, jer bi se tako mali broj ploča veoma brzo pretvorio u svajcarski sir - puno rupa.
Naravno, u ovoj nasoj srbendi uvek postoji ono cuveno: ma, ja cu da mu pokazem! Pa stoga ima i slucajeva kad vozaci naprave "mostove", pa ubace obican aku, umesto EFB ili ne daj boze AGM.
- veci broj ploca u samom aku
- pozitivne ploce su "umotane" u presvlaku od staklenih vlakana. Ovakve omotnice održavaju aktivnu supstancu ploča vlažnom u svakom trenutku. Na ovaj nacin sprecava se krunjenje i ubrzano trosenje aktivne mase sa ploca. Primena staklenih vlakana na plocama omogucava i da se energija punjenja znatno brže apsorbuje, samim tim aku je u vecini vremena u napunjenom stanju. Zbog ovakve vrste izrade aku, baterije imaju nizak unutrašnji otpor, mogu dvostruko vise da se pune, dvostruko vise izdrzljivije.
- veca otpornost na duboka praznjenja zbog gore navedenog
- ovaj nacin izrade smanjuje u vecoj meri mogucnost pojave sulfatizacije na plocama, tj., prelazak elektrolita u tvrdu masu koja se lepi za ploce i tako dodje do kratkog spoja, pa aku crkne "iznenada u sred leta"
- skuplji su zbog gore navedenog nacina izrade, kojeg nema kod konvencionalnih aku
Glavna karakteristika AGM aku u odnosu na obicne EFB aku je sledeca:
- ćelije su su zatvorene posebnim ventilima i premazane kalcijumom, pa cak i karbonom. Zbog bolje provodljivosti.
- elektrolit je vezan u specijalne staklaste separatore
- elektrolit nije u tekucem stanju, vec je stegnut u separatorima od staklene vune
- jos veca otpornost na duboka praznjenja
- sve ćelije su pod pritiskom, zatvorene posebnim ventilima
- ovaj nacin izrade jos vise smanjuje mogucnost pojave sulfatizacije na plocama
- najskuplji za izradu
Vozila koja imaju cesta paljenja, odnosno vozila koja su opremljena START-STOPOM, ne smeju se koristiti sa obicnim aku, jer bi se tako mali broj ploča veoma brzo pretvorio u svajcarski sir - puno rupa.
Naravno, u ovoj nasoj srbendi uvek postoji ono cuveno: ma, ja cu da mu pokazem! Pa stoga ima i slucajeva kad vozaci naprave "mostove", pa ubace obican aku, umesto EFB ili ne daj boze AGM.
Re: Pomoc oko akumulatora
A šta bi bilo kad bi se u auto bez start-stop sistema stavio akumulator za start-stop?