Nista se ne bi desilo, ukoliko bi stavio priblizno istog kapaciteta. Samo sto bi ti taj aku trajao dosta duze, bio bi dosta izdrzljiviji, ali bi ga vise i platio.
Pomoc oko akumulatora
Re: Pomoc oko akumulatora
Jesi li ozbiljan, jesi li ikada video šta je unutra u akumulatoru i standardnom i EFB???zeljkoci je napisao: ↑21 Sep 2022, 20:40Glavna karakteristika EFB aku u odnosu na obicne aku je sledeca:
- veci broj ploca u samom aku
- pozitivne ploce su "umotane" u presvlaku od staklenih vlakana. Ovakve omotnice održavaju aktivnu supstancu ploča vlažnom u svakom trenutku. Na ovaj nacin sprecava se krunjenje i ubrzano trosenje aktivne mase sa ploca. Primena staklenih vlakana na plocama omogucava i da se energija punjenja znatno brže apsorbuje, samim tim aku je u vecini vremena u napunjenom stanju. Zbog ovakve vrste izrade aku, baterije imaju nizak unutrašnji otpor, mogu dvostruko vise da se pune, dvostruko vise izdrzljivije.
- veca otpornost na duboka praznjenja zbog gore navedenog
- ovaj nacin izrade smanjuje u vecoj meri mogucnost pojave sulfatizacije na plocama, tj., prelazak elektrolita u tvrdu masu koja se lepi za ploce i tako dodje do kratkog spoja, pa aku crkne "iznenada u sred leta"
- skuplji su zbog gore navedenog nacina izrade, kojeg nema kod konvencionalnih aku
Glavna karakteristika AGM aku u odnosu na obicne EFB aku je sledeca:
- ćelije su su zatvorene posebnim ventilima i premazane kalcijumom, pa cak i karbonom. Zbog bolje provodljivosti.
- elektrolit je vezan u specijalne staklaste separatore
- elektrolit nije u tekucem stanju, vec je stegnut u separatorima od staklene vune
- jos veca otpornost na duboka praznjenja
- sve ćelije su pod pritiskom, zatvorene posebnim ventilima
- ovaj nacin izrade jos vise smanjuje mogucnost pojave sulfatizacije na plocama
- najskuplji za izradu
Vozila koja imaju cesta paljenja, odnosno vozila koja su opremljena START-STOPOM, ne smeju se koristiti sa obicnim aku, jer bi se tako mali broj ploča veoma brzo pretvorio u svajcarski sir - puno rupa.
Naravno, u ovoj nasoj srbendi uvek postoji ono cuveno: ma, ja cu da mu pokazem! Pa stoga ima i slucajeva kad vozaci naprave "mostove", pa ubace obican aku, umesto EFB ili ne daj boze AGM.
Ovo što si od negde prekopirao je tipičan priimer obmanjivanja kroz (polu)lažne marketing uopštene bla bla, priče. Zato i sledeći komentar...na osnovu i znanja iz nauke i praktičnog 30+godina iskustva u radu sa raznim olovnim akumulatorima.
Prethodna slika prikazije EFB akumulator koji ima tek 5% /pet posto/ razlike u odnosu na standardni, nikakva dupla izdržljivost, snaga, jačiuna ili ne znam šta već...
Panasonic, Yuasa , Optima i slični standardni lagano nadmašuju EFB poput Varte ili ostale konfekcije....iz moje prakse.
Re: Pomoc oko akumulatora
Tako je za AGM, nisu staklena vlakna već stakleni voal (mat, filc). I nema tečnu kiselinu.
Dok EFB su najobičnije klasične rešetke, tj separator ploče kakve se decenijama koriste potopljene u klasičnu tečnu sumpornu kiselinu. NIkakva specijalna izrada...
Dok EFB su najobičnije klasične rešetke, tj separator ploče kakve se decenijama koriste potopljene u klasičnu tečnu sumpornu kiselinu. NIkakva specijalna izrada...
Re: Pomoc oko akumulatora
Na kraju sam uzeo obican akumulator posto je ustanovljeno da je akumulator original vw iz 2014 godine (ima pecat na - klemi) ali da je neko pri zameni akumulatora stavio efb ne znam iz kog razloga. U mom slucaju ne treba efb akumulator ili ti start-stop jer nema jos jedan dodatak na klemi. Da ima taj neki dodatak morao bi efb da se uzme.
I posle svega ustanovljenog uzeo sam obican akumulator pa cemo da vidimo kako ce da se pokaze. Ali i ovaj efb mu je dobro sluzio sve od 2014 pa do sad ocigledno.
S obzirm na starost prethodnog akumulatora ovaj novi da posluzi i polovinu ja cu biti zadovoljan
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
I posle svega ustanovljenog uzeo sam obican akumulator pa cemo da vidimo kako ce da se pokaze. Ali i ovaj efb mu je dobro sluzio sve od 2014 pa do sad ocigledno.
S obzirm na starost prethodnog akumulatora ovaj novi da posluzi i polovinu ja cu biti zadovoljan
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Re: Pomoc oko akumulatora
Samo redovno održavaj akumulator i neće biti problema.
Sent from my Nokia 3310 using Tapatalk
Sent from my Nokia 3310 using Tapatalk
- Grujic
- Moderator
- Postovi: 13155
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
- Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
- Lokacija: Beograd
Re: Pomoc oko akumulatora
Kako se akumulator redovno odrzava?
Re: Pomoc oko akumulatora
Ford S-Max 2,5t
- zdushan
- Postovi: 1642
- Pridružio se: 12 Jan 2013, 13:02
- Garaža: Škoda Superb 2.0 TDI 4x4
- Lokacija: Beograd
Re: Pomoc oko akumulatora
Valjda se puni ovim uredjajem iz Lidla 1 mesečno
I ja sam ga kupio odavno, povučen valjda ovim stampedom, mada ga nisam nikada koristio.. (fetiš za alat imam, tako da je i to razlog)
Sent from my SM-A715F using Tapatalk
I ja sam ga kupio odavno, povučen valjda ovim stampedom, mada ga nisam nikada koristio.. (fetiš za alat imam, tako da je i to razlog)
Sent from my SM-A715F using Tapatalk
Re: Pomoc oko akumulatora
Šta smo beše zaključili nekad, da li sme da se puni smart punjačem bez skidanja klema? Ovim iz Lidla, da konkretizujem pitanje
Re: Pomoc oko akumulatora
Da, samo minus zakačiš na masu vozila, a ne na akumulator.Dare4x4 je napisao:Šta smo beše zaključili nekad, da li sme da se puni smart punjačem bez skidanja klema? Ovim iz Lidla, da konkretizujem pitanje
Mada, opet je sve to i pitanje koliko se uštedi čestim punjenjem akumulatora. Za benzinca je akumulator jeftiniji u odnosu na dizel i start stop sistem. Ja sam do skoro punio jednom nedeljno akumulator, mada me je smorilo više i imam osećaj da će sajla za haubu uskoro morati da se menja
Re: Pomoc oko akumulatora
Meni ovi gde sam kupio akumulator rekli samo jednom godisnje na kontrolu kod njih, i da se proverava ispravnost sistema za dopunu akumulatora i sto manje kracih relacija da bi akumulator sam mogao lepo da se dopuni. U sustini kao da je auto ispravan i jednom godisnje provera akumulatora i to je to.
Sent from my MAR-LX1A using Tapatalk
Sent from my MAR-LX1A using Tapatalk
Re: Pomoc oko akumulatora
2-3 puta godišnje pustiti na punjaču program desulfatizacije, preventivno. Pogotovu ako se vozilo koristi na kratkim relacijama pretežno, manje od 50tk km dnevno pa aku skoro nikad ne bude potpuno napunjen.
Kako god da se održava treba i dosta sreće, neki aku će potrajati 8-10 godina koliko bi inače trebalo a neki će već na 3-4 godine (taman kada istekne garancija) ispustiti dušu.
Kako god da se održava treba i dosta sreće, neki aku će potrajati 8-10 godina koliko bi inače trebalo a neki će već na 3-4 godine (taman kada istekne garancija) ispustiti dušu.