Pomoc oko akumulatora

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
zeljkoci
Postovi: 56
Pridružio se: 18 Feb 2018, 15:55
Garaža: Renault Kadjar 1.5DCI BLUE

Re: Pomoc oko akumulatora

Post od zeljkoci » 22 Sep 2022, 05:23

Dare4x4 je napisao:
21 Sep 2022, 23:20
A šta bi bilo kad bi se u auto bez start-stop sistema stavio akumulator za start-stop?
Nista se ne bi desilo, ukoliko bi stavio priblizno istog kapaciteta. Samo sto bi ti taj aku trajao dosta duze, bio bi dosta izdrzljiviji, ali bi ga vise i platio.

ljubitelj
Postovi: 10585
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Pomoc oko akumulatora

Post od ljubitelj » 22 Sep 2022, 19:38

zeljkoci je napisao:
21 Sep 2022, 20:40
Glavna karakteristika EFB aku u odnosu na obicne aku je sledeca:
- veci broj ploca u samom aku
- pozitivne ploce su "umotane" u presvlaku od staklenih vlakana. Ovakve omotnice održavaju aktivnu supstancu ploča vlažnom u svakom trenutku. Na ovaj nacin sprecava se krunjenje i ubrzano trosenje aktivne mase sa ploca. Primena staklenih vlakana na plocama omogucava i da se energija punjenja znatno brže apsorbuje, samim tim aku je u vecini vremena u napunjenom stanju. Zbog ovakve vrste izrade aku, baterije imaju nizak unutrašnji otpor, mogu dvostruko vise da se pune, dvostruko vise izdrzljivije.
- veca otpornost na duboka praznjenja zbog gore navedenog
- ovaj nacin izrade smanjuje u vecoj meri mogucnost pojave sulfatizacije na plocama, tj., prelazak elektrolita u tvrdu masu koja se lepi za ploce i tako dodje do kratkog spoja, pa aku crkne "iznenada u sred leta"
- skuplji su zbog gore navedenog nacina izrade, kojeg nema kod konvencionalnih aku

Glavna karakteristika AGM aku u odnosu na obicne EFB aku je sledeca:
- ćelije su su zatvorene posebnim ventilima i premazane kalcijumom, pa cak i karbonom. Zbog bolje provodljivosti.
- elektrolit je vezan u specijalne staklaste separatore
- elektrolit nije u tekucem stanju, vec je stegnut u separatorima od staklene vune
- jos veca otpornost na duboka praznjenja
- sve ćelije su pod pritiskom, zatvorene posebnim ventilima
- ovaj nacin izrade jos vise smanjuje mogucnost pojave sulfatizacije na plocama
- najskuplji za izradu


Vozila koja imaju cesta paljenja, odnosno vozila koja su opremljena START-STOPOM, ne smeju se koristiti sa obicnim aku, jer bi se tako mali broj ploča veoma brzo pretvorio u svajcarski sir - puno rupa.
Naravno, u ovoj nasoj srbendi uvek postoji ono cuveno: ma, ja cu da mu pokazem! Pa stoga ima i slucajeva kad vozaci naprave "mostove", pa ubace obican aku, umesto EFB ili ne daj boze AGM.
Jesi li ozbiljan, jesi li ikada video šta je unutra u akumulatoru i standardnom i EFB???

Ovo što si od negde prekopirao je tipičan priimer obmanjivanja kroz (polu)lažne marketing uopštene bla bla, priče. Zato i sledeći komentar...na osnovu i znanja iz nauke i praktičnog 30+godina iskustva u radu sa raznim olovnim akumulatorima.
Prethodna slika prikazije EFB akumulator koji ima tek 5% /pet posto/ razlike u odnosu na standardni, nikakva dupla izdržljivost, snaga, jačiuna ili ne znam šta već...

Panasonic, Yuasa , Optima i slični standardni lagano nadmašuju EFB poput Varte ili ostale konfekcije....iz moje prakse.

Redom, i EFB i "običan" aku imaju isti broj ploča, ili se razlikuje za 2-3 komada, zanemarljiva razlika je od aku do aku. I običan ,može da ima više ploča od EFB, nema pravila koje je netačno navedeno. Broj ploča odredjuje proizvodjač prema ciljnoj grupi čemu će služiti akumulatora, to da li je EFB ili nije EFB uopšte ništa ne odredjuje po tom pitanju,

Ploče su stalno uronjene u elektrolit sumpornu kiselinu i stalno su mokre, i netqačno je navedeno da se kao održava nekakva aktivna supstanca vlažnom.
Ne postoji nikakva posebna aktivna supstanca, radi se o olovu sa dodatiim kalcijumom, tzv. Ca-Ca tehnologija koja se koristi već 20tak godina minimum i identični su "običan" i EFB i po pločama i po kiselini i po ciklusu oksidacije odnosno redukcije.

Ne postoji krunjenje niti postoji trošenje aktivne supstance, a različiti materijali se koriste kao podloga za nanos olovnog premaza, i iste su i kod EFB i ako običnog aku a najčešće se koristi na bazi plastike.
Energija punjenja zavisi od površine ploča i debljine sloja olova, to što piše je nebuloza.... i potpuno je identična kod običnog i EBF akumulatora ISTE težine nanetog olova.

Unutrašnji otpor običnog i EFB akumulatora je identičan, jer su to potpuno identični akumulatori po pitanju fiziko hemijskih osobina, i zavisi od povšine ploča pre svega. ( a ona je ista u akumulatorima iste veličine, razlike u površini do jednog do drugog proizvodjača su zanemarive)
mogucnost pojave sulfatizacije na plocama, tj., prelazak elektrolita u tvrdu masu koja se lepi za ploce i tako dodje do kratkog spoja
Ovo je takva glupost da ne treba ni komentarisati, potpuno pogrešna predstava šta je svrha elektrolita.
Ugred sulfatizacije se dešava na ploči isklljučivo a ne prelazi tečnost /elektrolit/ u tvrdu masu.

Sulfatizacija je prateći hemijski proces i dešava se na svakom akumulatoru olovnog tipa, uključivo i EFB.
Ne može se sprečiti, i sulfatizacija dovodi do smanjenja aktivne površine ploča odnosno smanjenja kapaciteta i nema veze ni sa kakvim kratkim spojevima.

EFB nije ništa skuplji u izradi od običnog akumulatora ISTOG kapaciteta u Ah i ISTE struje u Amperima.

Proizvode se običan i EFB na istoj proizvodnoj traci.

Dakle, tekst koji si preneo od nekog je pun pogrešnih premisa, i nekoliko apsolutno netačnih navoda a što sugeriše da je napisao neko ko veze nema sa tematikom, verovatno neko iz prodaje ili marketinga neke firme.

Ono što jeste razilka EFB i običnog akumulatora jeste da po pravilu EFB ima nešto veće ploče (isti broj) koje su premazane debljim slojem paste i stoga imaju veću aktivnu površinu pri istim spoljnim gabaritima kutije.

Zbog toga jesu nešto skuplji u odnosu na standardne (manje jačine obično) akumulatore u proizvodnji.

Po pitanju perfomansi i standardni i EFB mogu da podnesu oko 500-800 ciklusa, i po tome su identični.

Original standardni akumulatora za prvu ugradnju je izdržljiviji i trajniji od aftermarket EFB akumulatora, dakle običan aku je bolji od EFB. Iato tako standardni aftermarket akumulator je i do 3 puta manje trajan od onog standardnog iz prve ugradnje.

Da rezimiram, standardni i EFB su identični akumulatori osim razlike što se drugačije "pakuju" u kutiju iste dimenzije. I identičnu krivu U/I punjenja imaju.

Predlažem da otvoriš i standardni i EFB akumulator i uveriš se sam da su isti.

I da, standardni akumulatori sa klasičnim sepratorima izmedju ploča (to su oni crni bitumenski) se odavno ne proizvode, a za njih može da se uvaži navedeni kopirani tekst po pitanju unutrašnjeg otpora, izdržljivosti i drugog pomenutog.
Takvih nema već 30tak godina u auto industriji pa je stoga tekst koji njih poredi sa EFB promašena tema.

AGM je potpuno druga priča, imaju drugačiju krivu U/I punjenja, viši radni napon i svašta još nešto...uopšte se ne mogu porediti sa EFB.

Suština je da EFB mora da ide u auto koji ga zahteva jer standardni obično fitzički ne može da stane a da je isith Ah/ A. Što se struje tiče autu je potpuno svejedno standardni ili EFB, sve dok su istih nazivnih karakteristika.

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13038
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Pomoc oko akumulatora

Post od Saša » 22 Sep 2022, 21:16

Ploče sa staklenim vlaknima se nalaze u AGM akumulatorima.


Sent from my iPhone using Tapatalk

ljubitelj
Postovi: 10585
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Pomoc oko akumulatora

Post od ljubitelj » 23 Sep 2022, 23:37

Tako je za AGM, nisu staklena vlakna već stakleni voal (mat, filc). I nema tečnu kiselinu.

Dok EFB su najobičnije klasične rešetke, tj separator ploče kakve se decenijama koriste potopljene u klasičnu tečnu sumpornu kiselinu. NIkakva specijalna izrada...

guzva
Postovi: 144
Pridružio se: 07 Nov 2021, 01:20

Re: Pomoc oko akumulatora

Post od guzva » 24 Sep 2022, 14:33

Na kraju sam uzeo obican akumulator posto je ustanovljeno da je akumulator original vw iz 2014 godine (ima pecat na - klemi) ali da je neko pri zameni akumulatora stavio efb ne znam iz kog razloga. U mom slucaju ne treba efb akumulator ili ti start-stop jer nema jos jedan dodatak na klemi. Da ima taj neki dodatak morao bi efb da se uzme.
I posle svega ustanovljenog uzeo sam obican akumulator pa cemo da vidimo kako ce da se pokaze. Ali i ovaj efb mu je dobro sluzio sve od 2014 pa do sad ocigledno.
S obzirm na starost prethodnog akumulatora ovaj novi da posluzi i polovinu ja cu biti zadovoljan :)


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Korisnikov avatar
sebekkg
Postovi: 10392
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:18

Re: Pomoc oko akumulatora

Post od sebekkg » 24 Sep 2022, 14:36

Samo redovno održavaj akumulator i neće biti problema.

Sent from my Nokia 3310 using Tapatalk

Slika

Korisnikov avatar
Grujic
Moderator
Postovi: 13155
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
Lokacija: Beograd

Re: Pomoc oko akumulatora

Post od Grujic » 24 Sep 2022, 17:28

Kako se akumulator redovno odrzava?

Korisnikov avatar
Bogdan
Banned
Postovi: 1129
Pridružio se: 15 Avg 2020, 13:10

Re: Pomoc oko akumulatora

Post od Bogdan » 24 Sep 2022, 18:14



Ford S-Max 2,5t


Korisnikov avatar
zdushan
Postovi: 1642
Pridružio se: 12 Jan 2013, 13:02
Garaža: Škoda Superb 2.0 TDI 4x4
Lokacija: Beograd

Re: Pomoc oko akumulatora

Post od zdushan » 24 Sep 2022, 19:29

Valjda se puni ovim uredjajem iz Lidla 1 mesečno :)
I ja sam ga kupio odavno, povučen valjda ovim stampedom, mada ga nisam nikada koristio.. (fetiš za alat imam, tako da je i to razlog)

Sent from my SM-A715F using Tapatalk


Korisnikov avatar
Dare4x4
Postovi: 3160
Pridružio se: 22 Avg 2014, 17:00

Re: Pomoc oko akumulatora

Post od Dare4x4 » 24 Sep 2022, 19:54

Šta smo beše zaključili nekad, da li sme da se puni smart punjačem bez skidanja klema? Ovim iz Lidla, da konkretizujem pitanje :D

Korisnikov avatar
Zerofive
Postovi: 31
Pridružio se: 23 Sep 2022, 08:13
Garaža: Astra G 1.8 i 2.0 turbo

Re: Pomoc oko akumulatora

Post od Zerofive » 24 Sep 2022, 22:18

Dare4x4 je napisao:Šta smo beše zaključili nekad, da li sme da se puni smart punjačem bez skidanja klema? Ovim iz Lidla, da konkretizujem pitanje :D
Da, samo minus zakačiš na masu vozila, a ne na akumulator.
Mada, opet je sve to i pitanje koliko se uštedi čestim punjenjem akumulatora. Za benzinca je akumulator jeftiniji u odnosu na dizel i start stop sistem. Ja sam do skoro punio jednom nedeljno akumulator, mada me je smorilo više i imam osećaj da će sajla za haubu uskoro morati da se menja Slika




guzva
Postovi: 144
Pridružio se: 07 Nov 2021, 01:20

Re: Pomoc oko akumulatora

Post od guzva » 25 Sep 2022, 03:01

Meni ovi gde sam kupio akumulator rekli samo jednom godisnje na kontrolu kod njih, i da se proverava ispravnost sistema za dopunu akumulatora i sto manje kracih relacija da bi akumulator sam mogao lepo da se dopuni. U sustini kao da je auto ispravan i jednom godisnje provera akumulatora i to je to.

Sent from my MAR-LX1A using Tapatalk


ljubitelj
Postovi: 10585
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Pomoc oko akumulatora

Post od ljubitelj » 25 Sep 2022, 08:49

2-3 puta godišnje pustiti na punjaču program desulfatizacije, preventivno. Pogotovu ako se vozilo koristi na kratkim relacijama pretežno, manje od 50tk km dnevno pa aku skoro nikad ne bude potpuno napunjen.

Kako god da se održava treba i dosta sreće, neki aku će potrajati 8-10 godina koliko bi inače trebalo a neki će već na 3-4 godine (taman kada istekne garancija) ispustiti dušu.

Odgovori