BMW 328i M Sport kocnice, ATE ili Brembo?

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23804
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: BMW 328i M Sport kocnice, ATE ili Brembo?

Post od dragvorl » 29 Maj 2023, 09:55

Komparater, ni culi nisu za to.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
Heinz
Postovi: 19261
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: BMW 328i M Sport kocnice, ATE ili Brembo?

Post od Heinz » 29 Maj 2023, 09:58

Džabe sad komparater. Samo kontejner. Možda se uzme neki dinar za staro gvožđe.

Korisnikov avatar
dag81
Postovi: 7259
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: BMW 328i M Sport kocnice, ATE ili Brembo?

Post od dag81 » 29 Maj 2023, 10:21

blaugrana je napisao:Kazu mora preko softwera da se radi.

Gesendet von meinem Blauwei mit Tapatalk
Samo da se vrate motorici da mogu klipovi da se sabiju.

P.S. Juce gledam u SATu, stavljaju neke valjke na plocice, proizvodjaci, da umanje skripanje. Objasnjava covek da se skripanje javlja zbog treperenja plocice pri kocenju. Zato se i stavi bakarna mast, ili na nekim VW ima da se zakace prednje plocice za celjust, na nekima ima traka koja se zalepi za celjust...

Послато са SM-G991B помоћу Тапатока



Ceman
Postovi: 258
Pridružio se: 14 Avg 2018, 20:53
Garaža: BMW 328ix
Lokacija: Novi Sad

Re: BMW 328i M Sport kocnice, ATE ili Brembo?

Post od Ceman » 29 Maj 2023, 10:37

Pisalo se u ovoj temi da jeste do tih nekih mikrovibracija. Postoji i neki Porseov video sa objasnjenjem.
Valjda kod ovih vecih diskova je to izrazenije

Ceman
Postovi: 258
Pridružio se: 14 Avg 2018, 20:53
Garaža: BMW 328ix
Lokacija: Novi Sad

Re: BMW 328i M Sport kocnice, ATE ili Brembo?

Post od Ceman » 29 Maj 2023, 12:31

Zvao sam ovog bratovog majstora u BG, kaze da prodavac sigurno nece dozvoliti zamenu ako je stvarno bilo pregrevanje zbog rucne. Da nema osnova. Rekao mi je da na kraju ako nista ne uspem, da mozemo da probamo obradu kod nekog strugara i da ce to verovatno resiti problem.

Nisam za to, jer ako je greska zbog pretezanja rucne… , platio sam dosta, potrosio jos puno para preko toga na razne ispravke i testiranja i posle toga. Zelim novo, pa makar i iz svog dzepa platio ponovo.


Otisao sam nazad kod svog majstora da pitam sta cemo. Rekao je da ako trese pri kocenju na autoputu da su to prednji diskovi, da skidamo i da ce nositi na reklamaciju.
Rekao sam mu da mi ne odgovara tako, da cu ici kod drugog majstora, da cemo nositi diskove kod strugara da se provere komparaterom za svaki slucaj i ako su krivi ja menjam kod tog drugog majstora i da njemu vratim diskove a on da mi vrati novac.

Bio je korektan, pristao je. Rekao je da skinem diskove i da mu ih donesem i da mi vraca koliko sam ih platio.
Plocice je rekao da nema potrebe da se menjaju.

Korisnikov avatar
sebekkg
Postovi: 10393
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:18

Re: BMW 328i M Sport kocnice, ATE ili Brembo?

Post od sebekkg » 29 Maj 2023, 12:38

Ako ne budes nasao strug u ns, ima u kg jedan covek. Ima ga i na instagramu, cak i reklamira usluznu obradu diskova.

Sent from my Nokia 3310 using Tapatalk

Slika

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21089
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: BMW 328i M Sport kocnice, ATE ili Brembo?

Post od nidza » 29 Maj 2023, 13:41

Korektno. Ja sam uvek za to da se reklamira na mestu gde je kupljeno i ugrađeno, kao i da uvek treba dati šansu majstoru da ispravi svoju eventualnu grešku.

Korisnikov avatar
Heinz
Postovi: 19261
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: BMW 328i M Sport kocnice, ATE ili Brembo?

Post od Heinz » 29 Maj 2023, 13:42

Nemoj džabe da obrađuješ, nema tu leka. Samo odlažeš neodložno.

Sent from my SM-S918B using Tapatalk


Korisnikov avatar
dag81
Postovi: 7259
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: BMW 328i M Sport kocnice, ATE ili Brembo?

Post od dag81 » 29 Maj 2023, 13:59

Ne obradjuje, nego proverava da li su krivi.

Послато са SM-G991B помоћу Тапатока


Ceman
Postovi: 258
Pridružio se: 14 Avg 2018, 20:53
Garaža: BMW 328ix
Lokacija: Novi Sad

Re: BMW 328i M Sport kocnice, ATE ili Brembo?

Post od Ceman » 29 Maj 2023, 14:28

nidza je napisao:
29 Maj 2023, 13:41
Korektno. Ja sam uvek za to da se reklamira na mestu gde je kupljeno i ugrađeno, kao i da uvek treba dati šansu majstoru da ispravi svoju eventualnu grešku.
isto. zato sam cutao i trpio ovoliko dugo i pokusavao sa njim da ispeglamo stvari.
A moram priznati da ni on nikad nije isao nekim losim tonom.

Korisnikov avatar
Heinz
Postovi: 19261
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: BMW 328i M Sport kocnice, ATE ili Brembo?

Post od Heinz » 29 Maj 2023, 18:05

dag81 je napisao:Ne obradjuje, nego proverava da li su krivi.

Послато са SM-G991B помоћу Тапатока
To može i na vozilu.

Sent from my SM-S918B using Tapatalk


Korisnikov avatar
dag81
Postovi: 7259
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: BMW 328i M Sport kocnice, ATE ili Brembo?

Post od dag81 » 29 Maj 2023, 18:24

Znam.

Послато са SM-G991B помоћу Тапатока


Ceman
Postovi: 258
Pridružio se: 14 Avg 2018, 20:53
Garaža: BMW 328ix
Lokacija: Novi Sad

Re: BMW 328i M Sport kocnice, ATE ili Brembo?

Post od Ceman » 29 Maj 2023, 18:59

Kako :D
Jel ima to u NS negde?

Korisnikov avatar
Dare4x4
Postovi: 3160
Pridružio se: 22 Avg 2014, 17:00

Re: BMW 328i M Sport kocnice, ATE ili Brembo?

Post od Dare4x4 » 29 Maj 2023, 19:04


ljubitelj
Postovi: 10587
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: BMW 328i M Sport kocnice, ATE ili Brembo?

Post od ljubitelj » 29 Maj 2023, 21:02

Moja pretpostavka je da se disk iskrivio jer mi je previse zategao rucnu na levoj strani, sa kojom sam ja vozio nisam ni primetio.
Iz onoga što opisuješ da su radili štelovanje radi se o doboš kočnici unutar diska (a ne disk sistemu), i on ne može da se pokrivi već jedino postane ovalan.
A opet to ne utiče na trešenje pri kočenju pločicama.

To je klasičan sistem koji imaju Mercedesi, Pežoi, Volvoi, BMWi i "milion" drugih vozila gde je disk kočnica sa pločicama za nožnu a unutar diska formirana doboš koćnica za ručnu (sa paknovima). "milion" drugih znači nije vezano za brend, razni auti imaju takav sistem.

Paknovi su samo štelujući odavno u takvim sistemima, negde od sredine 70tih godina i jeste da postoji opcija za dodatnu ugradnju štel šrafa za balansiranje raspona paknova ali to je krajnja opcija i retko se koristi kada jebaš nužda.
U normalnim okolnostima taj štelšraf (nije šraf nego sistema sa 2 rotirajuća kontra prstena ali ne znam kako da ga nazovem) se ne stavlja i ne koristi.

Disk može da se pokrivi, i pošto je nov i ima debljinu vrlo lako se uradi planarno poravnanje, za to ima mašina tako da čak i ne mora da se skida disk već samo točak.

To je jako dobro jer istovremeno se poravnan i svaka neregularnosti od glavčina (ako postoji).

A može i da se skrine disk pa tako skinut da se poravna na mašini.

To poravnanje je minimalno, možda 1/desetu odnosno 0,10mm pa ne utiče bitno na debljinu.

A nekada diskovi mogu da se poravnaju i tako da se dobro zagreju oštrim uzastopnim kočenjem sa visokih brzina ali tako da se ne dopusti da se pločice zadrže na vrelom disku, dakle ne koći se do zaustavljanja diska nego mora stalno da rotira.

Tipa sa 150 na 20 puno kočenje pa ubrzati pa opet puno kočenje 150-20 i tako ponoviti nekoliko puta.

Ideja te metode je da se disk koji je samo površinski "ukrivljlen" vrati prirodno.

Ako je diska na bilo kom mestu poplaveo (ljubičasti ton) onda ništa ne pomaže, za otpad je i ne može se ni poravnavati jer je materijal promenio karakteristike.

Još jednom ručna ne može da pokrivi disk jer ne deluje uopšte u tom smeru/ pravcu delovanja sila.

Kako nema sile na površinu diska ne može ni da se pokrivi sve i da se usijaju paknovi.

Kako god, trešenje diska nije uopšte retko, dešava se i od stvaranj naslaga od pločica, kada su pločice meke a oštro se vozi /koči.

Za oštru vožnju trebaju tvrde pločice koje ne ostavljaju materijal na disk.

Koja je tvrdoća pločica možeš pogledati i na njima, najčešće se koriste FF tvrdoće. (na poledjini je obično odštampano ili dato u papirnoj pratećoj specifikaciji ili na anbalaži pločica).


Trešenje pri kočenju mpože da se javi i od ležaja točka (glavčine) i od ležaja amortizera (šolje), efekat je isti kao da su krivi diskovi.

Ako trese pri blagom kočenju 80-90 obično su prednji diskovi uzrok ako rese pri 110-120 obično su zadnji, ali ne mora da znači.

Ovo je sve uopšteno neka pravila nevezano za konkretan auto i/ ili BMW. I ne odnosi se na sisteme kombinove disk nožne i disk ručne gde nema paknova/doboš sistema. n(VW, Audi, Pežo. Fiat, Reno itd... uglavnom kdo brendova ekonomik klasa- segment vozila).

Odgovori