Zatvaranje EGR ventila

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23804
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Zatvaranje EGR ventila

Post od dragvorl » 08 Feb 2018, 13:10

OK, ali se opet vracamo na to da EGR ni ne funkcionise na tim ekstremnim temperaturnim opsezima, tj. funkcionalan je na laganim opterecenjima, ujednacenoj voznji, i slicno.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
Ikac
Postovi: 1759
Pridružio se: 19 Apr 2012, 22:29
Garaža: Fiat Bravo 198 (2011) 1.6 multijet

Re: Zatvaranje EGR ventila

Post od Ikac » 08 Feb 2018, 13:20

Tako sam i ja pročitao kada sam istraživao. Pod punim gasom egr je zatvoren.

Korisnikov avatar
BobanR
Postovi: 819
Pridružio se: 12 Apr 2015, 22:07
Garaža: Brera 2.4
Lokacija: Kragujevac

Re: Zatvaranje EGR ventila

Post od BobanR » 08 Feb 2018, 13:21

Ja sam merio temperature izduvnih gasova(EGT), koje su kod dizel motora obrnuto proporcionalne odnosu kiseonika i goriva u cilindru(AFR).
Naime, iako neiskorišćeno gorivo u cilindru doprinosi hlađenju motora, onog trenutka kad stigne do izduvne grane, dobija efekat afternurner-a, odnosno, povećava EGT.
Temperatura u cilindru prilično zavisi od početka (SOI) i kraja (EOI) ubrizgavanja, odnosno, ali to je već više vezano za mapiranje nego što ima veze sa EGR ventilom.

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23804
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Zatvaranje EGR ventila

Post od dragvorl » 08 Feb 2018, 13:23

BobanR je napisao:
08 Feb 2018, 13:21
Naime, iako neiskorišćeno gorivo u cilindru doprinosi hlađenju motora, onog trenutka kad stigne do izduvne grane, dobija efekat afternurner-a, odnosno, povećava EGT.
Jesi merio pre ili posle katalizatora?
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
BobanR
Postovi: 819
Pridružio se: 12 Apr 2015, 22:07
Garaža: Brera 2.4
Lokacija: Kragujevac

Re: Zatvaranje EGR ventila

Post od BobanR » 08 Feb 2018, 13:31

EGT se meri pre turba, na izduvnoj grani. Iako postoji sonda na mestu nekadašnjeg DPF-a, to je u mom slučaju nerelavantno.

Korisnikov avatar
Ivan
Postovi: 9884
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Zatvaranje EGR ventila

Post od Ivan » 08 Feb 2018, 13:33

Danijel tebi je potrosnja mozda skocila zbog remapa, a ne zbog EGRa.
nidza je napisao:
12 Apr 2021, 10:56
nemam problem uvek sam najsporiji

ljubitelj
Postovi: 10588
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Brera 2.0 JTDm

Post od ljubitelj » 08 Feb 2018, 20:28

BobanR je napisao:
08 Feb 2018, 08:35
EGR praktično služi da smanji efikasnost motora, odnosno snizi temperatura sagorevanja, te na taj način smanji emisiju NOx. To naravno ima svoje nuspojave, kao što je povećanje CO i čađi zbog smanjene efikasnosti prilikom sagorevanja dizela.
Uklanjanjem EGR-a se smanjuje količna CO, smanjuje potrošnja, a i dobije koji KW.
Saglasan.
EGR kada je u funkciji pogoršava proces oksidacije goriva, smanjuje temperaturu i time koeficijent korisnog dejstva motora.
Iz ugla termodinamike EGR je štetan, iz ugla praktičnih posledica poveća CO koji je otrovan, smanji CO2 koji biljke forotosintezom pretvaraju u korisno, doprinosi nastanaku koksa.
Usput poveća se potrošnju goriva a smanji snaga motora.

Korisnikov avatar
Nikolaa
Postovi: 1316
Pridružio se: 09 Feb 2014, 10:58
Garaža: Reasonably Priced Car
Lokacija: Beograd

Re: Zatvaranje EGR ventila

Post od Nikolaa » 08 Feb 2018, 20:37

ko li izmisli to sranje, pa jbt samo truje okolinu i usporava auto...

ljubitelj
Postovi: 10588
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Zatvaranje EGR ventila

Post od ljubitelj » 08 Feb 2018, 20:57

Ja na mom benzincu imam igrom slučaja EGR. Isti tip motora, isti auto, sva godišta ranije i sva godišta posle ovog mog nemaju EGR: Fabrika probala EGR tokom te jedne godine i već u sledećoj modelskoj godini izbacila ga.
I bez EGR ispunjeni traženi tadašnji California standardi.

Ukratko, zeznuli sa uvodjenjem EGR pa korigovali ubrzo izbacivanjem.

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21090
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Zatvaranje EGR ventila

Post od nidza » 08 Feb 2018, 22:19

Snižava NOx nižom temperaturom u cilindru. Ako nađu bolji način da to reše u auspuhu neće biti potreban.

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk


ddanijell
Postovi: 1366
Pridružio se: 24 Maj 2017, 23:41
Garaža: SEAT ATECA 2.0 CR TDI 190hp DSG 4Drive XCELLENCE

Re: Zatvaranje EGR ventila

Post od ddanijell » 08 Feb 2018, 22:48

Ne znam zasto je velika vecina toliko protiv egr, kod ispravnog auta on radi svoj posao i veci je benefit zbog smanjenja nitrooksida nego sto je problem sa losijim sagorevanjem.
edit:
(ipak sam obrisao deo posta, da ne bi preraslo u svadju, a nije ni bitno uostalom za temu)
@ nizda
Pretpostavljam da ti znas ali da ponovim za ostale, vezano za ovo sto si napisao:
Trenutno u euro6 standardu dodali su adblue kojim NOx razgradjuju na azot, vodu itd, ali svakako ostaje egr kao primarno sredstvo borbe protiv NOx, a dodavanjem adblue u izlaznom stepenu pocisti ostatke hemijskom rekombinacijom.
https://en.wikipedia.org/wiki/Diesel_exhaust_fluid
Poslednja izmena od ddanijell u 08 Feb 2018, 23:15, izmenjeno 2 puta ukupno.

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23804
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Zatvaranje EGR ventila

Post od dragvorl » 08 Feb 2018, 23:14

Ne moze vise EGR-om da se postigne sta im zadaju. Na kamionima vec od ranije ide sa Adblue kontrola NOx-a.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

ikac2000
Postovi: 5857
Pridružio se: 08 Jul 2012, 22:50

Re: Zatvaranje EGR ventila

Post od ikac2000 » 09 Feb 2018, 00:37

Juce sam video da AdBlue prodaju na akciji u Aldiju. Zajedno sa marcipanskim bombonama.

egrkedi
Postovi: 2
Pridružio se: 27 Mar 2018, 11:20

Re: Zatvaranje EGR ventila

Post od egrkedi » 27 Mar 2018, 11:30

Pozdrav svima.
Nov sam na ovom forumu. Da li može neko da mi kaže gde može da se softverski isključi
i ako je potrebno i fizički ( zatvori tj. otvori šta već treba i ako treba ) EGR ventil kod VW Caddy Compact 1,6 TDI 2013. godište . Originalni menjan plaćeno 500 evra kada je bio na otprilike 165.000 , auto nije došao ni do 195.000 opet ista greška kažu treba da se menja ponovo?!? Molim ako neko može da pomogne sa informacijom gde to može da se isključi ... Hvala!

ddanijell
Postovi: 1366
Pridružio se: 24 Maj 2017, 23:41
Garaža: SEAT ATECA 2.0 CR TDI 190hp DSG 4Drive XCELLENCE

Re: Zatvaranje EGR ventila

Post od ddanijell » 27 Mar 2018, 12:20

Oteraj kod nekoga da skine i ocisti, ne verujem da je crkao za tako kratko vreme.
Kada se ocisti ukoliko je ispravan mozes posle samo elektronski reprogramiranjem ECU da ga iskljucis kao najlaksu varijantu.
Ako je neispravan onda pored deaktivacije u ECU mora i mehanicki da se zatvori rupa sa metalnom podloskom na mestu dihtunga.
Sto se tice info gde mozes da odradis, u profilu ti ne stoji odakle si, a nisi ni napisao pa samim tim tesko moze neko da ti odgovori na osnovno pitanje.

Odgovori