Zatvaranje EGR ventila

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
Korisnikov avatar
bane valjevo
Postovi: 3224
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:57
Garaža: Hyundai Getz 1.3b
Lokacija: Beograd-Valjevo

Re: Zatvaranje EGR ventila

Post od bane valjevo » 11 Maj 2012, 16:17

Kod mene na Puntu je bio zatvoren, i svetlela je check lampica (inace bio je zatvoren sa dva mala tanka lima)... Cena novog je pre godinu dana bila 12 500 dinara u onoj dole prodavnici u Dimitrija Tucovica, zaboravih kako se zove :glavomuzid: ...
http://www.felicity.edu.rs" onclick="window.open(this.href);return false;

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23795
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Zatvaranje EGR ventila

Post od dragvorl » 11 Maj 2012, 22:58

Woodoo je napisao:
dragvorl je napisao:
robbief je napisao: edit2: rec majtora o EGR-u: "egr ventil se potpuno otvara kad je motor hladan da bi deo izduvnih gasova vratio u cilindre na dodatno sagorevanje i smanjio dimljenje.zbog velike kolicine garezi (lose gorivo) egr zablokira ostane otvoren i kad je motoru potreban hladnija smesa(zbog toga je tu i interkuler)on ga i dalje puni vrelim gasovima a usisnu granu i senzor garezi.zatvaranjem egr-a malo sporije zimi zagrevas motor i vise zagadjujes okolinu.egr se blokira,zatvara fizicki a elektronski je i dalje prisutan.najbolje resenje jeste ciscenje ako je moguce.zakljucak izvedi sam"
Boldovano mi nikako nije logicno. Kako se sporije zagreva motor kada dobija manje goriva? Cilj EGR-a je bas da smanji temperaturu u komori.
Sporije se zagreva zato sto se deo izduvnih gasova koji su vec prosli kroz motor (pa su samim topliji od spoljasnjeg vazduha) ne vraca pa je potrebno malo vise vremena da motor postigne radnu temperaturu. Taj duzi vremenski interval zagrevanja motora se skoro ne primeti, bar ja ne primecujem. Koliko znam JTD je jedini motor kod koga moze da se zatvori EGR a da ne svetli lampica (vec kod MTJ-a svetli) i ima nekoliko primera da su ljudi presli i 100.000km sa zatvorenim EGR-om bez ikakvog problema.
ALi izduvni gasovi u komori ne sagorevaju i ne zagrevaju motor. Zato mi je to jako sumnjivo.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
BobanR
Postovi: 819
Pridružio se: 12 Apr 2015, 22:07
Garaža: Brera 2.4
Lokacija: Kragujevac

Re: Brera 2.0 JTDm

Post od BobanR » 07 Feb 2018, 19:02

legendica je napisao:
07 Feb 2018, 17:34
Kolko se ja razumem, nakon chipa obavezno je skidanje katalizatora kako bi turbo imao bolje hladjenje, makar su tako meni rekli kada sam cipovao.
Imaces samo malo jaci zvuk turba, inace ostalo je isto.
Ovo nema utemeljenja u realnosti. Hlađenje turba se obezbeđuje vodom, kod onih turbina koje imaju vodeno hlađenje. To su turbine poslednje generacije.
Skidanje katalizatora, doduše, utiče na smanjenje temperature izduvnih gasova, tako što smanjuje povratni pritisak.

Korisnikov avatar
HKS
Postovi: 11164
Pridružio se: 14 Jan 2013, 17:31
Lokacija: Soba

Re: Brera 2.0 JTDm

Post od HKS » 08 Feb 2018, 00:34

Koja je logika da auto isto ili manje zagadjuje sa uklonjenim EGR?

Послато са m2 уз помоћ Тапатока


Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23795
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Brera 2.0 JTDm

Post od dragvorl » 08 Feb 2018, 00:39

I kada je u jednom loncu blize motoru ide cat, posle njega filter.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
Nikolaa
Postovi: 1316
Pridružio se: 09 Feb 2014, 10:58
Garaža: Reasonably Priced Car
Lokacija: Beograd

Re: Brera 2.0 JTDm

Post od Nikolaa » 08 Feb 2018, 00:47

HKS je napisao:
08 Feb 2018, 00:34
Koja je logika da auto isto ili manje zagadjuje sa uklonjenim EGR?

Послато са m2 уз помоћ Тапатока
i mene zanima


aj ima smisla da kazes da moze da prodje MOT bez DPFa jer se meri CO2, al da manje zagadjuje je prosto netacno.

svakako ono sto kolje su azotna isparenja, za sta DPF(i egr) zapravo sluze, a mislim da se to ne meri :)

Korisnikov avatar
BobanR
Postovi: 819
Pridružio se: 12 Apr 2015, 22:07
Garaža: Brera 2.4
Lokacija: Kragujevac

Re: Brera 2.0 JTDm

Post od BobanR » 08 Feb 2018, 08:35

Napisah "štetnih materija na merenju". NOx se ne meri na MOT testu. Meri se CO i HC(CxHy).
EGR praktično služi da smanji efikasnost motora, odnosno snizi temperatura sagorevanja, te na taj način smanji emisiju NOx. To naravno ima svoje nuspojave, kao što je povećanje CO i čađi zbog smanjene efikasnosti prilikom sagorevanja dizela.
Uklanjanjem EGR-a se smanjuje količna CO, smanjuje potrošnja, a i dobije koji KW.

ddanijell
Postovi: 1366
Pridružio se: 24 Maj 2017, 23:41
Garaža: SEAT ATECA 2.0 CR TDI 190hp DSG 4Drive XCELLENCE

Re: Brera 2.0 JTDm

Post od ddanijell » 08 Feb 2018, 11:55

BobanR je napisao:
08 Feb 2018, 08:35
Uklanjanjem EGR-a se smanjuje količna CO, smanjuje potrošnja, a i dobije koji KW.
Moram da te nerado demantujem , nadam se da mi neces zameriti.
Uklanjanjem egr-a se ne dobija nista na snazi, pod uslovom ako posmatramo potpuno ispravan auto sa ispravnim egr, a ne zaglavljeno/otvorenim egr ventilom.
Kada auto stavis na dyno valjke i sa i bez egr dobijes istu snagu jer kod merenja gas ide u patos, a mapa u ecu je takva da kada se skroz pritisne gas egr je 100% zatvoren i ne utice na sagorevanje i samim tim snaga bude u 1ks ista.
Na prethodnom autu sa 2.0tdi je softverski bio eliminisan egr (a jedno vreme i mehanicki za test), jedini benefit je bio ostriji odziv na gas medjutim to je posledica jer nakon iskljucenja egr svi izduvni gasovi direktno transportuju na izduv preko turbine i ona vrti dosta velikim rpm cak i na leru. U startu me je jako nervirao zvuk jer vec od lera se turbina cula da je prilicno aktivna, ali benefit instant primanja gasa je bio toliko izrazen da mi se nije vracala stara mapa, bukvalno auto je cupao od lera pa na dalje, totalno drugi osecaj.
Za potrosnju u mom slucaju sam dobio skoro za 0.5L vecu sa zatvorenim egr sto i ima neke logike, a napominjem autu nije zatvaran egr zbog neispravnosti niti je bio prljav ili zaglavljen vec sasvim zbog drugih stvari.
Ponavljam da ne bude zabune, sve ovo vazi za auto sa agregatom u odlicnom stanju , a kod poluraspalih auta koji lose sagorevaju zbog losih dizni, trose ulje, normalno je da takvima egr smeta jer preko njega sva ona cadj prodje i blokira ga, ostane konstantno poluotvoren i pravi probleme i onda veca steta nego korist od istog.

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23795
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Brera 2.0 JTDm

Post od dragvorl » 08 Feb 2018, 12:09

Pa ima valjda nekih benefita i od toga sto u komori sagoreva samo vazduh i gorivo, a ne i sagoreli gasovi iz izduva. Pricamo naravno u rezimu rada kada je EGR aktivan.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

ddanijell
Postovi: 1366
Pridružio se: 24 Maj 2017, 23:41
Garaža: SEAT ATECA 2.0 CR TDI 190hp DSG 4Drive XCELLENCE

Re: Brera 2.0 JTDm

Post od ddanijell » 08 Feb 2018, 12:16

U mom slucaju 0.5L veca potrosnja mi i nije bila benefit, u istim uslovima 100km/h ista deonica vise puta mereno sa aktivnim egr potrosnja 5.0L , sa iskljucenim egr skoro 5.5L .
Moguce da je to vise izuzetak nego pravilo. Isto u odredjenim uslovima temperatura koja se stvara u cilindrima je dosta veca sa iskljucenim egr, sad koliko je to dugorocno gledano stetno ne bih znao ali svakako nije benefit.
Kada kupis auto koji je presao boga oca i dimi i cadji svakako je benefit kada zatvoris egr :D .

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23795
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Brera 2.0 JTDm

Post od dragvorl » 08 Feb 2018, 12:24

Zamisli sad da neko vuce stalno prikolicu tim autom kom i radi egr, istopio bi mu se motor od povecane temp u cilindru jer na opterecenju nece paliti egr.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

ddanijell
Postovi: 1366
Pridružio se: 24 Maj 2017, 23:41
Garaža: SEAT ATECA 2.0 CR TDI 190hp DSG 4Drive XCELLENCE

Re: Brera 2.0 JTDm

Post od ddanijell » 08 Feb 2018, 12:34

Pod opterecenjem egr je minimalno ili nikako otvoren. Vece opterecenje = vise sipanog goriva = vise hladjenja cilindara.
Najveci stepen otvorenosti egr je na tzv "soliranju" , kada auto se vozi laganom voznjom bez opterecenja (sa najmanjom potrosnjom).
Isto sto nisam napomenuo sa iskljucenim egr se javlja problem na velikom rpm kada se naglo pusti gas, dolazi do overboosta iz turbine jer sa izduvne grane umesto preko egr da napravi recirklaciju, on kompletno sve sto usisa izbacuje preko turbine na izduv.
Radio sam vise puta snimanja parametara sa i bez egr u toku voznje i taj overboost se bas izrazeno video, iako je turbina sa varijabilnom geometrijom, ali kako god nije pravilo probleme.

Korisnikov avatar
BobanR
Postovi: 819
Pridružio se: 12 Apr 2015, 22:07
Garaža: Brera 2.4
Lokacija: Kragujevac

Re: Brera 2.0 JTDm

Post od BobanR » 08 Feb 2018, 12:43

Da, ukupan broj konjskih snaga nije veći, ali u određenom rasponu, kada je EGR aktivan, jeste. Poenta je da EGR loše utiče na efikasnost motora.
Potrošnja sa EGR-om je veća 3%. To su zvanične brojke testiranja na, pretpostavljam, novim motorima sa ispravnim EGR ventilima. Imajući u vidu način rada, smanjena potrošnja bez EGR-a ima smisla.
EGR utiče na temperaturu u cilindrima tako što smanjujući količinu kiseonika, smanjuje količinu goriva koje sagoreva, te na taj način snižava temperaturu. Inače, bez menjanja parametara u mapi, ista količina goriva se ubrizgava na istom broju obrtaja, sa ili bez EGR-a, samo bez EGR-a se veća količina iskoristi.

Ne znam šta znači veće opterećenje, ali količina ubrizganog goriva je određena mapom i vezana za obrtaje. Uz obrtaje, na količinu ubrizganog goriva mogu da utiču EGT, količina usisanog vazduha i pritisak turbine, odnosno, limiteri određeni mapom mogu da utiču na to da ECU "saseče" gorivo, ukoliko neki od pomenutih parametara indikuje da nešto nije u redu sa motorom.

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23795
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Brera 2.0 JTDm

Post od dragvorl » 08 Feb 2018, 12:51

ddanijell je napisao:
08 Feb 2018, 12:34
Pod opterecenjem egr je minimalno ili nikako otvoren. Vece opterecenje = vise sipanog goriva = vise hladjenja cilindara.
Vise hladjenja cilindra, ali ako motor opteretis vise sagorevace vise goriva i generisati vecu kolicinu energije u jedinici vremena i tako zagrevati i termicki opterecivati elemente vise nego pri manjem opterecenju kad je manja kolicina ubrizganog goriva. Naveo sam ovaj okstreman primer sa prikolicom cisto jer i da mu ugasis EGR, 99% ga nece moci pregrejati jer se nece koristiti u najekstremnijim uslovima, a i svakako kao sto je navedeno EGR se koristi samo pri delimicnom opterecenju i tu nema neke sanse da se pregreje sve i da nema recirkulacije tj. kada je iskljucena.
Prikačeni fajlovi
Capture.JPG
Capture.JPG (19.45 KiB) Pogledano 3375 puta
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

ddanijell
Postovi: 1366
Pridružio se: 24 Maj 2017, 23:41
Garaža: SEAT ATECA 2.0 CR TDI 190hp DSG 4Drive XCELLENCE

Re: Brera 2.0 JTDm

Post od ddanijell » 08 Feb 2018, 13:00

Shvatam u potpunosti, ukupna kolicina energije koju agregat disipira se povecava sa kolicinom potrosenog goriva i to sve stoji, ne sporim, ali nisam mislio na to.
U momentu explozije smese sam vrh klipa trpi oko 1500c i ta temperatura se izrazito menja sa kolicinom kiseonika i tu direktno najveci uticaj i razliku pravi imanje i neimanje egr ventila.
Ako se nema egr jedina opcija za ostajanje ispod nekog safe limita sto se tice temperature je sipanje vece kolicine goriva za istu kolicinu usisanog vazduha.
Direktu posledicu previsoke izlazne temperature trpi klip, ventili i turbina, i oni su ugrozeni.
Skoro je Boban radio merenja na svojoj breri po tom osnovu pa moze i on da kaze koju po tom pitanju , direktno iz prve ruke.

Odgovori