Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
-
Laki021
- Postovi: 13095
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
- Garaža: BMW 540i xDrive
- Lokacija: Zurich
Post
od Laki021 » 11 Apr 2012, 18:31
somi-car je napisao:Sa nasim "kvalitetnim" gorivom poslednje sto treba da nas brine je ekologija. Jer ako prodavci i drzava ne brinu o tome, zasto bi se i ja cimao oko toga.
Radije bih brinuo o tome da mi auto radi ispravno i da ne potrosim xxxx cifru da bi ga popravio.
Naravno, i bas zato sto svi tako razmisljaju i misle samo na sebe nam sve i ide kako ide...
Razumem kad neko skine i katalizator ili dpf kad mu crkne i popravka skupo kosta, ali cesto cak i ovde po forumu vidimo kako se genijalci hvale kako su skinuli nesto od ovoga, eto cisto tako da skinu tu glupost, iako nisu imali nikakvog problema.
Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
-
dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23802
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
-
Kontakt:
Post
od dragvorl » 11 Apr 2012, 18:45
Molim vas da diskusija ostane u tehnickom segmentu, a ne na nivou globalnog zagrevanja i slicno.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
-
somi-car
- Postovi: 2237
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:50
- Garaža: Skoda Superb, Opel Combo
- Lokacija: BG
Post
od somi-car » 11 Apr 2012, 19:18
Licno, ne bih blokirao EGR. Ne znam cenu novog ali smatram i odrzavam auto u skladu sa time da svaki deo ima svoju funkciju i da je potrebno da svaki bude u sto boljem stanju jer samo tako mogu da racunam na ispravan i pouzdan auto.
Posle kupovine polovnjaka uvek uradim sve osnovne servise i zamenim sve sto se pokaze kao neispravno.
To je jedan od razloga sto sam odustao od kupovine jednog prelepog PUG 307 2.0 HDI (DPF i plivajuci).
-
elMaestro
- Postovi: 3235
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:07
- Garaža: C2
Post
od elMaestro » 12 Apr 2012, 00:22
Ima li smisla uzimati polovan EGR ventil? Ne d'o Bog da mi treba, nego čisto informativno.
Имам једно потпитање...
-
somi-car
- Postovi: 2237
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:50
- Garaža: Skoda Superb, Opel Combo
- Lokacija: BG
Post
od somi-car » 12 Apr 2012, 08:01
Po onome sto sam ja procitao u prethodno postavljenim tutorijalima, dobro remontovan polovni egr ventil je jednako dobar kao nov.
-
nikaragva
- Postovi: 14754
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
- Garaža: Zafir
- Lokacija: Vulinjak
Post
od nikaragva » 12 Apr 2012, 08:47
Pa u slucaju mog tipa, ako je cist i ako onaj solenoid radi kako treba, sve je to isto. Medjutim zna da taj solenoid blokira, e onda mozda ima smisla kupovati nov.
-
somi-car
- Postovi: 2237
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:50
- Garaža: Skoda Superb, Opel Combo
- Lokacija: BG
Post
od somi-car » 12 Apr 2012, 11:56
Koliko se krecu cene novih EGR ventila i koliko u proseku traju sa nasim gorivom?
-
dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23802
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
-
Kontakt:
Post
od dragvorl » 03 Maj 2012, 23:26
Naisao sam na interesantan grafik u vezi rada EGR-a. U pitanju je donji grafik. BMEP je skracenica za brake mean effective pressure, teoretski pritisak u cilindrima koji reflektuje karakteristiku momenta/snage, sto veci BMEP to veci i moment. Dakle vidljivo je da na malom i umerenom opterecenju EGR ima najvecu ulogu.
-
Prikačeni fajlovi
-
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
-
nikaragva
- Postovi: 14754
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
- Garaža: Zafir
- Lokacija: Vulinjak
Post
od nikaragva » 04 Maj 2012, 09:34
Pa negde do 2500-3000 obrtaja, to za dizela nije bas umereno, vecina vozi dizel plafon do tih 3000 obrtaja
Pretpostavio sam da oni procenti sa strane znace koliko je EGR otvoren?
-
dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23802
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
-
Kontakt:
Post
od dragvorl » 04 Maj 2012, 11:49
BMEP ti je opterecenje (manji BMEP manje opterecenje), broj obrtaja i opterecenje nisu u nuznoj vezi.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
-
dunx81
- Postovi: 5576
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:20
- Garaža: Civic 1.8
- Lokacija: Zrenjanin
Post
od dunx81 » 04 Maj 2012, 11:54
Laki021 je napisao:......ali cesto cak i ovde po forumu vidimo kako se genijalci hvale kako su skinuli nesto od ovoga, eto cisto tako da skinu tu glupost, iako nisu imali nikakvog problema...
Ovo kanda na moj racun?
-
nikaragva
- Postovi: 14754
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
- Garaža: Zafir
- Lokacija: Vulinjak
Post
od nikaragva » 04 Maj 2012, 21:07
dragvorl je napisao:BMEP ti je opterecenje (manji BMEP manje opterecenje), broj obrtaja i opterecenje nisu u nuznoj vezi.
Da, jasno. Ali sam gledao i drugu stranu grafikona i povezanost obrtaja i % EGR-a.
Ne pisu procenti sa strane na grafiku, ali valjda je tamo za 500o/min EGR 100%.
-
dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23802
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
-
Kontakt:
Post
od dragvorl » 04 Maj 2012, 21:14
Evo ga:
Exhaust gas recirculation is a well-established method of controlling NOx emissions (Section
4.2.2), and the Ford HSDI engine was the first application in which cooled EGR was used.
Figure 4.22b shows the EGR schedule, with up to half of the air being replaced by EGR at
light loads.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
-
Woodoo
- Postovi: 2344
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:12
- Lokacija: Beograd
Post
od Woodoo » 11 Maj 2012, 15:22
dragvorl je napisao:robbief je napisao:
edit2: rec majtora o EGR-u: "egr ventil se potpuno otvara kad je motor hladan da bi deo izduvnih gasova vratio u cilindre na dodatno sagorevanje i smanjio dimljenje.zbog velike kolicine garezi (lose gorivo) egr zablokira ostane otvoren i kad je motoru potreban hladnija smesa(zbog toga je tu i interkuler)on ga i dalje puni vrelim gasovima a usisnu granu i senzor garezi.zatvaranjem egr-a malo sporije zimi zagrevas motor i vise zagadjujes okolinu.egr se blokira,zatvara fizicki a elektronski je i dalje prisutan.najbolje resenje jeste ciscenje ako je moguce.zakljucak izvedi sam"
Boldovano mi nikako nije logicno. Kako se sporije zagreva motor kada dobija manje goriva? Cilj EGR-a je bas da smanji temperaturu u komori.
Sporije se zagreva zato sto se deo izduvnih gasova koji su vec prosli kroz motor (pa su samim topliji od spoljasnjeg vazduha) ne vraca pa je potrebno malo vise vremena da motor postigne radnu temperaturu. Taj duzi vremenski interval zagrevanja motora se skoro ne primeti, bar ja ne primecujem. Koliko znam JTD je jedini motor kod koga moze da se zatvori EGR a da ne svetli lampica (vec kod MTJ-a svetli) i ima nekoliko primera da su ljudi presli i 100.000km sa zatvorenim EGR-om bez ikakvog problema.
-
elMaestro
- Postovi: 3235
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:07
- Garaža: C2
Post
od elMaestro » 11 Maj 2012, 16:02
Može valjda kod svakog, samo na JTD-u ne treba čačkanje oko elektronike, dok kod ostalih ima mehaničko i elektronsko zatvaranje.
Имам једно потпитање...