Problem sa pokazivačem goriva na instrument tabli, citroen C5

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
bralex036
Postovi: 3
Pridružio se: 14 Okt 2023, 18:19

Problem sa pokazivačem goriva na instrument tabli, citroen C5

Post od bralex036 » 14 Okt 2023, 21:41

Pozdrav svima!
Hvala za prijem u grupu!
Imam problem sa pokazivačem goriva na instrument tabli na citroenu C5, 2.0 hdi, 89 Kw, 2002 godište.
Skidao sam kleme na akumulatoru da ih očistim i namažem tankim slojem masti! Nakon vraćanja klema, auto nije hteo da upali i došlo je do pražnjenja akumulatora! Izbacio mi je na displeju da imobilajzer ima grešku! Auto sam startovao nakon prespajanja kablovima sa drugim automobilom! Još jednom mi je izbacio ovu grešku za imobilajzer i posle toga je upalio! Sve je bilo normalno osim kazaljke za nivo goriva! U rezervoaru je bilo oko 10 ak litara goriva, između rezerve i sledeće crtice a kazaljka je skočila skoro na polovinu! Probao sam opet da skinem klemu na 10 ak minuta ne bi li se računar resetovao ali ništa nisam dobio, kazaljka i dalje pokazuje skoro polovinu rezervoara! Nemam predstavu šta je se desilo i šta činiti. Ako neko zna šta može da bude problem, neko iskustvo sa ovakvim problemom!
Hvala unapred!

Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 45833
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Problem sa pokazivačem goriva na instrument tabli, citroen C5

Post od Geza » 14 Okt 2023, 21:52

Baci pogled na osigurač koji je zadužen za merač goriva.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

ljubitelj
Postovi: 10594
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Problem sa pokazivačem goriva na instrument tabli, citroen C5

Post od ljubitelj » 15 Okt 2023, 08:44

Nema osigurač, nema ni merač goriva.
Nisi napisao kojom procedurom si skidao kleme sa aku i da li si radio strogo po uputstvu (redosledu i po broju sekundi izmedju operacija).

Deluje da nije radjeno po servisnom uputstvu Citroena pa da je pobrljavio BSI.

Ne treba raditi ništa u principu, nije nikakav kvar.

Voziti normalno i sipati normalno a onda će kompjuter (BSI) sam proračunati potreban položaj skazaljke nakon nekog vremena prema prosečnoj potrošnji.

Prilikom paljenja na kablove sa drugog auta takodje treba ispoštovati proceduru iz uputstva kao da su skidane kleme.
Ukratko, pre skidanja kleme otvoriti levi prozor, skinut kljuć sa kontakta i izvaditi iz brave , pogasiti sva svetla u kabini, otvoriti haubu, zatvoriti vrata.
Čekati barem 120 sekundi.

Onda skinuti kleme.

Nakon vraćanja klema sačekati 30 sekundi (mada je bolje 180 sekundi, 3 minuta minimum), zatim kroz otvroeni prozor upaliti kratka svetla, sačekati 15tak sekundi, otvoriti vrata, staviti ključ u bravu i startovati motor.
Pustiti da motor rad nekoliko minuta i proveriti (dijagnostikom) status svih računara da li su korektno aktivirani.

Imobilajzer je kombinacija aktivnosti ključa, BSI i ECU motora, uglavnom je BSI (kao prevodilac protokola) taj koji "zaglavi" ponekad.

bralex036
Postovi: 3
Pridružio se: 14 Okt 2023, 18:19

Re: Problem sa pokazivačem goriva na instrument tabli, citroen C5

Post od bralex036 » 15 Okt 2023, 15:48

Hvala!
Ne mogu sada da se setim kako sam skidao kleme, znam da se prvo skida ''minus'' pa ''plus'', prilikom vraćanja samo obrnut postupak.
Ovo za skidanje klema sa vremenskom zadrškom nisam znao ustvari prvi put čujem. Verovatno ima sve svoje što je to tako.
Imam drugara koji se bavi dijagnostikom i rekao mi je da je tu pobudalilo električno kolo vezano za kazaljku pokazivača. savetovao me je da naspem jedno desetak litara goriva, da bi se kazaljka pomerila i da će možda da se stavi u normalu. Dijagnostikom može kazaljku da simulira nulti položaj i maksimalni položaj da otprilike tako napravi reset pokazivača. U suštini ni on ne zna da li bi to pomoglo dok se ne proba. Ja ću sipati goriva i voziti neko vreme kao što si ti rekao i videti da li će se nakon nekog vremena kazaljka urazumiti.
Pozdrav!

lami
Postovi: 3275
Pridružio se: 19 Feb 2017, 15:34
Lokacija: Smederevo

Re: Problem sa pokazivačem goriva na instrument tabli, citroen C5

Post od lami » 15 Okt 2023, 20:33

Nebitno je sta si radio, probaj opet ovo poslednje sto je napisao. To ti je kao neki reset bez dijagnostike. Nekad uspe, a nekad moras da teras dalje sa dijagnostikom.

To perform the reset;

Put the drivers window down and lift the bonnet (leave the key in the ignition)
Ensure all equipment (stereo etc) is switched off
Ensure all doors are closed and reach through the window to remove the key from the ignition
Wait 3 minutes
Disconnect the battery and then wait 15 seconds
Reconnect the battery and wait 10 seconds (Do not open any doors)
Switch on the ignition (but don't start the engine) and check that all tests pass
Hold the lock button on the key down for 10 seconds
Remove the key, open the drivers door, close it and check the central locking works (I had to hold the lock button down for another 10 seconds at this point)
Start the engine and complete the systems check
Note: When you put the drivers window up, it won't automatically go all the way up. Make sure you close it all the way before putting it down, otherwise the automatic close won't close it all the way until you next turn the ignition on and off

Послато са SM-S918B помоћу Тапатока


ljubitelj
Postovi: 10594
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Problem sa pokazivačem goriva na instrument tabli, citroen C5

Post od ljubitelj » 15 Okt 2023, 22:08

Pokazivanje goriva ide preko obrade BSI a preko board kompjutera i ABSa.
BSI prima signal od plovka ali ga ne prikazuje direktno.

Samoresetuje se, ali se mora sipati više od približno 7 litara goriva u rezervoar i mora biti ispravan čep (magnet u njemu i mikrokontakt u postolju) gde se sipa gorivo.

Potražiti pojam "floper" i "TNG"...to je sistem kod francuskih vozila a posebno je obrada signala potrebna upravo zbog nepostojanja veze plovka i skazaljke.

Dakle, nije nikakav kvar i ništa ne treba da se popravlja- samo će posle nekog vremena.

A sledeći put pravilno primeniti proceduru iz uputstva. (jer može i svašta da se desi a što zahteva posle popravku). BSI nema bekap memorije !

bralex036
Postovi: 3
Pridružio se: 14 Okt 2023, 18:19

Re: Problem sa pokazivačem goriva na instrument tabli, citroen C5

Post od bralex036 » 16 Okt 2023, 14:38

Hvala drugari na savetima!
Svako dobro!

Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Postovi: 13409
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Problem sa pokazivačem goriva na instrument tabli, citroen C5

Post od McGruja » 16 Okt 2023, 16:55

ljubitelj je napisao:Pokazivanje goriva ide preko obrade BSI a preko board kompjutera i ABSa.
BSI prima signal od plovka ali ga ne prikazuje direktno.

Samoresetuje se, ali se mora sipati više od približno 7 litara goriva u rezervoar i mora biti ispravan čep (magnet u njemu i mikrokontakt u postolju) gde se sipa gorivo.

Potražiti pojam "floper" i "TNG"...to je sistem kod francuskih vozila a posebno je obrada signala potrebna upravo zbog nepostojanja veze plovka i skazaljke.

Dakle, nije nikakav kvar i ništa ne treba da se popravlja- samo će posle nekog vremena.
Sunce ti jebem, Francuzi su ludi ko niko, koji mind fuck

ljubitelj
Postovi: 10594
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Problem sa pokazivačem goriva na instrument tabli, citroen C5

Post od ljubitelj » 16 Okt 2023, 17:16

Kod nekih drugih slično, isto treba floper akrobacija pri ugradnji TNGa.
Italijanski AEB ima čitav niz tih "floper" adaptera za francuze i japance.

Kod nas popularni AC Stag ima isto, 5 modela.
Evo npr za francuze https://www.ac.com.pl/products-autogas/ ... le-fc/348/

ili za japance https://www.ac.com.pl/products-autogas/ ... e-jc2/677/

A i Mercedes, Lexus i Opel imaju svoju varijantu https://www.ac.com.pl/products-autogas/ ... fle-p/415/

Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 45833
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Problem sa pokazivačem goriva na instrument tabli, citroen C5

Post od Geza » 16 Okt 2023, 17:36

Fora sa osiguračem je izgleda previše jednostavna. :mrgreen:
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

Odgovori