Indikator regeneracije DPF filtera
- Darko.medino
- Postovi: 108
- Pridružio se: 02 Nov 2023, 18:58
- Garaža: Mazda cx5 , Kawasaki GTR 1400
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Indikator regeneracije DPF filtera
Mozda nekome dam ideju...
na Peugeot 508 , kad DPF radi regeneraciju , palle se grejaci zadnjeg stakla i grejaci retrovizora...
to se moze "pametno iskoristiti" u smislu - vidim kad radi regeneraciju , necu da ga prekidam , i time iole produzite zivot svom DPF filteru , izbegnete odlazak u safe mode itd itd...
saljem video klip kao ideju , a vi pustite masti na volju
https://youtu.be/o9UpKdeJP0U
na Peugeot 508 , kad DPF radi regeneraciju , palle se grejaci zadnjeg stakla i grejaci retrovizora...
to se moze "pametno iskoristiti" u smislu - vidim kad radi regeneraciju , necu da ga prekidam , i time iole produzite zivot svom DPF filteru , izbegnete odlazak u safe mode itd itd...
saljem video klip kao ideju , a vi pustite masti na volju
https://youtu.be/o9UpKdeJP0U
Re: Indikator regeneracije DPF filtera
Sto puta sam pomislio kako mi ovo treba na Volvou... Doduše, sad ga ne vozim toliko po gradu, pa i ne znam da li i kad radi regeneraciju, ali po gradskoj vožnji bi koristilo. Dobra ideja.
@UrosM96 smišljaj ovo za XC90 haha
@UrosM96 smišljaj ovo za XC90 haha
- zdushan
- Postovi: 1656
- Pridružio se: 12 Jan 2013, 13:02
- Garaža: Škoda Superb 2.0 TDI 4x4
- Lokacija: Beograd
Re: Indikator regeneracije DPF filtera
I meni to treba za Čkodu..
Al se ipak pitam koji je genije to smislio i zasto. Kao fabricko rešenje... koji će to k... da radi pri reg.
Sent from my SM-A715F using Tapatalk
Al se ipak pitam koji je genije to smislio i zasto. Kao fabricko rešenje... koji će to k... da radi pri reg.
Sent from my SM-A715F using Tapatalk
- Darko.medino
- Postovi: 108
- Pridružio se: 02 Nov 2023, 18:58
- Garaža: Mazda cx5 , Kawasaki GTR 1400
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Re: Indikator regeneracije DPF filtera
Nemoj me drzati za rec , ali mislim da se ma taj nacin agregat optereti , popali potrosace sta znam ..
Objasnjavao mi je drugar, najbolji drug mi radi u KDD ( ovlasceni za pezota ) , ali mi izaslo iz glave sta bese rekao
Objasnjavao mi je drugar, najbolji drug mi radi u KDD ( ovlasceni za pezota ) , ali mi izaslo iz glave sta bese rekao
Re: Indikator regeneracije DPF filtera
To je sve dobro poznato , sažvakano i ovde na forumu i važi za komplet PSA grupu, za matični Pežo i ostale podbrendove.
I neki zaključak je da je nepotrebno to prikazano, DPF kod PSA praktično ne može da postane problem, ne ulazi u safe mod, nema nikakvih smetnji u radu u bilo kojim uslovima.....ukratko taj sistem su jako dobro osmislili još u startu 1998. godine kada su počeli sa ugradnjom DPF tj FAP (fr.).
Osim tih potrošača pale se još i grejači, zatim ventilatori i menja ugao ubrizgavanja...izdao je PSA više uputstava kako to sve radi.
I neki zaključak je da je nepotrebno to prikazano, DPF kod PSA praktično ne može da postane problem, ne ulazi u safe mod, nema nikakvih smetnji u radu u bilo kojim uslovima.....ukratko taj sistem su jako dobro osmislili još u startu 1998. godine kada su počeli sa ugradnjom DPF tj FAP (fr.).
Osim tih potrošača pale se još i grejači, zatim ventilatori i menja ugao ubrizgavanja...izdao je PSA više uputstava kako to sve radi.
- Darko.medino
- Postovi: 108
- Pridružio se: 02 Nov 2023, 18:58
- Garaža: Mazda cx5 , Kawasaki GTR 1400
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Re: Indikator regeneracije DPF filtera
Mozda i nema neke veze , ali , kako ford kuga kao glavni problem na svim forumima naglasava bas problem sa dpf, a unutra je 2.0 hdi , pezoov agregat ?
I da , i te kako moze pezo da ima problem sa dpf... Mogu sad da trknem do garaze i uslikam ti jedno 7,8 kom sa problemom dpf
I da , i te kako moze pezo da ima problem sa dpf... Mogu sad da trknem do garaze i uslikam ti jedno 7,8 kom sa problemom dpf
Re: Indikator regeneracije DPF filtera
U Fordu nije PSA 2,0HDi agregat, jesu veoma slični po poreklu i jeste dosta delova medjsuobno zamenljivo ali softver i periferija nije.
Pa tako Ford ima svoj sistem DPFa sa 5.tom diznom, a takodje Ford (recimo njegov podbrend Volvo) imao je i svoju proizvodnju agregata...dakle nije PSA.
I taj agregat recimo ima drugačije mape, alternatori nisu zamenljivi, ima nekih problema koje Pežo nema u radu.
A kao "isti su" HDi, i to jeste površinski posmatrano ali ima bitnih razlika.
Kod Pežoa je poseban sistem sa aditivom koji snižava radnu temperaturu DPF filtera tako da se veoma lako dogadja oksidacija čadji, već na niskih 350C umestpo 650C kao što je kod Forda i inih drugih potrebni neki minimum.
Zato je kod Pežoa taj aditiv relativno skup kao originalni rezervni deo ali srećom italijani prave nekoliko aftermarket tih aditiva koji rade posao a koštaju 1/3 cene.
A aditiv se doliva na servisnom intervalu DPFa, na nekih 120,000-160,000km.
Pežo ima na desetine miliona ( 1,000,000 pa x10) vozila sa DPF u zadnjih 25 godina primene tog sistema, tako da tih 7 ili 8 komada ni približno ne odslikava opšte stanje.
A koji su tačno problemi u tih 7-8 komada sa DPF sistemom?
Ja znam barem 100njak komada raznih godišta bez ikakvih problema.
Pa tako Ford ima svoj sistem DPFa sa 5.tom diznom, a takodje Ford (recimo njegov podbrend Volvo) imao je i svoju proizvodnju agregata...dakle nije PSA.
I taj agregat recimo ima drugačije mape, alternatori nisu zamenljivi, ima nekih problema koje Pežo nema u radu.
A kao "isti su" HDi, i to jeste površinski posmatrano ali ima bitnih razlika.
Kod Pežoa je poseban sistem sa aditivom koji snižava radnu temperaturu DPF filtera tako da se veoma lako dogadja oksidacija čadji, već na niskih 350C umestpo 650C kao što je kod Forda i inih drugih potrebni neki minimum.
Zato je kod Pežoa taj aditiv relativno skup kao originalni rezervni deo ali srećom italijani prave nekoliko aftermarket tih aditiva koji rade posao a koštaju 1/3 cene.
A aditiv se doliva na servisnom intervalu DPFa, na nekih 120,000-160,000km.
Pežo ima na desetine miliona ( 1,000,000 pa x10) vozila sa DPF u zadnjih 25 godina primene tog sistema, tako da tih 7 ili 8 komada ni približno ne odslikava opšte stanje.
A koji su tačno problemi u tih 7-8 komada sa DPF sistemom?
Ja znam barem 100njak komada raznih godišta bez ikakvih problema.
- Darko.medino
- Postovi: 108
- Pridružio se: 02 Nov 2023, 18:58
- Garaža: Mazda cx5 , Kawasaki GTR 1400
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Re: Indikator regeneracije DPF filtera
Ok , vidim u kom pravcu ide , pa nesto ne bih da se nastavljam...
Ako administratori smatraju da je tema ponovljena ili besmislena - u kantu
Nije problem nikakav
Ako administratori smatraju da je tema ponovljena ili besmislena - u kantu
Nije problem nikakav
- cozmo
- Postovi: 5044
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
- Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
- Lokacija: Novi Sad
Re: Indikator regeneracije DPF filtera
@ljubitelj je u pravu ovde.
Nema PSA (HDI) problema sa DPF koji ima Eolys. Ni u gradskoj, ni u vangradskoj voznji. Problemi se javljaju zbog vlasnika koji zapusti vozilo:
a) ignorise upozorenje o aditivu na minimumu (kada se vidi i nivo taloga aditiva u samom filteru - a vidi se i ovako).
b) ignorise gresku da su otisli grejaci/relej grejaca motora (ne pali regeneraciju)
c) ignorise crknute dizne ili egr koji moraju biti ispravni naravno
Ako se auto odrzava po specifikaciji, na dijagnostici i vizuelno proverava stanje aditiva, ne postoji nikakav problem sa ovim sistemom. Ja nisam za 80.000km imao problema nikakvih, DPF sam ocistio jer je nivo natalozenog aditiva dostigao neki limit (on se ne moze sagoreti) pa sam to ocistio. Sve se vidi pri redovnom dosipanju aditiva na dijagnostici. DPF mi je bio apsolutno cist nakon svih ovih godina i predjene kilometraze. Najgore sto moze da se desi zbog tog taloga je da radi regeneracije malo cesce i to je to.
Dakle - stvar je samo redovno odrzavati auto i ispratiti stanje nekih osnovnih stvari.
Za lampicu u retrovizoru znamo odavno i dosta njih ih ugradjuje. Ja na mom autu ne znam kad radi regeneraciju osim ako ISKLJUCIVO pratim trenutnu potrosnju non-stop ili ako ne svira muzika u kolima pa cujem kad cakne relej grejaca retrovizora.
Nema PSA (HDI) problema sa DPF koji ima Eolys. Ni u gradskoj, ni u vangradskoj voznji. Problemi se javljaju zbog vlasnika koji zapusti vozilo:
a) ignorise upozorenje o aditivu na minimumu (kada se vidi i nivo taloga aditiva u samom filteru - a vidi se i ovako).
b) ignorise gresku da su otisli grejaci/relej grejaca motora (ne pali regeneraciju)
c) ignorise crknute dizne ili egr koji moraju biti ispravni naravno
Ako se auto odrzava po specifikaciji, na dijagnostici i vizuelno proverava stanje aditiva, ne postoji nikakav problem sa ovim sistemom. Ja nisam za 80.000km imao problema nikakvih, DPF sam ocistio jer je nivo natalozenog aditiva dostigao neki limit (on se ne moze sagoreti) pa sam to ocistio. Sve se vidi pri redovnom dosipanju aditiva na dijagnostici. DPF mi je bio apsolutno cist nakon svih ovih godina i predjene kilometraze. Najgore sto moze da se desi zbog tog taloga je da radi regeneracije malo cesce i to je to.
Dakle - stvar je samo redovno odrzavati auto i ispratiti stanje nekih osnovnih stvari.
Za lampicu u retrovizoru znamo odavno i dosta njih ih ugradjuje. Ja na mom autu ne znam kad radi regeneraciju osim ako ISKLJUCIVO pratim trenutnu potrosnju non-stop ili ako ne svira muzika u kolima pa cujem kad cakne relej grejaca retrovizora.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
- Darko.medino
- Postovi: 108
- Pridružio se: 02 Nov 2023, 18:58
- Garaža: Mazda cx5 , Kawasaki GTR 1400
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Re: Indikator regeneracije DPF filtera
Ma jasno... Nisam ni ja na mom 508 imao nikakvih problema ... Nego , eto , volim da znam kad radi regu , i nije mi tesko da sacekam da zavrsi proces ...
Bez veze sam okacio klip , rekoh mozda postoji jos neko ko ne zna za foru
Bez veze sam okacio klip , rekoh mozda postoji jos neko ko ne zna za foru
Re: Indikator regeneracije DPF filtera
Ima za to praćenje jednostavno rešenje, aplikacija FAP gde se mogu uživo pratiti i parametri regeneracije dok traje.
Za Android sam probao i radi super, a možda ima i za Apple a to me već nije zanimalo.
Drugi su već pisali i kačili snimke koliko se puno vidi tj. očitava.
Za Android sam probao i radi super, a možda ima i za Apple a to me već nije zanimalo.
Drugi su već pisali i kačili snimke koliko se puno vidi tj. očitava.
- zdushan
- Postovi: 1656
- Pridružio se: 12 Jan 2013, 13:02
- Garaža: Škoda Superb 2.0 TDI 4x4
- Lokacija: Beograd
Re: Indikator regeneracije DPF filtera
To uopšte nije user friendly rešenje. Ne treba da guram nesto u obd i palim aplikaciju svaki put kad sednem da vozim. Treba mi uvek prisutna lampica koja pokaže da je reg. pocela, i da znam da isplaniram kako da je ne prekinem na najlakši i najprakticniji nacin... To je najpotrebnije vag grupi, gde je i reg najdebilnija.
Za pežo sa aditivima se ne treba ni baviti time, tu sve ide glatko i ako ne obracas pažnju. Na bmw- u takodje... Vag je horor sa korisničke strane.
Sent from my SM-A715F using Tapatalk
Za pežo sa aditivima se ne treba ni baviti time, tu sve ide glatko i ako ne obracas pažnju. Na bmw- u takodje... Vag je horor sa korisničke strane.
Sent from my SM-A715F using Tapatalk
- Darko.medino
- Postovi: 108
- Pridružio se: 02 Nov 2023, 18:58
- Garaža: Mazda cx5 , Kawasaki GTR 1400
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Re: Indikator regeneracije DPF filtera
Zasto ?! Pa ja sam na B6 nepogresivo znao kad je reg.
Digne obrtaje , promeni zvuk... Na 508 se ne desi nista , otud potreba da znam kad radi
Digne obrtaje , promeni zvuk... Na 508 se ne desi nista , otud potreba da znam kad radi
- carov2
- Postovi: 4190
- Pridružio se: 23 Apr 2012, 20:24
- Garaža: Audi A4
- Lokacija: Pirot, Kladovo
- Kontakt:
Re: Indikator regeneracije DPF filtera
Ventilator koji piči kada ugasiš auto?zdushan je napisao:To uopšte nije user friendly rešenje. Ne treba da guram nesto u obd i palim aplikaciju svaki put kad sednem da vozim. Treba mi uvek prisutna lampica koja pokaže da je reg. pocela, i da znam da isplaniram kako da je ne prekinem na najlakši i najprakticniji nacin... To je najpotrebnije vag grupi, gde je i reg najdebilnija.
Za pežo sa aditivima se ne treba ni baviti time, tu sve ide glatko i ako ne obracas pažnju. Na bmw- u takodje... Vag je horor sa korisničke strane.
Sent from my SM-A715F using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Indikator regeneracije DPF filtera
@zdushan Slažem se.
Za Pežo i njegov FAP i pišemo, upravo to da je nepotrebno razmišljati uopšte, niti da li je počelo niti da li je završilo, niti da li se prekida, niti da li je toplo ili hladno, autoput ili grad.
PSA jednostavno nemaju probleme, a i za pomenuti BMW je ista priča da vozač i ne treba da se bavi radom sistema.
A ko baš hoće da se detaljno bavi tematikom (za PSA) FAP aplikacija je po meni baš sveobuhvatna jer daje i pritiske i temperature i gramaže i vremena i kilometraže...pa ceo proces može u stina crevca da se analizira.
Ima i besplatna FAP Lite koji takodje može da završi posao znatiželje.
Umesto ove lampice u retrovizoru kod PSA može jednostavno (postoječi analogni)signal regeneracije da se uzme iz BSM a onda samo mašta gde se želi i kakva lampica ili možda zvuk/ zumer da se aktivira.
Npr da se pali lampica od dugih svetala na tabli ili lampica za čitanje gore na plafonu, ili lampica grejača zadnjeg stakla ili ...šta već mašta poželi.
Za Pežo i njegov FAP i pišemo, upravo to da je nepotrebno razmišljati uopšte, niti da li je počelo niti da li je završilo, niti da li se prekida, niti da li je toplo ili hladno, autoput ili grad.
PSA jednostavno nemaju probleme, a i za pomenuti BMW je ista priča da vozač i ne treba da se bavi radom sistema.
A ko baš hoće da se detaljno bavi tematikom (za PSA) FAP aplikacija je po meni baš sveobuhvatna jer daje i pritiske i temperature i gramaže i vremena i kilometraže...pa ceo proces može u stina crevca da se analizira.
Ima i besplatna FAP Lite koji takodje može da završi posao znatiželje.
Umesto ove lampice u retrovizoru kod PSA može jednostavno (postoječi analogni)signal regeneracije da se uzme iz BSM a onda samo mašta gde se želi i kakva lampica ili možda zvuk/ zumer da se aktivira.
Npr da se pali lampica od dugih svetala na tabli ili lampica za čitanje gore na plafonu, ili lampica grejača zadnjeg stakla ili ...šta već mašta poželi.