Opel Astra J, 2010 1.6 115hp A16XER - cudan zvuk tokom voznje.
Poslato: 22 Dec 2023, 12:04
Moram da otvorim posebnu temu o ovom problemu.
Znaci od kad sam kupio auto zeni cujem taj zvuk tokom voznje i ubrzavanja (ujanje/zuljanje/mlevenje jako tesko definisati kakav je to zvuk).
Uradjen veliki servis, zamenjen kompresor klime koji je odlicno radio ali mu je otisao lezaj unutar njega, zvuk je i dalje tu a bili smo ubedjeni da je on glavni krivac. Posle toga tek treci majstor je cuo isti zvuk koji kao da dolazi iza motora od dole i ne cuje se u motornom prostoru vec u kabini. Mislio je da je nesto na izduvu, medjutim pletenica je ok bilo par rupica na izduvu koje je on 'zavario' ali bez promene zvuka. Nakon toga kod istog majstora zamenjene varijabilne remenice, dihtung glave, sredjeni ventili na obradi glave (upusteni ako sam dobro razumeo), zamenjeni dihtunzi, semerinzi, skidan i zupcasti u pk razvod i proveren i sve sto je primeceno da je dotrajalo i da je sad pravo vreme za zamenu je zamenjeno ukljucujuci i lezaj na alternatoru koji je otisao po drugi put (i prethodni vlasnik ga je menjao). Majstor je mislio da je on problem jer bas se cuo ali nije i nakon njegove zamene i dalje se cuje taj zvuk.
Znaci tokom ubrzavanja preko 2000 obrtaja, pored zvuka motora cuje se jos jedan zvuk koji ne prati bas obrtaje ali sa visim obrtajima i on se polako pojacava ali dok odrzavas obrtaje intezitet zvuka se menja (cas je jaci pa slabiji, pa skoro nestane pa se opet pojavi).
Zena mi je pre neki dan javila da i ona cuje taj zvuk i da se nekako najvise cuje i 4-toj brzini.
Provozao sam auto i stvarno se u 4-toj brzini najvise cuje. Ako se u voznji pritisne kvacilo, cim obrtaji padnu ispod 1000 zvuk prestaje (znaci nije neki lezaj u tocku) a ako pritisnem kvacilo a ostavim nogu na gasu (ne dam da obrtaji padnu) i odrzavam recimo obrtaje na oko 2000 obrtaja (sto nije bas lako ako je stisnuto kvacilo) zvuk je i dalje tu ali znacajno tisi. Kao da je nesto na relaciji, menjac/set kvacila/opterecenje motora. Brzine se lepo menjaju, kvacilo normalno hvata ni visoko ni nisko, nema proklizavanja. U leru nema tog zvuka niti ima promene u zavisnosti da li je pritisnuto kvacilo ili ne. Sam set kvacila je menjan pre tri godine i nekih 30k km.
Koliko znam ovaj menjac nije problematican kao onaj u 1.4 turbo benzincu ali planiram da prvo probam zamenu ulja u menjacu. Ko zna da li ga ima dovoljno i da li je ok ulje sipano. Mozda je nesto do diferencijala ili poluosovina ili cak nesto do fiksnog zamajca/osovine koja izlazi iz motora pa kad se 'spoji' menjac preko lamele pocne da se cuje. Ne znam nagadjam, mada mi je nekako menjac glavni osumnjiceni.
Na drugim forumima citam da su Astre H imale problem (Astra J navodno ne) za rezonovanjem desne poluosovine i diferencijala i da je resenje bilo stavljanje nekog tegica na poluosovinu. Ispravna poluosovina ispravan diferencijal ali javlja se cudan zvuk dok god se ne stavi taj teg na poluosovinu. Pa onda plasticni poklopac zupcastog kaisa i varijabilnih remenica koji je na Astrama H i prvim serijama Astre J znao da vibrira i stvara kojekakve vibracije i cudne zvukove tokom voznje. Kasnije je fabrika pocela da stavlja drugaciji poklopac. Majstor je sad taj poklopac sigurno skidao kad je menjao remenice i skidao glavu, valda bi primetio da nesto ne valja.
Nemam pojma, ako imate neku ideju pa da predlozim majstoru da pogleda i to mada bih prvo uradio proveru i zamenu ulja u menjacu.
Znaci od kad sam kupio auto zeni cujem taj zvuk tokom voznje i ubrzavanja (ujanje/zuljanje/mlevenje jako tesko definisati kakav je to zvuk).
Uradjen veliki servis, zamenjen kompresor klime koji je odlicno radio ali mu je otisao lezaj unutar njega, zvuk je i dalje tu a bili smo ubedjeni da je on glavni krivac. Posle toga tek treci majstor je cuo isti zvuk koji kao da dolazi iza motora od dole i ne cuje se u motornom prostoru vec u kabini. Mislio je da je nesto na izduvu, medjutim pletenica je ok bilo par rupica na izduvu koje je on 'zavario' ali bez promene zvuka. Nakon toga kod istog majstora zamenjene varijabilne remenice, dihtung glave, sredjeni ventili na obradi glave (upusteni ako sam dobro razumeo), zamenjeni dihtunzi, semerinzi, skidan i zupcasti u pk razvod i proveren i sve sto je primeceno da je dotrajalo i da je sad pravo vreme za zamenu je zamenjeno ukljucujuci i lezaj na alternatoru koji je otisao po drugi put (i prethodni vlasnik ga je menjao). Majstor je mislio da je on problem jer bas se cuo ali nije i nakon njegove zamene i dalje se cuje taj zvuk.
Znaci tokom ubrzavanja preko 2000 obrtaja, pored zvuka motora cuje se jos jedan zvuk koji ne prati bas obrtaje ali sa visim obrtajima i on se polako pojacava ali dok odrzavas obrtaje intezitet zvuka se menja (cas je jaci pa slabiji, pa skoro nestane pa se opet pojavi).
Zena mi je pre neki dan javila da i ona cuje taj zvuk i da se nekako najvise cuje i 4-toj brzini.
Provozao sam auto i stvarno se u 4-toj brzini najvise cuje. Ako se u voznji pritisne kvacilo, cim obrtaji padnu ispod 1000 zvuk prestaje (znaci nije neki lezaj u tocku) a ako pritisnem kvacilo a ostavim nogu na gasu (ne dam da obrtaji padnu) i odrzavam recimo obrtaje na oko 2000 obrtaja (sto nije bas lako ako je stisnuto kvacilo) zvuk je i dalje tu ali znacajno tisi. Kao da je nesto na relaciji, menjac/set kvacila/opterecenje motora. Brzine se lepo menjaju, kvacilo normalno hvata ni visoko ni nisko, nema proklizavanja. U leru nema tog zvuka niti ima promene u zavisnosti da li je pritisnuto kvacilo ili ne. Sam set kvacila je menjan pre tri godine i nekih 30k km.
Koliko znam ovaj menjac nije problematican kao onaj u 1.4 turbo benzincu ali planiram da prvo probam zamenu ulja u menjacu. Ko zna da li ga ima dovoljno i da li je ok ulje sipano. Mozda je nesto do diferencijala ili poluosovina ili cak nesto do fiksnog zamajca/osovine koja izlazi iz motora pa kad se 'spoji' menjac preko lamele pocne da se cuje. Ne znam nagadjam, mada mi je nekako menjac glavni osumnjiceni.
Na drugim forumima citam da su Astre H imale problem (Astra J navodno ne) za rezonovanjem desne poluosovine i diferencijala i da je resenje bilo stavljanje nekog tegica na poluosovinu. Ispravna poluosovina ispravan diferencijal ali javlja se cudan zvuk dok god se ne stavi taj teg na poluosovinu. Pa onda plasticni poklopac zupcastog kaisa i varijabilnih remenica koji je na Astrama H i prvim serijama Astre J znao da vibrira i stvara kojekakve vibracije i cudne zvukove tokom voznje. Kasnije je fabrika pocela da stavlja drugaciji poklopac. Majstor je sad taj poklopac sigurno skidao kad je menjao remenice i skidao glavu, valda bi primetio da nesto ne valja.
Nemam pojma, ako imate neku ideju pa da predlozim majstoru da pogleda i to mada bih prvo uradio proveru i zamenu ulja u menjacu.