Plin vs dizel, troskovi goriva i odrzavanja
-
- Postovi: 99
- Pridružio se: 31 Maj 2022, 23:21
Plin vs dizel, troskovi goriva i odrzavanja
Na dizel ispadne i skuplja voznja i skuplje odrzavanje zbog velikog broja skupih delova, jedina prednost je sto ima 10x vise dizel automobila na oglasima pa je lakse pronaci ocuvan primerak sto smanjuje troskove i ulaganja.
Koliko u procentima izadje veci trosak za dizela na 3 godine otprilike?
Jasno je da tu ima i dosta srece jer kad dizel nece da upali to je odmah 1k evra za generalnu, kod plina moze da se prodje neko vreme sa zamenom kabla, svecice ili instalacije.
Pricamo o autima 1.6 - 2 litra zapremine.
Koliko u procentima izadje veci trosak za dizela na 3 godine otprilike?
Jasno je da tu ima i dosta srece jer kad dizel nece da upali to je odmah 1k evra za generalnu, kod plina moze da se prodje neko vreme sa zamenom kabla, svecice ili instalacije.
Pricamo o autima 1.6 - 2 litra zapremine.
Re: Plin vs dizel, troskovi goriva i odrzavanja
Isto ili vrlo slično su troškovi po mojoj proceni, svaki auto može da ima kvar bilo veći/skuplji/ bilo manji.
Nisu dizeli baš od šećera pravljeni ali jeste činjenica da je ovde daleko teže naći dizela u rangu sa benzincem p opitanju iste/slične kilometraže i stanja motora pa je realno veći rizik kupovina polovnog dizela.
Za 1k evra može da se uradi generalna V6 Mercedes dizela (materijal OEM/OES proizvodjača, bez ruku) tako da ne treba ni preterivati sa procenama troškova.
Ne bih znao baš koje bi motore poredio, koji 1,6recimo TD sa kojim recimo 1,6 TB motorom, ako su novije konstrukcije iz zadnjih 5-10 godina izrade prilično su slični u smislu da imaju iste moguće rizične delove
(dizne, zamajac, kompjutere, EGR, turbina itd a noviji benzinci i filter čestica pride).
E sad cene zavise puno od brenda i dostupnosti aftermarket ponude za konkretan motor.
Plin takodje za TB motore (ili TD ako se neko odluči za plin u dizelu) sa direktnim ubrizgavanjem uopšte nije jeftina prepravka a i samo tehničko rešenje zavisi i od samog motora.
Neki benzinci zahtevaju istovremenu potrošnju i benzina i plina i sinhroni rad obe dizne (sistema) sa adekvatnom raspodelom dovoda goriva a to nije baš jednostavno podesiti (čitati cena više vremena i truda da se sve uskladi nego sa klasičnim plniskim sistemom).
I najvažnije trošak održavanja po km najviše zavisi od predvidjene kilometraže sa tim vozilom, ako će se puno voziti tipa više od 15-20,000km godišnje dizel se obično preferira upravo zbog troškova.
Tema je veoma široka i veoma različiti mogu biti troškovi od slučaja do slučaja pa je ovo samo načelno mišljenje iz nekog ograničenog iskustva sa oba goriva ali bez iskustva sa troškovima TB sa direktnim ubrizgavanjem (takvih auta je rekao bih mali broj kod nas).
Nisu dizeli baš od šećera pravljeni ali jeste činjenica da je ovde daleko teže naći dizela u rangu sa benzincem p opitanju iste/slične kilometraže i stanja motora pa je realno veći rizik kupovina polovnog dizela.
Za 1k evra može da se uradi generalna V6 Mercedes dizela (materijal OEM/OES proizvodjača, bez ruku) tako da ne treba ni preterivati sa procenama troškova.
Ne bih znao baš koje bi motore poredio, koji 1,6recimo TD sa kojim recimo 1,6 TB motorom, ako su novije konstrukcije iz zadnjih 5-10 godina izrade prilično su slični u smislu da imaju iste moguće rizične delove
(dizne, zamajac, kompjutere, EGR, turbina itd a noviji benzinci i filter čestica pride).
E sad cene zavise puno od brenda i dostupnosti aftermarket ponude za konkretan motor.
Plin takodje za TB motore (ili TD ako se neko odluči za plin u dizelu) sa direktnim ubrizgavanjem uopšte nije jeftina prepravka a i samo tehničko rešenje zavisi i od samog motora.
Neki benzinci zahtevaju istovremenu potrošnju i benzina i plina i sinhroni rad obe dizne (sistema) sa adekvatnom raspodelom dovoda goriva a to nije baš jednostavno podesiti (čitati cena više vremena i truda da se sve uskladi nego sa klasičnim plniskim sistemom).
I najvažnije trošak održavanja po km najviše zavisi od predvidjene kilometraže sa tim vozilom, ako će se puno voziti tipa više od 15-20,000km godišnje dizel se obično preferira upravo zbog troškova.
Tema je veoma široka i veoma različiti mogu biti troškovi od slučaja do slučaja pa je ovo samo načelno mišljenje iz nekog ograničenog iskustva sa oba goriva ali bez iskustva sa troškovima TB sa direktnim ubrizgavanjem (takvih auta je rekao bih mali broj kod nas).
Re: Plin vs dizel, troskovi goriva i odrzavanja
Verovatno je ovo tema koja je XX puta prežvakana i na ovom forumu.
Sve se svodi na to - zavisi šta, kako i koliko voziš
Sve se svodi na to - zavisi šta, kako i koliko voziš
- zdushan
- Postovi: 1645
- Pridružio se: 12 Jan 2013, 13:02
- Garaža: Škoda Superb 2.0 TDI 4x4
- Lokacija: Beograd
Re: Plin vs dizel, troskovi goriva i odrzavanja
Ali:
"ako se neko odluci za plin u dizelu"
Je ipak hit...
Kao da je to jedno 30% slučajeva ovde...
Šou jbt
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
"ako se neko odluci za plin u dizelu"
Je ipak hit...
Kao da je to jedno 30% slučajeva ovde...
Šou jbt
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Re: Plin vs dizel, troskovi goriva i odrzavanja
Šou koliko nepismen treba da budeš da ne kapiraš šta piše u celoj rečenici. ALi već smo navikli na takve ispade
- zdushan
- Postovi: 1645
- Pridružio se: 12 Jan 2013, 13:02
- Garaža: Škoda Superb 2.0 TDI 4x4
- Lokacija: Beograd
Re: Plin vs dizel, troskovi goriva i odrzavanja
Ja nikada ne bih rekao da si ti nepismen, mada sumnjam da nam se status obrazovanja može porediti, što u ovom slučaju nije ni bitno. Verujem da si daleko ispred mene sa ključem i srafcigerom, i tu bih ti svakako dao status barem dr nauka, ako ne i akademika
Ono što je upadljivo je to prošireno mlacenje prazne slame i ubacivanje nepotrebnih podataka, zarad ispadanja "pametniji u društvu" i impresioniranja širokog auditorijuma..
Moj savet ti je da se malo bolje fokusiras, i ne praviš vise sprdnju od sebe. Mozes ti to, verujemo u tebe!
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Ono što je upadljivo je to prošireno mlacenje prazne slame i ubacivanje nepotrebnih podataka, zarad ispadanja "pametniji u društvu" i impresioniranja širokog auditorijuma..
Moj savet ti je da se malo bolje fokusiras, i ne praviš vise sprdnju od sebe. Mozes ti to, verujemo u tebe!
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Re: Plin vs dizel, troskovi goriva i odrzavanja
Promašio si forum, negde drugde treba da se baviš sagovornicima. A ako iko mlati praznu slamu, uspeo si ponovo
- zdushan
- Postovi: 1645
- Pridružio se: 12 Jan 2013, 13:02
- Garaža: Škoda Superb 2.0 TDI 4x4
- Lokacija: Beograd
Re: Plin vs dizel, troskovi goriva i odrzavanja
Pošto si mi odgovorio naredne godine, ostaje mi samo da ti je čestitam, i da ti poželim da ugradis bar 2x više plinskih uređaja u dizel motore nego u 2023.
Živeo!
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Živeo!
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Re: Plin vs dizel, troskovi goriva i odrzavanja
E pa na čestitke takodje i tebi za 2024.a i da poželim da već odmah prvog dana ukapiraš da kod motora sa direktnim ubrizgavanjem goriva je svejedno za cenu konverzije da li je benzin ili dizel osnova.
I opet si omašio...
I opet si omašio...
-
- Postovi: 244
- Pridružio se: 20 Maj 2019, 11:00
- Garaža: Audi A3 2.0 TDI 125kw CR 2011g quattro
- Lokacija: BiH
Re: Plin vs dizel, troskovi goriva i odrzavanja
Benzin, ako je atmosfera jednostavne konstrukcije i onda plin ..to da.
Za nekog penzionera, ko hoce jeftino odrzavanje i da jeftino se vozi.
Turbaci su svakako komplikovaniji, nista laksi za odrzavanje od dizela…plin skuplji, trosi i benzina uz to (vecina bar, sa direktnim ubrizgavanjem)
Dizel u svim ostalim slucajevim.
Niti se kvari koliko neko misli, ide, ne trosi.
Samo ne treba groba kupit
Sent from my iPhone using Tapatalk
Za nekog penzionera, ko hoce jeftino odrzavanje i da jeftino se vozi.
Turbaci su svakako komplikovaniji, nista laksi za odrzavanje od dizela…plin skuplji, trosi i benzina uz to (vecina bar, sa direktnim ubrizgavanjem)
Dizel u svim ostalim slucajevim.
Niti se kvari koliko neko misli, ide, ne trosi.
Samo ne treba groba kupit
Sent from my iPhone using Tapatalk