Mazda 3 1.6 2006 dizel problem sa uljem oko dizne

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Miljan42
Postovi: 13
Pridružio se: 07 Jun 2023, 18:41

Mazda 3 1.6 2006 dizel problem sa uljem oko dizne

Post od Miljan42 » 23 Apr 2024, 13:43

Pozdrav svima, imam problem sa autom

Oko prve i druge dizne nakupilo se ulje, znaci dizna pliva u ulju, nije mnogo ali problem postoji. Motor u pitanju je 1.6hdi, pao je tehnicki pregled ove godine zbog izduvnih gasova, kazu mi tamo da je problem zbog ulja. Cesto proveravam ulje i nivo ulja ne pada vec par meseci. Auto ide bez problema, ubrzava bez odziva ali dimi crkastog dima ako ga bas nagazim. Prosle godine dizne su bile testirane i kazu da je sve u redu sa njima, da li moze da curi zato sto su gumice popustile? Ja bih taj posao uradio sam ali hocu da budem siguran da je to do gumica. Da li ima neko slicna iskustva?

Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 5042
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Mazda 3 1.6 2006 dizel problem sa uljem oko dizne

Post od cozmo » 23 Apr 2024, 14:17

Ne diraj sam nista. Treba da zamenis deklo sa separatorom uljnih para (10.000 dinara) i sve podloske dizni (zajedno sa semerinzima i gumicama), to je jos oko 100 evra sve.

Sto se tice crnog dima, to je do dizni. Mogu podloske da prave itekako problema. Imas li uopste DPF i da li je u funkciji, isto vazi i za EGR.

Proverio bih dizne na stolu kod Bosiste. Ali redosled je ovakav:

1. Zamena podloski dizni
2. Zamena dekle sa separatorom uljnih para
3. Provera dizni, DPF i EGR.

Sve propraceno odgovarajucom dijagnostikom.

Na 1.6 HDI kada je sve ovo ispravno niti ima ulja, niti uljnih para, niti dimi, niti ima ikakav problem.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

Miljan42
Postovi: 13
Pridružio se: 07 Jun 2023, 18:41

Re: Mazda 3 1.6 2006 dizel problem sa uljem oko dizne

Post od Miljan42 » 23 Apr 2024, 15:56

https://freeimage.host/i/JSjGh1n
Evo i slike koju sam zaboravio da posaljem.

Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 5042
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Mazda 3 1.6 2006 dizel problem sa uljem oko dizne

Post od cozmo » 23 Apr 2024, 17:08

Pa to je to sto sam i napisao sta treba zameniti. Ako su popustile podloske duze vreme, dizna moze da se karambolise svakako.

A ako ima i okolo ulja dosta, kao na slici, sigurno je i dekla za zamenu (to je boljka).
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8057
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Mazda 3 1.6 2006 dizel problem sa uljem oko dizne

Post od OMP » 23 Apr 2024, 18:54

Standardne boljke tih motora, al mi nerealno da te oborili na teh. zbog gasova kad to svuda pustaju sta god da pokaze, to i nije koliko znam jos uvek po zakonu da vracaju zbog toga, odes na drugi teh. i procices sigurno

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11088
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Mazda 3 1.6 2006 dizel problem sa uljem oko dizne

Post od Bax » 23 Apr 2024, 19:06

Zar nije to ulje sa dizni uzrok samozapaljivanja starih dizel Peugeota?
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 5042
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Mazda 3 1.6 2006 dizel problem sa uljem oko dizne

Post od cozmo » 23 Apr 2024, 19:21

Ne znam na koji stari HDI motor mislis (stari su samo oni atmosferski i eventualno 2.0 HDI 66 i 79KW).

2.0 HDI RHR ima problem kod curenja nafte sa preliva dizni, i zbog toga moze da dodje do pozara (posto ljudi budze te prelive, tipa kace ih vezicama). Drugi najcesci uzrok je na 1.4 HDI gde "pametni" skidaju izolaciju oko izduvne grane i katalizatora te dodje do zapaljenja.

Kod 1.6 HDI ne moze da se sliva ulje tako da bilo sta izazove jer je uglavnom od gumice ili dekle (podloska kad ode onda svakako je dizna u problemu). Vidjao sam 1.6 HDI koji plivaju u garezi i ulju i tako se voze godinama.

Ovo svakako treba srediti jer ce ubiti diznu.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

ljubitelj
Postovi: 10605
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Mazda 3 1.6 2006 dizel problem sa uljem oko dizne

Post od ljubitelj » 23 Apr 2024, 19:35

Kada se već priča o podloškama ispod dizni da pomenem da su te podloške kalibrisane tačno prema dizni, dakle specijalne su prema datom motoru (glavi motora) i bošista treba da odredi debljinu podloške ako je došlo do nekog problema recimo zamene dizni.
Debljina podlošle treba da bude u preciznosti 50-100 mikrona, tako su mi objasnili bošisti, pa treba biti oprezan pri nabavci novih tj obratiti pažnju.

Problem sa podloškama karakterističan za 1,6HDI podrazumeva i obaveznu zamenu šrafova koji stežu dizne (oni su i uzrok problema sa curenjem).

Miljan42
Postovi: 13
Pridružio se: 07 Jun 2023, 18:41

Re: Mazda 3 1.6 2006 dizel problem sa uljem oko dizne

Post od Miljan42 » 23 Apr 2024, 19:40

Da li moze da se vozi jos mesec dana pre nego sto odem da to sredim? Trenutno nemam para kod sebe a treba mi auto za malo duza putovanja (skoro 400km)

Miljan42
Postovi: 13
Pridružio se: 07 Jun 2023, 18:41

Re: Mazda 3 1.6 2006 dizel problem sa uljem oko dizne

Post od Miljan42 » 23 Apr 2024, 20:29

Da li mogu da izvadim diznu i da je ocistim? Imam sav odgovarajuci alat

ljubitelj
Postovi: 10605
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Mazda 3 1.6 2006 dizel problem sa uljem oko dizne

Post od ljubitelj » 23 Apr 2024, 22:21

Ako imaš mašine i znaš da radiš sa njima (da isprogramiraš parametre nakon sredjivanja dizni) i uradiš novo kodiranje dizni što da ne uradiš sam. Podrazumeva se da novi kod dizni prijaviš u motorni računar nakon ugradnje.

Mene samo čudi otkud uopšte pokretanje teme ako imaš alate bošista i znaš da radiš sa diznama :zbunjen:

Miljan42
Postovi: 13
Pridružio se: 07 Jun 2023, 18:41

Re: Mazda 3 1.6 2006 dizel problem sa uljem oko dizne

Post od Miljan42 » 23 Apr 2024, 22:47

Ja sam jednostavno hteo da izvadim diznu, zamenim gumice i ocistim, koliko sam ja video od raznih snimaka na jutjub-u, nema nikakvo kodiranje ili slicno, jednostavno vratia sve na mesto kako je bilo

ljubitelj
Postovi: 10605
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Mazda 3 1.6 2006 dizel problem sa uljem oko dizne

Post od ljubitelj » 24 Apr 2024, 07:28

Spolja, radi estetike?
Pa to nema veze sa čišćenjem dizni, ona se unutra zaprlja od taloga...i naravno da mora komplet da se rastavi da bi se prišlo situ, iglici, njenom sedištu i šta već sve spada u paketu radova na remontu.

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8057
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Mazda 3 1.6 2006 dizel problem sa uljem oko dizne

Post od OMP » 24 Apr 2024, 08:43

Zavisi koje su dizne, ako su simens ili bosch onda nema kodiranja mada ne mora da znaci, zavisi od generacije, starije ne treba a novije gen. mogu ali ne moraju da se kodiraju, dok delfi trazi kodiranje uvek.... navodno je delfi dosta slozenija dizna za kodiranje jer ima mnogo vise karkatera u tom kodu pa kazu da je zbog toga preciznija i bolja u radu, bem li ga, citao sam svojevremeno dok sam vozio hdi svasta na tu temu a sta je potpuno tacno????

Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 5042
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Mazda 3 1.6 2006 dizel problem sa uljem oko dizne

Post od cozmo » 24 Apr 2024, 09:50

Bosch mora da se ukodira, provereno, drugar je skoro radio na 1.6 HDI.

Podloske mogu da uniste diznu itekako, mozda zato i dimi crno, tu ne pomaze nikakvo vadjenje i ciscenje dizne. Diznu samo moze da remontuje i ocisti bosista kako treba. Na YT klipovima je prosta zamena tih podloski ali dzaba to ako je dizna vec unistena vremenom, pocece da pravi problem.

Upravo se to drugaru i desilo, zapustio je podloske, em je sipao i neko svercovano gorivo i posle par meseci imao je problem sa diznama (dim i grublji rad motora, povecana potrosnja). 400e je izaslo sredjivanje svih dizni.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

Odgovori