Obrada diskova

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11044
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Obrada diskova

Post od Bax » 06 Jun 2012, 00:35

Mozda bih se i upustio u tu obradu, ali to mi je budzenje kao i dosta stvari koje se ovde rade, ako je disk kriv, on je termicki vec pukao, inace se ne bi ni iskrivio, a ti risevi i slicno sto nastane od plocica, isti se preslikaju na novu plocicu jako brzo.

Postoji masina koja disk obradjuje direktno na vozilu, i njena prednost je sto anulira anomalije glavcine...

Mali savet, izbegavajte da na semaforu drzite noznu kocnicu, to je katalizator za deformaciju diska, gde god moze nek ide rucna...
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Korisnikov avatar
kvcali
Postovi: 3008
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:02
Garaža: Omega B2 2.0
Lokacija: Kraljevo
Kontakt:

Re: Obrada diskova

Post od kvcali » 06 Jun 2012, 08:43

Kada je disk kriv, i trese volan pri kocenju, njemu nema spasa takav se baca, a obrada se vrsi ako disk jos ima mesa a ima po malo riseva od plocia
Slika

GS, GS/E, GSE, GTE, GSI, OPC # Irmscher, Mantzel, Steinmetz, Zender, Lexmaul, Mattig, Rieger, Kissling

http://www.opelteamserbia.com/forum

Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 14754
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Obrada diskova

Post od nikaragva » 06 Jun 2012, 08:58

Pa ako disk ima riseve od starih plocica koji naravno nisu veliki, nova plocica ce se relativno brzo prilagoditi tome. Teoretski prilagodila bi se i da su veliki risevi, ali koliko recimo treba da se plocica istanji za 1mm npr.? Sve vreme bi imao kocnice koje ne nalezu dobro.
Ako ti diskovi imaju kao moji 200,000km, onda je bolja varijanta ostaviti tako kako je i da plocice nalegnu, nego obradjivati i dovoditi disk na diskutabilnu debljinu u odnosu na propisanu, pa da se pitas hoce li izdrzati i ovaj set plocica.
Tako ja radim :)

Korisnikov avatar
djiuliju
Postovi: 1468
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:56
Garaža: Clio II ph2 1.2 16v
Lokacija: Jagodina

Re: Obrada diskova

Post od djiuliju » 06 Jun 2012, 09:11

Bax je napisao: Mali savet, izbegavajte da na semaforu drzite noznu kocnicu, to je katalizator za deformaciju diska, gde god moze nek ide rucna...
Jel mozes ovo malo da pojasnis? Zasto je to toliko stetno?

Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 14754
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Obrada diskova

Post od nikaragva » 06 Jun 2012, 09:14

Pda, u cemu je razlika, stisnuo nogom ili rukom, uvek je stisnuto :)

Korisnikov avatar
Sloba
Site Admin
Postovi: 10563
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Obrada diskova

Post od Sloba » 06 Jun 2012, 09:15

Verovatno je logika u tome da se kočionim oblogama vrši pritisak na samo jedan deo zagrejanog diska, koji se zbog toga kao krivi...

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11044
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Obrada diskova

Post od Bax » 06 Jun 2012, 09:22

Ma ne verujem nikom da mi se zeza sa kocnicama, ko zna da li i taj sto obradjuje zna svoj posao, mozda ga ljusti do margine i sta posle, koliko mu treba da istu predje, to su bre sve sirotinjska resenja, kojima se ovde pribegava, zbog slabe finansijske situacije...
Kupe ljudi auto koji ne mogu da odrzavaju, pa aj da deljemo diskove, dokle moze...

Diskovi i plocice za Yarisa prednji komplet je oko 350 evra, i ko ce to da da?

Sto se tice drzanja kocnice na semaforu, kad imas podjednako zagrejan disk posle kocenja, i pri stajanju kad pritisnes kocnicu, dobijes zonu sa drugacijim tarmickim opterecenjem.
Takodje kad se razradjuje plocica, preporuka je raditi cikluse kocenja sa razlicitih trenutnih brzina, ali nikad ne zaustavljati auto do samog kraja, bas zbog ovog efekta.

Utisne se tu i mali sloj prasine, sve u svemu, ima razloga, a posledica je da na automatiku dosta brzo odu diskovi, jer moras po defaultu da drzis kocnicu, da ne krene auto...
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Korisnikov avatar
kvcali
Postovi: 3008
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:02
Garaža: Omega B2 2.0
Lokacija: Kraljevo
Kontakt:

Re: Obrada diskova

Post od kvcali » 06 Jun 2012, 09:38

Dobar poznavalas mehanike, koristi jednu stvarcicu koja se zove subler i sve lepo premeri pre upustanja u obradu,
obrada se vrsi sa diskom koji je presao jedan ciklus plocica i moze da izdrzi jos jedan, ne radi se na disku koji je za bacanje a uvek treba obraditi ovaj prvi jer je kocenje daleko bolje kada je povrsina apsolutno ravna i jos na samim ivicama diska pri vrhu i prema srcu ostaje "ris" od stare plocice koji moze biti do 1mm plafon i on se treba odstraniti, sve preko 1mm je previse pa cak kod manjih automobila i taj 1mm je dikutabilan
Slika

GS, GS/E, GSE, GTE, GSI, OPC # Irmscher, Mantzel, Steinmetz, Zender, Lexmaul, Mattig, Rieger, Kissling

http://www.opelteamserbia.com/forum

Korisnikov avatar
perfiko
Postovi: 2213
Pridružio se: 16 Jan 2012, 07:53
Garaža: Fiat Croma
Lokacija: BG

Re: Obrada diskova

Post od perfiko » 06 Jun 2012, 09:45

Bax je napisao: Sto se tice drzanja kocnice na semaforu, kad imas podjednako zagrejan disk posle kocenja, i pri stajanju kad pritisnes kocnicu, dobijes zonu sa drugacijim tarmickim opterecenjem.
Takodje kad se razradjuje plocica, preporuka je raditi cikluse kocenja sa razlicitih trenutnih brzina, ali nikad ne zaustavljati auto do samog kraja, bas zbog ovog efekta.
Pa plašim se da je ova poslednja preporuka neizvodiva u praksi.
Naime, ja nemam pistu na kojoj razrađujem pločice, nego to radim tokom upotrebe vozila, a to znači da moram da stanem.
Drugo, prilikom vožnje u gradskim uslovima (a mislim da se to poklapa sa prisustvom semafora) disk nikada nije toliko vreo da će se iskriviti zato što na njega naležu pločice, pa je zbog toga površina diska različito termički opterećena.
Biti zaljubljen, to je isto kao kad se usereš u gaće...Svi vide, ali samo ti imaš onaj poseban osećaj topline.
Iskustvo je predivna stvar. Omogućava vam da prepoznate grešku kada je ponovite.
Mogu ja to tebi objasniti, ali ti to ne možeš shvatiti!

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11044
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Obrada diskova

Post od Bax » 06 Jun 2012, 09:47

Prva stvar oko razrade je prosta, to se radi 10ak kocenja za redom sa malim pauzama, kreces sa 60km/h, pa dizes za po 10km/h, dokle stignes, a kocis do samog trenutka zaustavljanja vozila, nista vise...
Samo izbegavas, da se disk skroz zaustavi.
A sto se tice drzanja kocnice u mestu, ko hoce nek primeni, ko nece ne mora :)
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Korisnikov avatar
perfiko
Postovi: 2213
Pridružio se: 16 Jan 2012, 07:53
Garaža: Fiat Croma
Lokacija: BG

Re: Obrada diskova

Post od perfiko » 06 Jun 2012, 10:02

Taj deo je manje više svima poznat, ali, zar zaista misliš da se pločice skroz prilagode disku za tih desetak kočenja? Da je time razrada završena?
Čini mi se da malo previše strepimo od svega i svačega.
90% novih automobila takozvani hill holder. Zna se čemu on služi. Da auto ne krene nizbrdo kada skinete nogu sa papučice kočnice. Dakle proizvođač je predvideo da se drži noga na kočnici.
Biti zaljubljen, to je isto kao kad se usereš u gaće...Svi vide, ali samo ti imaš onaj poseban osećaj topline.
Iskustvo je predivna stvar. Omogućava vam da prepoznate grešku kada je ponovite.
Mogu ja to tebi objasniti, ali ti to ne možeš shvatiti!

Korisnikov avatar
djiuliju
Postovi: 1468
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:56
Garaža: Clio II ph2 1.2 16v
Lokacija: Jagodina

Re: Obrada diskova

Post od djiuliju » 06 Jun 2012, 10:06

Bas tako, strepimo od svega i svacega.

Pa i tu masinu, koja obradjuje diskove, je neko napravio, a nije domace proizvodnje. Znaci, napravljena je da bi se koristila, zar ne. I ne verujem da je napravljena bas za Srbiju i ostalu sirotinju koja obradjuje diskove, koristi se svuda u svetu.

Korisnikov avatar
Laki021
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Obrada diskova

Post od Laki021 » 06 Jun 2012, 10:39

Kad bi drzanje kocnice na semaforu stvarno bilo problem, svi sa automaticima bi bili u ozbiljnom problemu i menjali bi diskove na dnevnoj bazi...

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11044
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Obrada diskova

Post od Bax » 06 Jun 2012, 10:46

Naravno na sve to uticu i dimenzije diskova, gde se na automatiku drugacije stvari dimenzionisu, nema veze obradjujte, kad ste zapeli, i drzite kocnicu u mestu. :)

Ja samo znam da na burazerivoj Epici automatiku, diskovi idu na zamenu sa 40.000km, e sad mozda su mu krsh diskovi, ali za sada je tako, GM uzima uvek...
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

zYx
Postovi: 117
Pridružio se: 16 Jan 2012, 14:01
Garaža: F10 525d LCI
Lokacija: Beograd

Re: Obrada diskova

Post od zYx » 06 Jun 2012, 10:46

Bax je napisao:Prva stvar oko razrade je prosta, to se radi 10ak kocenja za redom sa malim pauzama, kreces sa 60km/h, pa dizes za po 10km/h, dokle stignes, a kocis do samog trenutka zaustavljanja vozila, nista vise...
Samo izbegavas, da se disk skroz zaustavi.
A sto se tice drzanja kocnice u mestu, ko hoce nek primeni, ko nece ne mora :)
Potpuno si u pravu za razradu, evo i jednog teksta sa sajta proizvodjaca kocionih sistema (Myth #1):

http://www.stoptech.com/technical-suppo ... ther-myths

a o tome ima jos mnogo na :google:

O razradi diskova/plocica vise na:

http://www.zeckhausen.com/bedding_in_brakes.htm

i naravno :google:

Odgovori