Pa nije ta obrada diskova toliko pozeljna operacija...SuperB je napisao: Odem kod majstora koji ima svoj servis i kojeg poznajem, čovek detaljista, svaki ključ na svome mestu, menjam kod njega prednje pločice jer sam zadnje promenio.... kaže čovek ajd da ti malo obradimo disk kod strugara- , sida i zadnji disk i njega nosi na obradu - ipak su nove pločice pa da dobro nalegnu, to sređuje, čisti svaki šraf, pokazuje mi ispravnost prednjeg trapa, gleda stanje ulja, ostalih tečnosti....
Obrada diskova
Obrada diskova
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Ovlašćeni vs. neovlašćeni servisi
Pri svakoj zameni disk pločica ili paknova obavezno treba pregledati diskove i doboše. Površina diska ili doboša koja naleže na pločicu ili pakni mora biti ravna i bez oštećenja i to iz više razloga:
- pravilno i ravnomerno trošenje pločica ili paknova
- da bi se obezbedila pravilna sila kočenja
- da bi se izbegla vibracija na pedali za kočenje.
Znači, nije dovoljno samo zameniti kočione pločice ili paknove. Zato se vrši obrada diskova i doboša. Postoje minimalne mere diskova i doboša. Ukoliko je oštećeni disk ili doboš između te dve mere, onda se vrši obrada, a ukoliko nije preporučuje se zamena.
Pošto do sada disk nikada nije bio obrađivan (80.000km) odradila se obrada , sledeći put kod menjanja pločica menjam i diskove ( stavljam nove) , jednostavno volim kada su kočnice sigurne....
- pravilno i ravnomerno trošenje pločica ili paknova
- da bi se obezbedila pravilna sila kočenja
- da bi se izbegla vibracija na pedali za kočenje.
Znači, nije dovoljno samo zameniti kočione pločice ili paknove. Zato se vrši obrada diskova i doboša. Postoje minimalne mere diskova i doboša. Ukoliko je oštećeni disk ili doboš između te dve mere, onda se vrši obrada, a ukoliko nije preporučuje se zamena.
Pošto do sada disk nikada nije bio obrađivan (80.000km) odradila se obrada , sledeći put kod menjanja pločica menjam i diskove ( stavljam nove) , jednostavno volim kada su kočnice sigurne....
Re: Ovlašćeni vs. neovlašćeni servisi
Vidiš ni ja se ne bih uzdao u majstora detaljistu koji obrađuje diskove.
- dag81
- Postovi: 7234
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Ovlašćeni vs. neovlašćeni servisi
Ja sam bas nedavno obradio sva 4 diska, svi su bili u toleranciji za obradu. Posle montiranja auto ne trese ni najmanje, a posle nekih 1000km poceo je da ''grize'' na kocnici.
Uglavnom, vodio sam se mislju, bolje obradjen originalni disk, nego neki aftermarket.
Uglavnom, vodio sam se mislju, bolje obradjen originalni disk, nego neki aftermarket.
-
- Postovi: 325
- Pridružio se: 19 Apr 2012, 16:28
- Garaža: škoda octavia 1.9 tdi
- Lokacija: Sremski Karlovci
Re: Ovlašćeni vs. neovlašćeni servisi
Kod pojedinih automobila na kutiji od diskova piše da ih treba malo poravnati.Dok sam vozio škodu feliciu pri zameni diskova brzo sam se vratio u servis jer kočnica je slabo hvatala i vibrirala.Posle obrade diska(nismo gledali kutiju) kočila je vrhunski,sve zavisi od modela do modela.
Re: Ovlašćeni vs. neovlašćeni servisi
Tačno, naravno da je i logičnije da nove/ravne pločice nalegnu na ravnu površinu diska kompletnom dužinom i širinom, a ne da koče na prethodno napravljenim risevima na disku.....
Re: Ovlašćeni vs. neovlašćeni servisi
Znaci vi menjate diskove pri svakoj zameni plocica?
-
- Postovi: 325
- Pridružio se: 19 Apr 2012, 16:28
- Garaža: škoda octavia 1.9 tdi
- Lokacija: Sremski Karlovci
Re: Ovlašćeni vs. neovlašćeni servisi
Ovo bi kao trebalo da bude duhovito
Re: Ovlašćeni vs. neovlašćeni servisi
Ovo se odnosi na one koji nikad ne obradjuju
Pricate kao da je rec o poslednjoj reci tehnike, a ne parcetu metala...
Pricate kao da je rec o poslednjoj reci tehnike, a ne parcetu metala...
-
- Postovi: 325
- Pridružio se: 19 Apr 2012, 16:28
- Garaža: škoda octavia 1.9 tdi
- Lokacija: Sremski Karlovci
Re: Ovlašćeni vs. neovlašćeni servisi
Ako nisi skonto što bi naši političari rekli replika.ftj je napisao:Vidiš ni ja se ne bih uzdao u majstora detaljistu koji obrađuje diskove.
Re: Ovlašćeni vs. neovlašćeni servisi
Next dijagram kočenja nije isti kada nova pločica naleže na disk sa risevima ili bez riseva, totalno prosto objašnjenje koje utiče na bezbedsnost, neću više o tome da ne odemo u off pa da moderator mora da ponavljam da se diskovi obrađuju ako imaju duboke riseve, ako nemaju naravno da nije potrebno!
Poslednja izmena od SuperB u 05 Jun 2012, 21:51, izmenjeno 1 put ukupno.
Re: Ovlašćeni vs. neovlašćeni servisi
Ne, nego na ventilirajucim diskovima nije predvidjena obrada pri zameni plocica i to ne pise ni u jednom uputstvu za noviji automobil. Risevi se ponovo formiraju kad se nove plocice razrade, naravno da će nove pločice lošije kočiti dok se to ne desi.
Dovoljno je da ti jednom u zivotu pukne disk pri naglom kocenju pa da ti neko posle kaze da nisi trebao da ih obradjujes. Ali opet ima ljudi koji lepe plocice kad se istrose, voze polovne gume i sta ti ja znam i sve je to ok, svako ima svoj izbor, ali meni stvari kao sto su obrada diskova spadaju u bezbednosno rizicne radnje.
Dovoljno je da ti jednom u zivotu pukne disk pri naglom kocenju pa da ti neko posle kaze da nisi trebao da ih obradjujes. Ali opet ima ljudi koji lepe plocice kad se istrose, voze polovne gume i sta ti ja znam i sve je to ok, svako ima svoj izbor, ali meni stvari kao sto su obrada diskova spadaju u bezbednosno rizicne radnje.
Re: Ovlašćeni vs. neovlašćeni servisi
Aj mi objasni sad ovo.
Stavio ja nove diskove, oni se pokrive posle par hiljada. Prihvate reklamaciju, problem sa celom serijom, i daju mi nove. Sve bilo savrseno prvih 15ak hiljada, medjutim, pocela kljesta da glave, ne vrate se do kraja, tj samo toliko su ostajala da kace disk i greju ga... Naravno, dok sam skontao, disk je vec poceo da trese. Kada su stavljena nova kljesta i plocice, poslao sam i diskove na obradu. I kako moze bilo sta da im se desi, kad su i dalje normalne debljine?
Stavio ja nove diskove, oni se pokrive posle par hiljada. Prihvate reklamaciju, problem sa celom serijom, i daju mi nove. Sve bilo savrseno prvih 15ak hiljada, medjutim, pocela kljesta da glave, ne vrate se do kraja, tj samo toliko su ostajala da kace disk i greju ga... Naravno, dok sam skontao, disk je vec poceo da trese. Kada su stavljena nova kljesta i plocice, poslao sam i diskove na obradu. I kako moze bilo sta da im se desi, kad su i dalje normalne debljine?
-
- Postovi: 325
- Pridružio se: 19 Apr 2012, 16:28
- Garaža: škoda octavia 1.9 tdi
- Lokacija: Sremski Karlovci
Re: Ovlašćeni vs. neovlašćeni servisi
Niko i ne kaže da će majstor detaljista obrađivati diskove svaki put kad menja pločice jedino kad pločica zbog risa ne može da nalegne kako treba
Re: Ovlašćeni vs. neovlašćeni servisi
next: ili ti je disk sumnjivog kvaliteta ili postoji neki drugi problem u trapu koji uzrokuje krivljenje. Obradom diska utičeš na njegovu strukturu i teoretski povećavaš rizik od pucanja i to je to.