Stranica 1 od 5

Pranje motora

Poslato: 09 Jun 2012, 15:21
od dragvorl
EDIT by mod: Tema nastala splitom.
Day Walker je napisao: Jedino me nervira sto je oprao motor.. Jel ima to nekog loseg efekta?
Nema, sem ako je bas nakvasio elektroniku, mada to ces primetiti na dijagnostici. Ovo vazi ako je prano vodom ili pod pritiskom.

Re: Polovnjak, 3500-4000e

Poslato: 09 Jun 2012, 15:43
od kvcali
Upalis motor, pustis da se zagreje, probas ga ako sve rado nije mu nista falilo, inace peru se motori nije to nista rizicno.

Re: Polovnjak, 3500-4000e

Poslato: 09 Jun 2012, 18:24
od dragvorl
kvcali je napisao:Upalis motor, pustis da se zagreje, probas ga ako sve rado nije mu nista falilo, inace peru se motori nije to nista rizicno.
Jel si vec prao neki noviji motor okruzen sa puno zica i elektronike vodom pod pritiskom?

Re: Polovnjak, 3500-4000e

Poslato: 09 Jun 2012, 20:08
od kvcali
dragvorl je napisao:
kvcali je napisao:Upalis motor, pustis da se zagreje, probas ga ako sve rado nije mu nista falilo, inace peru se motori nije to nista rizicno.
Jel si vec prao neki noviji motor okruzen sa puno zica i elektronike vodom pod pritiskom?

da bas ovaj identican 1,6 16v, zatim 1,7 dti, i moj par puta
evo drugar pre neki dan prao x18xe

SlikaSlika
Slika
Slika

Re: Pranje motora

Poslato: 09 Jun 2012, 20:44
od noob
Kad se pere mora da se zaštiti bord komp, inače ćao zdravo.

Re: Pranje motora

Poslato: 09 Jun 2012, 20:48
od ftj
ECU je već solidno zaštićen tako da sa njim teško može biti problema, pre može nešto od elektrike.

Re: Pranje motora

Poslato: 09 Jun 2012, 21:13
od dragvorl
Ne znam jel si skidao i taj poklopac sa motora, obicno se ulje sliva sa ventil dekle i blok bude orosen uljem, uglavnom meni je to logican motiv za pranje. A inace mislim da nije bas mudro prati motore koji su puni zica, kontakata, kompjutera i cipova, narocito na kolima koja su vec starija i gde krene i oksidacija i sve ostalo. Kad sam radio u servisu obavezno smo zastitili te kutije sa osiguracima i neku izlozenu elektroniku, jer se desavalo da posle nece da upali, iz raznih razloga. Moze da se izduva i ovo ono, ali ako bas nije neophodno ja nisam bas za pranje motora. To sto na oko sve izgleda solidno zasticeno ne mora da znaci da voda nece tu proci. Dakle alternator, izlozeni dzekovi i slicno ne bi trebali da dodju u dodir sa mlazom. A sad ko bas voli, neka izvoli. :doubleup:

Here is the engine washing procedure recommended by BMW:
Bring the engine to operating temperature, and switch the engine Off.

Cover or shield any component--such as the ignition distributor, multi-connectors, etc.--in the area to be cleaned with plastic sheeting.

Apply engine degreaser or general engine cleaning solvent to the dirty area, allowing it to soak for at least five minutes.

Spray warm water on the area to be cleaned, flushing the solvent and the contaminants.

Do not aim the water spray directly at components. Do not use the water spray any longer than necessary. Do not wash the entire engine compartment when only one area requires degreasing, such as the front crankshaft radial seal, M20 oil filter replacement, etc.

Blow the cleaned area dry immediately with moderate-pressure compressed air.

Start the engine immediately and road test the vehicle to confirm satisfactory operation.

BMW says it will not honor warranty claims for components damaged by improper engine cleaning.

http://www.usautoparts.net/bmw/repairs/ ... engine.htm

Re: Pranje motora

Poslato: 09 Jun 2012, 22:05
od elMaestro
Ali velike su šanse da tu voda ode po celom motornom prostoru. Pa ti dok zaštitiš akumulator, alternator, ECU, kablove, svećice, šta tu ostane da se pere? :mrgreen: Ne znam, iskreno nikad nisam prao samostalno motor pod pritiskom, tako da nemam iskustva, ali normalno je da ne može ništa dobro da donese (ako je motor prljav ili eventualno malo mastan, ne pričam o tome da je sav us*an) osim malo estetike.

Re: Pranje motora

Poslato: 10 Jun 2012, 01:04
od Texonja
Ja sam jednom u zivotu prao motor na jednom autu tom metodom. Oterao GSi-ja da ga operu spolja i tip pita dal' hocu i pranje motora. Ne znam zasto, ali rekao sam da moze. Naravno da ga je ispirao pod pritiskom.
Nakon toga auto narednih 10km nije normalno radio, cas na 3, cas na 4, menjao zvuk motor, trzao, cak se i ugasio par puta... Rekao sam tad i nikad vise! Lepo je njemu ispod haube i kad je musav.

Re: Pranje motora

Poslato: 10 Jun 2012, 01:51
od trojanac
http://youtu.be/ry7d19LlQcw

Ja mogu to samo kod Džonija...
Johnny Steam je napisao: Sto se motora tice, ne mogu da perem karter i tesko dostupna mesta zbog pistolja (ne mogu da dohvatim).
Ali opere se sve i odmasti, kad se otvori hauba da to izgleda lepo i skoro ko novo.
Inace dolaze svi zbog elektronike koja ne sme na pusku. I para je vruca, tako da nema potrebe da se hladi motor, a i ima toliko malo vlage da je motor odmah suv i nema sta da se susi, cedi itd. a nema nikakvog rizika za elektroniku i za najosetljivije motore.
Ako mu smeta kisa, Mozda ce i ovo, ali do sad preko 100 opranih JTD-ova ECO tec-ova itd, svi su se odvezli bez ikakvog problema ;)

Re: Pranje motora

Poslato: 10 Jun 2012, 04:20
od dragvorl
elMaestro je napisao:Ali velike su šanse da tu voda ode po celom motornom prostoru. Pa ti dok zaštitiš akumulator, alternator, ECU, kablove, svećice, šta tu ostane da se pere? :mrgreen:
Evo o cemu se radi, slikovito:

http://www.youtube.com/watch?v=Ku_i3ye4 ... re=related

Re: Pranje motora

Poslato: 10 Jun 2012, 09:51
od Saša
Šta je ovaj prao gore na snimku? Motor već čist kao suza... :D

Re: Pranje motora

Poslato: 10 Jun 2012, 12:33
od aleksa
Texonja je napisao:Lepo je njemu ispod haube i kad je musav.
:plusone:

Re: Pranje motora

Poslato: 10 Jun 2012, 13:10
od noob
Saša je napisao:Šta je ovaj prao gore na snimku? Motor već čist kao suza... :D
Imalo je par dlačica :D
Šalu na stranu, lepo je zaštito sve šta je trebalo :)

Re: Pranje motora

Poslato: 10 Jun 2012, 13:56
od RINGE
Saša je napisao:Šta je ovaj prao gore na snimku? Motor već čist kao suza... :D
Verujem da je taj auto opran jedno 200 puta tokom snimanja raznih videa.

Ja do sada ni na jednom automobilu nisam prao motor jer jednostavno nije bilo potrebe. Ne vidim cemu sterilno cist motor, osim ako ne ide na neke izlozbe.