OBD konektor zaštita

Elektro i mehanička zaštita
Korisnikov avatar
pedja
član 001
Postovi: 10437
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
Garaža: SX4 1,6/120 TNG
Lokacija: Beograd

Re: OBD konektor zaštita

Post od pedja » 02 Maj 2016, 23:04

Koliko tih adaptera/konektora moze da postoji po modelu automobila?
Odnosno, koliko lako dobro organizovani lopovi mogu doci do istih, kada su u pitanju te "ovlascene" ugradnje?

Korisnikov avatar
Delija
Postovi: 17877
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
Garaža: plava munja
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: OBD konektor zaštita

Post od Delija » 02 Maj 2016, 23:09

Koristi se nekoliko vrsta konektora, ali su zice manje-vise razlicito ispremestane.
Bahati vozac BMW-a

goblin
Banned
Postovi: 3364
Pridružio se: 18 Nov 2014, 23:23
Lokacija: Novi Sad

Re: OBD konektor zaštita

Post od goblin » 02 Maj 2016, 23:10

Uopste se ne cimaju oko konektora kad vec mogu da obave istu stvar na nekoliko drugih mesta za vrlo kratko vreme.
Isto kao da lopovu sklonis bravu na vozackim vratim a ostale brave ostaju nezasticene.

Korisnikov avatar
VVWOB
Postovi: 172
Pridružio se: 24 Avg 2013, 12:56
Garaža: A35 AMG
Lokacija: AT

Re: OBD konektor zaštita

Post od VVWOB » 03 Maj 2016, 00:07

OBD ili On-Board-Diagnostics je standardizovan auto-dijagnosticki sistem, pa je tako i tip konektora definisan i kod svih ("novijih") vozila je isti.
Sama zamena konektora nekim nestandardnim i promena rasporeda zica (pinout-a) je neka vrsta zastita, ali deleko od bilo cega ozbiljnog i nepremostivog.

S' obzirom da u automobilu postoji veliki broj medjusobno razdvojenih el.upravljackih jedinica, a i izmedju ostalog jedna je ECU motora, mora postojati i njihova medjusobna komunikacija i razmena poruka/informacija, i ona se uglavnom obavlja preko "bus" sistema.
Na modernijim automobilima je najvise zastupljen CAN (Controller Area Network) bus protokol, koji koristi dve zice (CAN high i low) za serijski transfer podataka.

Iz razloga standardizacije samog OBD-a (inicijalno zamisljen za kontorolu izduvnih gasova), danas najzastupljeniji npr. CAN protokol (postoje i drugih) je ukljucen u OBD, pa tako od te "gomile zice", jedan par zica , od CAN bus u ovom slucaju, predstavlja najvecu "opasnost", s obzirom da se preko njega moze izvrsiti manipulacija i omoguciti sama kradja vozila. (kodiranje kluca, imobilajzer itd.)
Medjutim kako sama magistrala ili CAN-bus kruzi automobilom, njoj je moguce pristupiti sa raznih tacaka, instrument tabla, cent. brava itd.

Nazovi enkripcija koja se vrsi nasumicnim rasporedom zica u novom konektoru je smesna, posto zice imaju po bredovima/modelima istu boju i vrlo lako je prepoznati sta je sta, a takodje u OBD konektoru ne ulazi veliki broj zica.

Ovo je moje najkraca/najlakse objasnjenje sad na brzinu, a mislim da moze razjasniti neka ovde pitanja. :)
Moja preporuka je da tzv. OBD zastitu treba uraditi uz mozda jos koju "caku", posto nikad se ne zna u kakvim uslovima se nalazi i koliko je sposoban ili priucen taj koji pokusava da ukrade auto, a faktor vremena u tom slucaju sve odredjuje.

Korisnikov avatar
kvcali
Postovi: 3008
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:02
Garaža: Omega B2 2.0
Lokacija: Kraljevo
Kontakt:

Re: OBD konektor zaštita

Post od kvcali » 03 Maj 2016, 15:58

da, na obd-u je glupost raditi rotiranje pinova i slicno, to se odradi na liniji koja ide sa imobilajzera prema ecu motora ili na liniji releja za pumpu goriva kod benzinaca ili kod dizela napajanje modula bosch / pumpa visokog pritiska zavisno koji je sistem, starost modela.

e sad to se odradi sa skrivenim prekidacem, ali ne tako sto ce on biti u kaseti ili ispod sedista, vec nekom mojom logikom iskoristi se neki od prekidaca koji vec postoji na autu, na primer za paljenje zadnjg grejaca stakla i to u kontra logici kad je ukljucen auto normalno pali, kad je iskljucen nece.
a za grejace stakla izvuci prekidac na drugo mesto pa mozda i neko delmicno skriveno da on cak postane lazni mamac za lopova.
ovak je minimalna verovatnoca da ce se neko setiti da je bas tu povezano tako i da ustartuje auto, a dok ne ukljuci prekidac stakla nemoguce je upaliti auto.
Poslednja izmena od kvcali u 03 Maj 2016, 16:01, izmenjeno 1 put ukupno.
Slika

GS, GS/E, GSE, GTE, GSI, OPC # Irmscher, Mantzel, Steinmetz, Zender, Lexmaul, Mattig, Rieger, Kissling

http://www.opelteamserbia.com/forum

Korisnikov avatar
Delija
Postovi: 17877
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
Garaža: plava munja
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: OBD konektor zaštita

Post od Delija » 03 Maj 2016, 16:00

Jedini problem je sto za tako nesto treba da se raskupusa auto,
Bahati vozac BMW-a

goblin
Banned
Postovi: 3364
Pridružio se: 18 Nov 2014, 23:23
Lokacija: Novi Sad

Re: OBD konektor zaštita

Post od goblin » 03 Maj 2016, 16:16

Ali to je vec komplikacija (opet ne glavna zastita) koja je vredna pomena i kakvu bi trebalo imati.
Pored alarma sa vise funcija, dojave, pracenja, mehanicke zastite... imam nesto slicno na svom autu. A eto klasican OBD nisam hteo da diram posto mislim da je to toliko smesan vid zastite da ga nema potrebe ni cackati.

Po meni, poenta je sa zastitom samo dobiti na vremenu. Apsolutno svaku zastitu je moguce skinuti, samo je pitanje vremena koliko je potrebno da se neutralise, sta je potrebno od alata i koliko lopov mora biti strucan.
Tako da vlasnik samo treba da se potrudi da auto obezbedi tako da svaki lopov koji nije bas profi i koji nema najsavremeniju opremu jednostavno dzabe pokusava, a ovaj sa profi opremom i umecem mora da izgubi bas mnogo vremena da bi obavio posao i automatski mu se ne isplati toliki rizik kad iza ugla ima isti auto bez ikakve zastite.
Cela filozofija.

Odgovori