Kod ključevi

Elektro i mehanička zaštita
Odgovori
Korisnikov avatar
shandu90
Postovi: 12314
Pridružio se: 22 Jan 2016, 23:13
Garaža: Opel Astra J 1.4 Turbo
Lokacija: Novi Sad

Re: Grčka

Post od shandu90 » 05 Jul 2017, 23:05

S lagunom ionako nece daleko. Francuz je to, nikad ne znas kad ce da ti ga sukne. Drugaru je vrisnuo menjac pred polazak na more, sredio, i ponovo mu vrisnuo u povratku ali je bio na ulazu u grad :D

Sent from my LG-H440n using Tapatalk

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13038
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Grčka

Post od Saša » 05 Jul 2017, 23:12

ftj je napisao:Znaci i ti rkćeš kvaku :)
Što je sigurno - sigurno. :kezo:

Korisnikov avatar
Gruja1595
Postovi: 919
Pridružio se: 26 Maj 2015, 07:22
Garaža: BMW F30 320eD
Lokacija: Kragujevac
Kontakt:

Re: Kod ključevi

Post od Gruja1595 » 05 Jul 2017, 23:17

Sad sam probao sa kljucem da zakljucam bmw-a, ono zakljucava samo vozaceva vrata? Cudi me da ne zakljucava sve..

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
https://www.bademantili.rs - prodaja bade mantila

Korisnikov avatar
Ji 4Tze
Postovi: 8094
Pridružio se: 22 Jan 2012, 23:10
Garaža: Honda CR-V 2.0 4WD
Lokacija: Beograd

Re: Grčka

Post od Ji 4Tze » 05 Jul 2017, 23:27

Probaj dva puta ključem.
Ili nemaš centralnu, možda se to posebno dokupljuje :)
Boringly average, but also perfect for school run mums

ljubitelj
Postovi: 10585
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Grčka

Post od ljubitelj » 05 Jul 2017, 23:45

Sasa, dobar ti je utisak. Mi svi ovde pricamo o modernim autima i keyless sistemu u njima. To su mahom modeli koji se vremenski poklapaju sa uvodjenjem euro 3, dakle tu negde iz zadnjih 15tak godina.

Nisi razumeo kako se sa njima radi kradja, ne kopira se kod vec kompletan radio signal sa sve enkapusulacijom koda se snimi i kasnije reprodukuje. Kod je potpuno nebitan i ne ucestvuje u prici,svejedno je da li ga znas ili ne znas. Otkljucavanje auta je isto u oba slucaja.

Efekat je identican tome da si karticu/daljinski predao u ruke lopovu i uopste ne mora nikakav fizicki kontakt da postoji niti da se stiskaju bilo kakvi dugmici.

I radi se previse jednostavno za lopove u smislu potrebnog znanja-obuke, i na mnogo mesta je javno demonstrirano po Evropi kako se to radi upravo da bi se kao obuka pokazalo gradjanima na sta da obrate paznju. Na TV programima se godinama vrte spotovi sa obavestenjem o potencijalnom riziku,
Keyless sistemi su krenulo stidljivo 90tih godina serijski na autima, naravno ne na Puntu i Fiatu.

To sto ti uzimas za reper modernosti Punto koji imas ne odslikava realno stanje primenjenih tehnologija.Bez uvrede ali Zastava Punto je nivo euro 2 modela po tehnickim resenjima i osnovi.
Imas kljuc sa kodom, imas klasicnu bravu, imas klasican imobilizator, sve resenja sredine 90tih godina kod drugih proizvodjaca.

Euro 2,3,4 sam pomenuo u smislu vremenske odrednice.

Podseti se koliko dugo Renoi imaju keyless, Laguna 2 na primer. Verovatno 90+% automobila proizvedenih zadnjih 10 godina ima neku verziju keyless sistema, koji je ranjiv na ovaj nacin a takvi automobili se naravno uvoze i kod nas bilo kao polovni ili redje novi ali su svejedno veoma zastupljeni.

To sto pominjes tvoj alarm sa plivajucim kodom je tehnika sa kraja 80tih, proizvodjac plivajucih kodova,tj cipseta je poznata juznoafricka firma i odavno je prevazidjena novijim sistemima.

Imam i ja takav alarm kao taj tvoj iz negde 96 godine, kod mene je prosto zaostao kao takav i ima simbolicnu svrhu da trepce lampica. Neka realna zastita nije. Excalibur je bio popularan ranih 90tih sa tim plivajucim kodom.

Inace, plivajuci kod koji imas je gotovo nikakva zastita za danasnje brze procesore dekodiranja posto je u samom (ondasnjem) cipsetu veoma ogranicen njihov broj i ocas posla se svi kodovi random iskeniraju. I danas je isti prakticno limit takvog cipseta.
Pricamo o sekundama i minutima a ne mesecima i godinama za taj proces dekodiranja.

Da ne kvarimo temu, pogledaj linkove i potrazi TV reportaze sa snimcima demontracije simulirane kradje po parkinzima nemackih soping centara.

Korisnikov avatar
Gruja1595
Postovi: 919
Pridružio se: 26 Maj 2015, 07:22
Garaža: BMW F30 320eD
Lokacija: Kragujevac
Kontakt:

Re: Grčka

Post od Gruja1595 » 05 Jul 2017, 23:50

Ma nece ni dva puta. Probao upravo. Delija, Rock, nikolas, probajte sa kljucem da zakljucate auto, pa mi javite je l zakljucava sva vrata ili samo vozaceva :D

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
https://www.bademantili.rs - prodaja bade mantila

Korisnikov avatar
dag81
Postovi: 7259
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Grčka

Post od dag81 » 05 Jul 2017, 23:55

Sta se palite jbte, zakljucajte normalno cim izadjete iz auta. Proverite bravu i to je to. Ako ce da udje uci ce tako sto razbije prozor.
Nije ovo amerika i glupi americki klipovi.
Da se to tako lako skidaju kodovi kao sto ljubitelj objasnjava, ja bih sutra uzeo masinu i pravio kljuceve. Ulozio 2000e i stancao kljuceve za 100 150e. Gluposti.

Послато са SM-A520F уз помоћ Тапатока

Korisnikov avatar
kragujevac
Postovi: 3398
Pridružio se: 16 Jul 2016, 08:46
Garaža: Jaguar XF 4.2 V8
Lokacija: Minhen/BRD

Re: Grčka

Post od kragujevac » 06 Jul 2017, 06:28

Saša je napisao:...... tzv. "keyless" sistemom koji otključava vrata auta čim se vlasnik približi autu, dakle ne mora da vadi ključ uopšte iz džepa niti da pritiska bilo kakve tastere na njemu.
Evo da upotpunim temu, pošto naš naslednik plave kante (zelena kanta :D ) ima keyless entry/start. Keyless entry NE otključava vrata automatski kad se vlasnik sa ključem u džepu približi autu. Kao prvo, ključ mora da bude manje od 1m udaljen od auta da bi keyless uopšte funkcionisao, stoga ne verujem da mu je signal toliko jak da bi ga neko ko je udaljen neku razumnu udaljenost od auta (a da ga ja ne vidim) "uhvatio" nekim jammerom ili sličnim uredjajem. Drugo, da bi se vrata otvorila uopšte ne mora da se pritiska taster na ključu nego je dovoljno pritisnuti i držati taster na bravi jednu sekundu. Tako da ni u tom slučaju ne stoji da neko u tom momentu može da "uhvati" signal ključa, kad se već na njemu ne pritiska ni jedan taster. Eventualno može da "uhvati" signal auta, ali sumnjam da mu taj signal nešto vredi ako nema signal od ključa (ovo je moja lična pretpostavka).
Za bolesnike postoji bolnica, za ludake ludnica. Samo za budale nema ništa, zato ih se toliko i nakotilo.
Ljuba Moljac

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21087
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Grčka

Post od nidza » 06 Jul 2017, 07:20

Svako daljinsko zaključavanje je rizik, ne samo keyless gde je ključ u džepu. Pročitajte malo kako napredniji džemeri rade. Neće ostati auto otključan kad stisnete dugme, ali neće se zaključati na prvo stiskanje dugmeta, nego tek na drugo. To je simptom koji može da oda uređaj u blizini.

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13038
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Grčka

Post od Saša » 06 Jul 2017, 07:56

Ja drugačije više i ne mogu da zaključam, obzirom da sam izbacio brave sa vrata. No kao što je već neko rekao - ne ostavljajte ništa u kolima - plus ja bih dodao: imajte uz alarm i neki vid mehaničke zaštite i možete biti mirni. :)

Korisnikov avatar
Delija
Postovi: 18945
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Grčka

Post od Delija » 06 Jul 2017, 10:29

kragujevac je napisao:
Saša je napisao:...... tzv. "keyless" sistemom koji otključava vrata auta čim se vlasnik približi autu, dakle ne mora da vadi ključ uopšte iz džepa niti da pritiska bilo kakve tastere na njemu.
Evo da upotpunim temu, pošto naš naslednik plave kante (zelena kanta :D ) ima keyless entry/start. Keyless entry NE otključava vrata automatski kad se vlasnik sa ključem u džepu približi autu. Kao prvo, ključ mora da bude manje od 1m udaljen od auta da bi keyless uopšte funkcionisao, stoga ne verujem da mu je signal toliko jak da bi ga neko ko je udaljen neku razumnu udaljenost od auta (a da ga ja ne vidim) "uhvatio" nekim jammerom ili sličnim uredjajem. Drugo, da bi se vrata otvorila uopšte ne mora da se pritiska taster na ključu nego je dovoljno pritisnuti i držati taster na bravi jednu sekundu. Tako da ni u tom slučaju ne stoji da neko u tom momentu može da "uhvati" signal ključa, kad se već na njemu ne pritiska ni jedan taster. Eventualno može da "uhvati" signal auta, ali sumnjam da mu taj signal nešto vredi ako nema signal od ključa (ovo je moja lična pretpostavka).
Cova sedi pored tebe u restoranu sa jednim "koferom" i pije kafu, a drugi cova sa "koferom" otvara tvoj auto, dok ti bezbrizno zderes stejk.
Sta ti tu nije jasno? :zbunjen:
Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...

ljubitelj
Postovi: 10585
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Grčka

Post od ljubitelj » 06 Jul 2017, 10:35

@kragujevac, komunikacija izmedju auta i "kljuca" se obavlja bezicno putem radio talasa. Bez uticaja vlasnika, bez tastera, mehanickog pristupa bravi...
Sustina keyless sistema je da omoguci komfor bez upotrebe ruku, "kljuc" je u dzepu.
Tako se na primer otvaraju gepeci automobila pokretom noge ispod branika...nista ne stiskas prosto se samo otvori.

Off topic
Otkljucavanje auta se vrsi medjusobnom razmenom podataka (koji se bezicno salju svuda 360stepeni pa tako i do lopova/uredjaja u blizini) bez ikakve mehanicke aktivnosti tj nema pritiskanja nikakvih dugmica.

Dovoljno je da se prbilizis autu, proximity princip, i vrsi se radio emitovanje podataka koje je SVIMA dostupno po samoj prirodi propagacije radio talasa.

Dakle, signal se moze uhvatiti bez tvog uticaja, tvog znanja, bez stiskanja ovog ili onog tastera.

Namenski uredjaj prosto uradi tzv,. relay prenos radio signala do laptopa koji umemorise signal sa sve kodom i sacuva tu razmenu podataka, tj napravi se klon tvoje "kartice", "kljuca" ,"priveska", zovi kako hoces koji je u posedu lopova.
Uredjaj je uprosceno jedna radio stanica /primopredajnik/voki toki koja prilagodjena uz laptop da "usempluje" signal sa sve kodom u memoriju. Velicina paklice cigareta priblizno

Radio amateri koriste legalno ovakve radio stanice uz lapotp vec podosta godina za svoja takmicenja odnosno tzv. ekspedicije i nalaze se u redovnoj legalnoj prodaji. Softver se moze downloadovati otvoreno i legalno, ima sijaset programa za tu namenu.
Treba ih prilagoditi, ko zna znanje dalje nije bas tako tesko...
Naravno ilegalne aktivnosti nemaju veze sa radio amaterima ali ovo navodim za razumevanje principa rada da rastojanje lopova nije nepremostiva prepreka kao ni fizicki pristup "kljucu", "tasteru","bravi".

Kada se ti udaljis od auta lopov prosto kao i ti pridje autu i sa kloniranim "kljucem" kao i ti bezicno bez pritiskanja tastera ostvari istu onu razmenu podataka radio signalom i auto je otkljucan.

"jammer' je nesto sasvim drugo i on je zastareo nacin koji se vise odnosi na sisteme iz proslog veka, tj alarme koji rade na fiksnom paru frekvencija u nelicenciranom opsegu 433MHz.
To je alatka za amatere, moze da se legalno kupi za 50evra na svakom cosku, pa i kod nas.

Profi uredjaj kosta(o) je reda 100.000evra i naravno tesko se nabavlja ali podzemlje ima svoje kanale distribucije. U Nemackoj je jedna od centrala ovog organizovanog kriminala i stalno se iznova za sada bez uspeha nemacka policija i ostali drzavni organi bore da preuzmu kontrolu nad prometom.
Uredjaj se sastoji od 2 odvojena dela, jedan deo je obicno u obliku neke putne torbe, kese iz supermarketa i slicno ostavljen u neposrednoj blizini auta koji je meta a drugi deo kompleta se sastoji od laptopa koji izgleda kao i svaki drugi.

Taj neko sedne u neki kafic ili na pumpi u restoran ili prosto u parku pored ili... i ceka zrtvu.
Ne mozes da provalis da je lopov.

Kada naidje pravi vlasnik i izvrsi keyless aktivaciju ona "putna torba" uhvati signal, prenese do laptopa, tu se sacuva. Dalje je prosto, zrtva ode, lopov sa laptopom pridje autu i posalje signal, tj klon "kljuca" koji naravno auto prepozna i otkljuca se.

Sve se odvija potpuno bezkontaktno-bezicno bez ikakvih fizickih dodira tastera, dugmica, bilo cega.
Traje ceo postupak 5-15 sekundi za kloniranje "kljuca" zavisno od verzije softvera.
Neki rekordi komplikovanosti postupka kloniranja su tipa 90sekundi.

Sve ovo sto sam napisao nije uputstvo za lopove, oni profi to vec znaju i opste je dostupno na netu sa sve slikama opreme za "kloniranje" pa cak i oglasima- reklamama.

Naravno ne pise u oglasu, alat za lopove ali se lako prepozna iz opisa.

Najmanji problem je otvoriti auto, problem je sta posle u smislu papirologije pa se vise otvaraju automobili (skupi) da bi se pokrali multimedija/navigacija, airbagovi, enterijer i ostalo sto se inace nudi na ebay.de i ostalim oglasima.

BMW je posebno u Nemackoj bio na udaru ovoga tipa pa je pre jedno 3godine komplet redizajnirao elektro sistem vozila i veoma obesmislio ovakve kradje na novim modelima. To je sada gotovo neisplativo lopovima i naravno znatno su smanjene kradje.

Radi se na novom globalnom sistemu radio zastite vozila ali je kao i uvek veoma tesko da se proizvodjaci vozila dogovore o zajednickom nastupu.
Sada svaki proizvodjac ima neki svoj podsistem zastite nadzora. Ford je najdalje otisao sa daljinskom centralnom kontrolom vozila, odnosno zastitom.


PS. moderatori ako je previse eksplicitno molim da obrisete.

Korisnikov avatar
somi-car
Postovi: 2237
Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:50
Garaža: Skoda Superb, Opel Combo
Lokacija: BG

Re: Grčka

Post od somi-car » 06 Jul 2017, 10:37

Ajde ljudi sad ga bas tupite...ma nebitno je da li ce da otkljuca na ovaj ili onaj nacin. Dovoljno je da upotrebi seljacku metodu i razbije ti staklo i eto razloga da popizdis i dobar deo odmora potrosis na nervozno trazenje zamenskog stakla :(

Ili kao ovim likovima sa Tuaregom...pa gde naci farove brzo i srediti to dok si na odmoru? Realno bez farova nema povratka u Srbiju....

Jbg idemo svi pa videcemo sta ce biti. Svi smo donekle upuceni u desavanja i ipak malo vise vodimo racuna o svojim vozilima....

Nadam se da niko od clanova nece imati neku situaciju od gore opisanih....

Korisnikov avatar
Delija
Postovi: 18945
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Grčka

Post od Delija » 06 Jul 2017, 10:39

@ljubitelj
Za keyless entry smo vec objasnili i nema potrebe da se ponavlja.

Ovaj prvi deo nije tacan na savremenim automobilima ni pod razno jer se komunikacija (protokol) ne obavlja samo u jednom koraku, tako da nije dovoljno snimiti samo ono sto jednom kljuc salje, posto ce na odgovor auta kljuc morati ponovo da "proprica".
Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...

Korisnikov avatar
aviator
Banned
Postovi: 4112
Pridružio se: 24 Nov 2014, 10:41
Garaža: Peugeot 308 1.6 HDI

Re: Grčka

Post od aviator » 06 Jul 2017, 10:57

A da ovo pisanije o načinu rada i kradja, preko daljinskog zaključavanja, nadležni prebace van teme "Grčka"?

Odgovori