gavran je napisao:Ogi je napisao:COBRA 4615.
Gavrane pomagaj !!!
E ovako....
Praktično na tržištu kod nas se vrtelo 2 serije alarma (Cobre)
Serija G100 (tip 193 ili 196), to je klasičan can-bus koji se deaktivira otključavanjem fabričkim ključem
i koristi fabričku blokadu, jednostavna ugradnja ali slaba zaštita. Ne može da se ugradi na sva auta, već samo
na ona koja rade na principu can-bus protokola i koja imaju sopstvenu fabričku blokadu paljenja odnosno tzv. kodiran ključ (može i bez toga ali onda baš nema nikakvu svrhu osim da svira, a pitanje je i ovako da li mu je svrha jača od toga).
Serija G300 (tip G368 sa dve kartica), to je alarm koji se potpuno nezavisno ugrađuje, potpuno nezavisno
deaktivira vozačkim kodiranim karticama i potpuno nezavisno vrši blokadu paljenja sopstvenim immobiliserom.
Problem je što traži dosta dužu ugradnju jer se za komunikaciju sa periferijom auta razvlači njegova nezavisna instalacija.
Taj alarm ja imam i ugradio sam ga 2010 godine, a drugu koji je 2008 godine kupio nov A4 kada se pojavio su taj alarm ugradili
u salonu....tako da je on već izvesno vreme na tržištu i predstavlja dosta dobru zaštitu u svetu alarma i postojećih rešenja.
Može da se ugradi na sve automobile jer se svakako ugrađuje nezavisno pa nema veze da li komuniciraju na bazi can-bus ili ne i
da li imaju sopstvenu blokadu ili ne. Ali tada si mogao da biraš izmuđu te dve i na kradljivija kola jedino je imalo svrhe ugraditi ovu drugu.
Posle se pojavila "bridge" serija 4600 (posebno tip AK 4615, koji podržava dodavanje vozačkih kartica ili daljinaca i komunicira sa sirenom bežično)
ona je spoj/hibrid prethodne dve, odnosno kombinuje jednostavnost ugradnje i komunikacije sa periferijom auta na bazi can-bus uz dodatno unapređenje gde je
uvedena i bežična komunikacija sa sirenom, i mogućnost nezavisnog sistema zaštite odnosno stepena sigurnosti ove druge.
On se takođe može ugrađivati na sva vozila jer ima mogućnost da u potpunosti radi samo kao can-bus ili da u potpunosti bude nezavisno instaliran
u auto ukoliko auto nema can-bus. A može i da se iskombinuje najbolje od obe serije.
Upravo zbog ovog poslednjeg, čak i ako su ti odgovorili da je u pitanju ovaj tip alarma, potrebno je dodatno definisati kako ga ugrađuju, odnosno sigurno
sama instalacija ide na bazi can-bus jer je jednostavnije i auto je nov i to podržava i nema opasnosti što sama komunikacija ide preko can-bus, ali je potrebno
potvrditi da ga u toj ceni isporučuju programiranog za deaktivaciju vozačkim karticama i da je ugrađen na bazi potpuno nezavisne blokade paljenja sopstvenim immobiliserom
nezavisno od fabričke blokade. Ili doplatiti da bude u takvoj izvedbi.
Za tebe je jedino prihvatljiva i ujedno dovoljno sigurna upravo kombinacija te dve varijante.
Što se sirene tiče ona je bežična, u motornom prostoru se instalira i samo jedan kabal ima ali sa kog vuče napajanje, u većini slučajeva se skine klema da akumulatora i taj kabal sirene
ima metalan prsten poput podloške na kraju koji se navuče na akumulator i vrati se klema. Sirenu zavuku u motorni prostor ispod akumulatora da kad njega vrate ne možeš lako da dođeš do nje. Može i drugačije da se izvuče napajanje da se zavara trag a sirena ima naravno i sopstveno rezervno napajanje.
Ne skida se ništa i ne kupusa se jer komunicira na bazi can-bus. Odnosno ti već imaš senzore po autu za otvorena vrata, gepek, haubu (izlazi ti na instrument tabli) čak i centralna brava
komunicira preko te magistrale i onda je bezpredmetno da ti neko vuče dodatnu instalaciju kroz auto da bi alarm komunicirao sa periferijom preko nje.
Ta komunikacija je jednosmerna i sasvim je bezbedno što samo komunikacija ide preko can magistrale. Znači prilikom obijanja vrata, gepeka, haube signal se jednosmerno šalje alarmu on se aktivira i to se više ne može preko OBD-a povući, poništiti, stornirati. U slučaju otključavanja auta ilegalno, bušenem vrata ili daljinski krađom signala fabričkog ključa signal opet jednosmerno putuje ka alarmu i pokreće ga da traži vozačku karticu, ako je nema on se ponovo aktivira. I to je bila mana klasičnog can-busa koji se deaktivirao fabričkim ključem pa alarm nije pravio razliku između legalno i ilegalno otključanog auta. Kod klasičnog can-busa je problem i što je blokirao auto preko fabričke blokade, tako da lopovi preko OBD-a nisu deaktivirali alarm, nego neutrališu fabričku blokadu, i onda alarm iako ostane aktivan nema preko čega da blokira. I bežični signal sa sirenom je jednosmeran odnosno, ali u ovom slučaju samo smer alarm-sirena, odnosno jednom kada alarm aktivira sirenu nema nazad.
Znači ovaj alarm AK 4615 je odličan spoj najboljeg od obe varijante ali traži da se ugradi kako treba, u tom slučaju je pouzdan koliko i G368, a minimalno invazivan za ugradnju.