Aftermarket alarmi

Elektro i mehanička zaštita
Odgovori
Korisnikov avatar
gavran
Postovi: 363
Pridružio se: 09 Sep 2013, 15:44
Garaža: VW Passat B8 1.6 tdi
Lokacija: Novi Sad

Re: Aftermarket alarmi

Post od gavran » 26 Mar 2019, 11:53

munje je napisao:
25 Mar 2019, 17:26
Zdravo svima,
Da li neko ima iskustva sa alarmom pandora mini?
Auto koji bi trebalo da kupim ima takav ugradjen i postoji opcija da ga ja zadrzim uz doplatu. Ako ne prodavac kaze da moze da ode u service i da mu demontiraju alarm pa ce on da ga upotrebi na sledecem vozilu. Ne znam da li smem ovde da kazem u kom servisu je ugradjen ali pretragom na google odmah izadje ta firma ze... ex.
Da li je tako nesto i sigurno da radim?

Hvala na savetima
Pandora alarmi su Ruski alarmi koji su se pojavili na tržištu pre nekih 15-ak godina.
Konkretan model Pandora mini za koji se raspituješ je nešto najsličnije onome što dolazi kao fabrički alarm.
Pandora mini se i zove mini zato što u odnosu na ostale can bus alarme dolazi samo sa centralom u obliku modula koji se ušteka u auto.
Znači taj alarm nema svoju sirenu, nema svoje ultrazvučne senzore za primetrisku zaštitu unutrašnjeg prostora i sl., koristi svetlosnu i zvučnu signalizaciju auta, blokadu auta,
jedini način da registruje neovlašen ulaz u putnički prostor je preko otvaranja vrata, ako ti prozor ostane odškrinut i neko gurne ruku da ti ukrade jaknu, torbu bilo šta on neće signalizirati.
Zato se i zove mini jer dolazi samo centralna modularna jedinica koja se utakne u auto, zato ti ovaj traži da se izjasniš po pitanju alarma jer će on lako da ga istakne i utakne u drugi auto, ozbiljan alarm, koji pruža ozbiljnu zaštitu nije lako ni ugraditi niti kasnije skinuti sa auta da bi se neko zezao oko toga prilikom prodaje.

Iako su Pandora alarmi kao sami uređaji solidnog kvaliteta ja ih lično ne volim iz razloga što (a to konkretno važi posebno za ovaj mini model) nude opciju da se njima upravlja preko smartfona
a to po meni svakako narušava sigurnosne protokole i otvara niz novih opcija za neovašćen upad.

Uz ovaj konkretno model alarma dolazi radio frekventna (RF) identifikaciona kartica ali koja je opet samo RF kartica bez ikakve zaštite (sistem po kome radi daljinsko otključavanje CB na autu) znači bez kodiranog signala a pogotovo ne plivajućih anti grabing i anti scaning kodova.

Tako da taj konkretan model alarma u smislu kompletne zaštite auta je malo jači od kisele vode. Njegova suštinska funkcija je više pasivne prirode u smislu samog alarmiranja na pokušaj krađe nego suštinska aktivna zaštita u sprečavanju krađe.

Znaš, ljudi često ne uviđaju prednosti i mane alarma, razlike u pojedinim tipovima alarma po pitanju njihove uloge i svrhe i prednosti i mana mehaničke zaštite.

Recimo svrha mehaničke zaštite ti je isključivo aktivna zaštita u sprečavanju krađe samog vozila sistemom onemogućavanja upravljanja vozilom. Mehanička zaštita ne alarmira, mogu da ti ukradu točkove, farove, karoserijske delove, obiju vrata i uzmu sve iz auta, gepeka...mehanička zaštita neće ni pisnuti ali neće moći da ti odvezu sam auto kao celovitu jedinicu.

Sa druge strane neka primarna uloga alarma je prevashodno da alarmira upravo pokušaje tih stvari koje sam naveo odnosno da deluje kao faktor odvraćanja od pokušaja takvih stvari kako lopov ne bi skretao pažnju na sebe, već prešao na drugi auto koji to nema, ali to neće sprečiti ozbiljnog lopova da takav alarm deaktivira i ukrade kompletan auto. Zato postoje određeni modeli alarma koji pružaju daleko veći nivo zaštite jer objedinjuju funkcije alarmiranja i aktivne zaštite od krađe metodom onemogućavanja paljenja automobila nezavisnim imobilajzerima odnosno elektronskim blokadama paljenja. Jer imaš ti i uređaje koji pretstavljaju elektronske zaštite blokade paljenja a da nisu alarmi, to su tzv imobilajzeri koji mogu da se ugrade i samostalno nevezano za alarm. E neki modeli alarma objedinjuju obe uloge, a uz još neke dodatne sigurosne opcije koje poseduju pružaju dosta visok stepen zaštite.

Imaš ti i sisteme zaštite čiji princip se zasniva na umanjenju rentabilnosti same krađe, poput graviranja stakala, to je dodatna komplikacija za lopova, zahteva neko dodatno vreme, trud, novac da zameni stakla ukoliko planira da proda auto dalje kao celinu ili mu umanje prihod od prodaje tih stakala koje u ovom slučaju ne može da proda ako je namenio taj auto za prodaju u delovima, takođe to povećava rizik ulaska u trag autu i to ga odvrati od tvog i uputi na manje zaštićen odnosno nezaštićen auto.

Tako da principi zaštite auta su čista psihologija više nego mehanika i elektrika, ostalo su samo instrumenti psihološke igre.

Recimo iz tih razloga, uvek se savetuje da se ukoliko buđet dozvoli iskombinuje više tipova tih zaštita nego da se fokusira samo na jednu pa koliko god bila skupa i hvaljena. Naravno, ovo zavisi i od samog auta, koliko je rizičan za krađu, zašto je rizičan za krađu odnosno da li zašto što je luksuzan i skup ili zato što se takvi troše u delove jer se kod nas voze masovno i sl.

Elem, moj savet ti je da se ne zezaš sa tim likom jer taj alarm nije toga vredan, da si ti kupio auto sa tim alarmom pa se raspitivao kakav je i da li predstavlja dovoljnu zaštitu ja bih ti rekao ok je ostavi ga slobodno da imaš nešto da ti svira a ugradi mehaničku zaštitu i graviraj stakla i to ti je i više nego dovoljna kombinacija, a ovako, da ti nešto doplaćuješ posebno za alarm koji ne služi bog zna čemu nema potrebe, bolje da kupiš auto bez toga i za taj novac koji bi doplatio ugradiš nešto korisnije.
Rad je stvorio čoveka, a nerad.......gospodina

munje
Postovi: 11
Pridružio se: 27 Feb 2019, 14:45

Re: Aftermarket alarmi

Post od munje » 26 Mar 2019, 12:15

@gavran, e svaka ti cast koliko si se potrudio da mi objasnis! Hvala ti puno na vremenu, zaista mi znaci da cujem iskustva drugih ljudi.
Za mehanicku zastitu mi je i jasno koju bi uzeo .. ima i ovde na forumu tema o tome pa sam procitao.
Sto se tice alarma, da li imas neku preporuku sta umesto te Pandore? Inace za tu Pandoru i trebalo da doplatim 300eur. Ako je problem da se ovde pise i tome mozes i na PP da mi pustis koje alarme bi preporucio da razmotrim za ugradnju.
Automobil je C4 Picasso 2016 godiste.

Hvala ti jos jednom!

Korisnikov avatar
gavran
Postovi: 363
Pridružio se: 09 Sep 2013, 15:44
Garaža: VW Passat B8 1.6 tdi
Lokacija: Novi Sad

Re: Aftermarket alarmi

Post od gavran » 26 Mar 2019, 13:17

Nema na čemu.

Vidi za 300 evra definitivno, ali definitivno ti ne treba ta Pandora jer za taj novac može svašta nešto neuporedivo ozbiljnije da se uradi.

Sa obzirom da je auto 2016-to godište moguće da se prethodni vlasnik opredelio za tu vrstu alarma da ne bi narušio garanciju auta ako ga je kupio novog, jer ponavljam, sve se svodi na modul koji se utakne u auto, nema ugradnje nikakvih dodatnih stvari, nema presecanja instalacije nema ničega.....možda su mu i u salonu to ugradili jer im je najzgodnije i papreno naplatili pa on sada to pokušava da prenese na tebe (mada, ako pominje firmu koja ih jedina radi onda mu verovatno nisu ugradili u salonu ili se naknadno raspitao)....ko će ga znati.

Elem, nije to ni bitno, bitno je koliki si ti budžet spreman da izdvojiš za zaštitu auta i koliko si osetljiv na auto. Jer znaš, ima vlasnika (poput mene) koji ne vole kada mu se auto rastura zbog ugradnje neke zaštite i gledam da prođem sa što manje invazivnom metodom zaštite.

Alarm, koji je po meni trenutno još uvek najbolji na tržitu, dok se ne pojavi bolji, je Cobra G368. To je alarm koji nije CAN-BUS, ugrađuje se potpuno nezavisno od instalacije auta i dolazi sa kodiranim karticama kojima se deaktivira a koje imaju plivajući kod koji se ne može kopirati ni skenirati. Problem je što ugradnja tog alarma zahetva ceo dan i bukvalno rasturanje pola auta. Tako da ko je osetljiv na rasturanje auta ili je pod garancijom pa ne želi to da radi uglavnom zazire od ugradnje tog alarma iako je sa aspekta zaštite to najviše što jedan alarm može da pruži. I njegova cena je oko 250 evra (a tebi ovaj za Pandoru traži 300 evra).

E sada, kao što rekoh, ko ne želi da rastura auto ili je pod garancijom pa ne sme najadekvatnija alternativa Cobri G368 je Cobra AK4615 (ali baš AK4615 a ne serija AK4600) on jeste CAN-BUS ali može da se ugradi potpuno nezavisno ili da se opredeliš za neki hibridni pristup da koristi CAN-BUS magistralu za komunikaciju kako ne bi razvlačio dodatnu instalaciju ali da blokadu vrši nezavisno i da se deaktivira potpuno nezavisno takođe preko kodiranih kartica ali koje se kod njega moraju dodatno zahtevati kao opcional. On takođe dolazi sa wireless sirenom tako da nema potrebe ni tu da se provlače kablovi. Zbog svega toga njegova ugradnja je dosta jednostavnija ali je osnovna stvar i caka da se njegova ugradnja u slučaju da si se opredelio za ovaj hibridni pristup najboljeg od oba sveta poveri nekome ko će umeti to da ugradi i podesi da radi kako treba kako bi pružio nivo zaštite koji može. On je malo skuplji i kreće se oko 300 evra i uglavnom traže nekih 50-ak evra za kartice.

To su jedina dva alarma koja mogu da ti preporučim u tom nekom proseku od 300 evra (+/- 50 evra) a koja mogu samostalno da pruže adekvatnu zaštitu, s tim što se ovaj drugi mora ispravno ugraditi i podesiti kartice a to je kod nas uvek pitanje kako će ispasti bez obzira na garancije.

Ukoliko se odlučiš da ugradiš i mehaničku zaštitu onda nema potrebe za takvim alarmima sa obzirom na njihovu cenu, onda možeš da ideš na neku jeftiniju verziju can-bus alarma jer tu je mehanička zaštita da štiti od krađe a razliku u ceni ako si već spreman da daš utrošiš na još neke cake poput graviranja stakala i/ili izmeštanja OBD-a.

Mislim to izmeštnje OBD-a nije bog zna šta ali uglavnom kada se odlučiš i za to negde gde već radiš ostale stvari to izađe tako povoljno ili ti čak odrade gratis da se odradi i to po principu ne može da škodi.

Zaboravih još jednu važnu stvar koja može takođe uticati na odabir same zaštite, a to je praktičan aspekt upotrebe i komfor prilikom upotrebe. Recimo mehanička zaštita se mora zaključavati svaki put, nema ni na minut ni na 5 sekundi, ni ispred kuće ni nigde. Svaki put pre nego što se vozilo napusti brava se mora zaključati jer otključana mehanička zaštita ne služi ničemu. To zahteva određenu disciplinu, jer ljudi vremenom postanu manjkavi pa nekad se dese svari da ti taman na odredištu zazvoni telefon pa te zbuni, ili se zamisliš ili u žurbi zaboraviš pa misliš da si zaključao a nisi...ili vremenom počne da te mrzi da zaključavaš stalno već počneš da praktikuješ da zaključavaš samo kada auto ostavljaš na nepoznatom mestu ili na duže i sl......a to je ozbiljna greška.

Zato je nekada komfornije i bezbednije ugraditi i koristiti samo alarm, poput jedan od ova dva predložena, gde ti normalno otključavaš i zaključavaš auto njegovim ključem daljinski a alarm se deaktivira i aktivira sam tom prilikom u pozadini (nezavisno od tvoje volje) ali preko kartica a ne ključa (tako da ni sa samim ključem bez kartice on ne može da se ukrade) jer tako je učestalost i kontinuitet aktiviranja zaštite veći i samim tim sigurniji. Sada treba razmisliti i o tome kakav si karakter....
Rad je stvorio čoveka, a nerad.......gospodina

Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Postovi: 29864
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: KIA Ceed JD 1.4
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Aftermarket alarmi

Post od trojanac » 26 Mar 2019, 15:06

Svaka čast za postove.
Posetite www.garaza.rs !

Korisnikov avatar
zdushan
Postovi: 1600
Pridružio se: 12 Jan 2013, 13:02
Garaža: Škoda Superb 2.0 TDI 4x4
Lokacija: Beograd

Re: Aftermarket alarmi

Post od zdushan » 26 Mar 2019, 17:05

Svaka čast stvarno.!

Sent from my SM-A605FN using Tapatalk


ljubitelj
Postovi: 10548
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Aftermarket alarmi

Post od ljubitelj » 26 Mar 2019, 21:06

Izmestanje jednog OBD mesta konekcije je besmisleno na autu koji ima 30tak OBD konekcija.
Mnogo efikasnije je "umrtvljivanje" kompletne CAN BUS magistrale cime se svi OBD konektori stavljaju van funckije, To rade napredni imobilajzeri.
Sto se tice alarma preporucujem Tytan DSR300koji NIJE ni u kojoj vezi sa CAN BUS a koristi za svoj rad originalni kljuce auta i originalnu centralnu bravu.
Ima svoje imobilajzere, svoje senzore i sveoj ozicenje -sve to nezavisno radi od fabricke postavke.
I kosta reda 200evra.
Po zelji moze da se doda opcija sa "karticom" u obliku dugmeta koja nezavisno opet radi od instalacije auta putem kodiranog RF signala.

Ali, svaki alarm je samo ometanje kradje, nijedan ne moze da spreci. Isto i mehanicka zastita, nijedna ne sprecava da se auto odveze/natovari sa sve zakljucanom tom mehanikom.

Ako je neki auto tipovan spasa mu nema pokazuje visedecenijska praksa.

Svakako sto vise nezavisnih sistema elektro i mehanicke zastite to veca verovatnoca da ce lopov odustati od auta i pronaci laksi plen.

Korisnikov avatar
pankoz
Postovi: 696
Pridružio se: 09 Avg 2014, 21:05
Garaža: Citroen C4 Grande Picasso 1.,6 hdi , Citroen C3 1,4 hdi
Lokacija: Vojvodina

Re: Aftermarket alarmi

Post od pankoz » 26 Mar 2019, 23:24

Vidi se da čovek poznaje materiju.
Doktorski,svaka čast!

Послато са Nexus 7 уз помоћ Тапатока


Korisnikov avatar
gavran
Postovi: 363
Pridružio se: 09 Sep 2013, 15:44
Garaža: VW Passat B8 1.6 tdi
Lokacija: Novi Sad

Re: Aftermarket alarmi

Post od gavran » 27 Mar 2019, 12:22

ljubitelj je napisao:
26 Mar 2019, 21:06
Izmestanje jednog OBD mesta konekcije je besmisleno na autu koji ima 30tak OBD konekcija.
Mnogo efikasnije je "umrtvljivanje" kompletne CAN BUS magistrale cime se svi OBD konektori stavljaju van funckije, To rade napredni imobilajzeri.
Sto se tice alarma preporucujem Tytan DSR300koji NIJE ni u kojoj vezi sa CAN BUS a koristi za svoj rad originalni kljuce auta i originalnu centralnu bravu.
Ima svoje imobilajzere, svoje senzore i sveoj ozicenje -sve to nezavisno radi od fabricke postavke.
I kosta reda 200evra.
Po zelji moze da se doda opcija sa "karticom" u obliku dugmeta koja nezavisno opet radi od instalacije auta putem kodiranog RF signala.

Ali, svaki alarm je samo ometanje kradje, nijedan ne moze da spreci. Isto i mehanicka zastita, nijedna ne sprecava da se auto odveze/natovari sa sve zakljucanom tom mehanikom.

Ako je neki auto tipovan spasa mu nema pokazuje visedecenijska praksa.

Svakako sto vise nezavisnih sistema elektro i mehanicke zastite to veca verovatnoca da ce lopov odustati od auta i pronaci laksi plen.
Ajde malo da pojasnimo navedeno u ovom postu.

Zašto se izmešta OBD, odnosno kakva je njegova uloga u zaštiti auta. Gotovo svaki auto danas ima fabričku blokadu paljenja, odnosno svoj fabrički ugrađen imobilajzer koji je kompatibilan sa transponderom u fabričkom ključu. Ko je ranije, u starije automobile ugrađivao aftermarket imobilajzere mogao je videti kako oni rade, ima izveden konektor na koji treba prisloniti transponder koji je došao uz uređaj da bi se deaktivirao. Otprilike tako radi i fabrička zaštita, u ključu je transponder koji deaktivira blokadu paljenja onda kada se ključ gurne u bravu ili ga automobil prepozna.

E sada, šta je CAN-BUS? Ranije se sva komunikacija sa uređajuma u autu odvijala preko analognog signala koji je slat kablom/žicom, odnosno razvlačena je instalacija za svaki poseban uređaj, i dok stari automobili osim elementarnih stvari nisu imali nikakve dodatne elektronske uređaje to je pilo vode jer nije bio problem izvući instalaciju za svetlosnu i zvučnu instalaciju i eventualno još po koju sitnicu, međutim kako je količina elektronskih uređaja u automobilu rasla, kako su automobili imali sve više opreme tako bi se količina instalacije koja bi morala da se razvlači po autu merila kilometrima, što bi povećavalo i težinu auta i troškove i svašta nešto, tada je osmišljena CAN (Control Area Network) komunikacija putem BUS magistrale (digitalna sistemska magistrala koja ujedno objedinjuje i magistralu podataka, adresnu magistralu i kontrolnu magistralu za određivanje operacija).

Naravno komletna komunikacija vrši se preko CPU samog auta koji upravlja tim podacima.

Kao što auto sa svim uređejima komunicira putem CAN bus tako komunicira nažalost i sa fabričkom blokadom paljenja, odnosno fabričkim imobilajzerom. Tu blokadu lopovi prevazilaze tako što pristupe CPU samog auta i deaktiviraju tu blokadu tzv. Immo killer uređajima ili softverom. Zato je bitno sprečiti lopova da pristupi CPU auta. Sa obzirom da je CAN bus magistrala omogućila komunikaciju sa jako velikim brojem uređaja onda ona služi i za komunikaciju sa raznoraznim senzorima, sondama i sl. i prikuplja gomilu servisnih i dijagnostičkih podataka, te iz tog razloga proizvođači ostavljaju konektor za pristup CPU auta kako bi imali uvid u rad kako motora auta tako i ostalih sistema u autu. Ta fabrički ostavljena konekcija je OBD konektor koji je svima nama dobro poznat i kod većine automobila se nalazi ispod upravljača u prostoru oko poluge za otvaranje haube.

Taj konektor je standardizovan, tipski i isti je na svim automobilima i zato lopovima ne predstavlja problem da obezbede priključak za OBD i pristupe CPU auta svojim uređajima i zato se on "izmešta".

Ne postoji 30-ak OBD konekcija na autu, postoji samo taj jedan jedini OBD konektor putem koga se tipskim priključkom može na najjednostavniji i najbrži način pristupiti CPU auta i on se "izmešta". Ovo izmešta sam stavio pod navodnike jer većina tih tzv. izmeštanja se ne svodi na samo fizičko izmeštanje, odnosno promenu mesta OBD konektora već na odsecanje samog tipskog priključka OBD konektora, postavljanje na njegovo mesto drugog unikatnog priključka za koji drugi odgovarajući priključak dobija samo vlasnik na koji je nastavljen fabrički tipski priključak tako da vlasnik dobije adapter kojim svoj nestandardan priključak vraća na standardan OBD za potrebe odlaska u servis. Neki servisi idu i korak dalje pa zaista fizički i izmeštaju OBD konektor na neko drugo mesto poznato samo vlasniku ali to je zaista jako retko i po meni suvišno.

Ono što ste vi hteli da kažete je da se CPU auta može pristupiti i sa više mesta u autu a ne samo putem OBD konektora, što jeste tačno i zato izmeštanje OBD ne pruža neki visok stepen sigurnosti već samo komplikaciju. Jer iako je moguće pristupiti CPU sa više mesta to nije tako brzo i jednostavno kao prostim kačenjem na OBD. Drugim rečima to je kao kada bi smo rekli zašto da zaključavam vrata na kući kada lopov može da uđe i kroz prozor ili preko terase. To je tačno, ali ako ne zaključamo vrata on će da se uhvati za kvaku i prosto ušeta u kuću a ako zaključamo onda mora da ima merdevine pa da preskače ogradu na terasi pa da uskače kroz prozor i sl. Znači izmeštanje OBD je da malo zakoplikuje stvari i ukrade koju sekundu više lopovu.....jer kod krađe, bitan je faktor i vreme, sve što lopovu ukrade vreme predviđeno za krađu spasilo je auto.

Takođe, ne postoje napredni imobilajzeri koji "umrtvljuju" OBD konekcije. Barem ja ne znam za njih. Kao što rekosmo postoji samo jedna OBD konekcija, druga mesta kojim se na malo teži način može pristupiti CPU auta su zapravo sva mesta do kojih bus magistrala dopire, ako bi ih umrtvio praktično bi prekinuo komunikaciju sa svim uređajuma u autu. Ne znam ni šta bi se smatralo naprednim imobilazjerom, imobilajzer je uređaj koji blokira paljenje, oni su vremenom usavršavani u smislu same izvedbe, da budu što kompaktniji, što neprobojnijeg kućišta što sigurnijeg protokola i načina njihovog deaktiviranja i sl. Ne vidim u čemu bi se njihova naprednost još mogla ogledati. Negde se fizički prekine paljenje i prespoji preko imobilajzera tako da dok je on aktivan auto ne može da se upali, kada se deaktivira fizički prekinuto paljenje je opet povezano i auto je moguće upaliti.

Jedino ako ste mislili da ugradnjom nezavisnog savremenog analognog imobilajzera koji fizički blokira paljenje auta nezavisno od same instalacije vozila i CPU svi pristupi CPU postaju besmisleni, što je tačno.

Tytan DS300R je analogni plip alarm isti kao Cobra G368, s tim da Cobra automatski dolazi sa kodiranim karticama dok Tytan ne dolazi, a sam princip deaktiviranja ili aktiviranja preko fabričkog ključa umanjuje sve ostale prednosti tog alarma. Jer oba alarma se ugrađuju i rade na istom principu, pošto ne rade preko CAN bus moraju fizički da se povežu na centralnu bravu jer preko nje dobijaju signal. Kod Cobre, otključavanje auta fabričkim ključem pokreće centralnu bravu koja signalizira alarmu da je osoba sa fabričkim ključem (ili ukradenim ili kopiranim signalom fabričkog ključa) otključala auto, alarm se još uvek ne deaktivira već tada počinje da traži code karticu i gasi se tek ako je nađe. Znači ako vam je neko samo ukrao ključ ili iskopirao signal i otključava auto bez kartice bez obzira što ima ključ neće moži da upali auto već će se oglasiti alarm. Dok kod Tytana je dovoljno da osoba koja ima fabrički ključ ili ukraden RF signal fabričkog ključa pošalje signal centralnoj bravi da otključa auto a centralna brava onda šalje signal alarmu da se deaktivira. Namerno sam pisao osoba sa fabričkim ključem ili ukradenim RF signalom fabričkog ključa da bi ukazao da to ne mora uvek biti vlasnik i zato je važno da bez obzira što je alam ugrađen dobro, i što je analogan odnosno posebno instaliran nezavisno od digitalne komunikacije auta ako je način njegovog deaktiviranja lak, onda on ne pruža dovoljnu zaštitu. Tako da bi uz taj Tytan morale da se poruče i kartice što bi ga i cenom izjednačilo sa Cobrom.

To stalno ističem i kod mehaničkih zaštita. Stano se ljudi hvataju za to kolika je gvožđurija koju ugrađuju, na koliko je mesta zavarena za auto, na koliko mesta zalivena tečnim metalom, koliko rokvela je tvrda, a zapravo je brava ta koja je najslabija karika i koja se napada. Ako brava nije dovoljno pouzdana, ako postoje lako dostupni alati, turbodecoderi koje je otključavaju onda sve ostalo je besmisleno.

https://www.youtube.com/watch?v=E3UXuCq668A

Evo kako se otključava mult t lock brava za nekoliko sekundi.....i onda ti ugradi 15 kila gvožđa i stavi tu bravu i misli da si napravio posao.

Isto je i sa alarmima, naravno da je važno kako su ugrađeni, posebno je važno da imaju svoj integrisani nezavisni imobilizer, da blokadu vrše fizički nezavisno od fabričke blokade i CPU auta, ali je posebno važno i kako se deaktiviraju. Jer sve ovo prethodno pobrojano pada u vodu ako se alarm deaktivira signalom sa centralne brave da je otključana....pa neka kola se obijaju tako što se izbuše zadnja vrata dođe do žica kojima se aktivira centralna brava i alarm bi dobio signal da se deaktivira....i šta da li to sada treba odmah da deaktivira alarm...to ne sme da se desi. Znači bolje imati CAN bus alarm ali koji blokira nezavisno i deaktivira se isključivo njegovim sigurnim protokolom bez obzira na ključ auta, nego imati analogni alarm za koji je rastureno pola auta da bi se temeljno i kreativno ugradio a deaktivira se fabričkim ključem ili mobilnim telefonom.

Ljudi zaziru od Can bus alarma zato što ne poznaju šta su slabe tačke takvog alarma. Ja sam ih otprilike i naveo prethodno pišući o drugim stvarima ali da konkretizujemo. Većina CAN bus alarma zapravo ne predstavlja neku zaštitu ne zato što komunikaciju vrši putem bus magistrale već zato što se i po pitanju blokade i po pitanju deaktiviranja previše oslanjaju na CPU auta i fabričke sisteme. Blokada ostaje fabrička, deaktivira se fabričkim ključem tako da lopov takav CAN bus alarm rešava kao i fabričku blokadu.

Ako centrala alarma ima svoj nezavisan imobilizer, ako taj imobilizer negde fizički vrši prekid i blokadu paljenja, ako taj imobilizer komunicira direktno sa code karticom po pitanju deaktiviranja onda nije problem što taj alarm za običnu komunikaciju koristi bus magistralu. 4615 koristi Can bus magistralu za komunikaciju (analogno komunicira sa sirenom ali koja je bežična) može da se ugradi tako da bez kartice iako imate fabrički ključ ne može da se deaktivira alarm niti upali auto, ili tako da čak i ako se fabričkim ključem deaktivira alarm auto bez kartice i dalje ne može da se upali.....znači alarm je ugašen ali je blokada i dalje aktivna, što znači da pod pretpostavkom da lopov i može da iskoristi to što alarm komunicira bus magistralom i dopre do alarma i isključi ga softverski (što ne može ali hipotetički da kažemo primera radi) opet je blokada aktivna. Shvatate li sada koliko nije važno što samu komunikaciju vrši digitalno već šta je zapravo važno.

Inače, slažem se da ne postoji 100% zaštita od krađe, jer dovoljno je videti kako radi Parking servis pa da ljudima bude jasno.....i to ne mora da ga nosi paukom, imaju oni što podmetnu rošule pod točkove pa ga odvuku....
Rad je stvorio čoveka, a nerad.......gospodina

ljubitelj
Postovi: 10548
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Aftermarket alarmi

Post od ljubitelj » 27 Mar 2019, 13:07

gavran je napisao:
27 Mar 2019, 12:22
ljubitelj je napisao:
26 Mar 2019, 21:06
Izmestanje jednog OBD mesta konekcije je besmisleno na autu koji ima 30tak OBD konekcija.
Mnogo efikasnije je "umrtvljivanje" kompletne CAN BUS magistrale cime se svi OBD konektori stavljaju van funckije, To rade napredni imobilajzeri.
Ajde malo da pojasnimo navedeno u ovom postu.
Taj konektor je standardizovan, tipski i isti je na svim automobilima i zato lopovima ne predstavlja problem da obezbede priključak za OBD i pristupe CPU auta svojim uređajima i zato se on "izmešta".

Ne postoji 30-ak OBD konekcija na autu, postoji samo taj jedan jedini OBD konektor putem koga se tipskim priključkom može na najjednostavniji i najbrži način pristupiti CPU auta i on se "izmešta".
Pa da pojasnimo.
OBD konektor je samo lako dostupno izveden pristup CAN BUS sistemu jer je to zakonska obaveze radi eko kontrole na tehnickom pregledu. I nista vise.Jedan obican standardizovan konektor za 2 zice razmene podataka i 2 zice za napajanje.

Naravno da postoji mnogo OBD konekcija po celom autu, bilo gde postoji CAN BUS parica je OBD pristup moguc jer je to sistem PARALELNO vezanih zica. Jedino ne sme da se prikljuci na mesto same 120omske terminacije.
Slicno je postavljen kao prvi sistemi LAN povezivanja racunara u 10Mbitnu mrezu preko 50Ohm koaxa.

Svi CAN BUS ECU povezani paraleno sa terminacijom 120Ohma na pocetku i na kraju magistrale.

OBD konektor ima te 2 nama interesantne zice na 2 standardizovana pina.
Potpuno je svejedno bilo gde da se poveze lopov an te site 2 paraleleno vodjene zice kroz ceo auto jer dobije identican pristup ne samo CPU vec SVIM ECU jedinicama na magistrali ukljucivo i fabricki alarm, imobilajzer ili bilo sta vezano na CAN BUS.

Kod nekih auta CAN BUS je lako dostupan spolja na vozilu, OBD konekcija se pravi lako bez ikakve aktivacije alarma, obijanja auta, otkljucavanja kljucem.
Npr Toyota Land Cruiser, gde i kako necu ali je samo 1 primer.

Shodno tome je izmestanje 1 jedinog OBD mesta konekcije na CAN BUS potpuna zabluda da ista stiti bilo kog obucenog lopova koji zna sta radi tj.nakaci se na 2 prave zice bilo gde.

Da, postoje nezavisni uredjaji koji blokiraju CAN BUS komunikaciju, umrtve da tako kazem, i sinhronizovan protok podataka kroz magistralu je 0, ne postoji. Ne moze ni sa fabrickim kljucem da se startuje motor niti deaktivira imobilajzer.

Kao i mnogo sto sta sepcificno Rusija je zemlja gde se ukazala potreba pa je takva zastita razvijena.
A nudila se i kod nas ali je kako mi je receno bila jaka cena za vecinu servisera pa nije ovde zazivelo.

Poenta je da bilo koja blokada rada auta treba da bude nezavisna od fabricke instalacije a jos ako je analogni sistem koji zahteva puno vise vremena i tezi pristup tim bolje da sto vise produzi vreme potrebno lopovu.

Auto kao auto se lako odvuce, natovari na slep, itd...skloni pa polagano preuzme puna elektronska demontaza ma sta da ima u krajnjem slucaju ako je bas toliko zanimljiv auto, citati naplativa kradja.

Sam sistem sa CAN BUS je nezasticenog pristupa podacima, tako je osmisljen i evo 20 godina kako je tehnicki bez sustinskih promena.
A softveri i alatke za elektronsku kradju podataka su postali mnogo lakse dostupni, danas mogu i da se kupe preko interneta.

Shodno iznetom izmestanje OBD i pravljenje nekih "komplikovanih" medjukonektora je za naivne neka zastita, za prave lopove je nepotrebno uopste da traze fabricki OBD konektor.

ljubitelj
Postovi: 10548
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Aftermarket alarmi

Post od ljubitelj » 27 Mar 2019, 13:28

Sta je napredni imobilajzer.
To sto ste pisali o prekidanju zica koje sluze za paljenje je tehnika od pre 30tak godina kako su radili imobilajzeri. Od negde Euro 2 Bosch je razvio a poceli da se ugradjuju imobilajzeri koji blokadu vrse tako sto oenmogucavaju protok podataka, nikakve zice se ne seku nema releja i slicno.

U kontekstu 2019. godine napredni imobilajzer koji je nezavisno ugradjen od fabricke instalacije vrsi blokadu protoka podataka po CAN BUS brzoj i po CAN BUS sporoj magistrali a blokira rad pumpe visokog pritiska, pumpe goriva, dizne, bobine, menjaca i sto sta od uredjaja koji se programski (imobilajzer se putem PC softvera podesava) odredi da bude nedostupan fabrickom sistemu.
Mercedes ima u anlaseru ECU na primer, pa se blokada tog tipa vrsi digitalno putem softvera a ne secenjem zica i relejem kao nekada. Na primer.

Poenta je da koji god sistem da se dodatno ugradjuje treba da se maksimalno odabere nestandardno resenje koje lopovu ne moze biti unapred poznato.

ljubitelj
Postovi: 10548
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Aftermarket alarmi

Post od ljubitelj » 27 Mar 2019, 13:40

gavran je napisao:
27 Mar 2019, 12:22
Dok kod Tytana je dovoljno da osoba koja ima fabrički ključ ili ukraden RF signal fabričkog ključa pošalje signal centralnoj bravi da otključa auto a centralna brava onda šalje signal alarmu da se deaktivira.
Ne, nije dovoljno.
Ovako je default program rada kako ste opisali ali se moze promeniti rad a onda fabricki kljuc deaktivira alram dok i dalje imobilajzer ostaje aktivan i blokira paljenje auta na bilo koji nacin ukljucivo i fabrickim kljucem ne moze da startuje motor.

I ne treba dodatna kartica. Opisano je u naprednim podesavanjima u uputstvu dostupnom instalaterima (javno nedostupni deo sajta proizvodjaca).

Proverio, testirao.

Daleko od toga da je DSR300 neki top alarm, samo je dat kao primer nacina kako da se ima dodatni sistem zastite nezavisan od fabrike a sam nacin ugradnje Tytan DSR300 omogucava individualno prema zelji svakog vlasnika auta poziciju za deblokadu. Moze na "milion" nacina da se ugradi i da svaki bude razlicita pozicija za deaktivaciju imobilajzera.

Lopov iako na silu uzme fabricki kljuc ne moze da upali auto dok ne sazna od vlasnika gde je mesto/taster za iskjljucivanje imobilajzera.

Korisnikov avatar
gavran
Postovi: 363
Pridružio se: 09 Sep 2013, 15:44
Garaža: VW Passat B8 1.6 tdi
Lokacija: Novi Sad

Re: Aftermarket alarmi

Post od gavran » 27 Mar 2019, 14:01

Ok, u onom prvom postu ste manje više ponovili ono što sam i ja rekao.

Ovo drugo
ljubitelj je napisao:
27 Mar 2019, 13:28
Sta je napredni imobilajzer.
To sto ste pisali o prekidanju zica koje sluze za paljenje je tehnika od pre 30tak godina kako su radili imobilajzeri. Od negde Euro 2 Bosch je razvio a poceli da se ugradjuju imobilajzeri koji blokadu vrse tako sto oenmogucavaju protok podataka, nikakve zice se ne seku nema releja i slicno.
Ne, analogni imobilajzeri koji se ugrađuju i blokiraju nezavisno od CAN bus magistrale tako rade, nema više samo releja jer je zvukom mogao da oda lokaciju imobilzera i deaktiviraju se kodiranim karticama tako da nema ni vidljivog konektora od koga su umeli praćenjem kabla da dođu do uređaja ali inače ne postoji drugi koncept da bi nešto vršilo blokadu mimo digitalne komunikacije savremenih kola osim da se fizički uradi.
ljubitelj je napisao:
27 Mar 2019, 13:28
U kontekstu 2019. godine napredni imobilajzer koji je nezavisno ugradjen od fabricke instalacije vrsi blokadu protoka podataka po CAN BUS brzoj i po CAN BUS sporoj magistrali a blokira rad pumpe visokog pritiska, pumpe goriva, dizne, bobine, menjaca i sto sta od uredjaja koji se programski (imobilajzer se putem PC softvera podesava) odredi da bude nedostupan fabrickom sistemu.
Mercedes ima u anlaseru ECU na primer, pa se blokada tog tipa vrsi digitalno putem softvera a ne secenjem zica i relejem kao nekada. Na primer.
Kao što sam prethodno naveo, ovo bih voleo ako možete preciznije da objasnite, kako je nešto ugrađeno nezavisno od instalacije auta a blokira protok podataka kroz nju. Šta podrazumeva ta nezavisna ugradnja. Za analogne uređaje nezavisna ugradnja podrazumeva da se vuku žice kroz ceo auto po kome sistem sam za sebe komunicira nezavisno od CAN-bus magistrale a mesto blokade je opet fizičkog karaktera i zato nema softverskog pristupa.

Zato me zanima kako izgleda ugradnja nečega što digitalno utiče na sve što se dešava u digitalnoj komunikaciji CAN bus magistrale a analogno je i ugrađeno nezavisno od te instalacije i koji je način rada, vi ste objasnili princip ali kako suštinski to ostvaruje.
Poslednja izmena od gavran u 27 Mar 2019, 14:08, izmenjeno 1 put ukupno.
Rad je stvorio čoveka, a nerad.......gospodina

Korisnikov avatar
gavran
Postovi: 363
Pridružio se: 09 Sep 2013, 15:44
Garaža: VW Passat B8 1.6 tdi
Lokacija: Novi Sad

Re: Aftermarket alarmi

Post od gavran » 27 Mar 2019, 14:08

ljubitelj je napisao:
27 Mar 2019, 13:40
gavran je napisao:
27 Mar 2019, 12:22
Dok kod Tytana je dovoljno da osoba koja ima fabrički ključ ili ukraden RF signal fabričkog ključa pošalje signal centralnoj bravi da otključa auto a centralna brava onda šalje signal alarmu da se deaktivira.
Ne, nije dovoljno.
Ovako je default program rada kako ste opisali ali se moze promeniti rad a onda fabricki kljuc deaktivira alram dok i dalje imobilajzer ostaje aktivan i blokira paljenje auta na bilo koji nacin ukljucivo i fabrickim kljucem ne moze da startuje motor.

I ne treba dodatna kartica. Opisano je u naprednim podesavanjima u uputstvu dostupnom instalaterima (javno nedostupni deo sajta proizvodjaca).

Proverio, testirao.

Daleko od toga da je DSR300 neki top alarm, samo je dat kao primer nacina kako da se ima dodatni sistem zastite nezavisan od fabrike a sam nacin ugradnje Tytan DSR300 omogucava individualno prema zelji svakog vlasnika auta poziciju za deblokadu. Moze na "milion" nacina da se ugradi i da svaki bude razlicita pozicija za deaktivaciju imobilajzera.

Lopov iako na silu uzme fabricki kljuc ne moze da upali auto dok ne sazna od vlasnika gde je mesto/taster za iskjljucivanje imobilajzera.
Kada sam počeo da čitam post prvo pitanje koje sam hteo da postavim ako se alarm deaktivira fabričkim ključem a nema dodatnu karticu a imobilizer ostane aktivan čime se onda deaktivira imobilizer, na kraju vidim da ste naveli tasterom....ja ne volim ta rešenja jer ako je auto tipovan praćenjem vlasnika može da se utvrdi gde je pozicija koja deaktivira imobilizer.

Ja mislim da je DS300R dobar alarm ali uz dodate Joker kartice.
Rad je stvorio čoveka, a nerad.......gospodina

Korisnikov avatar
Vladapetr
Postovi: 9821
Pridružio se: 26 Jan 2013, 10:50
Garaža: Skoda Kodiaq 2.0 TDI L&K / Jeep Compass 1.3 DDCT
Lokacija: Beograd

Re: Aftermarket alarmi

Post od Vladapetr » 27 Mar 2019, 14:08

Gavrane, odustani na vreme. Samo ćeš se iznervirati bez potrebe.

Svakako, veliko hvala na podeljenim informacijama ;)
There are 10 kinds of people in the world:
those who understand binary and others who don't.

ljubitelj
Postovi: 10548
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Aftermarket alarmi

Post od ljubitelj » 27 Mar 2019, 14:20

Uredjaj je povezan na napajanje auta, + i masa.
Povezan je na CAN BUS paricu.
Povezan je na svoj komandni nezavisni modul koji nema nikakvu komunikaciju sa fabrickim imobilajzerom.
Komandnim modulom se upravlja sopstvenim nezavisnim kodiranim pristupom, nema dodira sa fabrickom instalacijom.
Sve je naravno digialtno pri razmeni signala tj podataka.
Podesavanjem imobilajzera se ometa, blokira, desinhronizuje, prestaje komunikacija po CAN magistralama i time nijedan fabricki ECU vise nije u funkciji tj blokiran je prijem i slanjem CAN headera/ poruka. Kako je svaki ECU na CAN adresabilan softverski je moguce po zelji odabrati kojem ce rad biti blokiran, i koliko njih istovremeno ce vrsit blokadu startovanja motora.

Ne vrsi se nikakvo presecanje zica, nikakvih releji, nikakve intervencije na zicanoj instalaciji vozila, osim prikljucenja na CAN paricu.

Uredjaj moze bilo gde u autu da se fizicki postavi, gde god postoji parica a to je prakticno svuda od gepeka do krova, u vratima, u ogledalima, u sedistima, u radiio/mulitmediju.....

Uredjaj se prodaje kao gotovo resenje, moze da se kupi ali je ugradnja ogranicena na ovlascene sa spiska. Nije jeftin, meni su rekli da je cena hardvera i softvera previse jaka za nase pojmove zastite auta.

Uredjaj je ruski, prodaje se i u EU preko prodavca u Ceskoj.
Ne bih dalje ovde, mislim da je dovoljno.

Odgovori