Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Za sada moj definitivan izbor je Kleber Quadraxer 3 ili Hankook Kinergy4S2. Prve sam imao na kolim, ali nisam dugo vozio - prodat auto, i ok su se pokazale, A Hankook mi je zapao za oko posle brojnih foruma, videa. Generalno se kolju. Kleber kazu da nije bas za kisu-mokro, ali ja sam imao lepo iskustvo bas po kisi, gde sam izveo manevar severnog jelena na auto putu pri oko 80km/h i nisam se ni dlaku zaneo.
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari.
- rele
- Postovi: 389
- Pridružio se: 07 Maj 2012, 21:11
- Garaža: Honda CB 750 Four K,Ducati Scrambler F.T,Honda Monkey,Cupra Formentor,Fiat 500C
- Kontakt:
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Michelin je vlasnk Klebera sto se da i videti po izgledu CC2 i Quadraxer-a.
Ja sam razmisljao izmedju Klebera i Vredstein Quatrack i uzeo sam Quatrack.
U dimenziji koja meni treba i za manji auto su se na testu pokazale bolje od Klebera pa reko da probam.
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Koliko su presle CC i za koliko vremena ??
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari.
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
rele je napisao: ↑21 Maj 2024, 19:30
Kupio sam dve nove vredestein quatrac5 gume u dimenziji 175/65 R14 i mogu posle mesec dana voznje da napisem da je po suvom i vrlo toplom vremenu kako je bilo prethodnih dana, ova celosezonska guma izuzetno dobra cak i na vrlo "masnom" asfaltu iliti podlozi, kakva je kod mene u svim gradskim ulicama.Vredestein q5 u odnosu na toliko hvaljeni hankook 4s2, drzi izuzetno bez obzira na vrlo visoke spoljasnje temperature i uglacan asfalt.Zaista fenomenalno drzi auto u svim situacijama, vrlo je meka i udobna i uopste nije bucna, a jos bolje vodi auto po zadatoj putanji cak i u vrlo ostrim krivinama u situacijama kada se namerno nesto vise pretera sa gasom.Ja sam prezadovoljan kod svih tih proba jer odlicno koci i u namerno simuliranim situacijama kada vozilo treba iznenada, naglo i potpuno zaustaviti.Odlicno odradjuje takav posao i ne "maltretira" puno abs kao hankook.
Nazalost, hankook optimo 4s2 (H750) koji je sada na zadnjem trapu a bio je ranije napred, tesko moze da isprati i prianjanje i sve ovo pobrojano kod quatraca kada se radi o suvoj uglacanoj podlozi.
Hankok po suvom letnjem vremenu realno ne moze da se nosi sa .stabilnoscu i upravljivoscu vredesteina i sada kada su pozadi, eto meni ozbiljnog preupravljanja i naravno posla sa volanom po uglacanoj podlozi i pri vrlo visokim spolj.temepraturama.
Naravno, na boljoj i kvalitenoj asfaltnoj podlozi van grada, takvih problema nemam i istina je da gume oba proizvodjaca drze odlicno.Cak je i Sava all weathwr van grada vrlo pouzdana i na visini zadatka, dok je u gradu na ovako visokim spolj. temperaturama, skoro pa kao po snegu, jos malo pa da ne znam sta da joj radim prilikom nesto jacih i namernih naterivanja.Svaki namerni manevar je veliki rizik sto znaci da nije bas sve do do gume vec je nesto i do podloge, ali se i tu vredesten daleko , daleko izdvaja od Save all weather, naravno i od hankooka-a.
Medjutim, kada takva gradska podloga vlazna u vreme kisnih padavina, desava se nesto suprotna situacija i tu je quatrac 5 slabiji od hankoka, ne onoliko koliko je bolji na vrelom asfaltu, ali razlike ima tj. hocu reci da je hankook po kisi bolji od vredesteina na mom autu i po da tako kazem, masnom asfaltu.
Ono sto je vrlo dobro i afirmativno za obe gume a narocito za quatrac 5, jeste cinjenica da je za neku neormalnu voznju po propisima, obe gume izuzetne i vrlo sigurne i po kisi i po najvecim vrucinama i obe jesu za svaku preporuku.
Za niske temeprature, sneg i led sacekacu zimu pa cu za vredestein q.5 znati nesto vise, ali ono sto mogu mirne savesti da potvrdim vozacki obzirom da mi je to bio posao celog svog radnog veka,, jeste nesporna cinjenica da je onaj stari hankook optimo 4s H730, daleko bolja ako ne i najbolja guma od svih ovih pomenutih, a verujem i od mozda svih danasnjih guma koje su navodno na testovima sam vrh ponude.Ja pisem iskustveno i ako sam sam sa nekom gumom bio siguran pri svim brzinama , na svim podlogama i u svim vremenskim uslovima, to je bio hankok optimo 4s H730 iako je i ona imala neke vrlo male nedostatke.
U odnosu na taj stari rekao bih i prvi celosezonski hankok H730 koja je retko uravnotezena i izbalansirana guma za sve sezone, sve ove novije i ove pobrojane gume jesu realno ako ne smece onda poprilicno losije.
To govorim iskustveno i sa mnogo prodjenih kilometara u vrlo realnim i namerno isporbanim i naterivanim situiacijama, u svim godisnjim dobima i ako se njoj moze pripisati neka mana, onda je to nesto brze trosenje istih,
Potrudio sam se da budem nesto detaljniji jer ce nekome mozda ovo pomoci da se odluci ili da se ne odluci za neku od ovih guma, samo zato sto ja narucenim auto testovima ne verujem znajuci sto je to sve za pare, a kada se guma kupi i skrse se neke silne pare, e
onda je kasno za kajanje i psovanje takvih testova.
- rele
- Postovi: 389
- Pridružio se: 07 Maj 2012, 21:11
- Garaža: Honda CB 750 Four K,Ducati Scrambler F.T,Honda Monkey,Cupra Formentor,Fiat 500C
- Kontakt:
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Ja sam za sad sa Vredestein presao oko 2500km i veoma sam zadovoljan.
Raspon temperatura je za sada bio od 7-8 do 30C ,suvo,mokro.
Hladne ili zagrejane veoma se dobro ponasaju.
Jedna veoma bitna stavka u celoj prici je i auto na kome se gume nalaze.
Svi ti testovi kojima ti ne verujes pokazuju upravo to sto sam rekao pa tako ista guma na razlicitim vozilima se ponasa razlicito i ima razlicite ocene.
Naravno da ima sponzorisanih kao i u svim ostalim oblastima ali ima i realnih.
Na jednom od prethodnih auta sam imao Quatrac pro plus i zato su mi zapale za oko,malo se informisao i uzeo obican Quatrac i kao sto rekoh za sada zadovoljan.
Cekam hladnije vreme pa da vidim dalje.
Svakako hvala na podeljenom licnom iskustvu sto je vrlo realno i neophodno za informisanje nas ostalih.
Raspon temperatura je za sada bio od 7-8 do 30C ,suvo,mokro.
Hladne ili zagrejane veoma se dobro ponasaju.
Jedna veoma bitna stavka u celoj prici je i auto na kome se gume nalaze.
Svi ti testovi kojima ti ne verujes pokazuju upravo to sto sam rekao pa tako ista guma na razlicitim vozilima se ponasa razlicito i ima razlicite ocene.
Naravno da ima sponzorisanih kao i u svim ostalim oblastima ali ima i realnih.
Na jednom od prethodnih auta sam imao Quatrac pro plus i zato su mi zapale za oko,malo se informisao i uzeo obican Quatrac i kao sto rekoh za sada zadovoljan.
Cekam hladnije vreme pa da vidim dalje.
Svakako hvala na podeljenom licnom iskustvu sto je vrlo realno i neophodno za informisanje nas ostalih.
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Vrlo vazna stavka koju sam nenamerno propustio i hvala na dopuni, no kada se tice tih testova i dalje ostajem pri stavu da njima gotovo nikako ne treba verovati, upravo zbog niza razlika izmedju tih tamo negde izmerenih podataka sa razlicitim vozilima i na razlicitim podlogama i rrealnog stanja na vozilu svakog ' od nas u nekim nasim uslovima..
Upravo zato bih vise da verujem tvom iskustvu i iskustvima iz prakse vecine ovdasnjih korisnika koji nemaju interes da bilo kog' proizvodjaca afirmisu odnosnu pljuju, vec da realno prenesu svoje utiske iz prakse.
Zato su za mene ovakva mesta tj.ovakve forumske zajednice, vrlo vazne i prilicno korisne za sve koje zanima odredjena tema.
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Pošto smo ušli u temperaturne ekstreme, zanima me da li postoji neka opasnost po gume po ovim temperaturama? Mislim na to da li treba preduzeti dodatne mere opreza nego obično preko rupa, neravnina pošto mi je nešto u glavi da bi lakše došlo do oštećenja po ovim temperaturama nego obično?
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Kakve temperaturne ekstreme, gde ih ima?
Kod nas svakako nema takvih tipa 50+C, barem još ih nismo imali nikada.
Da, treba obratiti pažnju naročito na pritisak i na brzinu, držati se maksimalno dozvoljene brzine za datu kategoriju mada čisto sumnjam da bi to moglo imati ikakve veze sa tim autom.
Koje gume imaš, ako su H to je 190km/h a ako su V to je 210km/h brzina koju ne bi trebalo duže da prekoračuješ.
A rupe izbegavaj ne moj da ih gadjaš i biće sve u redu
Kod nas svakako nema takvih tipa 50+C, barem još ih nismo imali nikada.
Da, treba obratiti pažnju naročito na pritisak i na brzinu, držati se maksimalno dozvoljene brzine za datu kategoriju mada čisto sumnjam da bi to moglo imati ikakve veze sa tim autom.
Koje gume imaš, ako su H to je 190km/h a ako su V to je 210km/h brzina koju ne bi trebalo duže da prekoračuješ.
A rupe izbegavaj ne moj da ih gadjaš i biće sve u redu
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Pa ono, u narednom periodu temperature će ići i do 40c što za ovaj deo planete i jeste neki maksimum. Pritisak kada sam pre neki dan proveravao je bio 2.5 za prednje i 2.4 za zadnje, deluje da jeste mnogo ali ove Kleberuše su nekako mekane (tanki bočni zidovi) i koliko god ih naduvao uvek mi deluju nedopumpano.
- shandu90
- Postovi: 12980
- Pridružio se: 22 Jan 2016, 23:13
- Garaža: Opel Astra J 1.4 Turbo
- Lokacija: Novi Sad
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Ja imam takav utisak i na zimuljama (sava), onda odem na pumpu i skoro sve su ok.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Generalno pazim auto, nemam para za bacanje da se ponasam nemarno prema autu, a i da imam opet nisam takav. Ali ako ces tako da razmisljas ne treba da vozis auto, ili jednostavno nemas para da bi ga vozio. Samo vozi normalno i ne bi trebalo da imas nikakve probleme, nece im se nista desiti.A170T je napisao:Pošto smo ušli u temperaturne ekstreme, zanima me da li postoji neka opasnost po gume po ovim temperaturama? Mislim na to da li treba preduzeti dodatne mere opreza nego obično preko rupa, neravnina pošto mi je nešto u glavi da bi lakše došlo do oštećenja po ovim temperaturama nego obično?
Sent from my SM-A525F using Tapatalk
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Ja i inače vozim isto kao na 15-20c (možda malo laganije), ali ovo me zanimalo čisto informativno da bih eventualno nešto predupredio. Da imam mogućnosti za letnje gume ovo me ne bi ni zanimalo, ali sa AS možda treba obratiti pažnju.
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Moj post je bio više okrenut šali jer Španija, Turska, Grška i sijaset drugih zemalja ima 40C ko dobar dan i tako decenijama unazad i voze i voziće se gume bez nekih posebnih problema.
A sve i da tebi nastane problem rešavaće se na isti način kao i da je zima ili šta već, prosto moraš prihvatiti da se na autu neke stvari habaju i troše a nekada i pokvare (probuše, puknu, razbiju itd).
ne opterećuje se time, samo vozi onako kako je tebi ugodno a svakako ne ideš u Saharu ili Karakorum pa da ti trebaju pripreme auta. A i tebe kao vozača, ja bih više brinuo za sebe na tim temperaturama 40+C i zdravlje nego za auto
A sve i da tebi nastane problem rešavaće se na isti način kao i da je zima ili šta već, prosto moraš prihvatiti da se na autu neke stvari habaju i troše a nekada i pokvare (probuše, puknu, razbiju itd).
ne opterećuje se time, samo vozi onako kako je tebi ugodno a svakako ne ideš u Saharu ili Karakorum pa da ti trebaju pripreme auta. A i tebe kao vozača, ja bih više brinuo za sebe na tim temperaturama 40+C i zdravlje nego za auto
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Da malo pomognem:
Ni jednoj danasnjoj gumi nista ne fali nikakva vrucina za svaku normalnu ili cak nesto brzu voznju i samo treba voditi racuna da se ne pokupi neko "gvodze" po putu, sve drugo je bez ikakve brige. Licno bih vise vodio racuna o temperaturi rashladne tecnosti u sistemu nego o gumama.
Opasno je bilo nekada kada se kamionima islo kroz sirijsko - iracku pustinju na temepraturama od oko 50 stepeni, po jos vrelijem asfasltu, maksimalno natovarenim kamionima i sve to sa dijagonalnim gumama koje su sve imale i unutrasnju gumu.
Cak su i kao takve izdrzavale te ekstremne uslove uz naravno situacije kada popucaju cesto istovremeno i po nekoliko guma, ali nista strasno.Skidanje, demotaza, krpljenje na licu mesta tip-top priborom za krpljenje guma, montaza i vozi dalje.
Ni jednoj danasnjoj gumi nista ne fali nikakva vrucina za svaku normalnu ili cak nesto brzu voznju i samo treba voditi racuna da se ne pokupi neko "gvodze" po putu, sve drugo je bez ikakve brige. Licno bih vise vodio racuna o temperaturi rashladne tecnosti u sistemu nego o gumama.
Opasno je bilo nekada kada se kamionima islo kroz sirijsko - iracku pustinju na temepraturama od oko 50 stepeni, po jos vrelijem asfasltu, maksimalno natovarenim kamionima i sve to sa dijagonalnim gumama koje su sve imale i unutrasnju gumu.
Cak su i kao takve izdrzavale te ekstremne uslove uz naravno situacije kada popucaju cesto istovremeno i po nekoliko guma, ali nista strasno.Skidanje, demotaza, krpljenje na licu mesta tip-top priborom za krpljenje guma, montaza i vozi dalje.
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Da li rotirate gume, ja sam sa mojim do sada presao oko 14 hiljada, pa kontam da bi bilo pametno da ih rotiram
Sent from my SM-A525F using Tapatalk
Sent from my SM-A525F using Tapatalk