Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Sve vezano za gume i felne
Odgovori
nesa.m
Postovi: 18
Pridružio se: 15 Sep 2023, 14:18

Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Post od nesa.m » 21 Sep 2024, 12:44

nesa.m je napisao:
21 Sep 2024, 12:39
ljubitelj je napisao:
21 Sep 2024, 09:50
Oprostices mi ali tema voznje, guma, raznih tehnike voznje po razlicitim podlogama i u razlicitim vremenskim uslovima, ne uce se iz knjiga vec iskljucivo kroz praksu l to kroz godine rada i znojenja zadnjice.
Upravo tako, zato sam i pitao to što sam pitao na osnovu uskoro 40 godina prakse na svim mogućim podlogama od peska, leda, makadama, asfalta pa i betona.
Veoma su velike subjektivne promene doživljaja držanja gume na nekoj podlozi za relativno malu stvarnu promenu karakteristika trenja.
-1. Ako si prof.vozac a drago mi je da jesi, verovatno znas gde su granice tvog znanja a gde su granice tog vozila kojim upravljas bez obzira na velicinu vozila i da ne sirim mnogo, nema tu velikih odnosno nikakvih subjektivnih promena profesionalcca, nego ili znas da pri velikim brzinama namestis svoje vozilo pre krivine za brzi prolazak ili to ne znas kako bi istu prosao daleko brze od ostalih narocito kada si na stazi.Tu nema subjektivni promena moj prijatelju, to ili znas ili ne znas .Pomisnjes trenje pa ti dajem jedan drugarski i kolegijalni savet, udji svojim autom u prvu ostriju krivinu nesto brze i u pola krivine naglo namotaj volan levo da bi video trenje svojih guma i drzanje svog auta ukoliko ga poznajes, ili to nemoj da cinis jer ce ti obavezno otklizati ceo auto kroz krivinu sa malom tendencijom preupravljanja sa prednjom i ozbiljnim preupravljanjem ako si za volanom auta sa zadnjom vucom.To je sva tehnika i za to nije potreban ni abs niti bilo sta drugo sa bilo kojom gumom na trpovima.Jedino ces tada znati sta imas ispod zanjice , kako se to ponasa i sta smes ili ne smes ubuduce sa tim svojim vozilom.Oprosti, tu ne pomaze ni jedan Njutnov zakon niti pisano pravilo, to ucis zbog sebe a ne zbog drugih.Takav izgradjen osecaj se ne zaboravlja kod ljudi u profesiji i kao sto rekoh, to ili imas ili nemas i veruj mi na rec, kompromisa za volanom nema kada se auto potera brzo.
Kao sto napisah, to se moj prijatelju uci i tu ti u suprotnom nijedan Njutnovc zakon nece pomoci..Uzgred, po struci sam ing.masinstva (ne dipl.ing samo visa tehnicka ) i nisam zaboravio da sma ucio doduse prilicno davno i mehaniku pored svih ostalih nekadasnjih strucnih predmeta, tako da mi ni taj deo nije nepoznat ali iskreno, sada mi to nije potrebno.
Bez ljutnje ali taj deo je naophodan iskljuvcivo za filozofiranje o voznji, u praksi nema racunanja pred krivinom ili u krivini kolike su G sile niti je to bilo kome bitno.Najvaznije je to nauciti za dane kada zatreba a onda to nauceno ume tada da spase glavu odnosno zivot.Za tvoj i moj posao to je neophodno.

Voleo bih takodje da znam otkuda tebi ideja i tvrdnja da nove celosezonske gume dva razl,. a recimo vrhunska proizvodjaca pneumatika postavljene napred ili nazad sto je stvar licnog izbora, nisu bezbedne za voznju?Eto to bih bas voleo da saznam?
Da ti malo pomognem, niti je to opasno, niti je nebezbedno i to je samo tvoja pausalna ocena da bi nesto napisao i da si svasta nesto kroz voznju i vozacku praksu probao, sigurno tako nesto ne bi napisao jer to naprosto nije istina, da ne pisem neku tezu rec.
Nije nikakva ideja nego opšte poznati rezultat delovanja Njutnovih zakona a ti zakoni nisu nikakva poaušalna ocena nego predvidljivi a što sam naravnop kroz vožnju svašta nešto i doživeo, pa i izletao sa puta i okretao se i još mnogo toga.


-2.Postujem tvoje iskustvo onako najiskrenije jer smo kolege i ne samo tvoje, postujem i tvoje i svacije ali ja sve sto pisem, pisem iskljucivo na osnovu svog iskustva. Sčozicemo se a znas i sam, ne vozimo mi ratne avione ili f-1 pa da imamo instrumente za merenje G sile, a cini mi se da bi bilo vrlo tesko i potpuno bespotrebno, racunati G sile za svaku krivinu na stazi ili na putu, Kome to treba za voznju celosezonskih guma dimenzija 175/65 R 14 o kojima sam pisao.




To da je postavljanje različitih guma na istom vozilu preporuka ne daje nijedan proizvodjač guma, nije slučajno,.
Istina je ono što sam napisao da nije bezbedno voziti različite gume nego sve iste gume, sa istim koeficijentom trenja upravo zato što ne postoji čovek na planeti koji ima nekakvo magično čulo osećaja da predvidja trenje sa podlogom naglašavam u graničnim slučajevima.


-3.Nisi u pravu i nikada nikome to ne mozes u praksi da dokazes i oprosti, ali to jeste samo tvoja pausalna ocena.Ako verujes proizvodjacima guma onda je ova komunikacija izmedju nas dvojice slepaulica , obzirom da ne ocekujemo ni ti ni ja da ce bilo koja fabrika reci: kupite dve nase gume a druge dve od konkurentske fabrike.Nema pojma ali tvoje je pravo da u to verujes a moje da to vozim vrlo bezbedno na mom autu i po svkoj podlozi.Ne postoji covek sa magicnim okom ali postoje vozaci sa osecajem koji nesto puno puta proba pa kada u tim granicnim situacijama zapne, zna sta moze da ocekuje.
Mala digresija oko koje se hteli ili ne moramo sloziti, elem, nisu Kemis, Mirko, Jovica Dj. najbolji harmonikasi zato sto imaju samo neki dar i talenat medju hiljadama harmonikasa u Srbiji, ne oni su najbolji jer su puno vezbali.Uspeh svakog' sportiste lizi pored talenta i volje po najvise u vezbi, u treningu , u vezbanju tog filinga koji ostali nemaju.Prenesi to na bilo koji posao i bice ti jasne te razlike oko tog magicnog cula.Zasto bih ja predvidjao trenje gume ako vec znam sta ona moze na bilo kojoj podlozi?Sta ce mi to meni ili bilo kome drugome i zasto bih vozio brzo ako to vec nisam probao.Ti si iskusan vozac i znas da u voznji nista ne dolazi slucajno, uvek se nesto novo nauci a mnogo toga proba, naravno ukoliko volis posao koji radis.

To što ti smatraš za tvoju istinu govori o tome da nisi ni blizu granične trakcije sa podlogom vozio sa tim gumama, zato i nemaš odgovor ni shvatanje zašto je bitan podatak u kojim uslovima, sa kojom G silom si došao do zaključka da razlike u gumama nemaju uticaja na stabilnost vozila.

-4.Oprosti, to sa G silom sam vec odgovorio i to osim za praksu potpuno nepotrebnog pukog prepucavanja izmedju kolega, zaista nema nikakve veze sa temom o kojoj pricamo.Uostalom, da li si ti kao vozac nekog veceg vozila imao uvek sve iste gume na kamionu ili autobusu?Nisi a nisam ni ja osim kada sam zaduzivao novi truk.Ako znas sta ti je ispod zadnjice i u rukama, pa neces bez kocnica punim gasom u zid, to je valjda i laiku jasno tako da je prica i rasprava oko necega sto ni ti ne znas, jer voleo bih da znam kako ces da znas kojom g silom ti dolazis do neke krivine ili prepreke i cemu taj podatak?Veruj mi potpuno nepotrebno i ja bar nisam cuo da je neko to radio.
Voleo bih takodje da znam otkuda tebi ideja i tvrdnja da nove celosezonske gume dva razl,. a recimo vrhunska proizvodjaca pneumatika postavljene napred ili nazad sto je stvar licnog izbora, nisu bezbedne za voznju?Eto to bih bas voleo da saznam?
Da ti malo pomognem, niti je to opasno, niti je nebezbedno i to je samo tvoja pausalna ocena da bi nesto napisao i da si svasta nesto kroz voznju i vozacku praksu probao, sigurno tako nesto ne bi napisao jer to naprosto nije istina, da ne pisem neku tezu rec.


Za saznavanje nešto više o toj tematici tu je internet i ima dobrih knjiga za edukaciju iz fizike kao osnove za razumevanje dogadjanja na vozilu po pitanju trenja guma sa podlogom a takodje i zvaničnih, dakle od proizvodjača guma, uputstava da se ne stavljaju različite gume na vozilo.
Tu nema dileme, SVI na svetu daju isti savet da se ne mešaju gume.

-5.Prijatelju od volana, napisah da iznosim svoja iskustva i tu mi internet nije previse potreban iako sam priznajem, poprilicno vremena potrosio na mnogo toga vezano za vozila i sve ono vezano za njih.Uputstvo da se ne stavljaju razlicit par pneumatika iste namene na vozilo, nigde nisam video osim ako to ne propisuju proizviodjaci da bi prodali gume, a sa duge strane ni zakonodavac to ne zabranjuje ukoliko su pneumatici iste dimenzije.Tu zaista nema dileme jer su tu ozbiljno pogresio i niko na svetu to ne brani tako da ne znam otkuda ti to obzirom da zakonodavci u svim drzavama dozvoljavaju razlicte pneumatike na razklicitim osovinama.Mislim da si nesto ozbiljno pobrkao ali imas pravo na svoje u ovom slucaju, vrlo neutemeljenomisljenje.
Ono dsto nije dobro od jednog profesionalca jeste da to proglasi opasnim za voznju i mislim da si to nenamerno pogresio kada si napisao jer tako nesto niti je nebezbednoniti nedozvoljeno.
Kada vec pricamo o bezbednosti, ti imas prava da zimi stavis napred ili pozadi zimske gume na jednoj osovini, a na drugoj celosezonske gume kako bi po snegu povecao svoju bezbednost i to cak i sva zakonodavstva ne zabranjuju , a daleko od toga da je to opasno po bezbednost.Jednako leti mozes da uradis i sa parom letnjih guma i parom celosezonskih.Voleo bih zaista da znam sta je kod 4 nove celosezonske gume istih dimenzija od odlicnih razlicitih proizviodjaca ( cak i da nisu neki brend ) gde je isti par na istoj osovini, sta je tu opasno?Evo ja iz prakse sa mojim autom kazem i tvrdim da je bezbednije nego da sam stavio sve 4 gume jednog proizvodjaca.Nisam dzabe napisao da vredestein u dimenziji koju imam drzi moj auto kao na slikovima, ide kao po sinama i nije mi bitna g sila jer ako kao vozac za to nemam osecaj, bolje je da ne sedam za volan a ne da vozim.
Magicno oko koje pominjes je kod svih porf.vozaca zive se osecaj i to imas ili nemas, i toga moj dobri kolega nema u knjigama.
Dodacu jos nesto, ako pazljivo vozite narocito po gradu i lokalu, svaka guma sa malo popularno receno sare, bice sigurna za voznju jer do pre izvesnog broja godina, nismo imali zimske i letnje gume vec one koje smo imali na autu, pa se i tada vozilo i islo ali i stizalo svugde, a nismo imali nista od elektronike na autima.U zdravlju bili.
Svako dobro ti zelim i tebi naravno i svima narocito onima koji su na putu i voze
Slažem se, ja sam naučio da vozim auto sa zadnjim pogonom na dijagonalnim gumama i to po snegu kao prvo vozačko iskustvo...tako se pogodilo a tada su zime bile drugačije i snega je bilo samo tako.
da su za normalnu voznju na vozilu bilo kog vozaca cak i onih manje iskusnih, vredestein quatrac 5 pneumatici u dimenziji koju sam naveo, jesu za svaku preporuku kao vrlo bezbedni i vrlo pouzdani cak i u nekim ekstremnijim situacijama narocito po suvoj podlozi bilo da je u pitanju voznja, prolazak kroz krivine ili iznenadno snazno kocenje, sacuvace vam i glavu i auto cak i ako negde pogresite i precenite sebe ili auto.
-6.Još jednom da podvučem u toj normalnoj vožnji bilo kog vozača neće se primetiti razlika tog modela gume koju navodiš, recimo A u odnosu na gumu B ili gumu C bilo kako da su rasporedjene na vozilu (napred nazad različite, dijagonalno različite, bilo kako) na suvoj podlozi sa dobrim trenjem ali je potpuno netačno da u ektremnim situacijama dakle pri veliki bočnim ubrzanjima je vrlo bezbedno i vrlo pouzdano u krivinama koristiti različite gume.

-7.Kao sto rekoh izuzetno je bezbedno koristiti na istoj osovini iste sezonske gume razlicitih proizvodjaca i ta tvoja tvrdnja je bez ikakvog osnova i argumentacije, osim punjenja kase jednog proizviodjaca guma od koga ces kupiti sve cetri neke sezonske gume.
Bez ljutnje, ta tvoja tvrdnja je potpuno netacna i pausalna.

-8.To je toliko jasno da verujem da nema potrebe za bilo kakvo dalje objašnjenje.

-9.Ne to je potpuno netacno a i objasnjenje sam napisao vec par puta., a i da ponovim, cak ni zakonom nije zabranjeno.Ovo je bitno za one koji manjim autima voze po gradu i kada se istrose gume na prednjoj osovini, kupe par po cenama najpovoljnije i u isitim dimenzijama koje njima odgovoraju i em stede novac, em s veoze po gradu bezbedno i po zakonskim propisima.

Moj odgovor ima svrhu upravo da odvrati ljude da eksperimentišu sa različitim gumama i dovode sebe u iznenadne i nekontrolisane situacije jer se danas koriste mnogo snažniji automobili nego kada smo mi učili veštinu vožnje i daleko brže- neosetno u vozilu- se dostigne ubrzanje koje je granični slučaj tj . ekstremna situacija.
SUVovi zimi pored puta nakon krivina su dovoljna opomena da svako izdvajanje jednog jedinog elementa nije jedina i apsolutna istina.

-10.Nisam ni pisao ni pricao o tome vec sam u prvom postu bio vrlo jasan i kada se tice dimanzija guma a narocito preporuke za vozila u gradu, potpuno bezbedno sa svih mogucih aspekata i bez jedne jedine opasnosti.Cini se onako bez ljutnje da tvoji postovi i praksa nemaju bas puno dodirnih tacaka jer prof.vozac u poslu sve ovo sto sam napisao treba i mora da zna.Mani se teorije,. teorija ne vozi auto i zato sam podvukao da ljudi postuju saobracajne propise kako bi sacuvali sebe i one oko sebe na putu.

Usput, iskustvo mi je da jedan te isti auto sa jednim te istim gumama se različito ponaša po pitanju pre /pod upravljanja već samom promenom da li se vozi prazan ili sa 5 putnika i punim gepekom.
Dakle, ta promena sila je dovoljno da ne postoji takva "istina" da jedan model gume nešto posebno znači u ekstremnim situacijama, prosto uvek se teži da na autu bude sve jednako da bi se omogućila predvidivost ponašanja.

-11.Moram da ti kazem da valjda svi znamo da opterecen auto i auto samo sa vozacem ne lezi isto na putu odnosno da je njihova upravljivost potpuno razlicita u zavisnosti od opterecenja.To je valjda svima poznato i logicno je da se kamion sleper sa 24 tone tereta ne ponasa isto kao kada je prazan , ali ako zelis da nesto naucis i provas, mozes recimo punu schmitz p.prikolicu sa esp-om da "prevaris" i isti ne reaguje u krivini kako obicno reaguje, ali za to moj prijatelju treba mnogo probe i vezbe ali je cak i prakticno vrlo izvodljivo i to je i prakticno pokazano i dokazano onako medju kolegama. Nista ono cuo sam, pise, rek'o mi drug nego probas zbog sebe sto vise zanatskih tajni ukoliko zelis da budes dobar zanatlija u drumskom delu posla.Realno, kapa dole iskusnim kolegama na sticarima, njima u svom delu posla naklon do poda.

4 gume sve jednake, 2 +2 amortizera jednaka (zato se i menjaju u paru a ne jedan), 2+2 opruge (isti razlog), 4 kočione pločice +2 diska/ doboša+paknovi takodje uvek u kompletu.

-12.Ne znam odakle ti ovo, ko je pisao da se gume menjaju po jedna ili tek amortizeri. diskovi, plocice i sl.nigde to nisam pomenuo ali zasto bi menjao sva 4 diska ili amortizera ako su prednji za zamenu a zadnji nisu ili obratno.Po toj tvojoj logici kako si sada napisao, onda kada udari kamen u soferku, menjaj i zadnju jer mora obavezno u paru da se menja sve na vozilu?Otkud ta nauka, izvini stvarno mi nije jasno?

Preporuka da se rasparuju elementi je naprosto u startu pogrešan pristup i to nema veze sa tehnikama vožnje, godinama profesionalnog upravljanja kamionima ili trkanja ili šta već već sa osnovama fizičke mehanike tj teorije koja je apsolutno dokazana i važeća.

-13.Da ne objasnjavam, tvoj pristup je dragi kolega u mnogo cemu pogresan i samo se ti drzi teorije, ja cu moje prakse koja me je sacuvala sve ove godine po svim domacim , eu i malo piteva po bliskom istoku,Hteo ili ne stavljas mi reci koje nisam napisao jer nigde rec nisam napisao o nekom rasparivanju necega a ti se toga drzis kao za plot.Kolega, prijatelju, druze, vrlo sam jasno u svom postu napisao o gumama razl.proizvodjaca na istoj osovini i u istoj dimenziji a ti uporno o nekom rasparivanju koje nisam pomenuo.
DA REZIMIRAMO , GUME DVA RAZLICITA PROIZVODJACA U ISTOJ DIMENZIJI NA ISTOJ OSOVINI I TO DVE ISTE NE PREDNJOJ A DVE ISTE NA ZADNJOJ OSOVINI, JESU CAK I ZAKONSKI DOZVOLJENE, NISU KAO TAKVE NI OPASNE NITI NEBEZNBEDNE ZA VOZNJU A SVE DRUGO JE PROIZVOLJNI PAUSAL ONIZH KOJI TO NE ZNAJU A MISLE DA ZNAJU, MA O KOME DA SE RADI.POTPUNO ISPRAVNO I POTPUNO BEZBEDNO SVE DRUGO JE LAZ I NEISTINA TACKA.

Da bi procenjivao različite uticaje nečega mora se prvo naučiti teorija kako sve to radi, tj zakonitosti.

-14.Teoriju treba znati ali bez prakse, vezbe i iskustva, dzabe ti sva teorija.Tamo neki strucnjaci iz ABS-a koji izmisljaju toplu vodu i uvode neka nova pravila iako realno samo doslovno prepisuju zakone eu drzava, mogu da drze teoretsku vakelu danima a da im das da autom ili jos gore kamionom da urade nesto, ne znaju tada gde je levo a puni su teorije.
Imam utisak da ti koji donose propise o teretnim motornim vozilima sa svim pratecim zakonimama, ne znaju da udju u kamion ali su zato spremni da drze vakelu po ceo dan kako treba voziti kamion.
Nista cudno u zemlji apsurda.

Zato moj savet je uvek kada se može na jednom autu 4 gume istog proizvodjača, istog modela i ako može iste nedelje proizvodnje pa rotiranje.

Oprosti, ali jedino ovo i ovo ispod mogu da podrzim i saglasim se sa tim da nije pogresno ali nije ni obavezujuce.

I apsolutno uvek gume sa boljim trenjem na zadnju osovinu kao kritičnu za vodjenje auta i stabilnost.

Svako dobro.
-15.Sto se mene tice , ova prepiska izmedju nas dvoje je licno meni gubljenje vremena i uz srdacan i kolegijalan pozdrav tebi sa kojim se u mnogo cemu nisam niti bih se ikada slozio jer praksa govori nesto sasvim drugo. ja se vise necu oglasavati jer mi je zelja bila da pomognem ljudima koji voze po gradu manje aute i sa manjim rpfilom guma, a ispade diskusija na veliko koja od ovog trenutka meni vise nije potrebna.
Svako ko nesto napise je u pravu, necu vise nikome nista odgovarati na ovu temu jer ne znam sta bih jos mogao da napisem i oduzima mi nepotrebno vreme a to mi nije potrebno. Svima vama ovde se izvinjavam na utorsenom vremenu za citanje svega ovoga i ako sto rekoh, sta god na dalje biolo ko i bilo sta da napise, u pravu je. :D .Svima vama zelim srecan put i opez u voznji, neka svako vozi onako kako ume i zna, ali postujte saobracajne propise zbog vas a i zbog drugih u saobracaju.Drugari, prijatelji i kolege vozaci, postujte druge u saobracaju da bi drugi postovali i vas ovo nije tek tako i slucajno napisano.
Onaj ko zeli nesto malo jace, bze i da mu u svakoj krivni zadnji unutrasnji tocak vozila bude u vazduhu, neka polagano vezba kada je sam na putu i kada nikoga drugoga ne ugorzava.Da dodam, to zaista moze sa svakim automobilom , bukvalno sa svakim a za one koji sumnjaju, moze i sa svkim praznim kamionom.samo ne bas u tolikoj meri visoko kao na put.autu.Zdravi bili i neka vas srecno, dugo i bezbedno voze vasi automobili. Uzivajte.
Izvinjavam se zbog ev. pravopisnih i obaveznih stamparskih gresaka. :)
,Ladi lakseg snalazenja, moji odgovori su sa rednim brojevima od 1 do 15.Pozzz.

Korisnikov avatar
Gaginh0
Postovi: 9044
Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:16
Garaža: Nemam garažu :(
Lokacija: In the middle of nowhere

Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Post od Gaginh0 » 21 Sep 2024, 12:52

:kezo:
BOJ SE OVNA, BOJ SE GOVNA, A KAD ĆU ŽIVETI?

Slika

Korisnikov avatar
Milos
Postovi: 8668
Pridružio se: 04 Feb 2012, 23:30
Garaža: tedeijevi geteijevi

Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Post od Milos » 21 Sep 2024, 13:38

Slika
Xepoj87 je napisao:
03 Feb 2023, 11:30
Sve je poslo naopako kada sam prodao prvi Mercedes.

Korisnikov avatar
zdushan
Postovi: 1787
Pridružio se: 12 Jan 2013, 13:02
Garaža: Škoda Superb 2.0 TDI 4x4
Lokacija: Beograd

Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Post od zdushan » 21 Sep 2024, 14:22

Udario "tuk na luk"

Sent from my SM-S918B using Tapatalk


ljubitelj
Postovi: 11086
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Post od ljubitelj » 22 Sep 2024, 10:41

Voleo bih zaista da znam sta je kod 4 nove celosezonske gume istih dimenzija od odlicnih razlicitih proizviodjaca ( cak i da nisu neki brend ) gde je isti par na istoj osovini, sta je tu opasno?Evo ja iz prakse sa mojim autom kazem i tvrdim da je bezbednije nego da sam stavio sve 4 gume jednog proizvodjaca.
Nepredvidljivost različitog ponašanja različitih guma na jednom istom vozilu.
Zasto bih ja predvidjao trenje gume ako vec znam sta ona moze na bilo kojoj podlozi?
Ne znaš unapred šta mogu različite gume na bilo kojoj podlozi. Niko ne zna.
.Pomisnjes trenje pa ti dajem jedan drugarski i kolegijalni savet, udji svojim autom u prvu ostriju krivinu nesto brze i u pola krivine naglo i sto vise namotaj volan u smeru krivine da bi video trenje svojih guma i drzanje svog auta ukoliko ga poznajes.Ako to ne znas onda to nemoj da cinis jer ce ti obavezno otklizati ceo auto kroz krivinu sa malom tendencijom preupravljanja sa prednjom i ozbiljnim preupravljanjem ako si za volanom auta sa zadnjom vucom
Netačno, nije pogon glavni faktor nego raspored masa, i zadnji pogon ima podupravljanje ako se tako podesi.
To što jesi naveo je upravo granično bočno ubrzanje koje guma može da podnese a da ima i dalje trakciju sa podlogom, iliti u žargonu G sila.
To je jedini podatak koji je bitan za celu tu tvoju priču, merljiv, proverljiv i ponovljiv a to je osnov za poredjenje gume A vs gume B vs gume C ....itd. na datom vozilu u datim uslovima podloge.
Ako verujes proizvodjacima guma onda je ova komunikacija izmedju nas dvojice slepaulica , obzirom da ne ocekujemo ni ti ni ja da ce bilo koja fabrika reci: kupite dve nase gume a druge dve od konkurentske fabrike.Nema pojma ali tvoje je pravo da u to verujes a moje da to vozim vrlo bezbedno na mom autu i po svkoj podlozi.
Kolega, prijatelju, druze, vrlo sam jasno u svom postu napisao o gumama razl.proizvodjaca na istoj osovini i u istoj dimenziji a ti uporno o nekom rasparivanju koje nisam pomenuo
Različite gume različitih karakteristika trenja JESU RASPARIVANJE.

Kada vec pricamo o bezbednosti, ti imas prava da zimi stavis napred ili pozadi zimske gume na jednoj osovini, a na drugoj celosezonske gume kako bi po snegu povecao svoju bezbednost i to cak i sva zakonodavstva ne zabranjuju , a daleko od toga da je to opasno po bezbednost.Jednako leti mozes da uradis i sa parom letnjih guma i parom celosezonskih.


Imaš pravo i da voziš leti sa 4 skoro ćelave zimske gume od 2mm šare, ni to zakonodavac nije zabranio pa ne znači da je bezbedno ni u običnoj a kamoli kritičnim situacijama.
DA REZIMIRAMO , GUME DVA RAZLICITA PROIZVODJACA U ISTOJ DIMENZIJI NA ISTOJ OSOVINI I TO DVE ISTE NE PREDNJOJ A DVE ISTE NA ZADNJOJ OSOVINI, JESU CAK I ZAKONSKI DOZVOLJENE, NISU KAO TAKVE NI OPASNE NITI NEBEZNBEDNE ZA VOZNJU A SVE DRUGO JE PROIZVOLJNI PAUSAL ONIZH KOJI TO NE ZNAJU A MISLE DA ZNAJU, MA O KOME DA SE RADI.POTPUNO ISPRAVNO I POTPUNO BEZBEDNO SVE DRUGO JE LAZ I NEISTINA TACKA.
Laž i neistina proizvodjača vozila, proizvodjača guma, struke, teorije, ma zavera svih neznalica ovog sveta....
Onaj ko zeli nesto malo jace, bze i da mu u svakoj krivni zadnji unutrasnji tocak vozila bude u vazduhu, neka polagano vezba kada je sam na putu i kada nikoga drugoga ne ugorzava.Da dodam, to zaista moze sa svakim automobilom , bukvalno sa svakim a za one koji sumnjaju, moze i sa svkim praznim kamionom.samo ne bas u tolikoj meri visoko kao na put.autu.Zdravi bili i neka vas srecno, dugo i bezbedno voze vasi automobili. Uzivajte.
I sve to onda sa rasparenim gumama jer je tako bezbednije
Evo ja iz prakse sa mojim autom kazem i tvrdim da je bezbednije nego da sam stavio sve 4 gume jednog proizvodjaca

Korisnikov avatar
AchtungDichtung
Postovi: 157
Pridružio se: 02 Jun 2020, 13:11

Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Post od AchtungDichtung » 24 Sep 2024, 10:23

LAV-LAV je napisao:
16 Sep 2024, 21:31
@AchtungDichtung

Nisam vidio pitaanje do danas... imam Hankook na SUV-u od prvog dana, nikakve zamjerke. Zimske zimi, ljetne ljeti.

E sad... možda postoji razlika u kvaliteti za SUV i za npr. neki mali auto.
Ili se radi o samim perfomansama auta pa ljudi krive gume (ne znam).

Poslano sa mog SM-A346B koristeći Tapatalk
OK, hvala

Korisnikov avatar
Heinz
Postovi: 19726
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Post od Heinz » 28 Sep 2024, 18:24

Test za 2024/25 u 19"

Odgovori