Balansiranje guma

Sve vezano za gume i felne
Odgovori
Korisnikov avatar
markoue
Postovi: 692
Pridružio se: 21 Nov 2016, 15:56
Garaža: PUG 206 1.6 16v xs, PUG 308 1.6HDI 109KS, PUG 307 1.6 16V

Re: Centriranje trapa

Post od markoue » 19 Apr 2021, 10:29

Nevezano direktno za temu centriranja trapa, ali zar nije bezobrazluk da mi isti majstor trazi 1000 ili 2000 din vise samo za ruke, kad treba da mi radi mali servis?
Evo konkretno za Peugeot 206 1.6 benzin i za Opel Corsu E 1.3 CDTI. Ne pricam o ceni delova ( moraju biti skuplji za Corsu), vec samo za ruke.

Na moje pitanje zasto je skoro duplo skuplje za Corsu, jel komplikovanije odraditi, odgovor je: Zato sto je skuplji auto. I to nije izdvojen slucaj.
Сад му није ништа...

Korisnikov avatar
Vladapetr
Postovi: 8590
Pridružio se: 26 Jan 2013, 10:50
Garaža: Skoda Kodiaq 2.0 TDI L&K / Golf Plus 1.9 TDI
Lokacija: Beograd

Re: Centriranje trapa

Post od Vladapetr » 19 Apr 2021, 10:57

Nije. Bezobrazluk je kada ti kaže jednu cenu pa naplati drugu, kada ne uradi što je obećao, kada nešto sjebe ili isfušeri. Kada ti lepo kaže cenu tvoje je da je prihvatiš ili ne prihvatiš, da li ti se sviđa cena to je lična stvar. U mom svetu je vrhunac nekulture komentarisanje i ocenjivanje vrednosti tuđeg rada, to mi je potpuno ista logika kao oni što zovu na oglas sa pričom "hej, hajde spusti cenu jer ima na oglasima takav isti ali 300e jeftiniji".

Odgovor koji si dobio od tog majstora nije u potpunosti tačan. Siguran sam da nije baš isto komplikovan rad kod ta dva automobila, nego te je naprosto otkačio :mrgreen: istu (ili realno goru) formulaciju i ja koristim kada mi neko postavi pitanje tog tipa u mom poslu, lakše mi nego da se objašnjavam.
There are 10 kinds of people in the world:
those who understand binary and others who don't.

Korisnikov avatar
Ikac
Postovi: 1676
Pridružio se: 19 Apr 2012, 22:29
Garaža: Fiat Bravo 198 (2011) 1.6 multijet

Re: Centriranje trapa

Post od Ikac » 19 Apr 2021, 13:59

Ovo me podseti. Meni je čovek pre 4-5 godina, kada sam prodavao neki telefon na kupujem prodajem (nov, sa domaćom garancijom), poslao poruku kako je kod nekog lika iz Subotice taj isti telefon jeftiniji za 10ak evra i da će on od njega da ga kupi. I to je bila prva i jedina poruka u našoj konverzaciji. Ok da je pitao da li može malo da se spusti cena i sl., nego je čovek ničim izazvan poslao takvu poruku. Iskreno ne znam kakvu reakciju je očekivao.

Korisnikov avatar
Ivan
Postovi: 9481
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Balansiranje guma

Post od Ivan » 19 Apr 2021, 15:51

Bez zelje da branim bilo koga, generalno govoreci cudnih ili nama nerazumnih poslovnih politika i/ili kreiranja cena je bilo i bice svuda.
Bitno je da nema greske, zajeba itd.

Sto se tice cene, uglavnom zaobidjem ako mi ne odgovara.

Evo kada vec komentarisemo cenu gumarskih usluga, meni je nekako logicno da su gumarske/vulkanizerske usluge sve skuplje sa vecim tockom, a o centriranju trapa nemam pojma dovoljno da bih mogao komentarisati formiranje cena.

Vidjao sam nekad da su raznorazne auto usluge tipa pranje, pa i gumarske usluge skuplje za dzipove, nevezano od velicine tocka. Za to sam cuo nebrojeno puta da se neko zali, a ne misli da je teze dohvatiti oprati krov na dzipu recimo ili da su gume na dzipovima obicno mnogo vece cak i na istoj felni, mozda su teze za balansirati, montirati itd.

Neovlasceni bmw majstor skuplje naplacuje usluge za bmw starije od 2005, meni je bilo cudno, znam da su se neki zalili.
Strana price od majstora jeste da je mnogo teza dijagnostika problema na starijim autima jer ima mnogo istrosenih stvari koje su za zamenu, a nisu skroz crkle, pa onda upada u problem da potencijalno zamena jednog istrosenog dela ne resi problem, popravke po PS su uglavnom neisplative pa ga pritiskaju onda i za neke improvizacije itd.
nidza je napisao:
12 Apr 2021, 10:56
nemam problem uvek sam najsporiji

Korisnikov avatar
sebekkg
Postovi: 9315
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:18

Re: Balansiranje guma

Post od sebekkg » 19 Apr 2021, 16:07

Trap moze da bude komplikovaniji kod drugih auta jer je tako konstrukcijsko resenje i namena auta. Ali povela se prica zasto nemacka premium trojka bude skuplja apriori? Poredeci superb i a4/a5 slicnih karakteristika nema razloga za razliku u ceni. A onda imas i 159 koja ima dobar i komplikovaniji trap slican na a4 pa opet niza cena. I onda krece prica bla bla bla nikad niste vodili firmu, ne znate nista o menadzmentu menadzmenta, kako ja da vam objasnim kad ne znate nista.

Sent from my SM-G965F using Tapatalk

Slika

Korisnikov avatar
Ivan
Postovi: 9481
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Balansiranje guma

Post od Ivan » 19 Apr 2021, 16:12

Pa mozemo da diskutujemo zasto je tako, sto da ne?

Recimo da u formiranje cene za bmw/audi ulaze i s klase, x5, q7 i slicni automobili, mozda ima i nekih M/rs/amg modela koji dolaze u servis, pa kako onda njih da diferencira od "obicnih" abm modela, da se oni ne bune sto je za njihove skuplje aute jaca cena iako je ista marka :D
nidza je napisao:
12 Apr 2021, 10:56
nemam problem uvek sam najsporiji

Korisnikov avatar
sebekkg
Postovi: 9315
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:18

Re: Balansiranje guma

Post od sebekkg » 19 Apr 2021, 16:20

Pa ako gledas tako centriranje trapa za sportske aute ide po radnom satu i ne koristi se obican sistem, koji trapadzije koriste za nase aute vec in house sistemi. Pa centriranje trapa bude od 400-1000e. Takve firme i srede brloge koje i fabrike prave.

Sent from my SM-G965F using Tapatalk

Slika

Korisnikov avatar
Ivan
Postovi: 9481
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Balansiranje guma

Post od Ivan » 19 Apr 2021, 16:34

Pricao sam generalno kao primer razloga neke podele.

Mozes generalizovati da je auto auto i da je tocak tocak pa da treba da bude ista cena usluge za yuga i majbaha jer oba imaju 4 tocka

Sada sam namerno okrenuo pricu u drugu stranu ako me razumes, cisto da vidis da i tako moze da se generalizuje :D

Neki kriterijumi i podela mora postojati, a maltene svaki kriterijum mozes sporiti na neki nacin.
Recimo sta ako je ista cena za montiranje 275/45 na 9j felnu 18 inca za mercedes i 205/45 na 6,5j felnu isto 18 inca, a drasticna razlika izmedju.

Pa ako je ista cena jer je 18 inca ovaj sa puntom moze da kuka kako nije fer jer je njegov tocak sveukupno mnogo manji i laksi u svakom smislu, a ako je veca cena za mercedes onda on moze da kuka na nepravdu kako im za isti precnik felne naplacuje razlicitu cenu jer vozi mercedes.

Pa to je nepravda sto bi rekao kalimero :D

Slika
nidza je napisao:
12 Apr 2021, 10:56
nemam problem uvek sam najsporiji

Korisnikov avatar
YUgisa
Postovi: 383
Pridružio se: 29 Jan 2014, 18:52
Garaža: Yugo 1.1EFI
Lokacija: Subotica
Kontakt:

Re: Balansiranje guma

Post od YUgisa » 19 Apr 2021, 16:45

Ja u svom poslu 90% stvari naplacujem po satnici pa ljudima to ne odgovara jer je skupo ako se nesto zakomplikuje ili je stvar da li ce mi visiti nad glavom jer samo ja znam da li je komplikvano ili ne, a problem je onda i sto necu da kazem koliko je cena unapred.

Problem je nekad i formirati po satnici, jer kako nekome objasniti da Yugo ima komplikovaniji trap od Golfa 1 i da zahteva oko 4-5 puta vise vremena za podesavanje. Kad je Golf zakon, a Yugo sranje...

Recimo ja se bavim reglazom trapa za sportske i trkacke Zastave i tesko je objasniti ljudima da mi u proseku treba u 6h za reglazu pod uslovom da nije nesto zapeklo do te mere da se mora rastavljati trap/menjati deo radi stelovanja. Iako je garancija da ce u krivini moci minimum 10% brze da prodje ili vracam pare. Isti takav trud ali samo sa izmenjenim brojkama zahteva i fabricki auto...
Being second is to be the first of the ones who loose...

Korisnikov avatar
sebekkg
Postovi: 9315
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:18

Re: Balansiranje guma

Post od sebekkg » 19 Apr 2021, 17:08

Pa nije isti tvoj rad gde radiš za sportske aute i ovde gde se ukuca model u komp, sistem izbaci vrednosti, nakace na tockove one risivere i podešava se trap "u nulu". Njemu treba plafon pola sata. I nema šta da se misli tu kako je ili šta je. Ekran izbacuje gde koji šraf da dotegnes, sponu da podesi i to je to. A kada podesavaš trap za trkački auto, gledaš i raspored mase, tip staze, željeno ponašanje u krivini... Npr da li treba amortizeri da se sredjuju ili podešavaju ako već imaju... Ima tu posla. Ne može se to toliko porediti.

Sent from my SM-G965F using Tapatalk

Slika

Korisnikov avatar
YUgisa
Postovi: 383
Pridružio se: 29 Jan 2014, 18:52
Garaža: Yugo 1.1EFI
Lokacija: Subotica
Kontakt:

Re: Balansiranje guma

Post od YUgisa » 19 Apr 2021, 17:17

Ali mnogi auti nisu samo navrtanje spone koje traje pola sata ;) To je i stvar, sto ljudi placaju 1000-2000din za reglazu, kod ovih sto se navrcu spone, realno su preplatili, a kod ovih gde je trap komplikovaniji i ima vise stavki za podesavanje, ljudi u glavnom ispastaju jer retko koji "majstor" ce to da uradi do kraja kako treba za te pare. U globalu su reglaze trape po servisima sisanje ovaca, jer 2000din je stvarno puno za vrtenje max dve spone, sa druge strane dobar deo servisa to radi i na autima koji bi zahtevali vise posla.

Svakako da stoji da je glupo to placati po velicini tocka i modelu auta, ali sa druge strane dosta ljudi ne bi bilo spremno da plati po satnici...
Being second is to be the first of the ones who loose...

Korisnikov avatar
Ivan
Postovi: 9481
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Balansiranje guma

Post od Ivan » 19 Apr 2021, 17:34

Postavljas se kao suprostavljena strana bez potrebe. Mislim pitanje je dal hoces da prodiskutujemo zasto bi to mozda bilo opravdano ili hoces da samo bacimo hejt po nekim cenama.

Eto svako ko stavi razlicitu cenu za deklarativno istu uslugu je debil i mrsomud :kezo: :rofl:

Nije uopste bitno dal je 15 ili 20 coli, ma nista nije bitno, tocak je tocak i usluga balansa tocka mora da kosta isto, ostalo je otimanje para :loool:
nidza je napisao:
12 Apr 2021, 10:56
nemam problem uvek sam najsporiji

Korisnikov avatar
dag81
Postovi: 6134
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Balansiranje guma

Post od dag81 » 19 Apr 2021, 18:03

Negde si u plusu negde u minusu, jbg prosek.
Kategorizacija postoji.
Nije isto skinuti gumu za Fiatove celicne felne 14, 15 i Hyundai felne. Jel treba da bude skuplje za Fiat sto je jebada odlepiti gumu? Ili je po cenovniku cena za tu colazu ta i ta,pa kako se zalomi.
Ili skidati sa BMWa gume 18 koje kosta lupicu 300din, a onda ti dodje Cayenne sa 21icama i lakse skines gume ali je skuplje za 100din.
Ili nekom skidas poklopcice sa srafova jebavas se, pa vracas izgubis 5min i dodje isti auto bez njih.
Jednostavno univerzalnog resenja nema, osim normiranja posla a ne satnice. Ja cu odraditi nesto za 20min neko drugi za 30min isti posao npr. Opet neravnopravnost. Samo normirana satnica za odredjeni posao moze biti pravedna.


Послато са SM-G973F помоћу Тапатока


ljubitelj
Postovi: 8041
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Balansiranje guma

Post od ljubitelj » 20 Apr 2021, 08:50

sebekkg je napisao:
19 Apr 2021, 16:07
Trap moze da bude komplikovaniji kod drugih auta jer je tako konstrukcijsko resenje i namena auta.
Sent from my SM-G965F using Tapatalk
Da se nadovežem, trap može da bude komplikovaniji kao takav ali to nema uticaja na "centriranje" volana o kome se priča.
Može da ima auto upravljanje/ volan na 4 točka i to jeste komplikovanije za podešavanje ali takvih auta je koliko? Zanemariv broj modela a još zanemariviji broj primeraka.

Kod (praktično svih) ostalih koji imaju upravljanje /volan na 2 prednja točka je identično konstrukcijsko rešenje upravljača u zadnjih 40tak godina proizvodnje- zupčasta letva volana sa 2 krajnje spone koje se podešavaju prostim odvrtanjem ili zavrtanjem (menja se dužina letve volana iliti raspon).
To je postupak podešavanja koji se sprovodi pod nazivom "centriranje trapa" i o čemu pričamo.

I to je sve što ima od podešavanja, potpuno je isti posao nezavisno od cene auta ili modela ili brenda ili opreme ili ne znam čega.

Na potpuno isti načine se postavlja na točak i merna oprema, koja je opet identična nezavisno od cene auta, modela ili brenda.

Dakle, jedna ista usluga po načinu, opremi, obimu radova. Možda negde postoji plastična obloga ispod kraja spone (koja bi zahtevala dodatni rad da se skine i ponovo montira) pa da poveća trošak rada.

Pričam o autima koje mi vozimo, ne o nekakvim autima za piste, za trkanje, nekim specifičnim rešenjima kojia su slučaj za sebe.

Ono što je nekada postojalo kao centriranje trapa sa podešavanjem uglova je danas pre izuzetak nego pravilo, i odnosi se na specifične modele i naravno da za takvo podešavanje koje odnosi puno više vremena, rada a i znanje je neuporedivo vće potrebno treba i mora da košta više cena usluge.

Samo što ovde nije priča o tome, nema centriranja trapa kao takvog...samo raspona letve.

Pravi se fama oko danas izuzetnog pojednostavljenog posla.
Komplikovanija je zamena amortizera napred na opružnoj nozi ili zamena kočionih pločica nego "centriranje". :)

Korisnikov avatar
YUgisa
Postovi: 383
Pridružio se: 29 Jan 2014, 18:52
Garaža: Yugo 1.1EFI
Lokacija: Subotica
Kontakt:

Re: Balansiranje guma

Post od YUgisa » 20 Apr 2021, 10:46

Broj vozila koji imaju vise podesavanja od prostog navrtanja spona na letvi volana da bi isao pravo nije zanemarljiv... Jeste da vecinu cine ti sto ti kazes, ali daleko da su kap u moru ovi drugi (a i to zavisi od situacije u saobracaju tj trenutno popularnih modela)... Ima brdo auta koji imaju stelovanje nagiba napred ili usmerenosti pozadi (a nekad moze i usmerenost i nagib da se nateluje zajedno), kod novijih auta ima situacija da se most ne centrira sam od sebe pri montazi nego moze da se smice tamo vamo bas iz razloga da moze da se dovede sto blize simetriji. U tu pricu ne ulazi ni prica da dosta ljudi ima lupljen ili modifikovan auto pa da su dodali odredjen deo radi podesavanja nagiba na autima koji to fabricki nemaju.

Stvarno je sramota kad te pozove musterija iz nekog servisa i daje telefon majstoru i onda cujes u pozadini jos par majstora koji nisu u stanju da podese ekscentricni sraf za podesavanje nagib pod pricom da taj auto nema to fabricki i gde je jasno da uopste nisu imali kontakta sa takvim srafovima iako postoje fabricki auti koji to imaju i manje vise svi funkcionisu na istom principu kod svih. Da ne kazem da i podesavanje usmerenosti pozadi kod vozila koja to imaju u globalu funkcionisu isto na principu ekscentricnih srafova.

Da ljudi putuju po 200km u jednom pravcu radi reglaze mi je krajnje komicna situacija u Srbiji...

Reci da se pod terminom centriranje trapa smatra navrtanje spona je kao da kazes da je se pod terminom pranja auta smatra njegovo kvasenje... Upotreba sampona to je vec profi posao :kezo:
Being second is to be the first of the ones who loose...

Odgovori