Stranica 5 od 7

Re: Protekt

Poslato: 17 Dec 2013, 16:43
od nidza
Očigledno ne zna svako da napravi strukturu gume.

Tapatalk 4

Re: Protekt

Poslato: 18 Dec 2013, 09:30
od BRISK
Laki021 je napisao:Mene zanima jedna stvar, bez da uopste rasravljamo o tome da li su protektovae gume dobre, koliko su bolje/losije od obicnih i sl...

Nakon sto sam pogledao sta se radi sa gumama i kako se prave, zaista se zapitam kako se bre to nekome isplati...

Dakle potrebno je najpre nabaviti stare gume, skladistiti ih, otkupiti, dopremiti ih, proveriti, testirati, sortirati, skidati stari deo, lepiti novi... I sve to samo da bi jezgro gume i bok ostali stari tj da se ne bi pravili novi... Meni deluje mnogo jednostavnije i jeftinije da lepo naprave komplet novu gumu nego da se toliko trude da repariraju staru...

Znam, standardan odgovor, da se ne isplati ne bi to niko ni radio, ali svejedno, nista mi nije jasno...
Evo je neka matematika, do koje samo oni znaju kako su došli :)

http://autogumebeograd.rs/razno-o-gumam ... hnologija/

Takođe, razvijene zemlje zapada podržavaju i pomažu recikliranje. Uništavanje starih guma, održavanje otpada i slično, mnogo košta državu. Recikliranjem se dobija mnogo više od onoga što mi vidimo. Na tolike količine guma koje se proizvedu i prodaju, neka se uštedi dva evra po gumi, to je onda više miliona godišnje. :)

Re: Protekt

Poslato: 18 Dec 2013, 15:05
od Dzoni_m
Mene zanima jedna stvar: guma kada se jednom vulkanizira to je to. Nema vise procesa koji moze da je vrati u sirovo stanje. Dakle nije to metal ga pretopis i izlijes ponovo. Struktura materijala (gume) je vulkaniziranjem promenjena i ona vise nikad ne moze da se vrati u prvobitnu formu tj sirovu gumu.
Firme koje se bave protektiranjem sve i da oljuste do "zice" ono sto cini strukturu te protektirane gume je STARA guma koja drizi te zice. Ko zna koliko vozena i ko zna koliko puta pregrejana, pa opet pregrejana kroz proces vulkanizacije novo nanete kada se radi topli protekt.
E sada neka meni neko strucan kao laiku objasni kako ta guma moze biti UOPSTE sigurna na duze staze, jer, realno, pojma nemate kakav je taj sloj koji bukvalno cini osnovnu strukturu gume. Verujem da su mnogi videli kako se guma od truljenja pocne raspadati, kako to da vidite kada je lepo zatrpano naizgled novom gumom i to na mestu na kome to jednostavno NE SME da se desi (sama struktura gume)?

Re: Protekt

Poslato: 18 Dec 2013, 15:14
od Bax
Ja imam recimo starudija gume, kojima su ceju neke zice kako zvacu dok vozis, mada se to ne vidi nigde, i ista se normalno balansira...
Ocigledno je neki problem u tim struktirnim delovima, propali su od starosti.

Re: Protekt

Poslato: 18 Dec 2013, 17:08
od BRISK
Dzoni_m je napisao:Mene zanima jedna stvar: guma kada se jednom vulkanizira to je to. Nema vise procesa koji moze da je vrati u sirovo stanje. Dakle nije to metal ga pretopis i izlijes ponovo. Struktura materijala (gume) je vulkaniziranjem promenjena i ona vise nikad ne moze da se vrati u prvobitnu formu tj sirovu gumu.
Firme koje se bave protektiranjem sve i da oljuste do "zice" ono sto cini strukturu te protektirane gume je STARA guma koja drizi te zice. Ko zna koliko vozena i ko zna koliko puta pregrejana, pa opet pregrejana kroz proces vulkanizacije novo nanete kada se radi topli protekt.
E sada neka meni neko strucan kao laiku objasni kako ta guma moze biti UOPSTE sigurna na duze staze, jer, realno, pojma nemate kakav je taj sloj koji bukvalno cini osnovnu strukturu gume. Verujem da su mnogi videli kako se guma od truljenja pocne raspadati, kako to da vidite kada je lepo zatrpano naizgled novom gumom i to na mestu na kome to jednostavno NE SME da se desi (sama struktura gume)?
Već sam napisao na prethodnoj strani, ali evo ponovo ću:

http://www.unece.org/trans/main/wp29/wp ... 1-120.html

Vas zanima: Regulation No. 108 - Retreaded tyres for passenger cars and their trailers

Tu se jasno vidi koliko je napredovala ta tehnologija, da su indeksi brzine dostigli do 300km/h i šta se sve zahteva od proizvođača RETREAD, odnosno obnovljenih pneumatika.

Re: Protekt

Poslato: 18 Dec 2013, 17:45
od milosdoktorabs
dakle uzmete truo auto i navarite nove panele...sta njih nosi,pa truli delovi.Namece se pitanje kolika je onda cvrstina?Mani nas prica...da li ta tvoja turbo guma prolazi samo makroskopsku ili i mikroskopsku kontrolu pre protektiranja.Okaci film kako se vrsi swlekcija i izbor guma koje ulaze u proces protektiranja.

Re: Protekt

Poslato: 18 Dec 2013, 18:18
od sebekkg
Mene to interesuje. To je vec izraubovana guma.i dobro zameni se gazeci sloj ali sta je sa zidom. On je stari. Falc do felne je stari. Sta je sa tim. To moze da popusti....

poslato sa tapatoka koristeći komšin vajrless

Re: Protekt

Poslato: 18 Dec 2013, 20:22
od Dzoni_m
BRISK je napisao:Tu se jasno vidi koliko je napredovala ta tehnologija, da su indeksi brzine dostigli do 300km/h i šta se sve zahteva od proizvođača RETREAD, odnosno obnovljenih pneumatika.


Sta se vidi? Uslovi koji moraju da ispune. Ovo sto si okacio je direktiva. To je ok. I u njoj lepo pise da se gume trebaju podvrgnuti testu. Super.
NA KOJEM testu ti mozes da proveris stanje (ne samo vizuelno i mehanicko) gume? Da ne pricam posle 2-3-4 hiljade kilometara i promena temperature. To ne pise, a ja to pitam.

Nesreca je ovde sto ti ne mozes ni dugorocno da testiras. Kako kada je osnova uvek razlicita, nekada su gume starije, nekada novije, nekada loseg kvaliteta nekada boljeg......Sta su ti zeleni smislili, samo sto pre da ponavljaju matru o "reduction of co2 footprint".
Ovo mogu da prihvatim ako i samo ako uvedu nezavisno telo koje ce izvristi testiranja na vec oljustenoj gumi i svakoj dati OK ili NOK za protekt. To je ok. Ali mi se svidja sto jos uvek imas izbor, tako da samo neka ostane obaveza da pise o cemu se radi i super, zobilazak u sirokom luku. Polovna guma je manje zlo od ovoga.

Re: Protekt

Poslato: 19 Dec 2013, 01:08
od GJSenna
Ja bih uzeo regumiranu gumu ali kad malo bolje razmislim i nije to jednostavno.
To je isto kao da neka fabrika automobila uzme stariji automobil opere, ispere motor, ispolira, zameni pumpu, rebrasti kais i opet prodaje kao nov "polovan" za 30% jeftinije.
Ne verujem da bi iko kupio takav automobil. ??

Re: Protekt

Poslato: 19 Dec 2013, 08:27
od Bax
Fabrika FIAT radi remanifakturisanje proizvoda.
ALI cena takvog, naprimer kvacila, je 50-60 posto od cene novog dela, to je kljucna pozicija.

Slika

Re: Protekt

Poslato: 19 Dec 2013, 08:30
od nikaragva
Koliko se puta moze protektirati?

Ako je odgovor jednom, onda to moze da znaci da bok gume, obod oko felne, zice i ostale stvari sa strare gume, mogu da izdrze dva veka gume bez problema, samo je problem gazeci sloj, koji se jednom obnovi.

Re: Protekt

Poslato: 19 Dec 2013, 08:40
od Bax
Ljudi nema tu sta mnogo da se teoretise, takva guma:
1. mora da ima cenu koja je osetno povoljnija od nove
2. jaku i pouzdanu garanciju,
3. trece da ide na automobile koji se ne voze brzo i na granici

Drugim recima najbolje musterije za te gume su neko ko ima specifican, skup profil, recimo terenska vozila.

U ovim civilnim dimenzijama, nemaju prodju.

Re: Protekt

Poslato: 19 Dec 2013, 08:53
od sasha015
Kako nemaju prodju kad se prodaju?
Moj surak protekt na jugicu vozi vec godinama,a vidim da je i pasata ponovio zimskik protektom.
I o protekt cija je izrada dosta losija od ovog insa protekta.

Realno gledano,protekt nema prodju na forumu jer se ovde skuplja mali broj ljubitelja automobila,da dobrim autima.Diskutuje se o Gy,dunlop i ostalim premijumima...
Winter1 se ne bi montirala ni na motokultivator jer je nepouzdana.Itd,itd....

A kada se zagrebe malo dublje ispod povrsine,udje u obican narod,malo dalje od velikih gradskih centara,situacija je drugacija.
Obican svet gleda debljinu sare.Kakav DOT,to niko ne gleda jer i ne znaju sta je to...

Re: Protekt

Poslato: 19 Dec 2013, 10:59
od sashicus
sasha015 je napisao: ....
A kada se zagrebe malo dublje ispod povrsine,udje u obican narod,malo dalje od velikih gradskih centara,situacija je drugacija.
Obican svet gleda debljinu sare.Kakav DOT,to niko ne gleda jer i ne znaju sta je to...
E to vidis mene i brine, da li je nas narod toliko retardiran pa pljune 20.000 din za 4 protektirane gume, jer mu nove 4 save ili wintere skupe a kostaju 22.000... (sa montazom, balansiranjem, garancijom 3 godine, stazom renomirane firme od preko 20 godina)
:glavomuzid: :glavomuzid: :glavomuzid:

Re: Protekt

Poslato: 19 Dec 2013, 11:16
od Laki021
Ja konstantno potcenjujem ljudsku glupost, tako da ne znam zasto bi to i ovde bio izuzetak :)