Senzori pritiska u gumama
Senzori pritiska u gumama
Kako bi sto brze obogatili forum evo jednog c/p sa rfs-a iz teme o senzorima koju sam tamo zapoceo -
Dakle - znamo cemu sluze, da upozore na smanjeni pritisak u pneumaticima pre nego sto se to bas oseti u voznji jer obicno tad moze da bude kasno tj. da dodje do ostecenja pneumatika...
Postoje dve vrste sistema za pracenje pritiska u gumama, direktni i indirektni...
Direktni se sastoje od senzora koji se nalaze na svakom tocku/felni i direktno su povezani sa ventilom, i prijemnika signala svakog od tih senzora koji se nalazi negde u automobilu. Senzori na tocku se napajaju baterijom koja traje 5-10 godina, u zavisnosti od kojecega, najvise od toga koliko se uopste koristi auto...
Indirektni rade po principu merenja broja obrtaja svakog tocka preko abs senzora. Ukoliko postoji odredjeno odstupanje u broju obrtaja na istoj osovini pri konstantnoj brzini zakljucak centralne jedinice ovog sistema je da je pritisak u pneumatiku koji se brze okrece smanjen, te pali upozorenje...
Prednost direktnih sistema je preciznije pracenje pritiska.
Kod indirektnih sistema moze doci do neaktiviranja upozorenja ukoliko se na istoj osovini oba pneumatika izduvaju ili su oba pod smanjenim tj nepravilnim pritiskom. Takodje moze doci do nepravilnog rada ukoliko se koriste gume nizeg profila od predvidjenog, jer je odstupanje broja obrtaja usled smanjenog pritiska kod takvih guma manje nego kod guma viseg profila, pa sistem moze da ima vecu toleranciju na to odstupanje, tj da prekasno upozori na mali pritisak...
Dakle, sistemi sa nadzorom pritiska u gumama sa senzorima pritiska na ventilima su bolje resenje, ali i oni imaju neke od mana. Rotacija tockova sa ovakvim sistemima je upitna, tj moze da dovede do zbunjivanja senzora jer svaki tocak/senzor ima svoje odredjeno mesto na autu. Postoje i nacini da se ovo resi, ali je dodatni posao...
Jos jedna mana je da ukoliko se koristi komplet za naduvavanje guma u slucaju da se neka probusi, smesa koja se ubacuje u gume i koja na kratko zapusuje rupu moze da osteti tj zacepi senzor i time prouzrokuje vise stete nego koristi...
Mozda bi vlasniku bilo jeftinije da jednostavno pozove odredjenu sluzbu koja ce resiti taj problem nego da unisti senzor naduvavajuci gumu...
Eto, malo i o tome...
PS. na mom autu to izgleda ovako - ovi tockici na skici auta se kad upalim auto jedan po jedan popune i opet "isprazne", to mu dodje kao test mod. ako je jedna od guma ispumpana taj tockic ostane popunjen...
ne secam se vise da li se sta prikaze na displeju iznad, gde ovde pise "press brake + start". mislim da pise nesto, ali nisam siguran. mogu probati kad bude zgodno, mada to ne menja mnogo stvar jer svaki proizvodjac ima nesto drugaciji prikaz...
Dakle - znamo cemu sluze, da upozore na smanjeni pritisak u pneumaticima pre nego sto se to bas oseti u voznji jer obicno tad moze da bude kasno tj. da dodje do ostecenja pneumatika...
Postoje dve vrste sistema za pracenje pritiska u gumama, direktni i indirektni...
Direktni se sastoje od senzora koji se nalaze na svakom tocku/felni i direktno su povezani sa ventilom, i prijemnika signala svakog od tih senzora koji se nalazi negde u automobilu. Senzori na tocku se napajaju baterijom koja traje 5-10 godina, u zavisnosti od kojecega, najvise od toga koliko se uopste koristi auto...
Indirektni rade po principu merenja broja obrtaja svakog tocka preko abs senzora. Ukoliko postoji odredjeno odstupanje u broju obrtaja na istoj osovini pri konstantnoj brzini zakljucak centralne jedinice ovog sistema je da je pritisak u pneumatiku koji se brze okrece smanjen, te pali upozorenje...
Prednost direktnih sistema je preciznije pracenje pritiska.
Kod indirektnih sistema moze doci do neaktiviranja upozorenja ukoliko se na istoj osovini oba pneumatika izduvaju ili su oba pod smanjenim tj nepravilnim pritiskom. Takodje moze doci do nepravilnog rada ukoliko se koriste gume nizeg profila od predvidjenog, jer je odstupanje broja obrtaja usled smanjenog pritiska kod takvih guma manje nego kod guma viseg profila, pa sistem moze da ima vecu toleranciju na to odstupanje, tj da prekasno upozori na mali pritisak...
Dakle, sistemi sa nadzorom pritiska u gumama sa senzorima pritiska na ventilima su bolje resenje, ali i oni imaju neke od mana. Rotacija tockova sa ovakvim sistemima je upitna, tj moze da dovede do zbunjivanja senzora jer svaki tocak/senzor ima svoje odredjeno mesto na autu. Postoje i nacini da se ovo resi, ali je dodatni posao...
Jos jedna mana je da ukoliko se koristi komplet za naduvavanje guma u slucaju da se neka probusi, smesa koja se ubacuje u gume i koja na kratko zapusuje rupu moze da osteti tj zacepi senzor i time prouzrokuje vise stete nego koristi...
Mozda bi vlasniku bilo jeftinije da jednostavno pozove odredjenu sluzbu koja ce resiti taj problem nego da unisti senzor naduvavajuci gumu...
Eto, malo i o tome...
PS. na mom autu to izgleda ovako - ovi tockici na skici auta se kad upalim auto jedan po jedan popune i opet "isprazne", to mu dodje kao test mod. ako je jedna od guma ispumpana taj tockic ostane popunjen...
ne secam se vise da li se sta prikaze na displeju iznad, gde ovde pise "press brake + start". mislim da pise nesto, ali nisam siguran. mogu probati kad bude zgodno, mada to ne menja mnogo stvar jer svaki proizvodjac ima nesto drugaciji prikaz...
Re: Senzori pritiska u gumama
Gde se zapravo nalaze ti senzori?
Posto planiram da na istim felnama stavim zimske gume koje nece biti runflat, da li postoji mogucnost da se ti senzori poremete ili pokvare?
Posto planiram da na istim felnama stavim zimske gume koje nece biti runflat, da li postoji mogucnost da se ti senzori poremete ili pokvare?
Re: Senzori pritiska u gumama
Bukvalno su na ventilima... Tj senzor je zapravo i ventil...
Sem ako je neki pacijent, nece ih ostetiti
Sem ako je neki pacijent, nece ih ostetiti
Re: Senzori pritiska u gumama
Aha ok.
Ali sad mi nije jasno jer kod vecine vulkanizera ovde pise da se pri promeni gume menja i ventil
Ali sad mi nije jasno jer kod vecine vulkanizera ovde pise da se pri promeni gume menja i ventil
-
- Postovi: 1536
- Pridružio se: 17 Jan 2012, 21:35
- Garaža: Audi A4 B9 Avant 2.0TDI
- Lokacija: München
Re: Senzori pritiska u gumama
Imam ih na Laguni, ali sam ih ugasio.
Pokazivao mi bord neke lude vrednosti, tipa da u gumama imam pritisak od 3-4 bara, i na jednom tocku mi je non-stop prikazivao da moram da je doduvam.
Verovatno su senzori odradili svoje.
Pokazivao mi bord neke lude vrednosti, tipa da u gumama imam pritisak od 3-4 bara, i na jednom tocku mi je non-stop prikazivao da moram da je doduvam.
Verovatno su senzori odradili svoje.
Re: Senzori pritiska u gumama
Da li su skupi da se menjaju? I da li se ventil može nezavisno od njih menjati?
- ivancho
- Postovi: 3777
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:59
- Garaža: Octavia 1,6d
- Lokacija: Zemun
- Kontakt:
Re: Senzori pritiska u gumama
Ne mora uvek da bude "ventil senzor". Vecina BMW-a prati pritisak preko preracunavanja ESP-a tj precnika kotrljanja Zato ni ne ispisuje tacan pritisak, vec samo da je neka guma prazna.
Pritom kod Renoa, je predvidjeno da se senzori pritiska menjanju pri svakoj drugoj zameni guma ili jednom u dve godine. Pravljeni su od neke legura i oksidiraju i zapeknu. Cak do te mere da pri samom odvijanju iglice ventila moze da dodje do pucanja celog senzora tj glave ventila.
Pritom kod Renoa, je predvidjeno da se senzori pritiska menjanju pri svakoj drugoj zameni guma ili jednom u dve godine. Pravljeni su od neke legura i oksidiraju i zapeknu. Cak do te mere da pri samom odvijanju iglice ventila moze da dodje do pucanja celog senzora tj glave ventila.
- somi-car
- Postovi: 2237
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:50
- Garaža: Skoda Superb, Opel Combo
- Lokacija: BG
Re: Senzori pritiska u gumama
da li postoje neka aftermarket resenja i po kojoj ceni?
- ivancho
- Postovi: 3777
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:59
- Garaža: Octavia 1,6d
- Lokacija: Zemun
- Kontakt:
Re: Senzori pritiska u gumama
Koliko ja znam ne, pogotovo sto vecini mora da se ubaci serijski broj u board computer.
Re: Senzori pritiska u gumama
ti kod bmw-a o kojima pricas su ovi indirektni...ivancho je napisao:Ne mora uvek da bude "ventil senzor". Vecina BMW-a prati pritisak preko preracunavanja ESP-a tj precnika kotrljanja Zato ni ne ispisuje tacan pritisak, vec samo da je neka guma prazna.
Pritom kod Renoa, je predvidjeno da se senzori pritiska menjanju pri svakoj drugoj zameni guma ili jednom u dve godine. Pravljeni su od neke legura i oksidiraju i zapeknu. Cak do te mere da pri samom odvijanju iglice ventila moze da dodje do pucanja celog senzora tj glave ventila.
ovo za menjanje senzora svake 2 godine prvi put cujem, ni na rfs-u to niko od ovih punih literature nije spominjao...mada ima problema sa njima, nije da nema, ali nejcesce bude zbog baterije...
kod mene su jos uvek prilicno precizni, kad pritisak padne ispod 1,7bar pale obavestenje i do sada nisu zakazali nijednom...