Balansiranje guma
Re: Balansiranje guma
Ja na primer idem u Beograd iz Novog Sada da izbalansiram tockove jer jos nisam uspeo da nadjem gde u NS to moze da se uradi kako treba. Na 130-140 km/h se osete vibracije na volanu. Nista strasno ali smeta kad se vozi 500km autoputem.
Masine za balansiranje treba ponekad servisirati i kalibrisati ali ko ce sa time da se gnjavi.
Masine za balansiranje treba ponekad servisirati i kalibrisati ali ko ce sa time da se gnjavi.
Re: Balansiranje guma
I kod koga balansiras u BG?
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Balansiranje guma
A ja iz BGD u NS...
Sent from my M2007J3SY using Tapatalk
Sent from my M2007J3SY using Tapatalk
- Saša
- Postovi: 13039
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Balansiranje guma
Da li je jednako teška guma sa recimo Seicenta od 13 inča i Cayena od 20 inča? Ulaže li majstor istu količinu rada za te dve gume? Ne bih rekao. Zato je po meni o.k da budu različite cene.
Послато са SM-G965F помоћу Тапатока
Послато са SM-G965F помоћу Тапатока
Re: Balansiranje guma
Pa za to i ima smisla da je različita cena, nije isti posao po zahtevnosti.
I to opet ne treba da zavisi od brenda/nalepnice auta već od same gume ili točka.
Bio je dati primer iz prakse da za doneti točak nepoznatog brenda je potreban uslov da se odredi cena usluge bilo označavanje brenda sa kojeg je točak. Dakle, nije po veličini gume /posla definisana cena nego po imenu auta sa kojeg.
I to opet ne treba da zavisi od brenda/nalepnice auta već od same gume ili točka.
Bio je dati primer iz prakse da za doneti točak nepoznatog brenda je potreban uslov da se odredi cena usluge bilo označavanje brenda sa kojeg je točak. Dakle, nije po veličini gume /posla definisana cena nego po imenu auta sa kojeg.
- Saša
- Postovi: 13039
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Balansiranje guma
Često se po brendu ili modelu auta podrazumeva i očekivana veličina točka. Sigurno ne postoji Punto sa točkom od 22 inča, zna se da dolazi u varijantama od 13, 14 i 15 inča, isto kao što Cayena sigurno nema ispod 18 inča, pa spram tome i cena rada. Isti đavo dođe na kraju, samo zavisi kako to nazovete.
Послато са SM-G965F помоћу Тапатока
Послато са SM-G965F помоћу Тапатока
Re: Balansiranje guma
Ajmo slikovito-
Ti doneseš (bez auta, sa koga su) gumu 195/65-15 i točak od 15 inča da se namontira i balansira.
Pitaš za cenu usluge, znači vrlo jasna i prosta situacija.
I onda ti se kaže da cena jedne te iste usluge košta 500 ili 700 dinara a što zavisi za koji auto je taj točak sa gumom predvidjen.
Znači, cena ne zavisi od potrebnog rada (količine, težine, bilo čega) koji se razlikuje već od neke "kategorije" brenda.
Misliš i dalje da je ok takav postupak? Radi se o 2 cene za jedan te isti točak, gumu, posao. Ne za 2 različite veličine/ težine.
Ti doneseš (bez auta, sa koga su) gumu 195/65-15 i točak od 15 inča da se namontira i balansira.
Pitaš za cenu usluge, znači vrlo jasna i prosta situacija.
I onda ti se kaže da cena jedne te iste usluge košta 500 ili 700 dinara a što zavisi za koji auto je taj točak sa gumom predvidjen.
Znači, cena ne zavisi od potrebnog rada (količine, težine, bilo čega) koji se razlikuje već od neke "kategorije" brenda.
Misliš i dalje da je ok takav postupak? Radi se o 2 cene za jedan te isti točak, gumu, posao. Ne za 2 različite veličine/ težine.
- Saša
- Postovi: 13039
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Balansiranje guma
Sumnjam da će ti neko u tom slučaju reći cenu baš na taj način odnosno pitati te sa kojeg je auta. Dobićeš cifru i ćao. No ako dođeš sa autom tu uvek daješ prostora majstoru za "procene" i odvaljivanje cene prema autu koji voziš. Da sam ja vulkanizer lepo bih stavio cenu prema dimenzijama točka, recimo neka 3 raspona cene, pa na to cenu ventila, balansiranja, tegića koji se koriste itd. Na taj način sigurno ne bih izazivao revolt kod mušterija.
Послато са SM-G965F помоћу Тапатока
Послато са SM-G965F помоћу Тапатока
- YUgisa
- Postovi: 717
- Pridružio se: 29 Jan 2014, 18:52
- Garaža: Yugo 1.1EFI
- Lokacija: Subotica
- Kontakt:
Re: Balansiranje guma
Saša je napisao: ↑20 Apr 2021, 19:32Često se po brendu ili modelu auta podrazumeva i očekivana veličina točka. Sigurno ne postoji Punto sa točkom od 22 inča, zna se da dolazi u varijantama od 13, 14 i 15 inča, isto kao što Cayena sigurno nema ispod 18 inča, pa spram tome i cena rada. Isti đavo dođe na kraju, samo zavisi kako to nazovete.
Послато са SM-G965F помоћу Тапатока
Nema ni Yuga sa vecim od 13ki fabricki (ako izuzmemo po koji prototip), pa moj ima 15ke i ne bih da placam cenu ko za BMW jer sam "ukrao" felne sa Alpine Shvatam da ima razlika alu i celicna felna, mada iskreno glupo mi je sto vulkanizer ne bi obratio paznju na svaku felnu da ne izgrebe i skoro svi su mi ostetili farbu na felni pri montazi guma, shvatio bih XL i slicne "specijalne" gume da imaju neku svoju tarifu jer je teze namontirati ali naplatiti po marki auta je glupost pa cak i da je Ferari Ja da sam vulkanizer defiisao bih po 10din po svakom cm sirine gume plus precnik felne puta 10din 195mm na 15ku je 345din po gumi
Being second is to be the first of the ones who loose...
Re: Balansiranje guma
Subex
Sent from my M2007J3SY using Tapatalk
Sent from my M2007J3SY using Tapatalk
Re: Balansiranje guma
Opisan takav slučaj iz prakse pre neku poruku, prelistaj unazad šta je napisao drugi član., i šta je izmedju ostalog i povod za diskusiju.
Re: Balansiranje guma
^^
Dobro si me podsetio da odem do gazde pošto na jednom točku imam naslagano jedno 30tegića od raznih balansera stručnjaka
Dobro si me podsetio da odem do gazde pošto na jednom točku imam naslagano jedno 30tegića od raznih balansera stručnjaka
- YUgisa
- Postovi: 717
- Pridružio se: 29 Jan 2014, 18:52
- Garaža: Yugo 1.1EFI
- Lokacija: Subotica
- Kontakt:
Re: Balansiranje guma
Jao ovo me podsetilo na situaciju kad sam isao kod vulkanizera sa rodjakom na zamenu guma i mi pre odlaska skinuli sve tegice sa felne, ocistili lepak, sve lepo oprali i vulkanizer sav uzjeban jer smo sad pokvarili balans, kaze tegici balansiraju felnu, ne gumu A i meni je jedan vulkanizer naslagao 300g tegova i onda odem kod drugog i na istoj felni i gumi je trebalo 40g
Being second is to be the first of the ones who loose...
Re: Balansiranje guma
I ja kad sam uzeo auto iz nemacke. Na felni lepo 15g na jednoj strani i 10 na drugoj. Milina. Ako se ne varam nekada ako je los balans treba opet skinuti gumu i zarotirwti je malo pa opet montirati i trazice manje tegova. Ali nece svako da se zeza sa tim. Jos ako imas diamond cut na felni. Krljanje finisa u najavi.
Sent from my SM-G965F using Tapatalk
Sent from my SM-G965F using Tapatalk