Balansiranje guma
Re: Balansiranje guma
Do koje brzine (km/h) obične balanserke mogu da izbalansiraju točak, a do koje Hunter?
- dag81
- Postovi: 7256
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Одг: Balansiranje guma
"Obicne" balanserke balansiraju u gr, zavisi kako se podesi.
Hunter koliko znam balansira gumu sa opterecenjem i to je jedina razlika.
Hunter koliko znam balansira gumu sa opterecenjem i to je jedina razlika.
- Milos_kg
- Postovi: 3525
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:06
- Garaža: Alfa 147 1.9 16v JTDm
- Lokacija: Kragujevac
Re: Balansiranje guma
GSP 9700 je jedina balanserka na tržištu koja pri radu ima:
Simulaciju puta - opterećuje gumu sa 650 - 700 kg opterećenja
Ujedno balansira lateralne (horizontalne) i radijalne vibracije što u svojoj ponudi ne nudi nijedan proizvođač sličnih proizvoda
Nakon balansiranja određuje najbolju poziciju svakog pojedinačnog točka na vozilu zavisno od karakteristika detektovanih vibracija pri balansiranju
Balansiranja bez upotrebe tegova za radijalne vibracije (okretanjem pneumatika u odnosu na felnu)
1) Volkswagen Polo 6n2 1.4 16V Comfortline
2) Fiat Bravo GT 1.9JTD Suite
3) Alfa Romeo 147 1.9 16v JTDm Progression
Ne brže od života!! VIDEO za sve vozače!
2) Fiat Bravo GT 1.9JTD Suite
3) Alfa Romeo 147 1.9 16v JTDm Progression
Ne brže od života!! VIDEO za sve vozače!
Re: Balansiranje guma
Dag, u gr šta? Pri 20 km/h, 60 km/h, 120 km/h...?
TT
TT
Re: Balansiranje guma
Kojom se brzinom točak okreće, to je pitanje. Ako se izbalansira na 40 km/h nije isto i na 120 km/h. Grami se podrazumevaju.
TT
TT
- dag81
- Postovi: 7256
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Одг: Balansiranje guma
Bas smo nesto pricali pre neki dan za brzinu okretanja na balanserci.
Pre su bile masine koje si rucno vrteo i onda ocita. Pa su izasle "nove" koje su brzo vrtele. A sad "nove" vrte nekih 50ak km/h(nisam siguran tacno). Ja imam Hofmann Geodinu 4900-2 Sonar i ne vrti prebrzo. Brzinu nisam nasao da moze da se steluje, dok broj okretaja tocka radi ocitavanja moze.
Ali mislim da to nema bas veze u realnom zivotu tj u balansu.
A pogotovu nema veze 5-10grama((ukupno), i siguran sam da niko ne moze osetiti do 200-250km/h.
Istina je da se sa Hunterom lakse nadje optimalna tezina guma/felna, ali nije istina da ne trazi tegove i da moze da nadje idealnu piziciju da ne trebaju tegovi. Desi de i nama rucno da potrefino da ne trazi tegove, ali to ne znaci da ako druga felna i guma traze 30/20gr da ce tresti. Naravno idealno bi bilo da su guma i felna idealne tezine u celom obimu ali to ne postoji.
Nije balanserka nauka. Bitno je da je masina ispravna, tegovi tacni. Naravno ima situacija kad treba znati da li okrenuti gumu da trazi manje, da li skinuti teg i odakle, jer pokazuje vise kada se nalepe na obe strane prvoiscitane vrednosti, ili ga na felni pomeriti za par cm jer je ocitao manjak ili visak 5gr na mestu kucanja... Ima tih sitnica koje iz prakse ucis.
Pre su bile masine koje si rucno vrteo i onda ocita. Pa su izasle "nove" koje su brzo vrtele. A sad "nove" vrte nekih 50ak km/h(nisam siguran tacno). Ja imam Hofmann Geodinu 4900-2 Sonar i ne vrti prebrzo. Brzinu nisam nasao da moze da se steluje, dok broj okretaja tocka radi ocitavanja moze.
Ali mislim da to nema bas veze u realnom zivotu tj u balansu.
A pogotovu nema veze 5-10grama((ukupno), i siguran sam da niko ne moze osetiti do 200-250km/h.
Istina je da se sa Hunterom lakse nadje optimalna tezina guma/felna, ali nije istina da ne trazi tegove i da moze da nadje idealnu piziciju da ne trebaju tegovi. Desi de i nama rucno da potrefino da ne trazi tegove, ali to ne znaci da ako druga felna i guma traze 30/20gr da ce tresti. Naravno idealno bi bilo da su guma i felna idealne tezine u celom obimu ali to ne postoji.
Nije balanserka nauka. Bitno je da je masina ispravna, tegovi tacni. Naravno ima situacija kad treba znati da li okrenuti gumu da trazi manje, da li skinuti teg i odakle, jer pokazuje vise kada se nalepe na obe strane prvoiscitane vrednosti, ili ga na felni pomeriti za par cm jer je ocitao manjak ili visak 5gr na mestu kucanja... Ima tih sitnica koje iz prakse ucis.
- OtacMakarije
- Postovi: 67
- Pridružio se: 02 Apr 2020, 12:36
- Garaža: BMW E91
- Lokacija: Beograd
Re: Balansiranje guma
Да подигнем тему из нафталина...
Купио сам релативно скоро нове GoodYear EfficientGrip Performance 2 и осјетим како тресе волан ту негдје око већ помињаних брзина 110km/h - 120km/h. Нипта страшно, али ме нервира. Да напоменем да сам одрадио провјеру алу фелни и балансирање код вулканизера, код којег сам купио гуме. Обзиром да сам у то вријеме мијењао задње амортизере, као и предње силен блокове, ауто је ишао и на центрирање трапова.
Сад, интересује ме имате ли какав нови савјет, обзиром да је од посљедњег уписа на теми прошло 5 година? Да ли је само та спејс шатл балансерка рјешење?
Додатно, планирам купити и зимске гуме, које ће ићи на челичне фелне. Свакако ћу тражити другог вулканизера.
Питање, колико често је потребно балансирати гуме? Да ли их балансирате приликом сваке замјене љетњих и зимских сетова или за тим нема потребе, јер ће оба комплета приликом прве монтаже бити балансирана, а, као што рекох, скоро сам радио и центрирање трапова?
Купио сам релативно скоро нове GoodYear EfficientGrip Performance 2 и осјетим како тресе волан ту негдје око већ помињаних брзина 110km/h - 120km/h. Нипта страшно, али ме нервира. Да напоменем да сам одрадио провјеру алу фелни и балансирање код вулканизера, код којег сам купио гуме. Обзиром да сам у то вријеме мијењао задње амортизере, као и предње силен блокове, ауто је ишао и на центрирање трапова.
Сад, интересује ме имате ли какав нови савјет, обзиром да је од посљедњег уписа на теми прошло 5 година? Да ли је само та спејс шатл балансерка рјешење?
Додатно, планирам купити и зимске гуме, које ће ићи на челичне фелне. Свакако ћу тражити другог вулканизера.
Питање, колико често је потребно балансирати гуме? Да ли их балансирате приликом сваке замјене љетњих и зимских сетова или за тим нема потребе, јер ће оба комплета приликом прве монтаже бити балансирана, а, као што рекох, скоро сам радио и центрирање трапова?
Re: Balansiranje guma
Balansiranje pri prvoj montaži gume na felnu, kasnije nema potrebe ako je ispravan auto jer se guma ravnomerno troši.
Centriranje trapa nikada, to se uglavnom ni ne radi na većini kola, može po potrebi ako se primeti baš nešto gadno na volanu da se proveri raspon letve volana.
Specifični auti gde postoji podešavanje uglova tj centriranje trapa su druga priča i zahtevaju više objašnjenja.
I svakako obavezno provera ako je bilo sudara, udara jačeg u rupu, ako je došlo do krivljenja neke spone, ako nastane luft u nekog zglobu....ali naravno da se prvo taj kvar koji je uzrok racentriranosti uglova popravi.
Uglavnom, iskusan vozač na volanu lako oseti da li je sve što se trapa tiče besprekorno.
Prost test, voziš oko 60km/h po obavezno ravnom putu bez bočnih nagiba i bez vetra.
Pustiš volan i ubrzavaš polako-lagano do recimo 80-90 i onda pustiš gas da uspori. AKo je sve dobro minimum bar 1km ako ne i 2km vožnje auto savršeno drži pravac tj putanju kretanja i nema potrebe da koriguješ kretanje volanom.
Opsisani debalans pri toj brzine je obično usled problema na zadnjoj osovini.
Osim guma, felni, tu su još i opruge amortizeri, spone (ako ih ima) ka balans štangli (ako je ima) kao i silent blokovi.
Ako je aktivno vešanje onda i gomila senzora, kompjuteri i svašta nešto ulazi u priču.
U problem debalansa ulaze i kočnice tj da nigde ne zapinje i da sve glatko klizi/pliva kao što je predvidjeno.
Centriranje trapa nikada, to se uglavnom ni ne radi na većini kola, može po potrebi ako se primeti baš nešto gadno na volanu da se proveri raspon letve volana.
Specifični auti gde postoji podešavanje uglova tj centriranje trapa su druga priča i zahtevaju više objašnjenja.
I svakako obavezno provera ako je bilo sudara, udara jačeg u rupu, ako je došlo do krivljenja neke spone, ako nastane luft u nekog zglobu....ali naravno da se prvo taj kvar koji je uzrok racentriranosti uglova popravi.
Uglavnom, iskusan vozač na volanu lako oseti da li je sve što se trapa tiče besprekorno.
Prost test, voziš oko 60km/h po obavezno ravnom putu bez bočnih nagiba i bez vetra.
Pustiš volan i ubrzavaš polako-lagano do recimo 80-90 i onda pustiš gas da uspori. AKo je sve dobro minimum bar 1km ako ne i 2km vožnje auto savršeno drži pravac tj putanju kretanja i nema potrebe da koriguješ kretanje volanom.
Opsisani debalans pri toj brzine je obično usled problema na zadnjoj osovini.
Osim guma, felni, tu su još i opruge amortizeri, spone (ako ih ima) ka balans štangli (ako je ima) kao i silent blokovi.
Ako je aktivno vešanje onda i gomila senzora, kompjuteri i svašta nešto ulazi u priču.
U problem debalansa ulaze i kočnice tj da nigde ne zapinje i da sve glatko klizi/pliva kao što je predvidjeno.
Re: Balansiranje guma
uf uf 1 do 2 km da ne pipneš volan i da ide pravo to bih baš voleo da vidim a da auto nema neki autopilot.
- OtacMakarije
- Postovi: 67
- Pridružio se: 02 Apr 2020, 12:36
- Garaža: BMW E91
- Lokacija: Beograd
Re: Balansiranje guma
Требало би да је трап у реду, јер сам мијењао све што је и мало било за замјену, па на центрирање послије свега (са новим балансираним гумама, на провјереним фелнама).
Ништа, онда ћу на прољеће ребалансирати поменути љетњи сет, а сад ми остаје да нађем другог вулканизера. Нека препорука?
Ништа, онда ћу на прољеће ребалансирати поменути љетњи сет, а сад ми остаје да нађем другог вулканизера. Нека препорука?
Re: Balansiranje guma
Kad se podigne vozilo na dizalicu, zavrti tocak, ako cujes taktanje, ne treba nista da se cuje, homokineticki zglob je otisao. Ja kad sam na starom automobilu stavio letnji set, tresao samo tako. Sta sve nisam radio, dva puta balansirao, ispravljao felnu, ne znam kako sam dosao do homokinetickog.
Isto tako kad se ubrzava, znaci ne konstantno.
Послато са SM-G973F помоћу Тапатока
Isto tako kad se ubrzava, znaci ne konstantno.
Послато са SM-G973F помоћу Тапатока
Re: Balansiranje guma
Možda su same gume loše.
Послато са SM-A715F помоћу Тапатока
Послато са SM-A715F помоћу Тапатока
Re: Balansiranje guma
Ne postoji u Srbiji takav put, da možeš da testiraš trap na pravcu
- dag81
- Postovi: 7256
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Balansiranje guma
Probaj prvo sa proverom balansa. Mozda si udario u rupu pa je izasla iz balansa. Mozda je i guma kriva.
Послато са SM-G973F помоћу Тапатока
Послато са SM-G973F помоћу Тапатока