Stranica 1 od 19

Pritisak u gumama

Poslato: 04 Mar 2012, 10:22
od MAD MAX
edit: Tema nastala razdvajanjem postova. Sloba

Pritisak u zadnjim gumama je obično određen za max opterećenje. Tako da neopterećen auto, sa takvim pritiskom, pozadi postaje tvrd po rupama - lupa, i postaje nepredvidljiv, jer se na kočenjima pred krivinom mnogo lakše otkači.

Re: Da li je vreme da se vraćaju letnje gume?

Poslato: 04 Mar 2012, 14:48
od Ogi
MAD MAX je napisao:Pritisak u zadnjim gumama je obično određen za max opterećenje. Tako da neopterećen auto, sa takvim pritiskom, pozadi postaje tvrd po rupama - lupa, i postaje nepredvidljiv, jer se na kočenjima pred krivinom mnogo lakše otkači.
Opet si poceo da filozofiras. :) Za moj auto na primer, fabrika je rekla 2,2 sve 4 i nema Boga da napumpam drugacije, to je za mene amin, u svim uslovima. Trebalo bi da imam vulkanizersku radnju da bih pumpao gume tri puta dnevno u zavisnosti od toga da li je suvozac prdnuo ili ne itd. tako neki to predstavljaju...

Re: Da li je vreme da se vraćaju letnje gume?

Poslato: 04 Mar 2012, 14:57
od Sloba
Zar nemaš nalepnicu na stubu ili na nekom drugom mestu gde su napisani preporučeni pristisci u odnosu na opterećenost auta? Kod mene su predstavljeni putnici i putnici sa prtljagom.

Re: Da li je vreme da se vraćaju letnje gume?

Poslato: 04 Mar 2012, 14:59
od MAD MAX
Ogi
Ja ne filozofiram. Pokušavam da pomognem, e sad što se taj pravac ukršta pod pravim uglom sa nečijim drugim.....
Elem, nisi dobro čitao uputstvo ili ono nije dobro prevedeno ili nije dobro napisano, ili imaš na stubu vrata (posebno oni polovni koji su bili Van). Svako proizvođač preporučuje dizanje pritiska 0.2-0.3bar za vožnju po auto putu, za brzu vožnju, za max opterećeno vozilo.
Nije strašno ne poslušati ove savete, samo znaj:
-Da skraćuješ vek gumama;
-Da je potrošnja goriva veća;
-Da je stabilnost vozila narušena.
Moj predlog je da se kupi manometar, koji je tariran - proveren i pred dalji put, kad je velika sezonska promena temperature, proveriti. Kratko traje - mnogo znači. Recimo, ko nije dirao gume od nedavnih -20C pa na današnjih +10C, pritisak se promenio i do 0.5bara.
Problem jeste, što se pritisk proverava na hladno, pa dok dovezeš kola do vulkanizera, b. pumpe, menjaju se uslovi, to jeste više - manje, nema veze sa stvarnim pritiskom.
U svakom slučaju :pivo:

Re: Da li je vreme da se vraćaju letnje gume?

Poslato: 04 Mar 2012, 15:16
od Ogi
Ne, kod mene i na pragu i u uputstvu pise samo 2,2 i ja samo tako pumpam, uvek.

Re: Da li je vreme da se vraćaju letnje gume?

Poslato: 04 Mar 2012, 15:21
od Sloba
Ako tako piše, u redu. Evo kako je kod mene:

Slika

Re: Da li je vreme da se vraćaju letnje gume?

Poslato: 04 Mar 2012, 15:25
od Paja
Ogi na svim vozilima se menja pritisak u zavisnosti od opterećenja i uslova vožnje.
Auto put ili opterećeno vozilo uvek traže jači pritisak od "redovnog". Možda imaš tabelu na vretima pretinca ispred suvozača, ako ne pitaj servis.
Niema to veze sa proizvođačem vozila več sa fizikom i pneumaticima, problem je što se mnogi ad nas toga ne pridržavaju.
Ja se prvi toga setim samo pred neki duži put tipa more.

Re: Da li je vreme da se vraćaju letnje gume?

Poslato: 04 Mar 2012, 15:31
od Sloba
Evo podataka iz Fuldine baze. Za i30 1.4 za sve dimenzije guma i u svim varijantama opterećenosti stoji 2.2 bara (izuzev dimenzije 225/45/17)

Slika

Re: Da li je vreme da se vraćaju letnje gume?

Poslato: 04 Mar 2012, 15:44
od MAD MAX
Primer na donjoj slici Renault cilo, gde su posebno dati pritisci za standard vožnju, vožnju autoputem a na to se dodaje pritisak od 0.2bar za max opterećeno vozilo.

Primer na gornjoj slici Fiat punto ili Z10, gde je posebno dato opterećeno - nepotrećeno vozilo i posebno zanimljivo za M+S pneumatike dodatak od 0.2bar, baš kao što sam navodio u prethodnim postovima. Pored toga, navedeno je da se u slučaju kontrolisanja toplih - u toku vožnje pneumatika, pritisak mora biti veći 0.3 bar!

Slično važi za sva vozila i bitno je obratiti pažnju.

Fotke sam slikao aparatom, ali mislim da su čitljive.

Re: Da li je vreme da se vraćaju letnje gume?

Poslato: 04 Mar 2012, 15:51
od NexT
ja sam jedan od onih koji pred svaki duzi put (sto je vrlo cesto) kontrolisu pritisak i povecaju ga za auto-put...

Za Mercedes je npr 2.0 na obe osovine kada nije opterecen. Kad ide van grada, dignem na 2.3.

Pug sam vozio max opterecen do Kopaonika, prednje su bile na 2.4, zadnje na 2.7, i odlicno se ponasao...

Re: Preporučeni pritisak u gumama

Poslato: 04 Mar 2012, 17:01
od Sloba
Peugeot 206 1.4 16V:

Slika

Re: Pritisak u gumama

Poslato: 04 Mar 2012, 21:50
od nikaragva
Koliko sam ja video sto su nize gume, odnosno sto je nizi profil, to je veci potreban pritisak.
Na prosloj astri su mi uvek bile 2,5 (205/50), na ovoj su 2,3 (205/55), a evo i next kaze da je na njegovom mercedesu 2.0, a cini mi se da su gume 205/60, jel tako?

I ja isto imam na poklopcui rezervoara takvu sliku kao sto je slobo poslao. U pocetku mi je najcudnija bila rezervna guma, posto je za nju pisao neki prilicno velik pritisa, ne znam sad napamet.

Re: Pritisak u gumama

Poslato: 04 Mar 2012, 21:52
od Sloba
Oko 4 bara idu ćopavci, kao bicikl. Eto, piše na toj prvoj slici koju sam postavio - Spare tire 135/90/16 (4.0/4.2 bara).

Re: Pritisak u gumama

Poslato: 04 Mar 2012, 22:16
od MAD MAX
Potrebn pritisak zavisi od normalne sile na točku i površine aktivne dodirne površine pneumatik - podloga. Tako se i bira veličina pneumatika. Niskoprofilni pneumatik je obično bar za jednu meru širi, samim tim veća kontakt površina, i manji pritisak je potreban.
Samim tim kad je pritisak u pneumatiku nedovoljan za namenu, pneumatik sam leže - mobiliše veću površinu, da nadoknadi nedostatak pritiska. Ta veća deformacija pravi preterano grejanje pneumatika....
Znači, 1bar je približno 1kg/cm2 tačno (10N/cm2), pa računajte približno koji pritisak i površina je potrebna da prihvati dato opterećenje. Naravno raspored pritiska pneumatik - podloga nije konstanta ali ovde pričamo o nekoj srednjoj vrednosti.

Re: Pritisak u gumama

Poslato: 04 Mar 2012, 22:20
od sasa lbg
Kad vec pricate o gumama i pritisku...
gde bih mogao kod nas da kupim manometar a da je malo ozbiljniji/tacniji i posle vise merenja tj da nije neki obicni plastikaner ?