Pravilan pritisak u gumama
Re: Pravilan pritisak u gumama
Ok, staviću sve na 2.3 i ćeraj
Hvala puno
Hvala puno
- meidling
- Postovi: 1067
- Pridružio se: 02 Feb 2017, 19:16
- Garaža: Volvo XC90 II D4
- Lokacija: Wien_Leskovac
Re: Pravilan pritisak u gumama
Imam ja uputstvo na Nemačkom ako ti nešto znači.Nisam uspeo da uploadujem pdf fajl koji je velicine 8 mb
Gesendet von meinem SM-A750FN mit Tapatalk
Gesendet von meinem SM-A750FN mit Tapatalk
Re: Pravilan pritisak u gumama
Nisam ulazio na temu, pa tek sad videh.
Hvala ti, u međuvremenu sam se snašao
Hvala ti, u međuvremenu sam se snašao
Re: Pravilan pritisak u gumama
Koliko verujete tačnosti manometera na mestima gde pumpate gume?
Story time: Ja pre par dana menjao gume, i reko ajd kad vec tocim tu na OMV da naduvam i gume... Odradim uredno sve na 2 bara kako fabrika nalaze. Fast forward do danas, tocim na NIS-u pa reko da proveri kakav je pritisak u gumama, da ne pusta koji ventil, kad ono pokaze da su sve gume na 2.5 bara.
Gume su bile hladne u oba slucaja, temp bila slična.
I kome sad verovati? Ja sam ih sad spustio na "Nisovih" 2bara,ali kako da budem siguran da je to zaista 2 bara a ne 1.5?
Story time: Ja pre par dana menjao gume, i reko ajd kad vec tocim tu na OMV da naduvam i gume... Odradim uredno sve na 2 bara kako fabrika nalaze. Fast forward do danas, tocim na NIS-u pa reko da proveri kakav je pritisak u gumama, da ne pusta koji ventil, kad ono pokaze da su sve gume na 2.5 bara.
Gume su bile hladne u oba slucaja, temp bila slična.
I kome sad verovati? Ja sam ih sad spustio na "Nisovih" 2bara,ali kako da budem siguran da je to zaista 2 bara a ne 1.5?
Re: Pravilan pritisak u gumama
Ja sam iz tog razloga uzeo sebi Tiretek manometar koji je navodno u skladu sa ANSI b40.1 standardom. Uporediš sa profi manometrom da vidiš koliko odstupa i to koristiš kao referencu, ne bih se uopšte pouzdao u kompresore na pumpama. Manometar sa ispusnim ventilom je praktičniji, prepumpaš malo gume na pumpi (0.1 - 0.2 bara), ostaviš ga posle da se dobro ohladi, premeriš i odmah ispustiš višak.
Re: Pravilan pritisak u gumama
Gume su bile hladne znači da si ostavio auto na pumpu da prenoći pre merenja ili znači da si vozio auto 10minuta pre svraćanja na pumpu?
Razlika može da bude povelika, pa i tih 0,5bara.
Moje iskustvo je da na NISu su tačni manometri i slaže se pokazivanje sa mojim ručnim manometrima, uz uslov da nije oštećeno crevo/priključak za punjenje za negde pušta vazduh a što se obično vidi i čuje.
Pošto retko imam potrebu da pumpam gume, jednom u godinu dana obično, na pumpi stavim nešto viši pritisak pa kada stignem kući ostavim auto da prenoći i sutra u podne odmerim koliko treba da bude pritisak prema tabeli proizvodjača auta i prema korekciji za model gume koji koristim.
Proveravam pritisak češće, recimo jednom u 2-3 meseca za svaki slučaj.
Razlika može da bude povelika, pa i tih 0,5bara.
Moje iskustvo je da na NISu su tačni manometri i slaže se pokazivanje sa mojim ručnim manometrima, uz uslov da nije oštećeno crevo/priključak za punjenje za negde pušta vazduh a što se obično vidi i čuje.
Pošto retko imam potrebu da pumpam gume, jednom u godinu dana obično, na pumpi stavim nešto viši pritisak pa kada stignem kući ostavim auto da prenoći i sutra u podne odmerim koliko treba da bude pritisak prema tabeli proizvodjača auta i prema korekciji za model gume koji koristim.
Proveravam pritisak češće, recimo jednom u 2-3 meseca za svaki slučaj.
- YUgisa
- Postovi: 723
- Pridružio se: 29 Jan 2014, 18:52
- Garaža: Yugo 1.1EFI
- Lokacija: Subotica
- Kontakt:
Re: Pravilan pritisak u gumama
Koliko ti je precizan taj manometar ako meris svaka 2-3 meseca i jednom u godinu dana treba da dopumpas S obzirom da u zavisnosti od kraja drzave temperature mogu da variraju 60 stepeni.
Ja sam godinama proveravao i pumpao na NIS pumpi dok nisu jednom promenili kompresor i prvo sto nije imalo veze sa tim sto je prethodno merio, drugo duvao je jedno 10 puta sporije, cesto bagovao itd... Posle toga sam shvatio da moram da imam svoj manometar jer znaju manometri da variraju po 1 bar, ne bitno jel u pitanju vuklanizer ili pumpa ili tudj manometar... U globalu proveravam na svakih 10-15dana i posto sad imam digitalni merac cesto se desava da dopumpavam i ispustam u skladu sa spoljnom temperaturom posto me nervira kad se razlikuje za 0.01-0.05 bara Pogotovo sto sam imao problem naci vulkazniera sposobnog da namontira gume tako da ne pustaju prethodnih godina.
I normalno da ne duvam na bilo sta sto fabrika kaze
Ja sam godinama proveravao i pumpao na NIS pumpi dok nisu jednom promenili kompresor i prvo sto nije imalo veze sa tim sto je prethodno merio, drugo duvao je jedno 10 puta sporije, cesto bagovao itd... Posle toga sam shvatio da moram da imam svoj manometar jer znaju manometri da variraju po 1 bar, ne bitno jel u pitanju vuklanizer ili pumpa ili tudj manometar... U globalu proveravam na svakih 10-15dana i posto sad imam digitalni merac cesto se desava da dopumpavam i ispustam u skladu sa spoljnom temperaturom posto me nervira kad se razlikuje za 0.01-0.05 bara Pogotovo sto sam imao problem naci vulkazniera sposobnog da namontira gume tako da ne pustaju prethodnih godina.
I normalno da ne duvam na bilo sta sto fabrika kaze
Being second is to be the first of the ones who loose...
Re: Pravilan pritisak u gumama
Dovoljno, +- 0,1bar pokazuje u odnosu na baždarene manometre. Dok se nisam uverio da je manometar pouzdan proveravao sam njegovo pokazivanje sa 10tak drugih što kod vulkanizera što na pumpama i uvek je bilo poklapanje izmerenog. Za moje potrebe dovoljno pouzdano.
Re: Pravilan pritisak u gumama
Ja u NSu uglavnom proveravam na NIS pumpi kod Merkatora (usput mi uglavnom), jos su relativno novi pa kontam da su bazdareni)
Sent from my YAL-L21 using Tapatalk
Sent from my YAL-L21 using Tapatalk
- YUgisa
- Postovi: 723
- Pridružio se: 29 Jan 2014, 18:52
- Garaža: Yugo 1.1EFI
- Lokacija: Subotica
- Kontakt:
Re: Pravilan pritisak u gumama
Gde vi svi nalazite te bazdarene manometre Ja kad god pitam nekoga, svi slezu ramenima...
Being second is to be the first of the ones who loose...
Re: Pravilan pritisak u gumama
Ja konkretno na pumpama (vidi se datum baždarenja) i kod uvoznika/prodavca koji ima svoju laboratoriju i gde sam kupio drugi manometar za vakuum opseg.
- ostabianoniman
- Postovi: 27
- Pridružio se: 21 Okt 2020, 15:21
Re: Pravilan pritisak u gumama
Jednom sam napumpao 2.0 bara na sve cetiri na jednoj pumpi (lukoil ili Mol) i izmerio 1.9 bara (sve cetiri)desetak minuta kasnije na drugoj.
Koja pumpa je tacna - tesko je reci. Verovatno , ni prva ni druga.
Koja pumpa je tacna - tesko je reci. Verovatno , ni prva ni druga.
Re: Pravilan pritisak u gumama
Verovatno su tačne i jedna i druga pumpa. Svako merenje ima svoju grešku merenja.
I kada meriš masu na vagi postoji greška merenja.
I kada meriš dužinu sa metrom postoji greška merenja.
I bilo šta, temperaturu antifriza recimo u motoru.
Ili napon akumulatora u vozilu.
Stvar je u tome da merenje bude ponovljivo i da greška merenja bude konstantna, predvidiva i poznata.
Tih 0,1bara razlike je normalno, očekivano i ne pravi problem u smislu pravilno napumpanih guma.
I kada meriš masu na vagi postoji greška merenja.
I kada meriš dužinu sa metrom postoji greška merenja.
I bilo šta, temperaturu antifriza recimo u motoru.
Ili napon akumulatora u vozilu.
Stvar je u tome da merenje bude ponovljivo i da greška merenja bude konstantna, predvidiva i poznata.
Tih 0,1bara razlike je normalno, očekivano i ne pravi problem u smislu pravilno napumpanih guma.
-
- Postovi: 16
- Pridružio se: 08 Mar 2020, 00:21
- Garaža: Astra J 1.6 atmo
Re: Pravilan pritisak u gumama
Ljudi, na koliko napumpati gume na Corsi D - 185/70 R15, ms.
Re: Pravilan pritisak u gumama
Nisi naveo neophdone podatke /uslove da bi se dao konrektni odgovor pa uopšteno na koliko pumpati zaivisi od tipa gume, od spoljne temperature u trenutku duvanja, od planiranog načina vožnje auta, od planiranog opterećenja teretom i/ili putnicima, o željenoj potrošnji goriva....i još možda ponešto drugo što sam zaboravio a ulazi u procenu za tebe pojedinačno optimalnog pritiska.
Kao osnovu treba koristiti podatak o pritisku sa fabričke nalepnice na autu ili iz uputstva za upotrebu pa onda korigovati u plus ili minus shodno gore napisanom.
Kao osnovu treba koristiti podatak o pritisku sa fabričke nalepnice na autu ili iz uputstva za upotrebu pa onda korigovati u plus ili minus shodno gore napisanom.