Zimske gume - da ili ne?
Re: Zimske gume - da ili ne?
Postoje neke racunice kako bih jos mogao to da produzim, ali sam auto nece toliko trajati
Poslato sa HUAWEI VNS-L21 pomoću Tapatoka
Poslato sa HUAWEI VNS-L21 pomoću Tapatoka
Re: Zimske gume - da ili ne?
Odradjena rotacija uspesno, malo je sporije islo posto nemam 2 dizalice. Popravio sam pritisak guma na 2,3 posto su pale na 1,9. Sada na prednjoj osovini imam takoreci nove gume
Ostalo mi je jos da zafarbam neku malu koroziju na brezonima i to je to.
Poslato sa HUAWEI VNS-L21 pomoću Tapatoka
Ostalo mi je jos da zafarbam neku malu koroziju na brezonima i to je to.
Poslato sa HUAWEI VNS-L21 pomoću Tapatoka
- schonenk
- Postovi: 1868
- Pridružio se: 17 Jan 2014, 15:56
- Garaža: honda civic ep3, honda civic ek3
- Lokacija: beograd
Re: Zimske gume - da ili ne?
Sad stavis npr nisan mikru pored recimo serije 3 i demonstriras razliku u kocionom putu od 100 do 0 na istim gumama.
Naravno da su jeftinije losije i slabijih performansi, bitno je da je naj ko ih kupuje svestan ogranicenja.
Naravno da su jeftinije losije i slabijih performansi, bitno je da je naj ko ih kupuje svestan ogranicenja.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23743
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Zimske gume - da ili ne?
Ko prelazi puno mislim da ne bi trebalo da ima dilemu.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Zimske gume - da ili ne?
Gledam na sajtu neke Debica, sara ista kao Sava Eskimo S3. Da li se radi o istoj gumi?
Послато са Redmi Note 7 помоћу Тапатока
Послато са Redmi Note 7 помоћу Тапатока
Re: Zimske gume - da ili ne?
Ista grupa, drugi brend.
Re: Zimske gume - da ili ne?
Gumu proizvodi Debica a za nase trziste se koristi ime Sava. I jedno i drugo marketinsko ime koristi GoodYear po potrebi marketinga.
U samoj Savi se i tako ne prozvodi.
ista prica kao Tigar i Rikken, i jos drugih slicnih kombinacija koriscenja trgovackih naziva za jednu te istu gumu po potrebi marketinga.
U samoj Savi se i tako ne prozvodi.
ista prica kao Tigar i Rikken, i jos drugih slicnih kombinacija koriscenja trgovackih naziva za jednu te istu gumu po potrebi marketinga.
- cozmo
- Postovi: 5026
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
- Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
- Lokacija: Novi Sad
Re: Zimske gume - da ili ne?
Testove treba uzeti sa rezervom. Tako su rekli za moju Semperit gumu da je losa po suvom (po mokrom i po snegu i ledu je odlicna, ali navodno na suvom podbacila skroz), medjutim ja, osim malo vise buke preko nekih neravnina, nikakvu razliku ne vidim u odnosu na letnju Fuldu Ecocontrol HP. Isto je bucna u kontrljanju, potpuno identicno pegla krivine, na vetru je veoma stabilan auto, isto kao i sa letnjim, na kocenju ama bas nikakvu razliku nisam primetio. Kolotrage ne oseca.
Doduse na nekim testovima je i hvale (u pitanju je Master Grip 2).
Medjutim na suvom nisam primetio nijedan nedostatak, osim te tvrdoce preko odredjenih tipova neravnina, da sam nekom dao da vozi auto a da ne zna da su zamenjene gume, nista ne bi provalio. Vozio sam je po jakom pljusku i po kisi i identicno je ponasanje kao sa letnjom, i to na preko 15c spoljne...
Cenim da su u testovima verovatno neki ekstremi, na granici mogucnosti samog vozila, sto u nasoj voznji nikada necemo uspeti da "reprodukujemo".
Inace, da mi je ocekivana kilometraza kao prosle godine (2200 km mesecno), uzeo bih premium gumu, ali kako cu sad prelaziti manje od 1000km mesecno, onda stvarno nema potrebe.
Doduse na nekim testovima je i hvale (u pitanju je Master Grip 2).
Medjutim na suvom nisam primetio nijedan nedostatak, osim te tvrdoce preko odredjenih tipova neravnina, da sam nekom dao da vozi auto a da ne zna da su zamenjene gume, nista ne bi provalio. Vozio sam je po jakom pljusku i po kisi i identicno je ponasanje kao sa letnjom, i to na preko 15c spoljne...
Cenim da su u testovima verovatno neki ekstremi, na granici mogucnosti samog vozila, sto u nasoj voznji nikada necemo uspeti da "reprodukujemo".
Inace, da mi je ocekivana kilometraza kao prosle godine (2200 km mesecno), uzeo bih premium gumu, ali kako cu sad prelaziti manje od 1000km mesecno, onda stvarno nema potrebe.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
- grujicd
- Postovi: 8337
- Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
- Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
- Lokacija: Beograd
Re: Zimske gume - da ili ne?
Na testovima često tako crtaju grafikone da izgleda kao da je ogromna razlika, a ono top guma ima ocenu 72, najgora 68 po tom parametru. Evo ovo je prva slika koju sam našao ali ilustruje situaciju:
Najbolji rezultat je verovatno 25.1m, a najgori 27.7m, a na slici izgleda kao 50% gore. Nekad razlike i jesu velike i bitne, ali grafikoni kakvi su u većini tih testova skoro uvek preuveličavaju razlike i kad su male.
Najbolji rezultat je verovatno 25.1m, a najgori 27.7m, a na slici izgleda kao 50% gore. Nekad razlike i jesu velike i bitne, ali grafikoni kakvi su u većini tih testova skoro uvek preuveličavaju razlike i kad su male.
Re: Zimske gume - da ili ne?
To sam odavno primetio a i pisao, razlike u podacima budu reda 10-20% od najbolje do najlošije što je teško da se primeti u praksi običnog vozača u normalnim uslovima.
Sama podloga tj put se menja reda 300% po osobinama trenja pa tih 10% gore dole kao na tom grafikonu stvarno praktično ništa ne znači tj razlike su u nijansama a ne tipa dobra i loša guma.
Razliku naročito pri kočenju pravi i model auta koji je uzet za testiranje. Auti koji su dobro balansirani sa masom napred nazad bolje i brže ukoče od auta koji su napred 2/3 a pozadi lagani sa 1/3 gde ne moe i ne sme da se upotrebi zadnji par guma za iole ozbiljnije kočenje pa se svodi kočenje na ono što urade 2 prednje gume. Nije guma jedini faktor koji će poboljšati ili pokvariti zaustavni put.
Mnogo je promenljivih pa su svi ti testovi tek skrono validni za stvarni zaključak kolika na kraju bude razlika u praksi tj u vožnji koju vozač može da primeti odnosno iskoristi potencijal u nečemu bolje neke gume.
Razlike izemdju guma primeti neko ko tera auto u krajnje granice a to je vrlo specifična i retka situacija.
Podloga tj put je glavni fkator koji utiče na ponašanje vozila a na to mi nemamo uticaja nimalo psim prilagodjavanja datim trenutnim uslovima.
Sama podloga tj put se menja reda 300% po osobinama trenja pa tih 10% gore dole kao na tom grafikonu stvarno praktično ništa ne znači tj razlike su u nijansama a ne tipa dobra i loša guma.
Razliku naročito pri kočenju pravi i model auta koji je uzet za testiranje. Auti koji su dobro balansirani sa masom napred nazad bolje i brže ukoče od auta koji su napred 2/3 a pozadi lagani sa 1/3 gde ne moe i ne sme da se upotrebi zadnji par guma za iole ozbiljnije kočenje pa se svodi kočenje na ono što urade 2 prednje gume. Nije guma jedini faktor koji će poboljšati ili pokvariti zaustavni put.
Mnogo je promenljivih pa su svi ti testovi tek skrono validni za stvarni zaključak kolika na kraju bude razlika u praksi tj u vožnji koju vozač može da primeti odnosno iskoristi potencijal u nečemu bolje neke gume.
Razlike izemdju guma primeti neko ko tera auto u krajnje granice a to je vrlo specifična i retka situacija.
Podloga tj put je glavni fkator koji utiče na ponašanje vozila a na to mi nemamo uticaja nimalo psim prilagodjavanja datim trenutnim uslovima.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23743
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Zimske gume - da ili ne?
Nije samo put kocenja bitan, bitna je i potrosnja goriva, koliko guma moze da predje. Ajde na autu manje vise, ali na kamionima je to dosta osetnije.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Zimske gume - da ili ne?
Vrlo lako se reprodukuje, samo zabodi kočnicu do kraja.
Ako si bio na NAVAK obuci ili test danu znaš na šta mislim. Retko ko je zabode kako valja.
Re: Zimske gume - da ili ne?
A sta ti tacno cozmo i ocekujes da guma moze da ispolji pri normalnoj voznji i suvoj podlozi? Poenta dobre gume i jeste da bude bolja u ekstremnim situacijama koje nekad mogu praviti presudnu razliku. Bitne razlike osim buke neces primetiti u normalnoj voznji koja nije u granicama proklizavanja.
- YUgisa
- Postovi: 706
- Pridružio se: 29 Jan 2014, 18:52
- Garaža: Yugo 1.1EFI
- Lokacija: Subotica
- Kontakt:
Re: Zimske gume - da ili ne?
Kad mi ljudi kazu da je tesko dostici maksimum auta u saobracaju nisam siguran jel nisu svesni da dostizu granicu ili su oni razlog zbog kojeg drugi kupuju bolje gume. Prosto mi je neverovatno da ljudi nemaju problem sa tim da im neko izleti is sporedne ulice, da istrci pas, padne neko sa bajsa ispred njih, da im uleti neko u makazice, nalete na krater u mraku. Za 35.000km doziveo sam dva puta da izbegnem saobracajne nesrece gde su drugi poginuli, jos nekoliko puta sam izbegao ozbiljne saobracajke gde bi bilo poginulih/ozbiljno povredjenih da nisam reagovao na vreme, izbegavanja sitnih cukanja prakticno svakodnevno necu ni da racunam, prosto mi neverovatno kada vecina tvrdi da prelazi po 15.000km godisnje da nemaju problem.
Iako sam bio jedan od tih koji je pre bio iskljucivo za premijum gume, promenio sam misljenje sad kad jednostavno ne moze da se veruje jednom brendu, nego svaki proizvodjac ima svoje dobar model i los model gume, pa vidim smisao za neke budzetne gume koje i sam imam trenuto na svom autu, ali mislim da je najgore od svega da ljudi nisu svesni mogucnosti guma koje voze na autu. A takvi nazalost se najvise opredeljuju za budzetne gume.
Razlike jesu male, ali ne znam sta ljudi ocekuju, uporedjuju se jedna sa drugom gumom, ne tocak sa gumom i tocak bez gume pa da bude 70m razlike. Mislim da upravo testovi ne pokazuju koliko su realne razlike u svakodnevnici jer se testiraju najcesce na posebnim podlogama, na stazama sa dobrim asfaltom, na "mermeru" za testiranje leda itd, a u praksi imamo kolotrage, rupe, neravnine, uglacan asfalt, zakrpe, pukotine itd, po mom misljenju puno ekstremnije slucajeve nego na testovima.
Iako sam bio jedan od tih koji je pre bio iskljucivo za premijum gume, promenio sam misljenje sad kad jednostavno ne moze da se veruje jednom brendu, nego svaki proizvodjac ima svoje dobar model i los model gume, pa vidim smisao za neke budzetne gume koje i sam imam trenuto na svom autu, ali mislim da je najgore od svega da ljudi nisu svesni mogucnosti guma koje voze na autu. A takvi nazalost se najvise opredeljuju za budzetne gume.
Razlike jesu male, ali ne znam sta ljudi ocekuju, uporedjuju se jedna sa drugom gumom, ne tocak sa gumom i tocak bez gume pa da bude 70m razlike. Mislim da upravo testovi ne pokazuju koliko su realne razlike u svakodnevnici jer se testiraju najcesce na posebnim podlogama, na stazama sa dobrim asfaltom, na "mermeru" za testiranje leda itd, a u praksi imamo kolotrage, rupe, neravnine, uglacan asfalt, zakrpe, pukotine itd, po mom misljenju puno ekstremnije slucajeve nego na testovima.
Being second is to be the first of the ones who loose...