Zimske gume - da ili ne?
Re: Zimske gume - da ili ne?
Ne bih uzimao 225/45 gumu kao zimsku osim ako je to jedina dozvoljena dimenzija. Birao bih užu tipa 195 max 205 širine pošto se radi o autu iz kompakt klase.
Kleber je isto kao i Tigar podbrend Michelina. Prošle godine je kao akcija prodavan Kleber Krisalp gde je Tigar bio uvoznik, po ceni koja je bila gotovo ista kao i zimska Tigar a dimenzija u ponudi je bila 185-195-205.
Kao što se pod brendom Kleber izbacuju novi modeli istog naziva tako je i Tigar izbacio novu zimsku gumu koja je zadržala isti naziv Winter.
Ne znam kakva je, nema nešto ni testova, ne reklamira se, ne znam nikoga lično da je vozi ali ja je nebih izbegavao apriori. Ne vidim razloge da nije dobra guma za zimu jer je Michelin prodaje širom Evrope. Cena je verovatno kao ta Kleber slična a možda i nešto niža.
Tigar danas nema veze sa nekadašnjim domaćom fabrikom, Michelin ima totalnu kontrolu svega.
Znam da ovde se preferiraju što skuplje gume ali moj stav je da ko ne ide na zimske ture po Alpima nešto ne verujem da će ikada primetiti razlike u gradskoj ili lokalnoj vožnji bilo da je Kleber, Gudrič, Tigar, Sava, Barum i ostali marketinški brendovi....
Ja trenutno imam Savu Eskimo, pre toga sam zadnje 2 zime imao Winter Intercept rs koje se potrošile i nisu bile ništa posebno drugačije da bih iz izdvojio.
Kleber je isto kao i Tigar podbrend Michelina. Prošle godine je kao akcija prodavan Kleber Krisalp gde je Tigar bio uvoznik, po ceni koja je bila gotovo ista kao i zimska Tigar a dimenzija u ponudi je bila 185-195-205.
Kao što se pod brendom Kleber izbacuju novi modeli istog naziva tako je i Tigar izbacio novu zimsku gumu koja je zadržala isti naziv Winter.
Ne znam kakva je, nema nešto ni testova, ne reklamira se, ne znam nikoga lično da je vozi ali ja je nebih izbegavao apriori. Ne vidim razloge da nije dobra guma za zimu jer je Michelin prodaje širom Evrope. Cena je verovatno kao ta Kleber slična a možda i nešto niža.
Tigar danas nema veze sa nekadašnjim domaćom fabrikom, Michelin ima totalnu kontrolu svega.
Znam da ovde se preferiraju što skuplje gume ali moj stav je da ko ne ide na zimske ture po Alpima nešto ne verujem da će ikada primetiti razlike u gradskoj ili lokalnoj vožnji bilo da je Kleber, Gudrič, Tigar, Sava, Barum i ostali marketinški brendovi....
Ja trenutno imam Savu Eskimo, pre toga sam zadnje 2 zime imao Winter Intercept rs koje se potrošile i nisu bile ništa posebno drugačije da bih iz izdvojio.
Re: Zimske gume - da ili ne?
Kemoimpex 175 70 14 cena Hankook guma je 5600 RSD. Ima li gde jeftinije?
Sent from my VOG-L29 using Tapatalk
Sent from my VOG-L29 using Tapatalk
Re: Zimske gume - da ili ne?
@ljubitelj @Spavac
Testiran je »Tigar Vinter«.
Najpribližniji test je u 245/45 R18, gde je diskvalifikovan odmah, kočenje po vlažnom (3 m više pri 80 km/č i 24 mesta iza 8. »Klebera« – »Kleber« sumarno 5.). Ruku na srce falilo je samo 10 cm, ali bi verovatno ispao već na sledećem testu.
U borbi jeftinih u 215/65 R16 po svemu bio iza »Save Eskimo HP2« izuzev povlačenja na snegu i, marginalno, bočnog držanja na ledu. Jasno bolji od Kineza.
Još jedna borba jeftinih u 215/55 R17, bolji samo od »Laufena« generacije bez »+«.
»Vinter« je bolji od »Vintere« izuzev, ispostavilo se, po buci. Ipak, bezveze ga je razmatrati pored »Save Eskimo HP2« koja je zanemarivo skuplja, i ne može se nositi sa »Kleberom«.
Mišelinovo vlasništvo ne znači puno ukoliko je »Vinter« projektovan kao jeftina guma, TT zahtevi su niži nego za »Kleber« i dosta niži od »Mišelinovih« (jeftiniji materijali, manja količina materijala, manje demarša po komadu...). Ne znači da je fabrika ili tehnologija loša ukoliko proizvodi lošu gumu, nego je do budžeta, procene tržišta, planova...
Testiran je »Tigar Vinter«.
Najpribližniji test je u 245/45 R18, gde je diskvalifikovan odmah, kočenje po vlažnom (3 m više pri 80 km/č i 24 mesta iza 8. »Klebera« – »Kleber« sumarno 5.). Ruku na srce falilo je samo 10 cm, ali bi verovatno ispao već na sledećem testu.
U borbi jeftinih u 215/65 R16 po svemu bio iza »Save Eskimo HP2« izuzev povlačenja na snegu i, marginalno, bočnog držanja na ledu. Jasno bolji od Kineza.
Još jedna borba jeftinih u 215/55 R17, bolji samo od »Laufena« generacije bez »+«.
»Vinter« je bolji od »Vintere« izuzev, ispostavilo se, po buci. Ipak, bezveze ga je razmatrati pored »Save Eskimo HP2« koja je zanemarivo skuplja, i ne može se nositi sa »Kleberom«.
Mišelinovo vlasništvo ne znači puno ukoliko je »Vinter« projektovan kao jeftina guma, TT zahtevi su niži nego za »Kleber« i dosta niži od »Mišelinovih« (jeftiniji materijali, manja količina materijala, manje demarša po komadu...). Ne znači da je fabrika ili tehnologija loša ukoliko proizvodi lošu gumu, nego je do budžeta, procene tržišta, planova...
- zeljkokg76
- Postovi: 364
- Pridružio se: 19 Okt 2015, 18:49
- Garaža: Honda Civic 1.8 Executive, Mazda 2 1.3, Renault Clio IV 1.5 dci
- Lokacija: Крагујевац
Re: Zimske gume - da ili ne?
Фабрике су одвојене, производња Тигра нема везе са Мишелином и њиховом технологијом.
- dag81
- Postovi: 7259
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Zimske gume - da ili ne?
Ima smisla ili se iskesiraj ili kupi budzet gumu.
Predlog za 225 45 17 npr. 350e je set.
Mada to je 40% razlike ali kad se daje 20 ili 23000 npr bolje one za 23 ugpavnom, aoo me kontate
Послато са SM-G973F помоћу Тапатока
Predlog za 225 45 17 npr. 350e je set.
Mada to je 40% razlike ali kad se daje 20 ili 23000 npr bolje one za 23 ugpavnom, aoo me kontate
Послато са SM-G973F помоћу Тапатока
Re: Zimske gume - da ili ne?
Ovo je sustina cele price, imam isti stav. Dobar i normalan vozac ce se prilagoditi bilo kom brendu...ljubitelj je napisao:Znam da ovde se preferiraju što skuplje gume ali moj stav je da ko ne ide na zimske ture po Alpima nešto ne verujem da će ikada primetiti razlike u gradskoj ili lokalnoj vožnji bilo da je Kleber, Gudrič, Tigar, Sava, Barum i ostali marketinški brendovi....
Послато са MI 9 помоћу Тапатока
Re: Zimske gume - da ili ne?
Zapravo potpuno obrnuta je istina, na snegu se uglavnom neće primetiti razlika između zimskih guma danas, bez obzira na segment, tj. biće direktno proporcionalno dubinom šare, ali razlike u svim drugim osobinama, a pre svega trenju u uslovima koji su najčešći zimi u gradu su poprilične.
Smara relativizovanje značaja gume na automobilskom forumu. Vozite šta god hoćete, ali ne delite pogrešne savete. Vas dvojica ste sad najbolji vozači ovde i može jeftinija guma, a mi što ne umemo da se prilagodimo svakom đubretu smo hendikepirani i osuđeni na premium?
Smara relativizovanje značaja gume na automobilskom forumu. Vozite šta god hoćete, ali ne delite pogrešne savete. Vas dvojica ste sad najbolji vozači ovde i može jeftinija guma, a mi što ne umemo da se prilagodimo svakom đubretu smo hendikepirani i osuđeni na premium?
Re: Zimske gume - da ili ne?
Pišeš Tigar bolji od Save držanje na ledu i povlačenje na snegu a lošiji u čemu?
Ima neki link ili vrednosti sa testa da pogledam.
Pa zar nisu to najgori uslovi sa najmanje trakcije sa podlogom, najvažnije za zimsku gumu da pomogne vozaču? Tu na ledu se pokazuje koliko je dobra zimska guma za kontrolu nad vozilom.
Kočenje na mokrom jeste važno ali daleko lakše za kontrolu kretanja je stanje mokrog kolovoza u odnosu na led i sneg, manje kritično da tako kažem.
Znaš da je Tigar projektovan kao jeftina guma, ili je više pretpostavka. Zvanično Michelin saopštio da Winter2 ima značajan udeo silike a to ne ukazuje na ideju o jeftinoći.
Pričitao sam da se Michelinove gume pravo upravo u toj fabrici u Pirotu, znači brendovi Michelina turing klase dok se sportski program i program specijalnih guma (avio, vojne, itd) prave u Francuskoj i drugde.
Nisam bio direktno u fabrici i ne mogu da proverim da li je korektno to pisanje ali mi deluje logično da MIchelin koji je gurnuo veliku lovu i koristi fabriku adekvatno jer proizvodnja samo Tigar brenda je bila minijaturna po količinama i ne verujem da bi se kao takva isplatila bilo kome.
btw. čija je guma Sava Eskimo UHP, gde se pravi? Isto kao Save Eskimo- poljska Debica ili je slovenačka Sava u pitanju ili neki treći proizvodjač?
Ako mogu brojke sa tog testa, često se dešava da se veštački komentarom naglašavaju razlike u nečemu iako se brojke minimalno razlikuju, to je često kod novinarskih zaključaka da favorizuju neki brend ili model.
Kao što kod Auto Bilda svaki auto je smeće u odnosu na VAG ili neki nemački proizvod, tradicionalni rezultat testa u bilo čemu.
@ nidža, pa vozač i jeste glavni faktor, on je taj koji procenjuje mogućnosti podloge, svog vozila i upravlja vozilom. Jedna ista guma na različitim vozilima daje drugačije vrednosti, puno toga zavisi i od samog vozila. Dovoljno je da auto ima 200kg više tj nekog tereta ili 3 putnika i produži se kočenje i do +5 metara po suvom u odnosu na test sa samo vozačem, na jednom te istom vozilu.
Ja vozim defanzivno a pogotovu po gradu se ne ponašam kao da sam na pisti i jurim stotinke u prevozu od A do B. Šta znam, možda to dodje sa godinama, izgubi se volja za ludovanjem na volanu i trkanjem po ulicama.
Je li to premium djubre pravilo važi i za modele auta i motora? Pa što se prave brendovi koji nisu premium, da li su djubre svi jeftiniji auti od recimo 50,000 eura?
Ispade sramota što se prodaju i koriste gume koje nisu Conti jedan premium model, GoodYear jedan model, Michelin jedan model, Pirelli jedan model....nastaviti niz premiuma koje jesu nešto bolje u kritičnim situacijama limita kretanja vozila. Ko vozi često na limitu mogućnosti svog vozila i puta svakako to je razumni i legitimni izbor, potpuno bih isto rezonovao da tako vozim.
Ima neki link ili vrednosti sa testa da pogledam.
Pa zar nisu to najgori uslovi sa najmanje trakcije sa podlogom, najvažnije za zimsku gumu da pomogne vozaču? Tu na ledu se pokazuje koliko je dobra zimska guma za kontrolu nad vozilom.
Kočenje na mokrom jeste važno ali daleko lakše za kontrolu kretanja je stanje mokrog kolovoza u odnosu na led i sneg, manje kritično da tako kažem.
Znaš da je Tigar projektovan kao jeftina guma, ili je više pretpostavka. Zvanično Michelin saopštio da Winter2 ima značajan udeo silike a to ne ukazuje na ideju o jeftinoći.
Pričitao sam da se Michelinove gume pravo upravo u toj fabrici u Pirotu, znači brendovi Michelina turing klase dok se sportski program i program specijalnih guma (avio, vojne, itd) prave u Francuskoj i drugde.
Nisam bio direktno u fabrici i ne mogu da proverim da li je korektno to pisanje ali mi deluje logično da MIchelin koji je gurnuo veliku lovu i koristi fabriku adekvatno jer proizvodnja samo Tigar brenda je bila minijaturna po količinama i ne verujem da bi se kao takva isplatila bilo kome.
btw. čija je guma Sava Eskimo UHP, gde se pravi? Isto kao Save Eskimo- poljska Debica ili je slovenačka Sava u pitanju ili neki treći proizvodjač?
Ako mogu brojke sa tog testa, često se dešava da se veštački komentarom naglašavaju razlike u nečemu iako se brojke minimalno razlikuju, to je često kod novinarskih zaključaka da favorizuju neki brend ili model.
Kao što kod Auto Bilda svaki auto je smeće u odnosu na VAG ili neki nemački proizvod, tradicionalni rezultat testa u bilo čemu.
@ nidža, pa vozač i jeste glavni faktor, on je taj koji procenjuje mogućnosti podloge, svog vozila i upravlja vozilom. Jedna ista guma na različitim vozilima daje drugačije vrednosti, puno toga zavisi i od samog vozila. Dovoljno je da auto ima 200kg više tj nekog tereta ili 3 putnika i produži se kočenje i do +5 metara po suvom u odnosu na test sa samo vozačem, na jednom te istom vozilu.
Ja vozim defanzivno a pogotovu po gradu se ne ponašam kao da sam na pisti i jurim stotinke u prevozu od A do B. Šta znam, možda to dodje sa godinama, izgubi se volja za ludovanjem na volanu i trkanjem po ulicama.
Je li to premium djubre pravilo važi i za modele auta i motora? Pa što se prave brendovi koji nisu premium, da li su djubre svi jeftiniji auti od recimo 50,000 eura?
Ispade sramota što se prodaju i koriste gume koje nisu Conti jedan premium model, GoodYear jedan model, Michelin jedan model, Pirelli jedan model....nastaviti niz premiuma koje jesu nešto bolje u kritičnim situacijama limita kretanja vozila. Ko vozi često na limitu mogućnosti svog vozila i puta svakako to je razumni i legitimni izbor, potpuno bih isto rezonovao da tako vozim.
Re: Zimske gume - da ili ne?
Ja ne razumem poentu svega ovoga što si napisao?
- Ivan
- Postovi: 9884
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: Zimske gume - da ili ne?
+1nidza je napisao: ↑26 Okt 2020, 22:23Zapravo potpuno obrnuta je istina, na snegu se uglavnom neće primetiti razlika između zimskih guma danas, bez obzira na segment, tj. biće direktno proporcionalno dubinom šare, ali razlike u svim drugim osobinama, a pre svega trenju u uslovima koji su najčešći zimi u gradu su poprilične.
Smara relativizovanje značaja gume na automobilskom forumu. Vozite šta god hoćete, ali ne delite pogrešne savete. Vas dvojica ste sad najbolji vozači ovde i može jeftinija guma, a mi što ne umemo da se prilagodimo svakom đubretu smo hendikepirani i osuđeni na premium?
nidza objasnio, sad moze da se relativizuje do besvesti dalje.
Mozda tzv "normalan" vozac nece primetiti razliku izmedju yuga i mercedesa osim ako se ne bude slupao.
Skoda citigo i porsche cayenne se prave u istoj fabrici (skodinoj), pa imaju veze taman koliko tigar i miselin koji se prave u istoj fabrici
Re: Zimske gume - da ili ne?
Ne mislim da su oni koji kupuju premium gume hendikepirani i da ne umeju da se prilagode, nisam hteo to da kazem. Ono sto sam hteo da kazem je da ce oprezan vozac prilagoditi svoj nacin voznje shodno stanju svojih guma i cenovnoj klasi brenda kome pripadaju te gume. Ako budali za volanom das premium gume nista mu nece pomoci, bice i dalje budala. Urnisace ih za godinu dana, ili ce se zakucati u ogradu necijeg dvorista.nidza je napisao:Zapravo potpuno obrnuta je istina, na snegu se uglavnom neće primetiti razlika između zimskih guma danas, bez obzira na segment, tj. biće direktno proporcionalno dubinom šare, ali razlike u svim drugim osobinama, a pre svega trenju u uslovima koji su najčešći zimi u gradu su poprilične.
Smara relativizovanje značaja gume na automobilskom forumu. Vozite šta god hoćete, ali ne delite pogrešne savete. Vas dvojica ste sad najbolji vozači ovde i može jeftinija guma, a mi što ne umemo da se prilagodimo svakom đubretu smo hendikepirani i osuđeni na premium?
Послато са MI 9 помоћу Тапатока
- shandu90
- Postovi: 12316
- Pridružio se: 22 Jan 2016, 23:13
- Garaža: Opel Astra J 1.4 Turbo
- Lokacija: Novi Sad
Re: Zimske gume - da ili ne?
Svaka guma moze da se urnise brzo. Ja sam zimske dunlop potrosio za jednu sezonu, tad sam peglao pod rucnom na Miseluku svaki dan. Posle je stigao drugi auto, i continental zimulje sam na isti nacin izurnisao. Dobra guma znaci u pojedinim situacijama, koje su retke ali se tu vidi kvalitet.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Zimske gume - da ili ne?
Najveći deo korišćenja zimskih guma ide na suv i mokar kolovoz, i najveće su šanse da će se tu desiti kritična situacija gde će loše gume da te izdaju. Jasno da ćeš opreznijom i sporijom vožnjom taj rizik smanjiti al ovo je ipak automobilski forum i red je da se napiše kako zaista stoje stvari a to je da kineske gume a bogami i wintere ne ispunjavaju minimum potrebnih standarda za bezbednu vožnju.
Re: Zimske gume - da ili ne?
A za to vreme ljudi masovno u Srbiji kupuju Winteru kao celogodisnju gumu.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Zimske gume - da ili ne?
Kad ne znaju šta rade