^ Šta su ti ukusi. Ja ipak više mrzim ratkapne od korozije. Žao mi je što nisam stigao da uradim neku površinsku zaštitu poput cinkovanja.... ali okej.
____________
ljubitelj je napisao: ↑27 Okt 2020, 11:01
Pa brojke su odlični pokazatelj za Tigar i Savu, sve razlike su unutar 15%.
To ne možeš ni da primetiš kao vozač što potvrdjuje ono što sam napisao, da je svejedno koji podbrend gume se bira približno iste cene jer su razlike izmedju njih minimalne.
Na blic samo, ovo gubi smisao...
To nije mala razlika. Taj test je bitka bogalja, drugde bi se možda jedna od svih kvalifikovala za dalje (a opet nisu baš toliko jeftine ni Sava ni Tigar, pa da ih to bezuslovno opere). Naročito što se dinamika vozila opisuje eksponencijalnim funkcijama (zato je i malo teže reći "2 m bolje koči", čak i "prijanja 2% bolje", ali nekad dobijemo samo takve rezultate), pa tako pri 30 km/č na dobrom asfaltu razlika između loše i vrhunske bude uglavnom neprimetna ali pri 80 više nego očita.
Onda ovako: »Kleber« je podbrend a »Tigar« je podpodbrend. Međutim, nije ni ovo lepo rečeno. Šta je sa »Vredštajnom« koji je podbrend »Apola«? (Čisto retoričko pitanje, bolji »Vredštajn« konkretno planira da obustavi proizvodnju autoguma.) Poenta je da se lično ne zamaram tim kategorisanjem već gledam rezultate. Poenta je za početak ne ići ispod minimuma, ako se baš ne mora. A ako treba zbog 500 dinara (ili manje, čak nekad i koji dinar u minusu) relativizovati očitu razliku onda ništa.
ljubitelj je napisao: ↑27 Okt 2020, 21:41
Evo pogledao sam brojke ovog testa i koliko vidim Tigar po suvom ima bolji rezultat kočenja 100-0 km/h od Baruma koji je pobednik testa sveukupno. To što su bučnost Tigra ocenili loše i uzeli kao manu na suvom meni ne znači ništa bitno za ovu našu priču. Ne znam kako si zaključio da je fenjer u tom okruženju suvog?
...
Po meni rezultati su baš vredni za komentarisanje pogotovu što su uključene i gume Toyo Proxes.
Osrednji do solidan rezultat u ovoj konkurenciji na snegu i najgori rezultati na suvom i mokrom u 5 od 7 dinamičkih disciplina i drugi najgori u preostale dve — ako to drugima nije fenjerašenje onda meni, priznajem, jeste.
Tojo i Jokohama nisu više bezuslovno korektni proizvođači, usput.
____________
ljubitelj je napisao: ↑27 Okt 2020, 11:01
ps. kada se vrše merenja jedne iste gume na jednom istom vozilu u razmaku od par sati ili par dana dobijaju se rezultati koji medjusobno variraju i do 10%, otprilike toliko je i podatak koji se vidi u testovima promenljiv. znači ako piše da je 35,0 m onda se može očekivati da će kupljena guma biti u opsegu 33,33 do 36,75 m pri sledećem merenju.
Ovo već nešto.
Postoje kontrolne gume i korektivni koeficijenti kojima se rasipanje rezultata na testovima (usled razlike u temperaturi, vlažnosti, stanja vozila, prijanjanja staze i sl) smanjuje na najmanju moguću meru.
Ne bih rekao da razlike mogu doseći 10% u normalnim uslovima. Sa promenom od 25° C da, ali to utiče na svaku gumu.