Zimske gume - da ili ne?
Re: Zimske gume - da ili ne?
@Rade
Naravno da nisi u pravu. Zimske gume si obavezan da imaš posle 1 novembra samo kad je na kolovozu sneg ili led i tada možeš biti u prekršaju ili imati eventualni problem sa osiguranjem.
@ftj
Ja hoću da vozim zimi sa letnjim gumama, ali ne po snegu ili ledu. Tu tezu zastupam. I nisam zato da se menja zakonski osnov koji mi to omogućava.
Uljučio sam se u raspravu jer sam primetio da neki ne razumeju zakonsku obavezu a neki zastupaju totalizarizam i izmenu Zakona
Naravno da nisi u pravu. Zimske gume si obavezan da imaš posle 1 novembra samo kad je na kolovozu sneg ili led i tada možeš biti u prekršaju ili imati eventualni problem sa osiguranjem.
@ftj
Ja hoću da vozim zimi sa letnjim gumama, ali ne po snegu ili ledu. Tu tezu zastupam. I nisam zato da se menja zakonski osnov koji mi to omogućava.
Uljučio sam se u raspravu jer sam primetio da neki ne razumeju zakonsku obavezu a neki zastupaju totalizarizam i izmenu Zakona
Re: Zimske gume - da ili ne?
A zbog tog problema sa osiguranjem dolazimo do zakljucka da je obavezno imati ih. Ali slazem se da je na ovih 20 stepeni besmisleno voziti zimske gume.
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
Re: Zimske gume - da ili ne?
Nisam video da je neko ovde zastupao tezu da se promeni zakon al moguce da nisam ispratio sve.
Ko ponekad provoza zimi po suvom, mislim da je ok, al ko planira da vozi svakodnevno, trebao bi da razmotri bar all season.
Ko ponekad provoza zimi po suvom, mislim da je ok, al ko planira da vozi svakodnevno, trebao bi da razmotri bar all season.
Re: Zimske gume - da ili ne?
@carov2 @nidza
Hvala na odgovoru.
Imam još jedno pitanje. Da li je potrebno/poželjno da guma koju uzmem bude XL ili nema potrebe za tim? (auto je težak 1444 kg)
Hvala na odgovoru.
Imam još jedno pitanje. Da li je potrebno/poželjno da guma koju uzmem bude XL ili nema potrebe za tim? (auto je težak 1444 kg)
Re: Zimske gume - da ili ne?
@Subota, koliki su propisani pritisci? Ukoliko nisu blizu 2,8 (a mislim da nisu) onda pogledaj predviđeni indeks opterećenja i kupi gume sa istim ili većim (veći nije problem, to je razlika od nekih 25 kg po gumi između u toj dimenziji čestog 99 i 100, bila bi malo tvrđa bočnica), to je dovoljno. Može i XL, glavni nedostatak im je što je vožnja malo tvrđa ali možda nijansicu bolje čuvaju felne od rupa.
Za okvirno tu sumu imaš ove, ali su iz 2017 i pitanje je da li su sve 4 iste serije... a izgleda i da su im prvo podigli cenu za 700 dinara pa onda dali popust, bezveze. Da su novije i/ili 100% iste serije dao bih im prednost nad »Kleberom«, ovako ne, ali možda neko misli drugačije:
https://www.internet-prodaja-guma.com/g ... 32473.html
Bolja i skuplja:
https://www.kemoimpex.com/gume/automobi ... zzak-lm005
+1 i +1
Za okvirno tu sumu imaš ove, ali su iz 2017 i pitanje je da li su sve 4 iste serije... a izgleda i da su im prvo podigli cenu za 700 dinara pa onda dali popust, bezveze. Da su novije i/ili 100% iste serije dao bih im prednost nad »Kleberom«, ovako ne, ali možda neko misli drugačije:
https://www.internet-prodaja-guma.com/g ... 32473.html
Bolja i skuplja:
https://www.kemoimpex.com/gume/automobi ... zzak-lm005
Temperaturne granice zavise od smesa, dakle konkretnih guma. Načelno, po idealno suvom su bolje letnje, neretko čak i na blagom minusu, ali one znatno naglije od zimskih popuste na prvoj promeni podloge (i minimalnoj: led, blato, čak se teže bore i sa bojom i šinama kada je vlažno, pa i vlagom generalno kada je temperatura oko 0° C).milanns je napisao: ↑31 Okt 2020, 19:57Jedno pitanje koje je verovatno hiljadu puta odgovoreno. Ali ajde ako neko ima živaca. Pošto auto ne zna za datum, za ovo neko vreme od 5 (nek od 3)do 15 stepeni sa povremeno blatom na putu i nešto većom vlagom, šta je bezbednije: zimska ili letnja guma? Mislim na dužinu zaustavnog puta i to. Jer isto vreme ide i 15.10 i 15.11 a nekad i 15.12.
Re: Zimske gume - da ili ne?
Ne bi se ja složio sa nekim konstatacijama, posebno da je zimska guma bolja od letnje na mokrom, ili na nižim temperaturama. Upravo, opasnost zimske gume je velika na vlažnom kolovozu, i vlažno - zaprljanom kolovozu, recimo kad je posuta so. Svi gledaju kvalitet zimske gume na snegu ili ledu, na kome su sve one približne. Na mokrom je razlika drastična. Recimo Wintere, Kama, Kinezi, Starmax, i slične jeftine gume, znaju da budu OPASNE i mnogo gore od upolovačene brendirane letnje gume! Čak i Sva Eskimo, Kleber... nisu sjajne u tim uslovima, pa čak i one nekada nisu prihvatljive. A zimi uglavnom vozimo po suvom, mokrom i mokrom asfaltu posutom solju. Znači, jedna Wintera kliza na ovakvim podlogama za neverovati, da čovek izađe iz vozila i gleda da nije poledica u pitanju! Zato Michelim alpin ili GY Ultra Grip vrede i živote čuvaju. Ali ljudi to ne razmišljaju
Nađite na ADAC-u testove zimskih guma, i neka vam držanje na mokrom bude vodilja. To je najveća mana zimskim gumama, pored znane mane po suvom i višm temperaturama.
Nađite na ADAC-u testove zimskih guma, i neka vam držanje na mokrom bude vodilja. To je najveća mana zimskim gumama, pored znane mane po suvom i višm temperaturama.
Re: Zimske gume - da ili ne?
@motorista @Martin
Ok, još jednom svima hvala na savetu.
Izbor je pao na BF Goodrich G-Force winter 2 XL (ili Kleber, obzirom da je ista guma, šta prvo nađem). Nadam se da ću već od utorka voziti zimske
Ok, još jednom svima hvala na savetu.
Izbor je pao na BF Goodrich G-Force winter 2 XL (ili Kleber, obzirom da je ista guma, šta prvo nađem). Nadam se da ću već od utorka voziti zimske
- dag81
- Postovi: 7234
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Zimske gume - da ili ne?
Bolje Hankook w320, mani testove.
Послато са SM-G973F помоћу Тапатока
Послато са SM-G973F помоћу Тапатока
Re: Zimske gume - da ili ne?
Kad jedno od najstručnijih lica za gume na forumu napiše da manemo testove, mislim da je vrlo bitno da napiše svoje argumente, tj. svoja merenja i kako je došao do tih podataka.
- dag81
- Postovi: 7234
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Zimske gume - da ili ne?
Testovi su postali placeni, zato se ne gledaju rezeltati iz jedne godine nego iz vise godina da bi se stekao pravi utisak.
Drugo,Hankook je mnogo gumenastiji kao guma, dok je Kleber plasticniji. A i kod balansa Kleber je bas problematican,lose odliven trazi jako puno grama. 3 od 4 se u fazonu okrecu da ne bi lepili 100gr po strani. Dok je Hankool mnogo uravnotezeniji. Plus na sve to Hankook w320 je jaci model od Klebera HP3. Hankook u manjim dimenzijama radi model W452 koji bi mogao u kos sa Kleberom, ali opet bih i tu dao prednost Hankooku i Nexenu.
Ove godine je Bridgestone lm005 top top top,a ubedjen sam da njje. Cak za sire dimenzije, sto imaju ovako usmerenu saru je i losiji izbor po meni. Bice brundanja i zvukova. Videcete. A i videcemo gde ce biti naredne godine.
Za zimsku gumu dokazano najbolje do sad Dunlop i Goodyear, po mom misljenju, ako pricamo o premiumu.
A vi kupujte sta volite, nemam ja problem sa tim. Osim kad me neko pita sta, a uporan je i odlucio je pa trazi neki savet kao da potvrdi svoju odluku pa me davi. Tu ne mislim na forum.
Послато са SM-G973F помоћу Тапатока
Drugo,Hankook je mnogo gumenastiji kao guma, dok je Kleber plasticniji. A i kod balansa Kleber je bas problematican,lose odliven trazi jako puno grama. 3 od 4 se u fazonu okrecu da ne bi lepili 100gr po strani. Dok je Hankool mnogo uravnotezeniji. Plus na sve to Hankook w320 je jaci model od Klebera HP3. Hankook u manjim dimenzijama radi model W452 koji bi mogao u kos sa Kleberom, ali opet bih i tu dao prednost Hankooku i Nexenu.
Ove godine je Bridgestone lm005 top top top,a ubedjen sam da njje. Cak za sire dimenzije, sto imaju ovako usmerenu saru je i losiji izbor po meni. Bice brundanja i zvukova. Videcete. A i videcemo gde ce biti naredne godine.
Za zimsku gumu dokazano najbolje do sad Dunlop i Goodyear, po mom misljenju, ako pricamo o premiumu.
A vi kupujte sta volite, nemam ja problem sa tim. Osim kad me neko pita sta, a uporan je i odlucio je pa trazi neki savet kao da potvrdi svoju odluku pa me davi. Tu ne mislim na forum.
Послато са SM-G973F помоћу Тапатока
Re: Zimske gume - da ili ne?
Interesantan komentar.
»Kleber Krisalp HP3« već godinama ima solidne rezultate na različitim testovima, ipak. Naročito u odnosu na cenu. Ne isključujem mogućnost da su svi ti testovi štelovani (znatan broj u izvesnoj meri deluje tako), no redosledi su im u sličnim uslovima slični.
Detalj o balansiranju je teško negde pročitati a vrlo je bitan (meni). Hvala.
»Bridžston Blizak LM005« jeste usmerena guma i deluje da ima pozitivnu simetriju ali je zapravo asimetrična — na prvu sam pomislio kako je osnovni razlog smanjenje buke. Nije da mi je to bitno, zapravo mi je još nevažnije od potrošnje i trošenja, ali čisto jedno zapažanje i mišljenje.
Povremeno radim ispitivanje guma, između ostalog i tvrdoće gume šorometrom (zapravo, za gumu je to najčešće ispitivanje u poslednje vreme), ali bez njega ne mogu da procenim ni tu tvrdoću gume, a ne mogu ni laboranti koji su se za to specijalizovali i na tome rade decenijama. Drugo, testovi na kojima se navode tvrdoće u šorima pokazuju da nema obavezne direktne veze tvrdoće i prijanjanja, a u laboratoriji je to tek jedan od brojnih parametara. (Da ne bude zabune, radim u mašinskoj a ne gumarskoj industriji, sa gumarima sarađujemo ali mahom radimo za sopstvene potrebe.)
Samo moje dobronamerno mišljenje, ne pretendujem da je bolje od drugih.
»Kleber Krisalp HP3« već godinama ima solidne rezultate na različitim testovima, ipak. Naročito u odnosu na cenu. Ne isključujem mogućnost da su svi ti testovi štelovani (znatan broj u izvesnoj meri deluje tako), no redosledi su im u sličnim uslovima slični.
Detalj o balansiranju je teško negde pročitati a vrlo je bitan (meni). Hvala.
»Bridžston Blizak LM005« jeste usmerena guma i deluje da ima pozitivnu simetriju ali je zapravo asimetrična — na prvu sam pomislio kako je osnovni razlog smanjenje buke. Nije da mi je to bitno, zapravo mi je još nevažnije od potrošnje i trošenja, ali čisto jedno zapažanje i mišljenje.
Povremeno radim ispitivanje guma, između ostalog i tvrdoće gume šorometrom (zapravo, za gumu je to najčešće ispitivanje u poslednje vreme), ali bez njega ne mogu da procenim ni tu tvrdoću gume, a ne mogu ni laboranti koji su se za to specijalizovali i na tome rade decenijama. Drugo, testovi na kojima se navode tvrdoće u šorima pokazuju da nema obavezne direktne veze tvrdoće i prijanjanja, a u laboratoriji je to tek jedan od brojnih parametara. (Da ne bude zabune, radim u mašinskoj a ne gumarskoj industriji, sa gumarima sarađujemo ali mahom radimo za sopstvene potrebe.)
Samo moje dobronamerno mišljenje, ne pretendujem da je bolje od drugih.
Re: Zimske gume - da ili ne?
Tvrdoća ne znači mnogo. Znači i sastav gume. Suviše meka guma se po pravilu brzo haba i zna da bude loša na mokroj podlozi. Dobar opit bi bio merenje koef trenja sa podlogom SRT klatnom ili kočenim točkom. To bi bilo nešto.
Re: Zimske gume - da ili ne?
Promaklo mi da si odgovorio, a imam komentar i drugačije vidjenje.motorista je napisao: ↑28 Okt 2020, 16:09Ovo već nešto.ljubitelj je napisao: ↑27 Okt 2020, 11:01ps. kada se vrše merenja jedne iste gume na jednom istom vozilu u razmaku od par sati ili par dana dobijaju se rezultati koji medjusobno variraju i do 10%, otprilike toliko je i podatak koji se vidi u testovima promenljiv. znači ako piše da je 35,0 m onda se može očekivati da će kupljena guma biti u opsegu 33,33 do 36,75 m pri sledećem merenju.
Postoje kontrolne gume i korektivni koeficijenti kojima se rasipanje rezultata na testovima (usled razlike u temperaturi, vlažnosti, stanja vozila, prijanjanja staze i sl) smanjuje na najmanju moguću meru.
Ne bih rekao da razlike mogu doseći 10% u normalnim uslovima. Sa promenom od 25° C da, ali to utiče na svaku gumu.
Ko je pomenuo promenu 25C?
10% razlike u kočenju je pri istoj temperaturi jedne te iste gume u više uzastopnih merenja.
Savim normalni uslovi, sasvim normalno merenje, i sasvim normalno odstupanje.
Takodje jednu te istu tu gumu staviš na drugi model vozila i dobiješ glatko 5+ ili - % drugačije rezultate merenja kočenja, opet na istoj identičnoj podlozi pri istim uslovima temperature, vlažnosti itd.
Test VW Golfa i VW T Rocka koji su na primer radili Nemci i dobili nesumnjive podatke o različitoj dužini kočenja uz identične gume i identične kočnice. Ponovljivo. Uzrok razlike se zna i jasan je, sada neću o tome.
Jedan auto, kada se napuni prazan rezervoar goriva do punog, za do 2% se produžava kočenje.
Tih oko 2% je razlika u češkom testu koja po tebi predstavlja drastičnu razliku..
Toliko malo da je neprimetno od strane vozača koji nije na limitu vozila i nije istreniran da prepoznaje finese.
Jedan auto, natovaren sa 4 odrasle osobe ima oko +16% produženje kočenja po suvom, Jedna ista guma, identični uslovi podloge.
Toliko o tim strašnim razlikama u izmerenim vrednostima po testovima. A većina testova je polunameštena, komercijalne osnove zavisno od onoga ko ga plaća. U svakom testu AutoBilda pobediće nemački auto i nemačka guma. Nema veze ni brojke kakve su, zaključak se zna unapred.
Za razliku od toga promena koeficijenta trenja podloge se menja i do 400%, pa u praksi se svodi na to da je sa jednom gumom kočenje promenjeno za 389% sa ultra najboljom na planeti a sa drugom djubre gumom promenjeno kočenje za 405%.
Recimo da su to najgori uslovi, kada je najlošije prijanjanje i kada je najvažniji kvalitet gume u smislu osobine kočenja. Po meni, vozač je najvažniji faktor i ako on zakaže sa procenom ne pomaže nikakva superiorna test guma. Po tom pitanje se očigledno razlikujem sa mnogima ali me iskustvo uverava da je to korektan pristup.
Kada si video u bilo kom testu navedene osnovne podatke o uslovima merenja poput temperature vazduha, temperature tla, temperature gume, temperature kočionih pločica, koeficijenta trenja podloge.... Svaki od tih parametara menja karakteristike gume i menja izmerene vrednosti na testu a njihovo poznavanje su neki minimalni uslovi za bilo kakav održivi test čiji bi rezultati bili verodostojni a to znači ponovljivi i pouzdani.
Odavno su nevezano za brend sve gume vrlo dobre do odlične i uglavnom se u nijansama sveukupno razlikuju. Neke su bolje u nekoj disciplini neke u nekoj drugoj...osobine su im izjednačene do te mere da je svejedno koji se brend napiše na njima.
Slično kao kod ulja, razlike su minimalne u okviru iste grupe, tj norme, nevezano za brend
VW na Golf 7 je stavljao fabrički gume korejskog brenda koje se ovde zovu djubre proizvedene u Madjarskoj. A zapravo su sasvim ok i dokazane u milionima vozila.
Porše na Kajena je pre 4 godine fabrički stavljao kineski brend guma proizvedene u Kini.
I to je djubre po nekim komentarima ovde.
Pre ,mesec dana su poznanici uzeli novi XC60 all season gume, Volvo takodje stavlja djubre gume...po nekima koji vide stvari crno-belo.
Sve 3 su proverene informacije, i nikakvi izuzeci sa kupljenim novim primercima nego pravilo tih proizvodjača da tako opremaju vozila u prvoj ugradnji.
Kao što sam napisao kome su potrebne i neophodne gume za čestu vožnju na limitima vozila i podloge taj svakako i ne razmišlja o odabiru, nema izbor do najskuplje i najbolje.
Ovi ostali koj voze daleko od limita kako vozila tako i guma imaju mnogo veći izbor i gotovo im je svejedno koji brend će biti na gumi u okviru iste kategorije. Imaju luksuz da se ne opterećuju podbrendom neke od globalnih korporacija. Sada su all season gume toliko uznapredovale da je postalo nepotrebno insistirati na posebnim zimskom letnjim kombinacijama.
Kao i kod ulja kao što sam napisao, gotovo ista situacija da je svejedno šta odabrati sve dok ispunjava zadatu specifikaciju proizvodjača vozila jer su razlike u nijansama koje nisu vredne posebne pažnje.