Montaža lanaca u reči i slici

Sve vezano za gume i felne
Odgovori
Korisnikov avatar
igor_harris
Postovi: 2210
Pridružio se: 12 Jan 2017, 13:47
Garaža: 2004 Mazda 3 (1.6CD)
Lokacija: Beograd

Re: Hyundai Tucson 1,7 CRDI 2WD MT Impression Sun

Post od igor_harris » 06 Dec 2017, 07:38

Obavezno je samo na delovima puta gde je naznaceno kao obavezno. Ne moraju da se vozaju lanci u gepeku po gradu.

Korisnikov avatar
mića
Postovi: 2216
Pridružio se: 10 Apr 2013, 09:43
Garaža: Corolla
Lokacija: beograd

Re: Hyundai Tucson 1,7 CRDI 2WD MT Impression Sun

Post od mića » 06 Dec 2017, 07:44

Naravno, van grada, u gradu ga niko nece pitati za lance.

Gesendet von meinem VTR-L29 mit Tapatalk


Korisnikov avatar
Heinz
Postovi: 14431
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Hyundai Tucson 1,7 CRDI 2WD MT Impression Sun

Post od Heinz » 06 Dec 2017, 08:09

Teorijski, ako ideš iz centra na Galeniku npr, trebaju ti lanci u gepeku. Tj uređaji za povećanje trakcije



Korisnikov avatar
jaksa
Postovi: 3178
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:15
Garaža: FAP mašina

Re: Hyundai Tucson 1,7 CRDI 2WD MT Impression Sun

Post od jaksa » 06 Dec 2017, 08:18

jaksa je napisao:
05 Dec 2017, 20:33
Čekam odgovor iz Hy, a video si šta piše u uputstvu, znači može.
Verovatno ću uzeti čarape za sneg, a 4x4 ne rešava sve probleme inače. Gledao sam jednom audi 8 kako šlajfuje sa sva 4 točka na ledu, ništa mu allroad nije pomogao.
Hyundai kaže da mogu lanci, klasa 245.

Korisnikov avatar
dag81
Postovi: 5454
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Hyundai Tucson 1,7 CRDI 2WD MT Impression Sun

Post od dag81 » 06 Dec 2017, 08:21

Mico, pa zar nece preneti prenos tamo gde ima najslabijju trakciju.

Послато са SM-A520F уз помоћ Тапатока


Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Postovi: 12152
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Hyundai Tucson 1,7 CRDI 2WD MT Impression Sun

Post od McGruja » 06 Dec 2017, 08:29

Trebalo bi kontra

Korisnikov avatar
Velja
Postovi: 12131
Pridružio se: 06 Avg 2013, 18:43

Re: Hyundai Tucson 1,7 CRDI 2WD MT Impression Sun

Post od Velja » 06 Dec 2017, 08:32

Da, kočnica blokira točak koji se vrti bezveze, a dif prebaci tork na točak koji ima trakciju...

ddanijell
Postovi: 1366
Pridružio se: 24 Maj 2017, 23:41
Garaža: SEAT ATECA 2.0 CR TDI 190hp DSG 4Drive XCELLENCE

Re: Montaža lanaca u reči i slici

Post od ddanijell » 06 Dec 2017, 09:28

Ne znam kako je kod vozila koja imaju konstantni 4x4 i obican diferencijal, ali kod novijih vozila gde je pozadi haldex diferencijal koji moze softverski da se aktivira/deaktivira nema nikakvih problema kada se montiraju lanci samo napred.
U normal drive modu zadnji diferencijal je iskljucen i auto se ponasa kao svaki 4x2. Tek u momentu proklizavanja prednjih tockova aktivira i zadnje.
U forsiranom 4x4 modu (snow ili offroad profil) zadnji dif je aktivan 100% vremena i trakcija je na sva 4 medjutim i u tom modu mogu lanci na prednje tockove bez problema jer auto nema mogucnost da prebaci vecu silu pozadi cime bi napravio problem.
Znaci u praksi je nemoguca situacija da prednji tockovi stoje, a zadnji da se vrte.
Kod stalnog 4x4 moda sila napred nazad je 50-50 i nema mogucnosti da pozadi prebaci vise od 50% torka.
Uz sve to esp kontrolise okretanje svakog tocka i preko abs koci tocak koji krene da proklizava.

Korisnikov avatar
Dare4x4
Postovi: 1062
Pridružio se: 22 Avg 2014, 17:00

Re: Montaža lanaca u reči i slici

Post od Dare4x4 » 06 Dec 2017, 09:56

Na NIS-u neki meni nepoznati lanci koštaju 2899rsd i na to popust je 25% za "Sa nama na putu". Razmišljam da ih uzmem samo zbog propisa. Verovatno ih nikada neću ni raspakovati.

Kod vozila sa stalnim mehaničkim 4×4 pogonom, recimo Lada Niva, vučna sila se deli na svaki točak podjednako. Dovoljno je da jedan točak krene da šlajfuje i vozilo staje. Međutim, to se u praksi veoma retko dešava pa se blokada centralnog diferencijala nikad i ne koristi. Prednost je u tome što kad dođe do problema, sa blokadom centralnog diferencijala se može izvući auto ako su prednji ili zadnji točkovi negde upali. Jedno ne valja ako se upadne u dijagonalnu klackalicu, tada ne vredi. Ali iskustvom se sve to da izbeći ;)

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 17649
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Hyundai Tucson 1,7 CRDI 2WD MT Impression Sun

Post od nidza » 06 Dec 2017, 09:58

Heinz je napisao:
06 Dec 2017, 08:09
Teorijski, ako ideš iz centra na Galeniku npr, trebaju ti lanci u gepeku. Tj uređaji za povećanje trakcije Slika
Član 113. i 291. su baš nedosledni, tnx. za citat, nisam ga ubo u pretrazi. Ako pandur nije stigao još uvek do 291. kada uređaj postaje lanac, onda je sve OK.

Da li 4x4 može biti uređaj za povećanje trakcije? Ja mislim da da.

ddanijell
Postovi: 1366
Pridružio se: 24 Maj 2017, 23:41
Garaža: SEAT ATECA 2.0 CR TDI 190hp DSG 4Drive XCELLENCE

Re: Montaža lanaca u reči i slici

Post od ddanijell » 06 Dec 2017, 10:09

Ja zivim u nezgodnoj ulici koja em na uzbrdici uz to i slepa, a ja na dnu. Na altei sam gotovo svaki put kada padne veci sneg morao da montiram lance dok samo jednom prodjem i napravim stazu. Posle toga zimske gume u kombinaciji sa esp/abs kocenjem tocka koji proklizava resavalo stvar 100% . Kada se krece i vozi manjom brzinom tacno se cuje momenat kada aktivira kocnicu na tocku koji kliza i ujednacava sile na oba prednja tocka, vrhunska stvar !!
U istim tim uslovima drugi automobili bez tog sistema samo se ukopaju u mestu i tu ostanu.
Prosle zime sam pizdeo sa taksistima koji u vecini slucajeva voze sa letnjim gumama, ulete mi u ulicu i onda drama, traze pepeo da bacaju i slicno, a niko niti zimskih guma niti lanaca u prtljazniku .
Inace sto se lanaca tice ko ih je montirao vise od 2-3x , to posle postaje rutina, ako su lepo spakovani i montiraju se na suvom ili utabanom snegu to bude oko 1 minut po tocku.
Problem nastaje kada se zaglavimo u dubljem snegu pa sam sneg smeta , plus oko tockova nabijen sneg pa ne mozes da ih provuces, prsti na sakama se smrznu , e tad nastaje agonija :)

Korisnikov avatar
Xepoj87
Postovi: 26657
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Montaža lanaca u reči i slici

Post od Xepoj87 » 06 Dec 2017, 10:21

Gde to taksisti voze po snegu na letnjim, to prvi put cujem.
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.

ddanijell
Postovi: 1366
Pridružio se: 24 Maj 2017, 23:41
Garaža: SEAT ATECA 2.0 CR TDI 190hp DSG 4Drive XCELLENCE

Re: Montaža lanaca u reči i slici

Post od ddanijell » 06 Dec 2017, 10:26

U Smederevu, ako bude ove zime sneg slikacu za arhivu :)
Vozni park taxija ovde je postao kriminalan, juce pozovem taxi, kad smo usli u njega zamalo nisam odmah izasao.
Unutra dim koji na neki nacin iz motornog dela ulazi u kabinu, reko bajo otvori taj prozor da se ne pogusimo.
A dima bilo toliko da se okom videlo, i lik ladno vozi onako sa zatvorenim prozorima !

Korisnikov avatar
Blackshadow
Postovi: 659
Pridružio se: 22 Dec 2013, 01:41
Garaža: opelO Astra H 1,6 16V, W 211 2003 E220 150KS
Lokacija: TC Stadion

Re: Montaža lanaca u reči i slici

Post od Blackshadow » 06 Dec 2017, 10:28

I ja prvi put čujem :mrgreen:
Kanis li pobijediti, ne smijes izgubiti!

ljubitelj
Postovi: 6179
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Hyundai Tucson 1,7 CRDI 2WD MT Impression Sun

Post od ljubitelj » 06 Dec 2017, 10:28

nidza je napisao:
06 Dec 2017, 09:58

Da li 4x4 može biti uređaj za povećanje trakcije? Ja mislim da da.
Ne, povećanje trakcije /trenja prema podlozi/ se postiže samo promenom koeficijenta trenja ili težine. 4x4 tu nema nikakvog uticaja pa nema logike da pravno bude tretiran kao uredjaj za povećanje trakcije jer to ne radi.

Osnovni i najteži problem koji se javlja u vožnji je kočenje odnosno zaustavljanje vozila.
4x4 nije ni u čemu ni bolji ni lošiji od 4x2 ili 4x0 tj. potpuno je svejedno da li postoji pogon i koji je.
Prednost punog 4x4 je što može pogonsku silu da podeli na 4 dodirne površine gume sa podlogom čime je smanjena neophodna sila trenja po točku potrebna za pokretanje vozila. U praksi uvek će auto sa punim 4x4 pogonom da lakše krene iz mesta. Što teži uslovi to veća prednost pri polasku.

Odgovori