Stranica 7 od 11

Re: Hyundai Tucson 1,7 CRDI 2WD MT Impression Sun

Poslato: 06 Dec 2017, 07:38
od igor_harris
Obavezno je samo na delovima puta gde je naznaceno kao obavezno. Ne moraju da se vozaju lanci u gepeku po gradu.

Re: Hyundai Tucson 1,7 CRDI 2WD MT Impression Sun

Poslato: 06 Dec 2017, 07:44
od mića
Naravno, van grada, u gradu ga niko nece pitati za lance.

Gesendet von meinem VTR-L29 mit Tapatalk


Re: Hyundai Tucson 1,7 CRDI 2WD MT Impression Sun

Poslato: 06 Dec 2017, 08:09
od Heinz
Teorijski, ako ideš iz centra na Galeniku npr, trebaju ti lanci u gepeku. Tj uređaji za povećanje trakcije



Re: Hyundai Tucson 1,7 CRDI 2WD MT Impression Sun

Poslato: 06 Dec 2017, 08:18
od jaksa
jaksa je napisao:
05 Dec 2017, 20:33
Čekam odgovor iz Hy, a video si šta piše u uputstvu, znači može.
Verovatno ću uzeti čarape za sneg, a 4x4 ne rešava sve probleme inače. Gledao sam jednom audi 8 kako šlajfuje sa sva 4 točka na ledu, ništa mu allroad nije pomogao.
Hyundai kaže da mogu lanci, klasa 245.

Re: Hyundai Tucson 1,7 CRDI 2WD MT Impression Sun

Poslato: 06 Dec 2017, 08:21
od dag81
Mico, pa zar nece preneti prenos tamo gde ima najslabijju trakciju.

Послато са SM-A520F уз помоћ Тапатока


Re: Hyundai Tucson 1,7 CRDI 2WD MT Impression Sun

Poslato: 06 Dec 2017, 08:29
od McGruja
Trebalo bi kontra

Re: Hyundai Tucson 1,7 CRDI 2WD MT Impression Sun

Poslato: 06 Dec 2017, 08:32
od Velja
Da, kočnica blokira točak koji se vrti bezveze, a dif prebaci tork na točak koji ima trakciju...

Re: Montaža lanaca u reči i slici

Poslato: 06 Dec 2017, 09:28
od ddanijell
Ne znam kako je kod vozila koja imaju konstantni 4x4 i obican diferencijal, ali kod novijih vozila gde je pozadi haldex diferencijal koji moze softverski da se aktivira/deaktivira nema nikakvih problema kada se montiraju lanci samo napred.
U normal drive modu zadnji diferencijal je iskljucen i auto se ponasa kao svaki 4x2. Tek u momentu proklizavanja prednjih tockova aktivira i zadnje.
U forsiranom 4x4 modu (snow ili offroad profil) zadnji dif je aktivan 100% vremena i trakcija je na sva 4 medjutim i u tom modu mogu lanci na prednje tockove bez problema jer auto nema mogucnost da prebaci vecu silu pozadi cime bi napravio problem.
Znaci u praksi je nemoguca situacija da prednji tockovi stoje, a zadnji da se vrte.
Kod stalnog 4x4 moda sila napred nazad je 50-50 i nema mogucnosti da pozadi prebaci vise od 50% torka.
Uz sve to esp kontrolise okretanje svakog tocka i preko abs koci tocak koji krene da proklizava.

Re: Montaža lanaca u reči i slici

Poslato: 06 Dec 2017, 09:56
od Dare4x4
Na NIS-u neki meni nepoznati lanci koštaju 2899rsd i na to popust je 25% za "Sa nama na putu". Razmišljam da ih uzmem samo zbog propisa. Verovatno ih nikada neću ni raspakovati.

Kod vozila sa stalnim mehaničkim 4×4 pogonom, recimo Lada Niva, vučna sila se deli na svaki točak podjednako. Dovoljno je da jedan točak krene da šlajfuje i vozilo staje. Međutim, to se u praksi veoma retko dešava pa se blokada centralnog diferencijala nikad i ne koristi. Prednost je u tome što kad dođe do problema, sa blokadom centralnog diferencijala se može izvući auto ako su prednji ili zadnji točkovi negde upali. Jedno ne valja ako se upadne u dijagonalnu klackalicu, tada ne vredi. Ali iskustvom se sve to da izbeći ;)

Re: Hyundai Tucson 1,7 CRDI 2WD MT Impression Sun

Poslato: 06 Dec 2017, 09:58
od nidza
Heinz je napisao:
06 Dec 2017, 08:09
Teorijski, ako ideš iz centra na Galeniku npr, trebaju ti lanci u gepeku. Tj uređaji za povećanje trakcije Slika
Član 113. i 291. su baš nedosledni, tnx. za citat, nisam ga ubo u pretrazi. Ako pandur nije stigao još uvek do 291. kada uređaj postaje lanac, onda je sve OK.

Da li 4x4 može biti uređaj za povećanje trakcije? Ja mislim da da.

Re: Montaža lanaca u reči i slici

Poslato: 06 Dec 2017, 10:09
od ddanijell
Ja zivim u nezgodnoj ulici koja em na uzbrdici uz to i slepa, a ja na dnu. Na altei sam gotovo svaki put kada padne veci sneg morao da montiram lance dok samo jednom prodjem i napravim stazu. Posle toga zimske gume u kombinaciji sa esp/abs kocenjem tocka koji proklizava resavalo stvar 100% . Kada se krece i vozi manjom brzinom tacno se cuje momenat kada aktivira kocnicu na tocku koji kliza i ujednacava sile na oba prednja tocka, vrhunska stvar !!
U istim tim uslovima drugi automobili bez tog sistema samo se ukopaju u mestu i tu ostanu.
Prosle zime sam pizdeo sa taksistima koji u vecini slucajeva voze sa letnjim gumama, ulete mi u ulicu i onda drama, traze pepeo da bacaju i slicno, a niko niti zimskih guma niti lanaca u prtljazniku .
Inace sto se lanaca tice ko ih je montirao vise od 2-3x , to posle postaje rutina, ako su lepo spakovani i montiraju se na suvom ili utabanom snegu to bude oko 1 minut po tocku.
Problem nastaje kada se zaglavimo u dubljem snegu pa sam sneg smeta , plus oko tockova nabijen sneg pa ne mozes da ih provuces, prsti na sakama se smrznu , e tad nastaje agonija :)

Re: Montaža lanaca u reči i slici

Poslato: 06 Dec 2017, 10:21
od Xepoj87
Gde to taksisti voze po snegu na letnjim, to prvi put cujem.

Re: Montaža lanaca u reči i slici

Poslato: 06 Dec 2017, 10:26
od ddanijell
U Smederevu, ako bude ove zime sneg slikacu za arhivu :)
Vozni park taxija ovde je postao kriminalan, juce pozovem taxi, kad smo usli u njega zamalo nisam odmah izasao.
Unutra dim koji na neki nacin iz motornog dela ulazi u kabinu, reko bajo otvori taj prozor da se ne pogusimo.
A dima bilo toliko da se okom videlo, i lik ladno vozi onako sa zatvorenim prozorima !

Re: Montaža lanaca u reči i slici

Poslato: 06 Dec 2017, 10:28
od Blackshadow
I ja prvi put čujem :mrgreen:

Re: Hyundai Tucson 1,7 CRDI 2WD MT Impression Sun

Poslato: 06 Dec 2017, 10:28
od ljubitelj
nidza je napisao:
06 Dec 2017, 09:58

Da li 4x4 može biti uređaj za povećanje trakcije? Ja mislim da da.
Ne, povećanje trakcije /trenja prema podlozi/ se postiže samo promenom koeficijenta trenja ili težine. 4x4 tu nema nikakvog uticaja pa nema logike da pravno bude tretiran kao uredjaj za povećanje trakcije jer to ne radi.

Osnovni i najteži problem koji se javlja u vožnji je kočenje odnosno zaustavljanje vozila.
4x4 nije ni u čemu ni bolji ni lošiji od 4x2 ili 4x0 tj. potpuno je svejedno da li postoji pogon i koji je.
Prednost punog 4x4 je što može pogonsku silu da podeli na 4 dodirne površine gume sa podlogom čime je smanjena neophodna sila trenja po točku potrebna za pokretanje vozila. U praksi uvek će auto sa punim 4x4 pogonom da lakše krene iz mesta. Što teži uslovi to veća prednost pri polasku.