Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
- carov2
- Postovi: 4181
- Pridružio se: 23 Apr 2012, 20:24
- Garaža: Audi A4
- Lokacija: Pirot, Kladovo
- Kontakt:
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
+1
Bukvalno se oko najmanje bitnih stvari vodi diskusija, ali dobro, ajde, auto forum je u pitanju, ali zbog oznake XL da neko odustane od gume i slično, je malo preterano, velika većina neće primetiti nikakvu razliku, možda u nekoj situaciji to XL sačuva gumu od nekog oštećenja, ali samo možda.
Sent from my LE2121 using Tapatalk
Bukvalno se oko najmanje bitnih stvari vodi diskusija, ali dobro, ajde, auto forum je u pitanju, ali zbog oznake XL da neko odustane od gume i slično, je malo preterano, velika većina neće primetiti nikakvu razliku, možda u nekoj situaciji to XL sačuva gumu od nekog oštećenja, ali samo možda.
Sent from my LE2121 using Tapatalk
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Meni u Utorak stižu još 2 Kleber Kvadraksera, tako da će sve 4 gume biti nove. Tako da konačno više neću biti psihopata sa deceniju starim gumama. Mada možda ću i dalje biti crna ovca, samo za nešto drugo
Послато са MI 9 помоћу Тапатока
Послато са MI 9 помоћу Тапатока
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Eto ipak forum ima uticaja na tebe, vozićeš bezbedniji auto.
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
@ljubitelj
Zasto je H indeks udobniji od V? Takodje, zasto je guma bez XL oznake udobnija, u kom smislu? Ako mi mozes malo detaljnije objasniti.
---------------
Sto se tice toga da oznake za brzinu/nosivost/XL nisu toliko bitne, pa znate kako, ovde sam dobio razlicite odgovore pa se zato i ova moja potraga i pitanja oduzila, iako sam planirao da obavim kupovinu mnogo ranije, npr:
- XL: prvo mi se kaze da ga zaobilazim u sirokom luku, pa onda da uzmem XL jer je takva moja trenutna guma, pa onda da je manje-vise svejedno?
- indeks brzine: ne vozim preko 150km/h i u tom slmislu bi trebao indeks brzine da mi je nebitan jer sve oznake koje vidim su preko 200km/h, ali je opet bilo stavova da ne uzimam nista ispod sto je propisano za moj auto, sto bi trebalo da je V u mom slucaju.
- indeks nosivosti: slicna prica kao i za indeks brzine
Na osnovu vasih poslednjih poruka (bez XL, kao i da je H bolje od V), izgleda da je najbolja opcija 94H (PlanetaGuma), tako da cu ih kontaktirati, nadam se da niko nema nista protiv?
Zasto je H indeks udobniji od V? Takodje, zasto je guma bez XL oznake udobnija, u kom smislu? Ako mi mozes malo detaljnije objasniti.
---------------
Sto se tice toga da oznake za brzinu/nosivost/XL nisu toliko bitne, pa znate kako, ovde sam dobio razlicite odgovore pa se zato i ova moja potraga i pitanja oduzila, iako sam planirao da obavim kupovinu mnogo ranije, npr:
- XL: prvo mi se kaze da ga zaobilazim u sirokom luku, pa onda da uzmem XL jer je takva moja trenutna guma, pa onda da je manje-vise svejedno?
- indeks brzine: ne vozim preko 150km/h i u tom slmislu bi trebao indeks brzine da mi je nebitan jer sve oznake koje vidim su preko 200km/h, ali je opet bilo stavova da ne uzimam nista ispod sto je propisano za moj auto, sto bi trebalo da je V u mom slucaju.
- indeks nosivosti: slicna prica kao i za indeks brzine
Na osnovu vasih poslednjih poruka (bez XL, kao i da je H bolje od V), izgleda da je najbolja opcija 94H (PlanetaGuma), tako da cu ih kontaktirati, nadam se da niko nema nista protiv?
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Ja stojim iza toga šta sam napisao a svako ovde može da iznese svoj stav, isti sličan ili totalno drugačiji.
Javni forum, tako je..
Gumu/ opterećenje od auta/ nosi vazduh i delimično bočni zid. Logično da kada je isti vazduh u gumi (zapremina, pritisak) a postoji veća nosivost to nastaje na osnovu tvrdjih bokova.
Takodje, ograničenje brzine je uglavnom zbog grejanja gume usled trenja. Gume za visoke brzine da bi se manje grejale i imale manje uvijanje moraju biti tvrdje.
A tvrdje podrazumeva da je sama guma manje udobna, u startu.
Gume postoje u istoj dimenziji kao što si primetio u različitim brzinskim i težinskim indeksima, tako da svako može da odabere ono što odgovara njegovim potrebama korišćenja.
V ili H guma KOD NAS U SRBIJI nije potrebna jer nemamo puteve za vožnju takvim brzinama a to što proizvodjač auta preporučuje V je pre svega zbog Nemačke gde se verovatno taj model auta takodje prodaje.
A drugi deo priče je cena, gume koje su najmasovnije u proizvodnji su i najjeftinije a proizvodjači auta vole da uštede i stavljaju ono što im se najviše isplati. Mogu i V gumu da stave ako im je dobavljač ponudio jeftinije od H.
To isto važi i tebi za kupovinu, gledaj gumu koja je jefitnija a indeksi brzine pa i nosivosti su tebi verovatno potpuno nebitni, za tvoj način upotrebe auta.
Guma je kompromis raznih karakteristika, ne postoji najbolja za sve okolnosti i sve podloge i sve aute....pa se odabira prema potrebama.
Npr. ako tovariš često auto sa puno tereta npr onda XL guma ima smisla da se odabere više nego guma sa ma njim indeksom.
Javni forum, tako je..
Gumu/ opterećenje od auta/ nosi vazduh i delimično bočni zid. Logično da kada je isti vazduh u gumi (zapremina, pritisak) a postoji veća nosivost to nastaje na osnovu tvrdjih bokova.
Takodje, ograničenje brzine je uglavnom zbog grejanja gume usled trenja. Gume za visoke brzine da bi se manje grejale i imale manje uvijanje moraju biti tvrdje.
A tvrdje podrazumeva da je sama guma manje udobna, u startu.
Gume postoje u istoj dimenziji kao što si primetio u različitim brzinskim i težinskim indeksima, tako da svako može da odabere ono što odgovara njegovim potrebama korišćenja.
V ili H guma KOD NAS U SRBIJI nije potrebna jer nemamo puteve za vožnju takvim brzinama a to što proizvodjač auta preporučuje V je pre svega zbog Nemačke gde se verovatno taj model auta takodje prodaje.
A drugi deo priče je cena, gume koje su najmasovnije u proizvodnji su i najjeftinije a proizvodjači auta vole da uštede i stavljaju ono što im se najviše isplati. Mogu i V gumu da stave ako im je dobavljač ponudio jeftinije od H.
To isto važi i tebi za kupovinu, gledaj gumu koja je jefitnija a indeksi brzine pa i nosivosti su tebi verovatno potpuno nebitni, za tvoj način upotrebe auta.
Guma je kompromis raznih karakteristika, ne postoji najbolja za sve okolnosti i sve podloge i sve aute....pa se odabira prema potrebama.
Npr. ako tovariš često auto sa puno tereta npr onda XL guma ima smisla da se odabere više nego guma sa ma njim indeksom.
- dag81
- Postovi: 7265
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
A ako je tvrdji malo bok, onda je auto i upravljiviji, stabilniji.
No kao sto rekoh, totalno nebitno za neke standardne dimenzije i standardna auta. Gledas cenu i brend i to je to sto treba da zanima kupca 205/55R16 gume i slicnih.
Послато са SM-G991B помоћу Тапатока
No kao sto rekoh, totalno nebitno za neke standardne dimenzije i standardna auta. Gledas cenu i brend i to je to sto treba da zanima kupca 205/55R16 gume i slicnih.
Послато са SM-G991B помоћу Тапатока
- 123456
- Postovi: 1966
- Pridružio se: 30 Nov 2012, 05:14
- Garaža: Nissan X-trail e-power Tekna
- Lokacija: Slovenija
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Koliko u sustini tvrdji bok utice na udobnost a koliko veći pritisak na kojima se pumpajiu XL? I da li je uopste primetna neka razlika u udobnosti kod XL ako se pumpaju kao standardne gume?
- hyundai_i30
- Postovi: 353
- Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
- Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
- Lokacija: Niš
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
U mom slucaju nije bilo potrebe ulaziti u preveliku dubiozu - prethodne letnje Hankook su bile 195/65/R15 91H, fabrika preporucuje to isto, uzeo Hankook AS (91H) i za sada zavrsavaju posao. Uopste se nisam bavio time vise/manje od 190, 210km/h, vise ili manje kruce gume i smatram da su to bas finese, ali svako za svoje novce hoce najbolje za svoj auto... Koliko vidim i dalje ih prodaje Kemoipmex po ceni od 7400 RSD. Druga dimenzija koja mi odgovara je 185/65/R15 i nju imaju sa indeksom 88H, ali su i skuplje za crvenu po gumi i za njih bi mi trebale i druge felne.
Ponavljam se vec, svaku AS gumu smo mogli odlicno da testiramo u zadnja 2-3-4 meseca kada su se menjala sva moguca godisnja doba na nedeljnom nivou i kisa padala kao nikad do sad recimo u Pomoravskom okrugu u koji idem kolima cesto... Tamo su probijeni svi moguci neslavni rekordi u kolicini padavina i na zalost, nikad gora godina sto se tice useva.
Za sada su ove gume potpuno opravdale svoju cenu i ako sluze tako naredne 2.5-3 godine okvirno, sto se mene tice, mogu samo da ponovim kupovinu ako ih bude tada na trzistu i ne izadje nesto jos kvalitetnije u tom nekom srednjem cenovnom rangu.
Sent from my M2101K6G using Tapatalk
Ponavljam se vec, svaku AS gumu smo mogli odlicno da testiramo u zadnja 2-3-4 meseca kada su se menjala sva moguca godisnja doba na nedeljnom nivou i kisa padala kao nikad do sad recimo u Pomoravskom okrugu u koji idem kolima cesto... Tamo su probijeni svi moguci neslavni rekordi u kolicini padavina i na zalost, nikad gora godina sto se tice useva.
Za sada su ove gume potpuno opravdale svoju cenu i ako sluze tako naredne 2.5-3 godine okvirno, sto se mene tice, mogu samo da ponovim kupovinu ako ih bude tada na trzistu i ne izadje nesto jos kvalitetnije u tom nekom srednjem cenovnom rangu.
Sent from my M2101K6G using Tapatalk
- gavran
- Postovi: 363
- Pridružio se: 09 Sep 2013, 15:44
- Garaža: VW Passat B8 1.6 tdi
- Lokacija: Novi Sad
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
OwerLord je napisao: ↑10 Jun 2023, 22:08Gledajuci tabelu sa tog sajta, ispadne da su mi dimenzije trenutnih guma ok (205/55/16).
E sad dolazimo kod drugih oznaka, a najvise me brine XL jer se nigde ne spominje na tom sajtu? Takodje, kod mojih trenutnih guma stoji “extra load”, samo mi nije jasno zasto jer to nije neki SUV ili nesto slicno, obican auto srednje velicine (Citroen C4).
wheel-size.com: 91V (ako sam dobro potrefio)
moje trentne gume: 94V extra load
Hankook gume koje sam pronasao mojih dimenzija:
94H XL (Kemoimpex, TopStopAuto, KupiNaKlik)
94H (PlanetaGuma)
94V (ProdajaGuma)
I kako ja sad da budem pametan pri odabiru?!
All season gume su iz nekog razloga uglavnom u tom nekom XL težinskom indeksu. Recimo moj auto ima dimenziju 215/60/16 i fabrički index za letnje gume je 95V, ali kada pretražujem allseason gume u toj dimenziji uglavnom mi izlaze samo modeli u indeksu 99 (H ili V) XL. I ja te i koristim....i prethodne i ove gume su mi bile u indeksu 99V odnosno XL
Rad je stvorio čoveka, a nerad.......gospodina
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Odličan izbor, nema greške. Posle Crossclimata verovatno jedna od najboljih guma.
Послато са MI 9 помоћу Тапатока
Послато са MI 9 помоћу Тапатока
- hyundai_i30
- Postovi: 353
- Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
- Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
- Lokacija: Niš
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Za sada su svi koji su ih koristili i ovde javljali (ukljucujuci i mene) bili zadovoljni, tako da nema razloga za brigu. Opusti se, vozi i uzivajOwerLord je napisao:Narucio sam ove gume, Hankook H750 Kinergy 4S2 94H (sve sezone).
Nadam se da ce me dobro sluziti.
Sent from my M2101K6G using Tapatalk
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Prvi utisci sa sve 4 gume:
Najveća razlika koju primećujem jeste tišina. Gume su drastično tiše od starih, imam neku čudnu tišinu u autu na koju nisam navikao. Što se tiče razlika u vožnji ne osećam neku razliku u smislu da ne bih znao da odredim da li vozim AS ili Zimsku. Nove gume deluju nešto mekše, ali to pripisujem slabijem pritisku (2.2) dok sam stare vozio sa 2.4-2.5 bara.
Jedna slikica, mogu da zezam ljude da vozim Crossclimate:
online print screen
Послато са MI 9 помоћу Тапатока
Najveća razlika koju primećujem jeste tišina. Gume su drastično tiše od starih, imam neku čudnu tišinu u autu na koju nisam navikao. Što se tiče razlika u vožnji ne osećam neku razliku u smislu da ne bih znao da odredim da li vozim AS ili Zimsku. Nove gume deluju nešto mekše, ali to pripisujem slabijem pritisku (2.2) dok sam stare vozio sa 2.4-2.5 bara.
Jedna slikica, mogu da zezam ljude da vozim Crossclimate:
online print screen
Послато са MI 9 помоћу Тапатока
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Na oko deluju dobro.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
2.2 ti je malo za leto, pumpaj na 2.4A170T je napisao: ↑13 Jun 2023, 18:39Prvi utisci sa sve 4 gume:
Najveća razlika koju primećujem jeste tišina. Gume su drastično tiše od starih, imam neku čudnu tišinu u autu na koju nisam navikao. Što se tiče razlika u vožnji ne osećam neku razliku u smislu da ne bih znao da odredim da li vozim AS ili Zimsku. Nove gume deluju nešto mekše, ali to pripisujem slabijem pritisku (2.2) dok sam stare vozio sa 2.4-2.5 bara.
Jedna slikica, mogu da zezam ljude da vozim Crossclimate:
online print screen
Послато са MI 9 помоћу Тапатока