Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
- YUgisa
- Postovi: 717
- Pridružio se: 29 Jan 2014, 18:52
- Garaža: Yugo 1.1EFI
- Lokacija: Subotica
- Kontakt:
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Mislim da to ne igra previse ulogu jer vidim ljude u saobracaju da vrte u mestu bez obzira da li to zahteva situacija ili ne. Najvise sto sam ja vrteo u mestu je bilo kad su mi ostavili 30cm ukupno ispred i iza auta. Mada ni to ne bih vrteo u mestu da nije bio neravan teren pa se morala konstantno koristiti i rucna kako se ne bih naslanjao na auto ispred i iza mene... Bukvalno sam na izlazu kada je auto stajao dijagonalno imao par cm od njih...
Mislim ovo mi je totalno besmisleno
Mislim ne smeta meni sto to ljudi rade, nek svako vozi kako se njemu svidja ako to ne utice na mene, ali verovatno ne bi dobio kljuc od mog auta za probu
Mislim ovo mi je totalno besmisleno
Mislim ne smeta meni sto to ljudi rade, nek svako vozi kako se njemu svidja ako to ne utice na mene, ali verovatno ne bi dobio kljuc od mog auta za probu
Being second is to be the first of the ones who loose...
- Gaginh0
- Postovi: 8813
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:16
- Garaža: Nemam garažu :(
- Lokacija: In the middle of nowhere
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Ovaj mi ostao dužan 100 evra jebem ga u dupe, nek mu je propala auto škola!
- zdushan
- Postovi: 1642
- Pridružio se: 12 Jan 2013, 13:02
- Garaža: Škoda Superb 2.0 TDI 4x4
- Lokacija: Beograd
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Igra itekako ulogu, ali ti očigledno vozis hoverkraft, ili uz tako modifikovan Yugo, fizika, vreme i prostor se savija na stranu koju želiš.YUgisa je napisao:Mislim da to ne igra previse ulogu jer vidim ljude u saobracaju da vrte u mestu bez obzira da li to zahteva situacija ili ne. Najvise sto sam ja vrteo u mestu je bilo kad su mi ostavili 30cm ukupno ispred i iza auta. Mada ni to ne bih vrteo u mestu da nije bio neravan teren pa se morala konstantno koristiti i rucna kako se ne bih naslanjao na auto ispred i iza mene... Bukvalno sam na izlazu kada je auto stajao dijagonalno imao par cm od njih...
Mislim ovo mi je totalno besmisleno
Mislim ne smeta meni sto to ljudi rade, nek svako vozi kako se njemu svidja ako to ne utice na mene, ali verovatno ne bi dobio kljuc od mog auta za probu
To sto vidiš ljude u saobraćaju da to rade na ravnoj praznoj pisti, ne znači ništa u ovoj priči..
Sent from my SM-A715F using Tapatalk
- YUgisa
- Postovi: 717
- Pridružio se: 29 Jan 2014, 18:52
- Garaža: Yugo 1.1EFI
- Lokacija: Subotica
- Kontakt:
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Licno smatram to losom navikom, ali to je moje licno misljenje koje nikom ne namecem niti me tangira da li ce ga neko prihvatiti ili ne, tako da ne vidim poentu komentara s obzirom da sam napisao i kako to izbegavam ali ok, iskljucujem se iz teme.
Being second is to be the first of the ones who loose...
- Gazu
- Postovi: 2113
- Pridružio se: 08 Feb 2022, 00:31
- Garaža: Opel Astra G 1.6i-16V
- Lokacija: Novi Sad
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Krenuli smo od toga da su nas prosto u autoškolama učili da se vrtimo volan u mestu, i to je i u mom slučaju tačno. Moralo se u blagom pokretu. A što to često nije izvodljivo, to je najmanji problem, ima i apsurdnijih stvari. Mene i dalje tangira to kako na polaganju moraš da se parkiraš u rikverc iz prve, i to iz položaja paralelnog s putem! Svi su koje znam to parkiranje učili napamet da bi položili, a onda s ćaletom učiš kako se zaista parkira: tako što GLEDAŠ, i možeš i iz više puta.
Padali su momci iz mog okruženja i kod polukružnog ako se ne naprave autom pravilno slovo U. Tj. verovatno bi kruška bila i podnošljiva, ali se moralo savršeno ispravljati. Da tako kažem, nije se smela napraviti ukosnica. Ali je ovo konketno i važno, tiče se bezbednosti i daleko je važnije od toga da li ja habam svoje sopstvene gume.
Nema šta, opšte je poznato ka čemu tu treba težiti, tj. šta bi se moglo smatrati idealno. Iako nismo ni mi svi u idealnim gradovima.
Padali su momci iz mog okruženja i kod polukružnog ako se ne naprave autom pravilno slovo U. Tj. verovatno bi kruška bila i podnošljiva, ali se moralo savršeno ispravljati. Da tako kažem, nije se smela napraviti ukosnica. Ali je ovo konketno i važno, tiče se bezbednosti i daleko je važnije od toga da li ja habam svoje sopstvene gume.
Nema šta, opšte je poznato ka čemu tu treba težiti, tj. šta bi se moglo smatrati idealno. Iako nismo ni mi svi u idealnim gradovima.
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Sa tehničke strane nije dobro da se vrti volan u mestu. Znatno, tipa 3-4 piuta, više se tako haba letva i spone nego da se auto kotrlja makar 2-3-4km/h dok se okreće volan.
E sad sreću kvari što nekada ili često nema mesta ni za kakvo kretanje pa je motanje u mestu uslov da se uradi neki manevar.
Dakle ako se ne mora treba izbegavati baš u mestu da se vrti, gume tu prve stradaju jer su najmekše a to se najbolje vidi ako se u nekom tržnom centru mota u mestu jer ostane jasan crni trag. A to crno nije ništa drugo do sama guma tj ostaci nje koji su otkinuti (nije naravno u komadima kidanje već sitno).
Sa druge strane što viši pritisak lakše je okretanje volana i u vožnji i naročito u mestu, i obratno niži pritisak u gumama osetno pojačava trošenje gume/ kidanje.
ps. probati okretati volan u mestu sa isključenim motorom, bez serva i probati isto okretanj volana dok auto vrlo polagano klizi sa nekoliko km/h. i praktično će se osetiti razlika sila koje deluju u jednom i u drugom slučaju.
E sad sreću kvari što nekada ili često nema mesta ni za kakvo kretanje pa je motanje u mestu uslov da se uradi neki manevar.
Dakle ako se ne mora treba izbegavati baš u mestu da se vrti, gume tu prve stradaju jer su najmekše a to se najbolje vidi ako se u nekom tržnom centru mota u mestu jer ostane jasan crni trag. A to crno nije ništa drugo do sama guma tj ostaci nje koji su otkinuti (nije naravno u komadima kidanje već sitno).
Sa druge strane što viši pritisak lakše je okretanje volana i u vožnji i naročito u mestu, i obratno niži pritisak u gumama osetno pojačava trošenje gume/ kidanje.
ps. probati okretati volan u mestu sa isključenim motorom, bez serva i probati isto okretanj volana dok auto vrlo polagano klizi sa nekoliko km/h. i praktično će se osetiti razlika sila koje deluju u jednom i u drugom slučaju.
- Gazu
- Postovi: 2113
- Pridružio se: 08 Feb 2022, 00:31
- Garaža: Opel Astra G 1.6i-16V
- Lokacija: Novi Sad
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Ne bih da budem smarač, ali jel ima možda neki tekst gde piše da se leti trebaju gume jače duvati? Video sam recimo neki gde se pominje dodavanje 0,1 bara na po 10 stepeni, ali ni oni ne pominju osobine univerzalnih odn. zimskih guma... To za tvrde bokove se u tim tekstovima ni ne pominje, a većina tekstova na netu je trla baba lan koliko vidim. Naslov kao da će ti reći ne znam šta, a ono napišu opšte poznate gluposti.ljubitelj je napisao: ↑15 Maj 2022, 10:04Preporuka 2,2 je za letnje (tvrdjih bokova) gume, zimske se duvaju na 2,4-2,5 iliti 0,2-0,2 bara više od letnjih kada se tako koriste kao što ti radiš.
Sam vizuelni izgled ukazuje da pritisak duvanja jeste nizak čim se više troše bokovi od srednjeg dela. (za taj konkretni auto te konkretne težine i te konkretne upotrebe, na drugom autu bi možđa bilo drugačije sa istom gumom i istim pritiskom).
Ako ne pada nikom na pamet, nema veze, zanemarite moj post, za mene lično to i nije tako bitno. I moj ćale vozi isto tako "univerzalne" kao ja, tj. ja sam vozio kao on, al nema šanse da bi on promenio mišljenje na osnovu moje priče ili napisane diskusije forumu. Zato kažem, i da ne znate za neki tekst konkretno, nema veze, računam da to može čuti i od vulkanizera. S njim je za sve efektnije da nađem nekog matorca koji reći isto što i ja govorim nego da ja to ponavljam celu godinu.
Mada mislim da je za njega to sa univerzalnim gumama i manji problem pošto njumu auto skoro ništa ne stoji na suncu.
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Piše u skoro svakoj knjižici za upotrebu auta od strane proizvodjača, piše i na svakoj nalepnici na autu gde je pritisak da se povisi pritisak u gumama kada se vozi većim brzinama i/ili pod opterećenjem.
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Kruzni tok najvise pokida gume.
- Gazu
- Postovi: 2113
- Pridružio se: 08 Feb 2022, 00:31
- Garaža: Opel Astra G 1.6i-16V
- Lokacija: Novi Sad
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Ja više tipujem na onaj beton u tržnim centrima, tipa kao u Promenadi u Novom Sadu. Taj glatki beton, tu svi oštro motamo, i čuju se gume na sve strane... Ne bi rekao da je kružni tok veći problem of bilo kakva raskrsnice, a kamo li od parkiranja.
@ljubitelj Da, al ovo je priča za tokom leta kad su velike temperature, mislim da to ne piše u uputstvima za sam automobil?
Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
@ljubitelj Da, al ovo je priča za tokom leta kad su velike temperature, mislim da to ne piše u uputstvima za sam automobil?
Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Koja priča sa velikim temepraturama?
Nije bilo o tom govora, barem ne sa moje strane.
Dakle prosto je,
letnje gume ( po tipu) se duvaju na pritiske sa nalepnice, i dodatno se duvaju 0,2-0,5 bara prema uslovima vožnje odnosno opterećenju.
zimske gume (po tipu) se duvaju na 0,2-0,3 bara više pritiske sa nalepnice, + dodatno 0,2-0,5bara opet prema uslovima vožnje odnosno opterećenju.
celogodišnje gume se duvaju kao i letnje uglavnom, osim ako nije nešto specifično za konkretni model napisano.
Svi pritisci su NA HLADNO, na niskim temperaturama / okolina +20C/ navedeni od strane fabrike.
A za sve gume bilo kojeg tipa pritisak se prilagodjava vozilu i njegovoj eksploataciji, ako su rubovi više potrošeni od srednjeg dela šare pritisak je prenizak i obratno, ako se više troši guma po sredini pritisak je preveliki.
Korekcija u prvoj slučaju + a drugom slučaju -.
Podrazumeva se da je auto ispravan, tj trap i komplet sve za vešanje i upravljač.
Nije bilo o tom govora, barem ne sa moje strane.
Dakle prosto je,
letnje gume ( po tipu) se duvaju na pritiske sa nalepnice, i dodatno se duvaju 0,2-0,5 bara prema uslovima vožnje odnosno opterećenju.
zimske gume (po tipu) se duvaju na 0,2-0,3 bara više pritiske sa nalepnice, + dodatno 0,2-0,5bara opet prema uslovima vožnje odnosno opterećenju.
celogodišnje gume se duvaju kao i letnje uglavnom, osim ako nije nešto specifično za konkretni model napisano.
Svi pritisci su NA HLADNO, na niskim temperaturama / okolina +20C/ navedeni od strane fabrike.
A za sve gume bilo kojeg tipa pritisak se prilagodjava vozilu i njegovoj eksploataciji, ako su rubovi više potrošeni od srednjeg dela šare pritisak je prenizak i obratno, ako se više troši guma po sredini pritisak je preveliki.
Korekcija u prvoj slučaju + a drugom slučaju -.
Podrazumeva se da je auto ispravan, tj trap i komplet sve za vešanje i upravljač.
- Gazu
- Postovi: 2113
- Pridružio se: 08 Feb 2022, 00:31
- Garaža: Opel Astra G 1.6i-16V
- Lokacija: Novi Sad
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Sve jasno, zahvaljujem kolega na strpljenju.
Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
ček, u kom uputstvu to piše, za Volvo 970? 0,2-0,5 bara? 0,2 ili 0,5 odokativno po proceni vozača?ljubitelj je napisao: ↑18 Maj 2022, 12:01Koja priča sa velikim temepraturama?
Nije bilo o tom govora, barem ne sa moje strane.
Dakle prosto je,
letnje gume ( po tipu) se duvaju na pritiske sa nalepnice, i dodatno se duvaju 0,2-0,5 bara prema uslovima vožnje odnosno opterećenju.
zimske gume (po tipu) se duvaju na 0,2-0,3 bara više pritiske sa nalepnice, + dodatno 0,2-0,5bara opet prema uslovima vožnje odnosno opterećenju.
celogodišnje gume se duvaju kao i letnje uglavnom, osim ako nije nešto specifično za konkretni model napisano.
Svi pritisci su NA HLADNO, na niskim temperaturama / okolina +20C/ navedeni od strane fabrike.
A za sve gume bilo kojeg tipa pritisak se prilagodjava vozilu i njegovoj eksploataciji, ako su rubovi više potrošeni od srednjeg dela šare pritisak je prenizak i obratno, ako se više troši guma po sredini pritisak je preveliki.
Korekcija u prvoj slučaju + a drugom slučaju -.
Podrazumeva se da je auto ispravan, tj trap i komplet sve za vešanje i upravljač.
ili za skoro svaki auto decenijama unazad, ja prvi put u životu vidim da piše nešto o brzini a po ovom ispada pravilo
Boringly average, but also perfect for school run mums
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
I za zimski pritisak.