Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
- pedja
- član 001
- Postovi: 14178
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
- Garaža: SX4 1,6/120 TNG
- Lokacija: Beograd
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Ukupno bodovanje je malo upitno, sa obzirom da sneg nosi najmanje poena - 60, u odnosu na 90 i 100 u drugim kategorijama. Na primer: Bridgestone završi kao ukupno No3, a najgori je na snegu. Ok, dobar je na suvom i vlažnom, drugi u obe kategorije, ali je tu GY 3.i4., a na snegu je ubedljivo najbolji i ispade ukupno lošije rangiran, iako je na snegu 1. Vs 7. Poslednje rangirana guma, na nekoj od svega tri grupe testiranja, ne zaslužuje da bude u gornjem delu tabele.
Michelin se izvukao na No2 jer je na suvom najbolji, što svi znaju (nastao iz letnje gume, za razliku od većine AS), ali to nosi i najviše poena. OK, nprosečan je na drugim testovima, za razliku od BS koji je skoroz zakazao na snegu.
Sve su to nijanse, na kraju nebitne, ali mi se bodovanje učini kao nesrazmerno... Sa druge strane, više se voze po suvom i vlažnom, tako da i to ima nekog smisla.
TapaT
Michelin se izvukao na No2 jer je na suvom najbolji, što svi znaju (nastao iz letnje gume, za razliku od većine AS), ali to nosi i najviše poena. OK, nprosečan je na drugim testovima, za razliku od BS koji je skoroz zakazao na snegu.
Sve su to nijanse, na kraju nebitne, ali mi se bodovanje učini kao nesrazmerno... Sa druge strane, više se voze po suvom i vlažnom, tako da i to ima nekog smisla.
TapaT
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Ja sam gurao cc+, sad posto sam presao na drugu dimenziju, verovatnoncu na tigra, bas je velika razlika u ceni. Za 16 mi je cc bio 10k, a sad za 17 je 18k. Na planinu ne idem, ako nekad zatreba tu su carape, a i ovaj test je za najbolje AS gume, tu nema pola ovih losijih...
Sent from my SM-N975F using Tapatalk
Sent from my SM-N975F using Tapatalk
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Ovde u testu piše da je All Season (Tigar) poljski proizvod pa ako je ta guma sa testa ona koja se prodaje ovde pod brendom Tigra više je Michelin za kritiku (nego dežurna pljuvačina na pomen imena Tigar i kada ima i kada nema smisla).
Mada po brojkama sa testa relativno jeste nešto lošija od top modela ali sve u svemu vrlo dobra do odlična guma prema onom izmerenom u svim uslovima koji su prikazani.
I na vlažnom i na snegu vrlo dobri rezultati.
To sa bodovanjem je večna priča, ne postoji objektivan kriterijum niti norma pa svaki tester izmišlja neke svoje ponderacije osobina, često bude i sasvim neodgovarajući metod klasifikacije.
Mada po brojkama sa testa relativno jeste nešto lošija od top modela ali sve u svemu vrlo dobra do odlična guma prema onom izmerenom u svim uslovima koji su prikazani.
I na vlažnom i na snegu vrlo dobri rezultati.
To sa bodovanjem je večna priča, ne postoji objektivan kriterijum niti norma pa svaki tester izmišlja neke svoje ponderacije osobina, često bude i sasvim neodgovarajući metod klasifikacije.
- Ivan
- Postovi: 9884
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Kako bre vrlo dobri rezultati ako je po kisi kocenje 11.5m iza najbolje gume, sto je neke 2.5 duzine auta, bocna stabilnost po kisi najgora, mada je i hankook lose prosao.
Akvaplaning na pravcu ubedljivo najgori, ali ajde nije toliko strasno procentualno.
Bocni akvaplaning je kriminalan sa druge strane, bukvalno duplo losije od najbolje gume.
Ne kazem da guma nije upotrebljiva, ali vrlo dobra do odlicna nije, to je ludost napisati.
Da kazemo u najboljem slucaju osrednja/prihvatljiva guma.
Akvaplaning na pravcu ubedljivo najgori, ali ajde nije toliko strasno procentualno.
Bocni akvaplaning je kriminalan sa druge strane, bukvalno duplo losije od najbolje gume.
Ne kazem da guma nije upotrebljiva, ali vrlo dobra do odlicna nije, to je ludost napisati.
Da kazemo u najboljem slucaju osrednja/prihvatljiva guma.
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
A što su tantusi koristili stari GY na testu
Sent from my 3310 using Tapatalk
Sent from my 3310 using Tapatalk
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Bočno 0,73g i to je loše?
Jesi li probao da voziš kroz krivinu sa takvom vrednošću bočnog ubrzanja, ako jesi probaj da se prisetiš kako to izgleda.
63km/h voziti po 9mm filma vode je loše? A koliko bi ti vozio u uslovima takvih obilnih padavina, probaj da zamisliš koliko je to vode na šoferci i koliko se metara vidi put ispred vozila u takvih uslovima.
I dalje misliš da je to loš rezultat, šta ćeš sa radom brisača??? Gume su tu najmanji problem.
Kočenje po kiši ispod 80metara sa 100km/h je vrlo dobra brojka, jako je promenljivo i može veoma lagano da prelazi 100metara u realnim uslovima površine kolovoza (ne vozi se po test pistama, idealno ravnim, bez nagiba, bez zakrpa asfalta, bez svega što inače postoji i može da se očekuje).
Ja sam žestoko proklizao na kiši pri brzini 30tak km/h i uspeo da se zaustavim na vreme bez posledica.
U isto vreme bila su 3 izletanja/ okretanja na putu za neka 2km deonice puta.
Vreli letnji asfalt, kanjon Morače, kiša iznenada.
Poenta je, ti voziš auto prema uslovima puta, nije guma jedini faktor koji odlučuje već ima desetine raznih faktora koji utiču na to kako će se kretati i zaustaviti vozilo. Od kojih je glavni faktor koeficijent trenja podloge a koji je drastično promenljiv metar za metar predjenog puta i koji je nepoznat.
Ako vozač pogreši u procenama nema gume koja će to ispraviti.
Još jednom, gledaj brojke a manje bodove i procente pri proceni dobro- loše.
Bočnih 0,73g je vožnja koja liči na divljanje u javnom saobraćaju.
Testove i brojke treba staviti u kontekst realnosti vožnje, kome trebaju gume za ekstremnu vožnju svakako neće ni razmišljati o AS gumama, nijednoj sa ovog testa već uzimati strogo namenske prema podlozi i menjati svako malo sa promenom klimatskih uslova.
Ali to je već neka druga tema koja i nema mnogo veze sa nama vozačima u javnom saobraćaju.
Jesi li probao da voziš kroz krivinu sa takvom vrednošću bočnog ubrzanja, ako jesi probaj da se prisetiš kako to izgleda.
63km/h voziti po 9mm filma vode je loše? A koliko bi ti vozio u uslovima takvih obilnih padavina, probaj da zamisliš koliko je to vode na šoferci i koliko se metara vidi put ispred vozila u takvih uslovima.
I dalje misliš da je to loš rezultat, šta ćeš sa radom brisača??? Gume su tu najmanji problem.
Kočenje po kiši ispod 80metara sa 100km/h je vrlo dobra brojka, jako je promenljivo i može veoma lagano da prelazi 100metara u realnim uslovima površine kolovoza (ne vozi se po test pistama, idealno ravnim, bez nagiba, bez zakrpa asfalta, bez svega što inače postoji i može da se očekuje).
Ja sam žestoko proklizao na kiši pri brzini 30tak km/h i uspeo da se zaustavim na vreme bez posledica.
U isto vreme bila su 3 izletanja/ okretanja na putu za neka 2km deonice puta.
Vreli letnji asfalt, kanjon Morače, kiša iznenada.
Poenta je, ti voziš auto prema uslovima puta, nije guma jedini faktor koji odlučuje već ima desetine raznih faktora koji utiču na to kako će se kretati i zaustaviti vozilo. Od kojih je glavni faktor koeficijent trenja podloge a koji je drastično promenljiv metar za metar predjenog puta i koji je nepoznat.
Ako vozač pogreši u procenama nema gume koja će to ispraviti.
Još jednom, gledaj brojke a manje bodove i procente pri proceni dobro- loše.
Bočnih 0,73g je vožnja koja liči na divljanje u javnom saobraćaju.
Testove i brojke treba staviti u kontekst realnosti vožnje, kome trebaju gume za ekstremnu vožnju svakako neće ni razmišljati o AS gumama, nijednoj sa ovog testa već uzimati strogo namenske prema podlozi i menjati svako malo sa promenom klimatskih uslova.
Ali to je već neka druga tema koja i nema mnogo veze sa nama vozačima u javnom saobraćaju.
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Guma je jedino sranje koje te drži na asfaltu
Jedino
To je važno ponoviti sebi pre kupovine
Jedino
To je važno ponoviti sebi pre kupovine
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Jeste važan faktor, i to površine samo 4 X list A4 papira ali je ujedno i manjeg uticaja od stanja podloge i samog načina vožnje.
Guma nije jedini faktor u celoj priči držanja na asfaltu.
Važno je pre sedanja za volan ponoviti sebi da je vozač glavni i shodno tome PREDVIDJATI stanje podloge.
Imati osećaj za prostor, vreme i stanje okoline u saobraćaju.
Ne postoji guma koja će ispraviti grešku u proceni koju napravi vozač. Ma kako da je dobra na testu.
Ako će se uletati u manevre sa 0,75g bočno nije problem a ni rešenje u gumi već u vozaču.
Guma nije jedini faktor u celoj priči držanja na asfaltu.
Važno je pre sedanja za volan ponoviti sebi da je vozač glavni i shodno tome PREDVIDJATI stanje podloge.
Imati osećaj za prostor, vreme i stanje okoline u saobraćaju.
Ne postoji guma koja će ispraviti grešku u proceni koju napravi vozač. Ma kako da je dobra na testu.
Ako će se uletati u manevre sa 0,75g bočno nije problem a ni rešenje u gumi već u vozaču.
-
- Postovi: 1215
- Pridružio se: 04 Maj 2012, 10:59
- Garaža: kia ceed 1.4, pezo 206 1.4 hdi
- Lokacija: Loznica
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Stereotip.Guma je samo jedna od promenljivih.
Vise faktora utice na opstanak na asfaltu.
Mozda je najbitniji- vozac i njegova svest o vozilu,saobracaju,voznji,uslovima same voznje...
Ne bih sirio pricu na druge aspekte zivota,jer cesto nezadovoljstvo iz realnog zivota prenosimo na nacin voznje.
Tu nijedna guma ne pomaze.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23797
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Ima tu jedna stvar, mozes da kontrolises auto, ali ne mozes da kontrolises situaciju, druge ucesnike, stanje puta, uslove voznje. Jednom samo treba da se desi da ti treba tih 1 ili 2 metra koji razdvajaju sudar od izbegavanja ili stizanje kuci od stizanja u bolnicu. Lose gume bez ikakve dileme vode do losijih dinamickih karakteristika, a to nije samo do brenda, vec do starosti, potrosenosti, itd...
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Onda dodjemo do toga da cu pre na 3 godine da menjam AS i imam uvek nove gume, nego za iste pare dva seta koji ce da mi traju 5+ godina i da vozim stre gume jer ne prelazim mnogo...
Da ne dodajem, skladistenje, menjanje 2x godisnje i BG gradsku voznju u 99% vremena i da za 3 godine mogu i da ih prodam za ok pare.
Sent from my SM-N975F using Tapatalk
Da ne dodajem, skladistenje, menjanje 2x godisnje i BG gradsku voznju u 99% vremena i da za 3 godine mogu i da ih prodam za ok pare.
Sent from my SM-N975F using Tapatalk
- Ivan
- Postovi: 9884
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Guma uvek sto mladja, pa makar i nize klase ili AS umesto sezonskih po meni.
Primetio sam da i najbolje gume tipa miselin pilot sport 4 gubi na performansama sa kilometrazom i godinama iako je imala ok saru, a isto to se dalo primetiti i kod drugih guma.
Evo bas ove zime, isti model gume na jednom autu 6.5mm 2018 godiste, na drugom 2020god i 8mm, tamo gde se ova starija pati, mladja prodje bez problema.
Primetio sam da i najbolje gume tipa miselin pilot sport 4 gubi na performansama sa kilometrazom i godinama iako je imala ok saru, a isto to se dalo primetiti i kod drugih guma.
Evo bas ove zime, isti model gume na jednom autu 6.5mm 2018 godiste, na drugom 2020god i 8mm, tamo gde se ova starija pati, mladja prodje bez problema.
- Ivan
- Postovi: 9884
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
p.s. a sto se tice ove netacne i stereotipne racionalizacije da guma nije toliko bitna, e pa onda mozes da vozis i na celavim gumama 20 godina starim, ako prilagodis brzinu
- dag81
- Postovi: 7255
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Antigumasi, pravdaju sebe zbog cene. Nema tu rasprave
Послато са SM-G973F помоћу Тапатока
Послато са SM-G973F помоћу Тапатока
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Kao što je neko vec napisao, bitna stavka na autu, kao što bi svi trebalo da znaju, gume stoje na autu, i kočnice koče na autu, ima li šta bitnije?
Jeftine gume znaju da se obiju o glavu, pa makar i suvo bilo i let je vreme, znaju da puknu(jedna).
Što dalje od no name guma, život i glava su u pitanju, kao i samog vozača i ko se sve nalazi u autu.
Gesendet von meinem LM-G850 mit Tapatalk
Jeftine gume znaju da se obiju o glavu, pa makar i suvo bilo i let je vreme, znaju da puknu(jedna).
Što dalje od no name guma, život i glava su u pitanju, kao i samog vozača i ko se sve nalazi u autu.
Gesendet von meinem LM-G850 mit Tapatalk